Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
ANNA2LINK
berralarzon
RedMentalCase
ericTheDog
Redvictory
F.I.S.T
10 posters

    Vänstern har inte monopol på empati

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vänstern har inte monopol på empati - Sida 2 Empty Sv: Vänstern har inte monopol på empati

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-09, 12:04

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Jag står för vad jag tycker. I detta fall att det är märkligt att en svårt sjuk människa orkar med att festa på krogen.

    Det skvallrar lite om dina bristande insikter både om människor och om sjukdomar.
    Du tillhör då uppenbarligen kategorin som menar på att om man är sjuk skall det vara förbjudet att ha roligt nån enstaka gång i sitt liv ??:..

    ... mycket märklig åsikt på min ära Shocked

    Hmmmm....det märkliga tycks snarare ligga i att man är för sjuk för att jobba men frisk nog för att festa och ha semester! affraid

    Hur mycket vet du egentligen om andras situation för att kunna uttala dig ???...

    ... mitt tips är att du inte vet en promille ens .....

    Hmmmm....dito! affraid

    Men så uttalar jag mig heller inte om vad han skall och bör göra, eller hur sjuk han är
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vänstern har inte monopol på empati - Sida 2 Empty Sv: Vänstern har inte monopol på empati

    Inlägg  redalert 2010-08-09, 12:06

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Jag står för vad jag tycker. I detta fall att det är märkligt att en svårt sjuk människa orkar med att festa på krogen.

    Det skvallrar lite om dina bristande insikter både om människor och om sjukdomar.
    Du tillhör då uppenbarligen kategorin som menar på att om man är sjuk skall det vara förbjudet att ha roligt nån enstaka gång i sitt liv ??:..

    ... mycket märklig åsikt på min ära Shocked

    Hmmmm....det märkliga tycks snarare ligga i att man är för sjuk för att jobba men frisk nog för att festa och ha semester! affraid

    Hur mycket vet du egentligen om andras situation för att kunna uttala dig ???...

    ... mitt tips är att du inte vet en promille ens .....

    Hmmmm....dito! affraid

    Men så uttalar jag mig heller inte om vad han skall och bör göra, eller hur sjuk han är

    Visserligen är martin en man men Anna?

    Det är inte mycket du vet och ändå skall du käfta emot! affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vänstern har inte monopol på empati - Sida 2 Empty Sv: Vänstern har inte monopol på empati

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-09, 12:07

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Jag står för vad jag tycker. I detta fall att det är märkligt att en svårt sjuk människa orkar med att festa på krogen.

    Det skvallrar lite om dina bristande insikter både om människor och om sjukdomar.
    Du tillhör då uppenbarligen kategorin som menar på att om man är sjuk skall det vara förbjudet att ha roligt nån enstaka gång i sitt liv ??:..

    ... mycket märklig åsikt på min ära Shocked

    Hmmmm....det märkliga tycks snarare ligga i att man är för sjuk för att jobba men frisk nog för att festa och ha semester! affraid

    Hur mycket vet du egentligen om andras situation för att kunna uttala dig ???...

    ... mitt tips är att du inte vet en promille ens .....

    Hmmmm....dito! affraid

    Men så uttalar jag mig heller inte om vad han skall och bör göra, eller hur sjuk han är

    Visserligen är martin en man men Anna?

    Det är inte mycket du vet och ändå skall du käfta emot! affraid


    Vill du ha ett samhälle där ingen säger emot, föreslår jag att du blir diktator nånstans Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vänstern har inte monopol på empati - Sida 2 Empty Sv: Vänstern har inte monopol på empati

    Inlägg  theward 2010-08-09, 15:03

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Jag står för vad jag tycker. I detta fall att det är märkligt att en svårt sjuk människa orkar med att festa på krogen.

    Det skvallrar lite om dina bristande insikter både om människor och om sjukdomar.
    Du tillhör då uppenbarligen kategorin som menar på att om man är sjuk skall det vara förbjudet att ha roligt nån enstaka gång i sitt liv ??:..

    ... mycket märklig åsikt på min ära Shocked

    Ja total ignorans,arrogans och avundsjuka styr ETD mfl...

    Anna som själv sagt att hon lider av depressioner, har alltså inga fysiska problem
    De som kan lite psykologi vet dessutom att man kan må bättre ibland och sämre kan man bli när som helst.....
    Att man i bedrövelsen gör nåt som man mår bra av....
    Är det inge fel med, det är snarare nödvändigt, om man öhht ska bli frisk
    Har man inte varit djupt deprimerad osv, så vet man heller inte hur det är..
    Hade själv en medeldjup depressionen, men redan där blev man väldigt apatiskt och hade svårt att koncentrera sig osv

    Människor i sådana situationer är farliga både för sig själva och andra om de tvingas ut i arbetslivet....
    Om man får en "down", när man är ute och festar eller gör nåt annat skoj...
    Så kan det ju iofs bli farligt om man blir aggressiv eller får självmordstankar....
    Men blir/får man inte det...så är det ju bara att gå hem om man inte fixar det.

    Där i ligger den stora skillnaden, som dårpippihögern ej fattar..
    Går man på fest kan man gå hemm, när man vill
    Åker man ut och fiskar kan man åka hem när man vill
    Intensitet bestämmer man också... man kan tex välja att vara bland folk men mest sitta i en fåtölj hela tiden...
    "slöfiske" kan man också syssla med...
    etc etc...
    Detta kan man inte göra om man har ett jobb, det skulle bli väldigt sönderhackat minst sagt och inte funka i praktiken...
    Inte ens med bidrag, vill företag ha den arbetskraften som de inte "kan lita på"

    Att tex vara heltidssjukskriven och gå på fest 1-2 gång i månaden, eller åka ut och fiska 2-3 gånger på en månad
    Är inte alls att jämföra med ett heltidsarbete, inte ens att jämföra med att jobba 25%
    kan man inte klara minst 25% arbete så anses man helt arbetsoförmögen...

    Så höger spyr på de som de tycker fuskar, för de har kul några enstaka gånger, men enligt reglerna så är det ok

    Det heter aktiv sjukskrivning...
    Dvs man får göra allt som inte försämrar ens hälsa
    Dvs mina promenader, min "styrketräning"...
    Mitt fiske och umgänget med mina barn..försämrar inte min hälsa, den stärker den

    Fast den patetiska högern, de blir bara avundsjuka och tycker att man har så mkt fritid...osv

    Det de glömmer" lägligt" bort all smärta i kroppen, all trötthet, alla magproblem..krånglande blodsocker, bortdommande händer, ryggont, huvudvärk/yrsel, feber (inte varje dag) som man lider av vareviga dag
    Som gör ens liv till en enda stor kamp....

    Sponsored content


    Vänstern har inte monopol på empati - Sida 2 Empty Sv: Vänstern har inte monopol på empati

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:27