Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+25
Mona_Stalin
datic
Sniperace
DMustaine
formsvackan
Thetaxpayer
MartinLingren
RedCloud
Kakmonstret
F.I.S.T
RedMentalCase
Infra
Vercingetorix
theward
lazy
SiP
Secrist
redalert
ericTheDog
R.O.F.L
Redvictory
ANNA2LINK
MartinLindgren
berralarzon
x-medborgare
29 posters

    NYA SIFFROR/OPINION...!

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-07-03, 01:25

    ericTheDog skrev:Det är riktigt att det inte är val idag. Men just nu talar dock alla opinionsundersökningar samma språk. Alliansen regerar vidare. Dessutom brukar sittande regering ha viss fördel när det närmar sig valet.

    Alliansen har gjort ett bra jobb, resonerar nog många. Ska man verkligen våga sig på ett vänsterexperiment. Vi vet att vi får det bra med Allians för Sverige. Vi vet att vi skulle få det sämre med rödgrön röra.

    Jag tror mer och mer att Allians för Sverige kommer vinna detta enkelt.





    Det tror inte jag... Det kommer hänga mycket på debatterna...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-03, 01:32

    Det tror jag med Anna. Men i debatterna har rödgrön röra hittills varit chanslösa. Menlöst jidder om rättvisa går helt enkelt inte hem ute i stugorna. Folk vill se pengarna på bordet. Om "rättvisan" innebär att Svensson ska betala för ingenting så säger Svensson nej tack till den rödgröna röran och dess Tobleronepolitik.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  R.O.F.L 2010-07-03, 01:34

    ericTheDog skrev:Det är riktigt att det inte är val idag. Men just nu talar dock alla opinionsundersökningar samma språk. Alliansen regerar vidare. Dessutom brukar sittande regering ha viss fördel när det närmar sig valet.

    Alliansen har gjort ett bra jobb, resonerar nog många. Ska man verkligen våga sig på ett vänsterexperiment. Vi vet att vi får det bra med Allians för Sverige. Vi vet att vi skulle få det sämre med rödgrön röra.

    Jag tror mer och mer att Allians för Sverige kommer vinna detta enkelt.

    Korrekt analys, de rödgröna behöver mera tid på sig.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-07-03, 01:36

    ericTheDog skrev:Det tror jag med Anna. Men i debatterna har rödgrön röra hittills varit chanslösa. Menlöst jidder om rättvisa går helt enkelt inte hem ute i stugorna. Folk vill se pengarna på bordet. Om "rättvisan" innebär att Svensson ska betala för ingenting så säger Svensson nej tack till den rödgröna röran och dess Tobleronepolitik.


    Jag tror tvärtom Eric. Det kan också bli så att dom rödgröna blir bättre på sina debatter. Det är skillnad på dom rödgrönas politik kontra dom blå(mörkblå), det kommer märkas tydligare ju närmare vi kommer valet. Jag tror att rättvisan kommer att segra till slut... Rolling Eyes
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-07-03, 01:39

    R.O.F.L skrev:
    ericTheDog skrev:Det är riktigt att det inte är val idag. Men just nu talar dock alla opinionsundersökningar samma språk. Alliansen regerar vidare. Dessutom brukar sittande regering ha viss fördel när det närmar sig valet.

    Alliansen har gjort ett bra jobb, resonerar nog många. Ska man verkligen våga sig på ett vänsterexperiment. Vi vet att vi får det bra med Allians för Sverige. Vi vet att vi skulle få det sämre med rödgrön röra.

    Jag tror mer och mer att Allians för Sverige kommer vinna detta enkelt.

    Korrekt analys, de rödgröna behöver mera tid på sig.



    Opinionssiffrorna visar ännu inte vem som har vunnit valet... Det är mycket jämt... Valet kommer att bli spännande...
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Vercingetorix 2010-07-03, 01:44

    Varför får jag en känsla av att Mona et al givit upp kampen?
    För en gångs skull ser jag fram emot almedalsveckan...
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  R.O.F.L 2010-07-03, 01:47

    ANNA2LINK skrev:
    R.O.F.L skrev:
    ericTheDog skrev:Det är riktigt att det inte är val idag. Men just nu talar dock alla opinionsundersökningar samma språk. Alliansen regerar vidare. Dessutom brukar sittande regering ha viss fördel när det närmar sig valet.

