Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
RedMentalCase
x-medborgare
DMustaine
ericTheDog
redalert
F.I.S.T
theward
Redvictory
12 posters

    Varsågod Alliansanhängare

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  RedMentalCase 2010-07-23, 15:58

    80 % ??

    Snarare typ 300% ...lol
    alla har minst 3 olika "folksjukdomar" enligt dessa hypokondriker.

    Jag ser allt sånt skit som en kapitulation av läkarkåren inför en massa gnälliga och gapiga människor som har personliga problem som de måste rättfärdiga och projicera.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-23, 16:06

    RedMentalCase skrev:80 % ??

    Snarare typ 300% ...lol
    alla har minst 3 olika "folksjukdomar" enligt dessa hypokondriker.

    Jag ser allt sånt skit som en kapitulation av läkarkåren inför en massa gnälliga och gapiga människor som har personliga problem som de måste rättfärdiga och projicera.

    Nu är ju bokstavsbarn inga hypokondriker Men ja jag tror många problem ligger på det personliga planet i familjen inte barnet. Möjligen protester för att synlig göra sig i en tid där du inte hänger med..

    Och min teori ar att samhället idag inte är människovänligt.. För mycket press stress och måsten.. information i miljoner media telefon osv..
    Tidens intryck snurrar fortare än vad vi hinner med att analysera och bearbeta..
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-07-23, 16:11

    Redvictory skrev:Detta måste väl ändå vara något som gör att ni får orgasm?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7510504.ab

    Catrine Johansson går på maxdos på de flesta smärtstillande – varje dag sväljer hon 30 tabletter för att kunna stå ut med smärtan. Hon har diagnosen fibromyalgi och har gjort 19 ingrepp för att komma till rätta med sina knäproblem.

    Ibland klarar hon inte ens av att bre smörgåsen på morgonen, öppna en liter mjölk eller bläddra i en tidning. Hon lever med smärtan dygnet runt.

    – Jag är aldrig smärtfri. Aldrig.
    Sjuk i tolv år



    För tolv år sedan sjukskrevs hon från sitt jobb som undersköterska och fick sjukpenning. Tre år senare överfördes hon till sjukersättning, vilket hon fått sedan dess – fram till i oktober i fjol.

    Då slog Försäkringskassan plötsligt fast, trots intyg från två läkare om att hon är för sjuk för att jobba, att hon är för frisk för att få sjukersättning. Att hennes arbetsförmåga inte ens är nedsatt med en fjärdedel.

    Är ni nöjda nu? eller vill ni att reglerna skall bli ännu hårdare?




    Sjukt, sjukt och åter sjuk system! Det får inte gå till så här!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  RedMentalCase 2010-07-23, 16:12

    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:80 % ??

    Snarare typ 300% ...lol
    alla har minst 3 olika "folksjukdomar" enligt dessa hypokondriker.

    Jag ser allt sånt skit som en kapitulation av läkarkåren inför en massa gnälliga och gapiga människor som har personliga problem som de måste rättfärdiga och projicera.

    Nu är ju bokstavsbarn inga hypokondriker Men ja jag tror många problem ligger på det personliga planet i familjen inte barnet. Möjligen protester för att synlig göra sig i en tid där du inte hänger med..

    Och min teori ar att samhället idag inte är människovänligt.. För mycket press stress och måsten.. information i miljoner media telefon osv..
    Tidens intryck snurrar fortare än vad vi hinner med att analysera och bearbeta..

    Håller helt med dig i dina slutsatser om att det är vårt "infosamhälle" som är en stor skurk i dramat. Människor är, (åtminstone inte ännu) gjorda för all denna hysteriska information som twitter blogg facebook emejl stayfriends sms mms pms??
    och alla annan goja.
    Vad som händer är väl att föräldrar offrar sin familj och samvaro mot att försöka följa med i all hysteri.
    Ta det lugnt, spela ett brädspel och drick en kopp kaffe istället.Smile
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-23, 16:40

    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:80 % ??

    Snarare typ 300% ...lol
    alla har minst 3 olika "folksjukdomar" enligt dessa hypokondriker.

    Jag ser allt sånt skit som en kapitulation av läkarkåren inför en massa gnälliga och gapiga människor som har personliga problem som de måste rättfärdiga och projicera.

