Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

3 posters

50/50

PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

50/50 Empty 50/50

Inlägg  PE Dal 2010-08-08, 21:38

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7585755.ab

Återigen,,, 2010års Riksdagsval ser allra helst ut att bli till den slags repris, vad gäller röstantalsavgörande,,,precis som det föregående,,,? var.

En paritetisk jämförande betraktelse är den slags fotbollsmatch, där ingen av kombattandlagen, på något sätt lyckas med det publikt förhoppningsfullt överlägsna sättet att få till ens en singelmålsseger,,,men här snackar vi idrott, lek, och spel.

Varför är det i vårt fagra Rike nästan alltid så jämnt mellan de sk "blocken"?

Är det fördel kanske, att fortsatt kunna bedriva den slags Demokrati som innefattar sk "breda lösningar",,där ingen åsiktsdiktatur totalt "kör" över minoritetens ställningstagande???

Eller vill vi ha en totalt överlägsen majoritetsdiktatur?

Rena rama Jag själv, dessutom min egen egenartade okritiserbara ståndpunkt,,,är att 50/50 helst gynnar oss "empatiskt/oempatiskt" lagda personligheter. Men som sagt , detta är min åsikt, och bör inte tas på ett övergripande generellt sätt.

Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

50/50 Empty Sv: 50/50

Inlägg  Kakmonstret 2010-08-08, 23:35

I landet lagom röstar folket lagom mycket på bägge sidor blockgränsen.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-08-09, 00:03

Politikerna har lärt sig känna efter opinionen och matchar sina förslag och ideer, därav det jämna läget nmellan blocken.

PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

50/50 Empty Ny Riksdag

Inlägg  PE Dal 2010-08-09, 00:35

"Politikerna har lärt sig känna efter opinionen och matchar sina förslag och ideer, därav det jämna läget nmellan blocken."""

Mycket bra analys,,,,helt i paritet med mitt eget egenartade....? sätt att reflektera.

När alla de slags från början olikartade samhällsmodellerna till slut tenderar att enbart gynna medel-lagom-klassen...då allrahelst blir det ett större utrymme för de sk "missnöjespartierna"...Idag SD,,,och enl min mening ävensom V.
    Detta scenario är allrahelst en helt klar och förutsägbar samhällsevolution, vår parlamentariska framtid kanske? där genomdiskuterade kompromisser blir till beslut???

Eller??

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:18