    Alliansen har gjort ett bra jobb, resonerar nog många. Ska man verkligen våga sig på ett vänsterexperiment. Vi vet att vi får det bra med Allians för Sverige. Vi vet att vi skulle få det sämre med rödgrön röra.

    Jag tror mer och mer att Allians för Sverige kommer vinna detta enkelt.

    Korrekt analys, de rödgröna behöver mera tid på sig.



    Opinionssiffrorna visar ännu inte vem som har vunnit valet... Det är mycket jämt... Valet kommer att bli spännande...

    Nej dem rödgröna loosar, men vi kan få en parlamentarisk kris då SD kommer bli vågmästare.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-07-03, 01:49

    R.O.F.L skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    R.O.F.L skrev:
    ericTheDog skrev:Det är riktigt att det inte är val idag. Men just nu talar dock alla opinionsundersökningar samma språk. Alliansen regerar vidare. Dessutom brukar sittande regering ha viss fördel när det närmar sig valet.

    Alliansen har gjort ett bra jobb, resonerar nog många. Ska man verkligen våga sig på ett vänsterexperiment. Vi vet att vi får det bra med Allians för Sverige. Vi vet att vi skulle få det sämre med rödgrön röra.

    Jag tror mer och mer att Allians för Sverige kommer vinna detta enkelt.

    Korrekt analys, de rödgröna behöver mera tid på sig.



    Opinionssiffrorna visar ännu inte vem som har vunnit valet... Det är mycket jämt... Valet kommer att bli spännande...

    Nej dem rödgröna loosar, men vi kan få en parlamentarisk kris då SD kommer bli vågmästare.


    Vi får väl se... Basketball
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  lazy 2010-07-03, 02:09

    Nej dem rödgröna loosar, men vi kan få en parlamentarisk kris då SD kommer bli vågmästare.

    "Alla" har räknat bort SD men jag tror att en hel del människor när de står
    i vallokalen kommer att lägga en röst på just SD och det kan ställa till
    en hel del problem eller så kommer det att leda till blockpolitikens fall
    vilket jag faktiskt skulle välkomna.

    Sorry, värsta scenariot är ju där M och S går ihop och så har vi en
    en "tvåpartistat" Wink


    Senast ändrad av lazy den 2010-07-03, 02:26, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Glömde)
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-03, 10:35

    ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:Det tror jag med Anna. Men i debatterna har rödgrön röra hittills varit chanslösa. Menlöst jidder om rättvisa går helt enkelt inte hem ute i stugorna. Folk vill se pengarna på bordet. Om "rättvisan" innebär att Svensson ska betala för ingenting så säger Svensson nej tack till den rödgröna röran och dess Tobleronepolitik.


    Jag tror tvärtom Eric. Det kan också bli så att dom rödgröna blir bättre på sina debatter. Det är skillnad på dom rödgrönas politik kontra dom blå(mörkblå), det kommer märkas tydligare ju närmare vi kommer valet. Jag tror att rättvisan kommer att segra till slut... Rolling Eyes


    Frågan är om du vet vad som är rättvist. Jag gör det inte, politikerna gör det definitivt inte. Det är därför de aldrig någonsin definerar begrepper "rättvisa".

    Visst kan det vara så att de rödgröna blir bättre på att debattera. Men det är faktiskt mindre troligt. Nu när ekonomin vänt uppåt igen har de rödgröna dessutom ännu sämre förutsättningar. I 3,5 års tid har de enbart angripit regeringens politik. Alliansen kan påvisa strålande resultat och blir allt svårare att angripa. Samtidigt tvingas rödgrön röra iför valet försvara sin egen politik. Hur ska det gå?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-03, 10:41

    Jag tror att demokratiska system alltid går mot just ett tvåpartisystem. Förr eller senare. Att m och s skulle regera ihop 2010 ser jag dock som orealistiskt.