    Nu är ju bokstavsbarn inga hypokondriker Men ja jag tror många problem ligger på det personliga planet i familjen inte barnet. Möjligen protester för att synlig göra sig i en tid där du inte hänger med..

    Och min teori ar att samhället idag inte är människovänligt.. För mycket press stress och måsten.. information i miljoner media telefon osv..
    Tidens intryck snurrar fortare än vad vi hinner med att analysera och bearbeta..

    Håller helt med dig i dina slutsatser om att det är vårt "infosamhälle" som är en stor skurk i dramat. Människor är, (åtminstone inte ännu) gjorda för all denna hysteriska information som twitter blogg facebook emejl stayfriends sms mms pms??
    och alla annan goja.
    Vad som händer är väl att föräldrar offrar sin familj och samvaro mot att försöka följa med i all hysteri.
    Ta det lugnt, spela ett brädspel och drick en kopp kaffe istället.Smile

    Spela poker är poppigt i vår familj.. och kaffet så klart. Very Happy

    Fast man kan nyttja barnens intressen för egen avkoppling.. Hur menar jag jo när min stora grabb spelade hockey var jag alltid med på träningarna..
    Detta var min tid att sitta på läktaren snacka skit med andra föräldrar dricka kaffe.. Total avkoppling för sitter du där kan du inte ängna dig åt nått annat.. Då var det min tid..

    Eller som jag gjorde när grabben var liten Varje dag efter jobbet köpte jag tidningen satte mig i bilen och läste den. För att koppla ner från jobbet och hinna koppla upp för att orka hämta på dagis mat och ja allt som där tillhör innan grabben kom i säng.
    Men detta kanske kan vara svårt om man har flera barn med olika aktiviteter.
    Förvisso har jag flera barn men det är 8 år mellan dem.

    På vårdcentralen jag jobbade hade vi en läkare som när han lyssnade på stressade pressade personer beskriva sin situation och att dom inte orkade.
    Han sa prioritera om släpp något att fylla sin dag med tusen olika "måsten" är inget skäl för sjukskrivning.. Du måste förändra din situation.
    för vissa människor fattar faktiskt inte att du kan inte göra allt samtidigt.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-23, 20:22

    RMC, och RA gör bort sig i vanlig ordning när de pratar i saker de inte har en aning om.... Det är en synnerligen korkad slutsats, att om inte ni har fibromyalgi, så kan ingen annan ha det.....

    För övrigt håller jag med om att diagnostisering och indela folk i fack på det viset är en stor bov till att folk blir identifierade med sin sjukdom, och inte efter de förtjänster de har....

    Detta är ett problem skapat under socialdemokraternas tid vid makten, men till stor del ett problem som inte är enbart politiskt.
    Alliansens problem vad gäller sjukdom och rehabilitering är att de inte begriper att folk inte blir friska för att man gör arbetsprövning, utan att det krävs både rättmätig vård i många fall, remisser till rätt vårdinstanser..... och att se till att få rätt man på rätt plats, för de som inte klarar av att ta vilket jobb som helst på en öppen arbetsmarknad !!
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Åsiktsnepotism

    Inlägg  PE Dal 2010-07-23, 20:33

    Före året 2006 fanns inga sjuka eller socialbidragare, då botades alla pga att Socialdemokraterna regerade vårt fagra landsrike??

    Dessa scenarioåsikter verkar allrahelst vara i direkt linjeåsikt och allrahelst en slags sammanfattning om och där patriotiteten är av större vikt än faktaunderlaget....
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-23, 21:35

    Vad vissa inte tycks begripa är att en arbetsprövning kan vara startskottet för ett nytt liv med arbete, kollegor, semester och allt annat ett jobb för med sig.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  theward 2010-07-23, 22:52

    RedMentalCase skrev:Däremot är fibrofjanterimyalgi inget annat än en hittepå diagnos för en samling människor som anser sig ha ont i största allmänhet och speciellt när nån nämner arbete...

    jaha du vet bättre än läkarvetenskapen och WHO
    Fibromylagi är en diagnossjukdom och visst vi kan diskutera varför man mår som man mår och varför vad som orsakat det..
    Tror det finns en massa orsaker till det....

