Mr.Doggen i ett nötskal, skaffa skulder och dö ifrån dom och låt någon annan ärva dom!
+8
Kakmonstret
Sniperace
formsvackan
MartinLindgren
lazy
berralarzon
ericTheDog
Redvictory
12 posters
Kommer ni ihåg när råttan...
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 26
Sv: Kommer ni ihåg när råttan...
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 27
formsvackan skrev:Jaså ?ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.
Ja, om det INTE finns tillgångar.
så är den döde skyldig aldrig så många miljoner, så ärvs aldrig skulder, utan de tar vad de kan från dödsboet, finns där inget så avskrivs dessa, och soc betalat begravningen
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 28
Som sagt.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Jaså ?ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.
så är den döde skyldig aldrig så många miljoner, så ärvs aldrig skulder, utan de tar vad de kan från dödsboet, finns där inget så avskrivs dessa, och soc betalat begravningen
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 29
formsvackan skrev:Som sagt.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Jaså ?ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.
och hur är det då, avskrivs skulder det inte finns täckning för när man dör eller inte?
jag har ALDRIG hört talas om att någon fått "ärva" en skuld....
så, är dödsboet noll, så tar de som sagt INGET...
Det är ganska vanligt att många ger bort all egendom innan de dör, men behåller skulderna.....
smart? kanske.
moraliskt riktigt? absolut inte
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 30
lazy skrev:berralarzon skrev:lazy skrev:Redvictory skrev:Blev Trollstängd? Jag garvar fortfatrande! speciellt då jag tänker på hur han grät ut på testaren
Har du hakat upp dig?
Tycker att jag har sett samma inlägg åtskilliga ggr nu och börjar bli
ganska trött på det.
Vem var det som skrev om debatter?
Jo vi andra normala arbetande skattebetalande är ju rätt trötta på rmc/gustavanders empatilösa tjat,
samt den arbetslösa ekonomen bh inte att förringa som numera är mer känd som rövböld åt gustavander.
//berra
Jag är också en normal skattebetalare som är trött på "skitinlägg" men då
främst från "vänsterns" sida.
Jag vet att du är trött på inlägg från vänstersidan och att du tycker de är skit för du verkar älska alla skitinlägg som levererats från dina avgrundsvänner de senaste dygnen lazy! det gör att jag fullständigt skiter i vad du tycker hädanefter! nu ska du få se på f-n!
Senast ändrad av Redvictory den 2010-08-12, 12:41, ändrad totalt 1 gång
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
- Inlägg 31
Jag kommer ihåg när RC trollade så mycket på testaren, bl.a. mot råttan, att Corven tvingades stänga ner forumet.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 32
Nej, men inget annat heller i de fallen.Sniperace skrev:och hur är det då, avskrivs skulder det inte finns täckning för när man dör eller inte?
jag har ALDRIG hört talas om att någon fått "ärva" en skuld....
Nedanstående…
… anser jag vara begränsat begåvat. Det bygger ju på att man heller inte ska äga någotericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.
Tycker du att det vore smart att skuldsätta dig på ett sätt så att din fastighet övertas av banken istället för av dina barn ?
- Inlägg 33
ericTheDog skrev:berra är ett dubbelnick
Bevis fakta annars håll käft! jag vill inte läsa dina fria fantasier här! skriv dem i en av avgrundshögerns slasktrådar istället!
Corven- Antal inlägg : 1827
- Inlägg 34
ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.
Tycker du det är ok att låna upp en massa pengar, utan att betala tillbaka?
Corven- Antal inlägg : 1827
- Inlägg 35
Kakmonstret skrev:Jag kommer ihåg när RC trollade så mycket på testaren, bl.a. mot råttan, att Corven tvingades stänga ner forumet.
Stackars kakan, saknar du RedCloud så mycket att du måste fortsätta att ljuga, för att på så vis kanske lyckas får honom att börja skriva igen?
- Inlägg 36
Corven skrev:ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.
råttan har ingen tanke på efterlevande! själv strävar jag efter att ha mitt villalån betalt till pensionen! dvs inga lån alls!
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 37
Redvictory skrev:Corven skrev:ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.
råttan har ingen tanke på efterlevande! själv strävar jag efter att ha mitt villalån betalt till pensionen! dvs inga lån alls!
Samma här, annars lär jag inte ha en sportmössa att klara mig om Allianspolitiken fortsätter
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 38
Redvictory skrev:Blev Trollstängd? Jag garvar fortfatrande! speciellt då jag tänker på hur han grät ut på testaren
Joo tack! Det var inte en dag för tidigt!
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 39
[quote="lazy"][font=Verdana]
Den dag berra eller de andra muppvänster härinne räknas som normala är väl den dag som bara berra och co är kvar här i landet.....
berralarzon skrev:lazy skrev:Redvictory skrev:Blev Trollstängd? Jag garvar fortfatrande! speciellt då jag tänker på hur han grät ut på testaren
Har du hakat upp dig?
Tycker att jag har sett samma inlägg åtskilliga ggr nu och börjar bli
ganska trött på det.
Vem var det som skrev om debatter?
Jo vi andra normala arbetande skattebetalande är ju rätt trötta på rmc/gustavanders empatilösa tjat,
samt den arbetslösa ekonomen bh inte att förringa som numera är mer känd som rövböld åt gustavander.
//berra
Den dag berra eller de andra muppvänster härinne räknas som normala är väl den dag som bara berra och co är kvar här i landet.....