    Dock tror även jag att sd kommer in. Rödgrön röran är usel och lockar därmed inte missnöjesväljare.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2010-07-03, 10:44

    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:Det tror jag med Anna. Men i debatterna har rödgrön röra hittills varit chanslösa. Menlöst jidder om rättvisa går helt enkelt inte hem ute i stugorna. Folk vill se pengarna på bordet. Om "rättvisan" innebär att Svensson ska betala för ingenting så säger Svensson nej tack till den rödgröna röran och dess Tobleronepolitik.


    Jag tror tvärtom Eric. Det kan också bli så att dom rödgröna blir bättre på sina debatter. Det är skillnad på dom rödgrönas politik kontra dom blå(mörkblå), det kommer märkas tydligare ju närmare vi kommer valet. Jag tror att rättvisan kommer att segra till slut... Rolling Eyes


    Frågan är om du vet vad som är rättvist. Jag gör det inte, politikerna gör det definitivt inte. Det är därför de aldrig någonsin definerar begrepper "rättvisa".

    Visst kan det vara så att de rödgröna blir bättre på att debattera. Men det är faktiskt mindre troligt. Nu när ekonomin vänt uppåt igen har de rödgröna dessutom ännu sämre förutsättningar. I 3,5 års tid har de enbart angripit regeringens politik. Alliansen kan påvisa strålande resultat och blir allt svårare att angripa. Samtidigt tvingas rödgrön röra iför valet försvara sin egen politik. Hur ska det gå?

    En sak är högern överlägsna på: de är grymt mediatränande och de vet vad de ska säga. De har dessutom bra mkt mer resurser(pengar bakom sig)

    Sen att jag tycker fler borde se igenom detta, är ju en annan sak............

    Fast det blir väl lätt så, när folk öht inte engagerar sig i politik/samhällsfrågor
    Det utnyttjar Alliansen effektikt genom sin propaganda...

    ps ni lyckas ju förflytta över "propagandan" på vänster och kalla de som röstar på vänstern valboskap
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2010-07-03, 10:45

    ericTheDog skrev:Jag tror att demokratiska system alltid går mot just ett tvåpartisystem. Förr eller senare. Att m och s skulle regera ihop 2010 ser jag dock som orealistiskt.

    Dock tror även jag att sd kommer in. Rödgrön röran är usel och lockar därmed inte missnöjesväljare.

    Efter tvåpartissysten följer........?????
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-03, 10:56

    När det gäller mediatränade debatter så tycker jag intedet finns så mycket att "se igenom". Allt som sägs i debatterna är redan känt. Men du får tänka på att de flesta som ser valdebatten har noll koll på politik. De har svårt att förstå, och de kan ingenting. Det är därför mediaträning är så viktigt.

    Efter tvåpartisystem följer att ett av de två partierna byts ut mot en uppstickare.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  theward 2010-07-03, 12:03

    ericTheDog skrev:När det gäller mediatränade debatter så tycker jag intedet finns så mycket att "se igenom". Allt som sägs i debatterna är redan känt. Men du får tänka på att de flesta som ser valdebatten har noll koll på politik. De har svårt att förstå, och de kan ingenting. Det är därför mediaträning är så viktigt.

    Efter tvåpartisystem följer att ett av de två partierna byts ut mot en uppstickare.

    Eller så får du i princip samma politik oavsett vem som styr...
    Kan ju nästan kalla det diktatur i en lyxförpackning...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-03, 15:24

    theward skrev:
    ericTheDog skrev:När det gäller mediatränade debatter så tycker jag intedet finns så mycket att "se igenom". Allt som sägs i debatterna är redan känt. Men du får tänka på att de flesta som ser valdebatten har noll koll på politik. De har svårt att förstå, och de kan ingenting. Det är därför mediaträning är så viktigt.

    Efter tvåpartisystem följer att ett av de två partierna byts ut mot en uppstickare.

    Eller så får du i princip samma politik oavsett vem som styr...
    Kan ju nästan kalla det diktatur i en lyxförpackning...


    Visst finns den risken, och delvis är vi där redan idag när v är enda riksdagspartiet med en extrem politik. Samtidigt är det så att partierna måste anpassa sig till folkvljan och det är väl det som är grunden i demokratin.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-07-03, 16:47

    Mona Sahlin och våra rödgröna bekräftar sitt lagda valöfte om 12 friska miljarder till sveriges kommuner öronmärkta stålar för allas vår välfärd!

