Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Daltandet med kriminella

    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Daltandet med kriminella Empty Daltandet med kriminella

    Inlägg  womanlover 2009-04-28, 15:37

    Har nyligen sett en debatt om mobiltelefoner och datorer på fängelser.
    Herregud vilken struldebatt.
    Fängelsekunder och intagna för psykisk vård ska INTE ha tillgång till mobiltelefoner och internet. Detta är självklart tycker jag.
    Den rätten förbrukade dom när dom begick brottet.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Daltandet med kriminella Empty Sv: Daltandet med kriminella

    Inlägg  Corven 2009-04-28, 15:40

    Förr så fick fångarna ringa från telefonautomater, och bara under 1 timme på sena eftermiddagen. Så några långa samtal blev det inte, för det var ju flera fångar som ville ringa.

    Jag förstår inte riktigt varför fångar skulle tillåtas ha mobiler och datorer när dom sitter inne. Dom får ju inte ha en massa andra grejer.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Daltandet med kriminella Empty Sv: Daltandet med kriminella

    Inlägg  Sniperace 2009-04-28, 15:44

    Corven skrev:Förr så fick fångarna ringa från telefonautomater, och bara under 1 timme på sena eftermiddagen. Så några långa samtal blev det inte, för det var ju flera fångar som ville ringa.

    Jag förstår inte riktigt varför fångar skulle tillåtas ha mobiler och datorer när dom sitter inne. Dom får ju inte ha en massa andra grejer.

    Normalt får interner INTE ha mobiltelefon eller internet, det finns lagar som styr detta, men för INTAGNA på psykvård gäller andra lagar, det är dessa som måste ändras
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Daltandet med kriminella Empty Sv: Daltandet med kriminella

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 16:06

    Hmmm...? Nu tror jag ni har helt fel!
    Jag tror ju, att många fångar är itanfabeter?
    Därför är jag helt säker på att om en återfallande långtidsfånge får möjlighet till "datorutbildning" och tillgång till egen dator och internet,
    Kommer man upptäcka en ny värld, en ny värld så långt bort från fängelset man kan komma!
    Kanske inte alla, men många!
    Sen hur det ska gå till rent praktiskt låter jag vara osagt, på dagtid i "klassrum eller i cellen,
    Men jag är övertygad om att upptäcka internet med alla möjligheter kan omvända många återfallare!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Daltandet med kriminella Empty Sv: Daltandet med kriminella

    Inlägg  Sniperace 2009-04-28, 16:15

    martin7lindgren skrev:Hmmm...? Nu tror jag ni har helt fel!
    Jag tror ju, att många fångar är itanfabeter?
    Därför är jag helt säker på att om en återfallande långtidsfånge får möjlighet till "datorutbildning" och tillgång till egen dator och internet,
    Kommer man upptäcka en ny värld, en ny värld så långt bort från fängelset man kan komma!
    Kanske inte alla, men många!
    Sen hur det ska gå till rent praktiskt låter jag vara osagt, på dagtid i "klassrum eller i cellen,
    Men jag är övertygad om att upptäcka internet med alla möjligheter kan omvända många återfallare!

    Men ser du det som BRA att då en fånge har tillgång till full kommunikation över nätet så att denne kan fortsätta styra brottslig verksamhet osv, att den som sitter för att ha miSshandlat trakaserat och "stalkat" sin kvinna ges möjlighet att fortsätta denna verksamhet ?

    ÄR DET bra ATT FÅNGAS GES EN FANTASKTISK ,MÖJLIGHET ATT GENOM MOBILTELEFON ELLER INTENETKONTAKT FIXA EN FRITAGNING OSV?

    nej, en intern ska INTE ha den förmånen, möjligen en DATOR som INTE har NÅGON som helst kontakt mot yttervärlden!!


    Jag kan se ex ARKLÖV vilken "nytta" han skulle ha av en dator med internetförbindelse, tänka vad nassar som sitter inne för sin verksamhet skyulle vara tacksamma att kunna fortsätta uppvigla via nätet!!
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Daltandet med kriminella Empty Sv: Daltandet med kriminella

    Inlägg  womanlover 2009-04-28, 19:59

    Corven skrev:Förr så fick fångarna ringa från telefonautomater, och bara under 1 timme på sena eftermiddagen. Så några långa samtal blev det inte, för det var ju flera fångar som ville ringa.

    Jag förstår inte riktigt varför fångar skulle tillåtas ha mobiler och datorer när dom sitter inne. Dom får ju inte ha en massa andra grejer.

    Debatten om mobiler har väl mest handlat om dom som dömts till sluten psykiatrisk vård.
    Men varför ska dom ha mobiler . . jag tycker inte det.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Daltandet med kriminella Empty Sv: Daltandet med kriminella

    Inlägg  Sniperace 2009-04-28, 20:49

    womanlover skrev:
    Corven skrev:Förr så fick fångarna ringa från telefonautomater, och bara under 1 timme på sena eftermiddagen. Så några långa samtal blev det inte, för det var ju flera fångar som ville ringa.

    Jag förstår inte riktigt varför fångar skulle tillåtas ha mobiler och datorer när dom sitter inne. Dom får ju inte ha en massa andra grejer.

    Debatten om mobiler har väl mest handlat om dom som dömts till sluten psykiatrisk vård.
    Men varför ska dom ha mobiler . . jag tycker inte det.

    Det tycker inte jag heller, och som sagt, det är OLIKA lagar som styr FÄNGELSE och psykvård...

    Sponsored content


    Daltandet med kriminella Empty Sv: Daltandet med kriminella

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-26, 12:21