    "hittepå" ja jag önskat att det vore så enkelt.
    Då hade jag ju sluppit att få mitt arbets och framförallt idrottsliv förstört..
    Hade sluppit alla plågor, alla konstiga symtom och sluppit var så sjukt trött

    "anser sig ha ont", ja vad säger man Rolling Eyes
    jag kan säga att du inte vet vad smärta är eller har upplevt extrem trötthet... innan du haft denna sjukdom.....
    Fast du blir aldrig av med den, det är det som är kruxet

    Att vara fast i en kropp som inte fungerar som man själv vill, det skulle du prova...

    ja du jag har jobbat 100% i 16 år , innan kroppen sa ifrån och jag har haft relativt tunga jobb och ansvarsfulla jobb....

    Om du inte visste det drabbar fibriomyalgi ofta energiska, arbetsamma och envisa människor...
    Väldigt få är lata, som du vill påstå...

    Sen att du kan sjunka så lågt som du gör, är ju iofs väntad, men likväl tyder ditt beteende på ganska grava problem och de verkar sitta i huvudet........

    ps man tycker att resten av forumhögern bortde rycka dig hårt i örat....
    Men jag tvivlar på att de gör det.... Rolling Eyes
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  theward 2010-07-23, 22:54

    ericTheDog skrev:Vad vissa inte tycks begripa är att en arbetsprövning kan vara startskottet för ett nytt liv med arbete, kollegor, semester och allt annat ett jobb för med sig.

    Arbetspröving är bra men man ska inte glömma den medicinska biten och vettig rehab
    Har man inte fått någon hjälp alls på 5-10 år, då kanske inte arbetsprövning är det absolut första steget
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  berralarzon 2010-07-23, 22:54

    ericTheDog skrev:Vad vissa inte tycks begripa är att en arbetsprövning kan vara startskottet för ett nytt liv med arbete, kollegor, semester och allt annat ett jobb för med sig.

    Nu är du mer lovligt naiv eTd.. finns faktiskt männiksor som har ett helvete att bara överleva dagen, stick å brinn med dina Sörgårds inlägg.
    //berra
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  berralarzon 2010-07-23, 22:56

    F.I.S.T skrev:RMC, och RA gör bort sig i vanlig ordning när de pratar i saker de inte har en aning om.... Det är en synnerligen korkad slutsats, att om inte ni har fibromyalgi, så kan ingen annan ha det.....

    För övrigt håller jag med om att diagnostisering och indela folk i fack på det viset är en stor bov till att folk blir identifierade med sin sjukdom, och inte efter de förtjänster de har....

    Detta är ett problem skapat under socialdemokraternas tid vid makten, men till stor del ett problem som inte är enbart politiskt.
    Alliansens problem vad gäller sjukdom och rehabilitering är att de inte begriper att folk inte blir friska för att man gör arbetsprövning, utan att det krävs både rättmätig vård i många fall, remisser till rätt vårdinstanser..... och att se till att få rätt man på rätt plats, för de som inte klarar av att ta vilket jobb som helst på en öppen arbetsmarknad !!

    Finns det någonstans där dom inte gör bort! tja i rmc/gustavander pottbotten kan det duga som svar?
    //berra
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  RedMentalCase 2010-07-24, 10:39

    ericTheDog skrev:Vad vissa inte tycks begripa är att en arbetsprövning kan vara startskottet för ett nytt liv med arbete, kollegor, semester och allt annat ett jobb för med sig.

    Där fick många här inne skrämselhicka.....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  theward 2010-07-24, 10:42

    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Vad vissa inte tycks begripa är att en arbetsprövning kan vara startskottet för ett nytt liv med arbete, kollegor, semester och allt annat ett jobb för med sig.

    Där fick många här inne skrämselhicka.....

    Om du hade läst, i stället för att anta.
    Hade du kunnat skita i dit senaste inlägg.
    Plus 90% av alla inlägg du skrivit för den delen...

    Ska du/ni ändå bara anta,tro och fantasiera kan ni ju göra det internt
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-24, 10:46

    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Vad vissa inte tycks begripa är att en arbetsprövning kan vara startskottet för ett nytt liv med arbete, kollegor, semester och allt annat ett jobb för med sig.

    Där fick många här inne skrämselhicka.....