    Självklart räknar man med att RoffarReinfeldt kommer glufsande och försöker motvilligt matcha det löftet!

    Precis som sin anhängare Doggen gillar ju Reinfeldt att bita sig fast i andras bakar,
    med enda skillnaden att RoffarReinfeldt är hetero och väljer Monas bak, till skillnad mot Vovven som gillar grabb bakar!

    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Vercingetorix 2010-07-03, 17:44

    Ja, överbudspolitik är ju något som (s), och i förlängningen (v) och (mp) förfinat till en konstform... Att någon öht faller för dessa dimridåer är på gränsen till debilt.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Vercingetorix 2010-07-03, 17:46

    Kan du inte lägga ner din analfixering snart, Martin, för den ende som nämner bakar här på forum är ju du, och du gör det i parti och minut... Snart börjar detta likna projicering, ta mig tusan...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-07-03, 19:34

    TYSKLAND vs ARGENTINA!

    Vilken fotboll, vilken kvartsfinal 4 - 0 TYSKLAND! cheers
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  lazy 2010-07-03, 21:49

    Kul att du kunde se fotbollen och få rätt siffror. Wink


    SIFFROR, SIFFROR, Martin kollade nyss i kylen, och vad såg han då?
    Jo Martin såg bara 5 stycken iskalla åbro 7,3or!

    Det duger ju inte,en dag som denna, när fotbollsvm, startar sina kvartsfinaler med ARGENTINA vs TYSKLAND!

    Så nu tvingas förtidspensionerade Martin klampa iväg till BOLAGET och köpa 5 till!
    SJÄLVKLART VET MARTIN ATT ALLA HANS BLÅNÄSTA FANS GLÄDS MED MIG!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-04, 00:08

    MartinLindgren skrev:Mona Sahlin och våra rödgröna bekräftar sitt lagda valöfte om 12 friska miljarder till sveriges kommuner öronmärkta stålar för allas vår välfärd!

    Självklart räknar man med att RoffarReinfeldt kommer glufsande och försöker motvilligt matcha det löftet!

    Precis som sin anhängare Doggen gillar ju Reinfeldt att bita sig fast i andras bakar,
    med enda skillnaden att RoffarReinfeldt är hetero och väljer Monas bak, till skillnad mot Vovven som gillar grabb bakar!



    Om vi bortser från din analfixering så blir det ingentting kvar av ditt inlägg förutom att Toblerone vill bedriva Tobleronepolitik. Men det visste vi ju förut.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-07-04, 00:18

    ericTheDog skrev:
    MartinLindgren skrev:Mona Sahlin och våra rödgröna bekräftar sitt lagda valöfte om 12 friska miljarder till sveriges kommuner öronmärkta stålar för allas vår välfärd!

    Självklart räknar man med att RoffarReinfeldt kommer glufsande och försöker motvilligt matcha det löftet!

    Precis som sin anhängare Doggen gillar ju Reinfeldt att bita sig fast i andras bakar,
    med enda skillnaden att RoffarReinfeldt är hetero och väljer Monas bak, till skillnad mot Vovven som gillar grabb bakar!



    Om vi bortser från din analfixering så blir det ingentting kvar av ditt inlägg förutom att Toblerone vill bedriva Tobleronepolitik. Men det visste vi ju förut.


    Eric det här med erat "Tobleronetjatande" är mycket jobbigt!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-04, 00:23

    Men snälla Anna. 12 nya Miljarder till kommunerna, varifrån ska dessa komma?

    Svar: Man tar det på kortet och skickar räkningen till arbetarna.

    Dessa Miljarder behövs inte ens. Se över kommunernas ineffektivitet istället.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-07-04, 00:29

    ericTheDog skrev:Men snälla Anna. 12 nya Miljarder till kommunerna, varifrån ska dessa komma?

    Svar: Man tar det på kortet och skickar räkningen till arbetarna.

    Dessa Miljarder behövs inte ens. Se över kommunernas ineffektivitet istället.


    Gör studiebesök på olika arbetsplatser inom kommunerna så ska du få se Eric att det verkligen finns hål att stoppa in dessa miljarder i...

    Sponsored content


    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 3 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 15:42