RedMentalCase skrev:Corven skrev:ericTheDog skrev:
Till Sip vill jag säga att det faktiskt är rimligt att varje sjukdomsfall ges ett max antal dagar för tillfrisknande. Annars har vi sett att många går sjukskrivna i oändlighet.
Ursäkta mig, men hur fan ska man kunna säga i förväg hur någons sjukdomsbild kommer att se ut?
Det finns en hel del där man kan det, t ex blindtarmsoperationer, och andra "enklare" ingrepp.
Men hur i helvete kan du säga hur någons cancersjukdom kommer att utvecklas???
En blir frisk mer eller mindre direkt, andra drabbas av metastaser osv...
och ser man till de fall som rapporterats, så rör sig majoriteten om just cancer...
Man kan fan inte skriva in sjukdomar i en kalender, och inbilla sig att ALLA kommer vara så.
Att man ifrågasätter vissa läkare, det kan jag köpa, utan tvivel har det funnits läkare som varig hur pigga som helst på att sjukskriva folk, men man kan inte sätta nån sorts datumgräns på hur långe en viss sjukdom tar.
Lite fakta skulle kanske vara trevligt, så du/ ni slipper sitta och föra fram strunt likt SD och ND ??
Sanningen är att sjukskrivningarna minskat med 50%, fantastiskt och nödvändigt om vi ska behålla vår framtida välfärd, men minskningen bland cancerdiagnoser är 10%, en marginell siffra som visar att de som har cancer inte påverkats alls.
Självklart måste man ha tider på sjukskrivning av ett benbrott eller en blindtarm, annars har vi ju en stor grupp i detta land som ser en chans att få livtidsförsörjning, det är ju bara så uppenbart, inte minst om man läser på detta forum.
Här förvränger mentalfallet sanningen igen, presenterar siffror tagna ur eget huvud, och vågar inte säga varifrån han fått siffrorna....
"10%, en marginell siffra som visar att de som har cancer inte påverkats alls".... ja du milde !!!
och det även om du inte heller har nåt belägg för din siffra 50 %, så är det lättv att få ner sjuksiffror om man bara sparkar ut folk från försäkringen, byter försäkring på övriga, och byter namn på försäkringarna....
eran allians håller på att förändra Sverige till det USA håller på att gå ifrån