DMustaine 2010-07-14, 03:05
Dao skrev: DMustaine skrev: Dao skrev: DMustaine skrev: Dao skrev: Secrist skrev:Ja, och då har du en tendens att kalla dina åsikter för "fakta", för att uppfylla DET kriteriet!
Ja, genom att kunna styrka det med fakta ja. Inget konstigt med det. Du borde prova någon gång. Det är uppfriskande.
Är det därför du är emot åsiktsfrihet, och utnyttjandet av fakta, i vissa frågor?
Jag tror att åsiktsfrihet och nyttjande av fakta är ok! Men utnyttjande av fakta låter illavarslande. Men jag har stor tillförsikt för att du utnyttjar fakta!
Och jag förstår att du ogillar allt sådant...
Jag utnyttjar nog fakta såsom du men våra motiv och ändamål skiljer sig. Och om vi ser till den demokratiska och den kommunistiska fundament vi båda lutar/referera oss emot så tror jag de flesta väljer den demokratiska!
Det gör de flesta kommunister också!
Men du vet att demokrati är mer än ett vackert ord, va?
Och att det är MOTSATTS till diktatur?
Många av Forumhögern verkar ha blandat ihop korten här...
Vad gör de flesta kommunister?
Demokrati är definitivt mer än ett vackert ord, det är vägen att gå framåt!
Vad har Forumhögern blandat ihop korten demokrati vs kommunism?
Det enda vi påstått är att kommunismen inte har fungerat, någonstans! Demokratin fungerar bra i ex vårt eget land! Allt kan bli bättre, inget är fullständigt. Men att vända sig åt kommunismen vore som att vilja att Bajen spelade fotboll som på 50 talet mot de allsvenska lagen idag!