    Låter som du talar om dig själv....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  theward 2010-07-24, 11:05

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Vad vissa inte tycks begripa är att en arbetsprövning kan vara startskottet för ett nytt liv med arbete, kollegor, semester och allt annat ett jobb för med sig.

    Där fick många här inne skrämselhicka.....

    Låter som du talar om dig själv....

    måste det nog vara..

    Angående arbetsprövining, så fixade jag den helt själv
    Mao på eget initiativ...utan tvång
    Semester är ganska intressant..ämne.
    Då man under tiden man arbetsprovar eller under första året man sen börjar jobba har noll dagar semester.
    För mig blev 2,5 år utan semester...
    Det ä väl inte direkt bra för en människa som bär på en sjukdom och som innan varit helt sjukskriven i nästan 1 år...
    Givetvis borde man ha rätt till 4 veckors betald semseter/år, är man sjuk är det ju
    ändå viktigare att man får vila upp sig

    Begär ju inte att forumhögern ska hålla med, då de av principskäl aldrig gör det

    ps sen kollegor, de är viktiga, men man behöver inte jobba för att ha sociala kontakter
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-24, 11:12

    theward skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Vad vissa inte tycks begripa är att en arbetsprövning kan vara startskottet för ett nytt liv med arbete, kollegor, semester och allt annat ett jobb för med sig.

    Där fick många här inne skrämselhicka.....

    Låter som du talar om dig själv....

    måste det nog vara..

    Angående arbetsprövining, så fixade jag den helt själv
    Mao på eget initiativ...utan tvång
    Semester är ganska intressant..ämne.
    Då man under tiden man arbetsprovar eller under första året man sen börjar jobba har noll dagar semester.
    För mig blev 2,5 år utan semester...
    Det ä väl inte direkt bra för en människa som bär på en sjukdom och som innan varit helt sjukskriven i nästan 1 år...
    Givetvis borde man ha rätt till 4 veckors betald semseter/år, är man sjuk är det ju
    ändå viktigare att man får vila upp sig

    Begär ju inte att forumhögern ska hålla med, då de av principskäl aldrig gör det

    ps sen kollegor, de är viktiga, men man behöver inte jobba för att ha sociala kontakter

    Min åsikt är att det finns många hjältar ute i Sverige, och att du och X-et är 2 av dom sunny
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  theward 2010-07-24, 11:28

    F.I.S.T skrev:
    theward skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Vad vissa inte tycks begripa är att en arbetsprövning kan vara startskottet för ett nytt liv med arbete, kollegor, semester och allt annat ett jobb för med sig.

    Där fick många här inne skrämselhicka.....

    Låter som du talar om dig själv....

    måste det nog vara..

    Angående arbetsprövining, så fixade jag den helt själv
    Mao på eget initiativ...utan tvång
    Semester är ganska intressant..ämne.
    Då man under tiden man arbetsprovar eller under första året man sen börjar jobba har noll dagar semester.
    För mig blev 2,5 år utan semester...
    Det ä väl inte direkt bra för en människa som bär på en sjukdom och som innan varit helt sjukskriven i nästan 1 år...
    Givetvis borde man ha rätt till 4 veckors betald semseter/år, är man sjuk är det ju
    ändå viktigare att man får vila upp sig

    Begär ju inte att forumhögern ska hålla med, då de av principskäl aldrig gör det

    ps sen kollegor, de är viktiga, men man behöver inte jobba för att ha sociala kontakter

    Min åsikt är att det finns många hjältar ute i Sverige, och att du och X-et är 2 av dom sunny

    Under de tre år som jag haft fast jobb i mitt liv...
    Var jag i snitt borta c:a 15 dar per år...
    Vilket hade varit än mindre om jag inte skadat handen så jag blev borta 20 dar på ett bräde Rolling Eyes
    Under den tiden jobbade jag mestadels treskift och hade den sista halvan ansvar över framtagande av material till hela fabriken...och jobbet var tungt

    innan 2003 hade jag inte varit sjukskriven en enda dag...då det krävts läkarintyg..

