Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Kakmonstret
Sniperace
formsvackan
MartinLindgren
lazy
berralarzon
ericTheDog
Redvictory
12 posters

    Kommer ni ihåg när råttan...

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-08-12, 10:03

    Mr.Doggen i ett nötskal, skaffa skulder och dö ifrån dom och låt någon annan ärva dom!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  Sniperace 2010-08-12, 10:18

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.
    Jaså ?

    Ja, om det INTE finns tillgångar.

    så är den döde skyldig aldrig så många miljoner, så ärvs aldrig skulder, utan de tar vad de kan från dödsboet, finns där inget så avskrivs dessa, och soc betalat begravningen
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  formsvackan 2010-08-12, 11:47

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.
    Jaså ?

    Ja, om det INTE finns tillgångar.

    så är den döde skyldig aldrig så många miljoner, så ärvs aldrig skulder, utan de tar vad de kan från dödsboet, finns där inget så avskrivs dessa, och soc betalat begravningen
    Som sagt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  Sniperace 2010-08-12, 11:52

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.
    Jaså ?

    Ja, om det INTE finns tillgångar.

    så är den döde skyldig aldrig så många miljoner, så ärvs aldrig skulder, utan de tar vad de kan från dödsboet, finns där inget så avskrivs dessa, och soc betalat begravningen
    Som sagt.

    och hur är det då, avskrivs skulder det inte finns täckning för när man dör eller inte?

    jag har ALDRIG hört talas om att någon fått "ärva" en skuld....

    så, är dödsboet noll, så tar de som sagt INGET...

    Det är ganska vanligt att många ger bort all egendom innan de dör, men behåller skulderna.....

    smart? kanske.

    moraliskt riktigt? absolut inte
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  Redvictory 2010-08-12, 12:21

    lazy skrev:
    berralarzon skrev:
    lazy skrev:
    Redvictory skrev:Blev Trollstängd? Jag garvar fortfatrande! speciellt då jag tänker på hur han grät ut på testaren Very Happy

    Har du hakat upp dig?

    Tycker att jag har sett samma inlägg åtskilliga ggr nu och börjar bli
    ganska trött på det.

    Vem var det som skrev om debatter?

    Jo vi andra normala arbetande skattebetalande är ju rätt trötta på rmc/gustavanders empatilösa tjat,
    samt den arbetslösa ekonomen bh inte att förringa som numera är mer känd som rövböld åt gustavander.
    //berra

    Jag är också en normal skattebetalare som är trött på "skitinlägg" men då
    främst från "vänsterns" sida. Wink

    Jag vet att du är trött på inlägg från vänstersidan och att du tycker de är skit för du verkar älska alla skitinlägg som levererats från dina avgrundsvänner de senaste dygnen lazy! det gör att jag fullständigt skiter i vad du tycker hädanefter! nu ska du få se på f-n!


    Senast ändrad av Redvictory den 2010-08-12, 12:41, ändrad totalt 1 gång
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  Kakmonstret 2010-08-12, 12:26

    Jag kommer ihåg när RC trollade så mycket på testaren, bl.a. mot råttan, att Corven tvingades stänga ner forumet.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  formsvackan 2010-08-12, 12:32

    Sniperace skrev:och hur är det då, avskrivs skulder det inte finns täckning för när man dör eller inte?
    jag har ALDRIG hört talas om att någon fått "ärva" en skuld....
    Nej, men inget annat heller i de fallen.
    Nedanstående…
    ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.
    … anser jag vara begränsat begåvat. Det bygger ju på att man heller inte ska äga något Very Happy

    Tycker du att det vore smart att skuldsätta dig på ett sätt så att din fastighet övertas av banken istället för av dina barn ?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  Redvictory 2010-08-12, 12:56

    ericTheDog skrev:berra är ett dubbelnick

    Bevis fakta annars håll käft! jag vill inte läsa dina fria fantasier här! skriv dem i en av avgrundshögerns slasktrådar istället!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  Corven 2010-08-12, 12:59

    ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.

    Tycker du det är ok att låna upp en massa pengar, utan att betala tillbaka?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  Corven 2010-08-12, 13:01

    Kakmonstret skrev:Jag kommer ihåg när RC trollade så mycket på testaren, bl.a. mot råttan, att Corven tvingades stänga ner forumet.

    Stackars kakan, saknar du RedCloud så mycket att du måste fortsätta att ljuga, för att på så vis kanske lyckas får honom att börja skriva igen?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  Redvictory 2010-08-12, 13:02

    Corven skrev:
    ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.

    Tycker du det är ok att låna upp en massa pengar, utan att betala tillbaka?

    råttan har ingen tanke på efterlevande! själv strävar jag efter att ha mitt villalån betalt till pensionen! dvs inga lån alls!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  theward 2010-08-12, 13:19

    Redvictory skrev:
    Corven skrev:
    ericTheDog skrev:Verkar dumt att inte ha skulder. De avskrivs ju när man dör serru.

    Tycker du det är ok att låna upp en massa pengar, utan att betala tillbaka?

    råttan har ingen tanke på efterlevande! själv strävar jag efter att ha mitt villalån betalt till pensionen! dvs inga lån alls!

    Samma här, annars lär jag inte ha en sportmössa att klara mig om Allianspolitiken fortsätter
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  Infra 2010-08-13, 20:06

    Redvictory skrev:Blev Trollstängd? Jag garvar fortfatrande! speciellt då jag tänker på hur han grät ut på testaren Very Happy

    Joo tack! Det var inte en dag för tidigt! Smile
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-13, 21:03

    [quote="lazy"][font=Verdana]
    berralarzon skrev:
    lazy skrev:
    Redvictory skrev:Blev Trollstängd? Jag garvar fortfatrande! speciellt då jag tänker på hur han grät ut på testaren Very Happy

    Har du hakat upp dig?

    Tycker att jag har sett samma inlägg åtskilliga ggr nu och börjar bli
    ganska trött på det.

    Vem var det som skrev om debatter?

    Jo vi andra normala arbetande skattebetalande är ju rätt trötta på rmc/gustavanders empatilösa tjat,
    samt den arbetslösa ekonomen bh inte att förringa som numera är mer känd som rövböld åt gustavander.
    //berra

    Den dag berra eller de andra muppvänster härinne räknas som normala är väl den dag som bara berra och co är kvar här i landet.....

    Sponsored content


    Kommer ni ihåg när råttan... - Sida 2 Empty Sv: Kommer ni ihåg när råttan...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 02:08