theward 2010-07-03, 10:44
ericTheDog skrev: ANNA2LINK skrev: ericTheDog skrev:Det tror jag med Anna. Men i debatterna har rödgrön röra hittills varit chanslösa. Menlöst jidder om rättvisa går helt enkelt inte hem ute i stugorna. Folk vill se pengarna på bordet. Om "rättvisan" innebär att Svensson ska betala för ingenting så säger Svensson nej tack till den rödgröna röran och dess Tobleronepolitik.
Jag tror tvärtom Eric. Det kan också bli så att dom rödgröna blir bättre på sina debatter. Det är skillnad på dom rödgrönas politik kontra dom blå(mörkblå), det kommer märkas tydligare ju närmare vi kommer valet. Jag tror att rättvisan kommer att segra till slut...
Frågan är om du vet vad som är rättvist. Jag gör det inte, politikerna gör det definitivt inte. Det är därför de aldrig någonsin definerar begrepper "rättvisa".
Visst kan det vara så att de rödgröna blir bättre på att debattera. Men det är faktiskt mindre troligt. Nu när ekonomin vänt uppåt igen har de rödgröna dessutom ännu sämre förutsättningar. I 3,5 års tid har de enbart angripit regeringens politik. Alliansen kan påvisa strålande resultat och blir allt svårare att angripa. Samtidigt tvingas rödgrön röra iför valet försvara sin egen politik. Hur ska det gå?
En sak är högern överlägsna på: de är grymt mediatränande och de vet vad de ska säga. De har dessutom bra mkt mer resurser(pengar bakom sig)
Sen att jag tycker fler borde se igenom detta, är ju en annan sak............
Fast det blir väl lätt så, när folk öht inte engagerar sig i politik/samhällsfrågor
Det utnyttjar Alliansen effektikt genom sin propaganda...
ps ni lyckas ju förflytta över "propagandan" på vänster och kalla de som röstar på vänstern valboskap