    Så den samlagd sjukskrivningen har varat typ 1,5 å av mitt yrkesverksamma liv som började hösten 1990.
    Sjukdommen har jag haft sedan sensommaren 1991...
    Så ord som fjanteri, fjolla, kärring, simultant kan ju forumhögern med RMC stoppa upp någonstans....

    ps har fast jobb nu också, med lönebidrag sedam mars förra året..
    Nu är sjukfrånvaron 20-25 dar per år ungefär...
    Det säger väl om något att 100% inte skulle funka att arbeta
    avatar
    Demona Stahlin


    Antal inlägg : 434
    Join date : 10-07-11

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  Demona Stahlin 2010-07-24, 12:49

    Kommunisterna kanske ska ställa sig frågan vad hennes alternativ är med rödgröna?

    Sjuka ska ju med rödgröna jobba de timmar de kan

    ARBEIT MACHT FREI!!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  theward 2010-07-24, 13:22

    Demona Stahlin skrev:Kommunisterna kanske ska ställa sig frågan vad hennes alternativ är med rödgröna?

    Sjuka ska ju med rödgröna jobba de timmar de kan

    ARBEIT MACHT FREI!!

    öhh är det inte daga att vakna upp snart?
    Att folk ska jobba det de kan ...är väl eller borde vara en självklarhet...
    Skillnaden mellan Alliansen och de rödgröna är var de drar gränsen för vad man kan och inte kan...
    Den är till De Rödgrönas klara fördel...
    Dvs de ser mer till människovärde än Alliansen gör...
    Eller rättare människovärde existerar öht i alliansen sjukpolitik öht....

    Detta ser man ju även bland deras anhängare på detta forum..
    Som inte unnar sjuka människor någon form av glädje(dvs fritid) och som samtidigt hånar de sjuka så mkt de bara kan...
    De lyssnar inte på de som är sjuka,som är de som upplever hur sjukförsäkringen fungerar i praktiken.
    De tror dock blind på "fakta" "statestik" och på Den propaganda som regeringen göder dem med

    Nää man blir kallad lat, parasit, gnälligt, inbillningsjuk, arbetskygg, bidragstörstande, man har fjantsjukdom osv osv

    Det är verkligen en samling ignoranta, arroganta skitstövlar som kommit på dessa regler och som blint stödjer desamma
    avatar
    Demona Stahlin


    Antal inlägg : 434
    Join date : 10-07-11

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  Demona Stahlin 2010-07-24, 14:06

    Var drar kommunisterna gränsen om sjuka ska jobba en timma per dag??

    Hur svag ska man vara att inte jobba för kommunisterna?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  theward 2010-07-24, 14:08

    Demona Stahlin skrev:Var drar kommunisterna gränsen om sjuka ska jobba en timma per dag??

    Hur svag ska man vara att inte jobba för kommunisterna?

    Ja man ska vara starkare än vad Allians anser iaf Wink
    Vilka jävla kommunister tjatar du om hela tiden??

    Du borde väl iaf kunna jobba 2-4 timmar om dan...
    Men som sagt är det ju lite svårt att placera de med psykiska diagnoser....
    Även om de skulle må bra av lite social interaktion... Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  berralarzon 2010-07-24, 18:54

    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Vad vissa inte tycks begripa är att en arbetsprövning kan vara startskottet för ett nytt liv med arbete, kollegor, semester och allt annat ett jobb för med sig.

    Där fick många här inne skrämselhicka.....

    Lyfter denna och tillägger att tillståndet dom "tre" rmc/bh/eTd. visar på en extremhöger som jag inte tror alliansen alls vill förknippas med.
    //berra
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-25, 12:08

    Demona Stahlin skrev:Var drar kommunisterna gränsen om sjuka ska jobba en timma per dag??

    Hur svag ska man vara att inte jobba för kommunisterna?

    Ja om det är mig du menar med kommunisterna eller vänsterpartiet, så vill varken jag eller vänsterpartiet att tex cansersjuka ska jobba, spec inte när de är döende !!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-25, 12:10

    ericTheDog skrev:Vad vissa inte tycks begripa är att en arbetsprövning kan vara startskottet för ett nytt liv med arbete, kollegor, semester och allt annat ett jobb för med sig.

    Jo ett arbete kan medföra dessa saker... OM MAN ÄR FRISK NOG ATT KLARA AV ARBETET ... hur svårt kan det vara att förstå detta !!!! Shocked

    Sponsored content


    Varsågod Alliansanhängare - Sida 2 Empty Sv: Varsågod Alliansanhängare

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:31