Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Mer kunskapstester!

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Mer kunskapstester! Empty Mer kunskapstester!

Inlägg  Dao 2010-07-12, 10:37

På sidan:

http://www.ur.se/framlingsfientlighet/Kunskapstest/

Testa dem, vet jag! Smile

ALLTID lika kul att testa ens egna fördomar!!!! Very Happy
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Mer kunskapstester! Empty Sv: Mer kunskapstester!

Inlägg  redalert 2010-07-12, 10:41

Dao skrev:På sidan:

http://www.ur.se/framlingsfientlighet/Kunskapstest/

Testa dem, vet jag! Smile

ALLTID lika kul att testa ens egna fördomar!!!! Very Happy

Är det inte dags för dig att också ta lärdom om dessa snart? scratch
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-12, 10:46

Fick ganska bra på testerna!

Sämst gick det på citattestet - O rätt! Smile
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Antal inlägg : 847

Inlägg  Ezzlirsk 2010-07-12, 14:47

UR - en mångkultursvurmande och Islamhejande mediaportal - uppmanar till "kunskapstest" om främlingsfientlighet, tillåt mig att skratta.

Angående hatbrotten vet vi ju att det överlag handlar om grova överdrifter från där all (exempelvis) misshandel/bråk innehållande svensk/invandrare och annat direkt associeras med rasism och hatbrott. Om en invandrare får sig en smäll är detta direkt "hatbrott" och inte vanlig misshandel. När en svensk blir misshandlad är detta misshandel (eller gängbråk!), även om vederbörande invandrare hade som mål att "sätta svenskjävel på plats". Angående utsatta "mobbade" invandrare är väl statistiken lika missvisande. Många "anmälningar", jovisst, men hur många av dessa är legitima?

Som sagt, detta kunskapstest är inte ens närheten av verkligheten utan ytterligare ett försök till att svartmåla svenskar.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-12, 16:59

Ezzlirsk skrev:UR - en mångkultursvurmande och Islamhejande mediaportal - uppmanar till "kunskapstest" om främlingsfientlighet, tillåt mig att skratta.

Angående hatbrotten vet vi ju att det överlag handlar om grova överdrifter från där all (exempelvis) misshandel/bråk innehållande svensk/invandrare och annat direkt associeras med rasism och hatbrott. Om en invandrare får sig en smäll är detta direkt "hatbrott" och inte vanlig misshandel. När en svensk blir misshandlad är detta misshandel (eller gängbråk!), även om vederbörande invandrare hade som mål att "sätta svenskjävel på plats". Angående utsatta "mobbade" invandrare är väl statistiken lika missvisande. Många "anmälningar", jovisst, men hur många av dessa är legitima?

Som sagt, detta kunskapstest är inte ens närheten av verkligheten utan ytterligare ett försök till att svartmåla svenskar.

Källkritik á la Högerextremism! Laughing
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Mer kunskapstester! Empty Testresultat

Inlägg  PE Dal 2010-07-12, 21:25

Intressant med tester, jovars, frågorna är oftast ledande och svarsalternativen begränsade.
    Mitt eget resultat,,,,,16 rätt av 27möjliga,,,tror nog att den samfällt arbetande befolkningen hamnar ungefär här!!!???.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-12, 21:27

PE Dal skrev:Intressant med tester, jovars, frågorna är oftast ledande och svarsalternativen begränsade.
    Mitt eget resultat,,,,,16 rätt av 27möjliga,,,tror nog att den samfällt arbetande befolkningen hamnar ungefär här!!!???.

Det var ungefär som jag då!

Alla frågor så snart det handlar om politiska och samhällsaktuella frågor är ledande, på ett eller annat sätt...

Går nog inte att undvika...
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-07-12, 21:43

i ordning
    6 av 6
    4 av 9
    3 av 4
    6 av 8

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 14:36