Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Här Anna har du lite att läsa & tänka på

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Här Anna har du lite att läsa & tänka på Empty Här Anna har du lite att läsa & tänka på

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-28, 11:24

    http://www.expressen.se/ekonomi/1.2043061/smaforetagare-skippar-ofta-semestern

    60 timmars arbetsveckor och ingen semester, vad skulle facken säga om det om det gällde arbetare!!

    lol! lol! lol! lol! lol! lol!

    Sluta gnälla, ni bor i världens bästa bidragsland!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Här Anna har du lite att läsa & tänka på Empty Sv: Här Anna har du lite att läsa & tänka på

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-28, 11:39

    Hmmm..., Först vill jag önska forums enda blåing S-ee-L med mer än en knöl som rullar mellan öronen, trevlig fortsättning på sommaren!

    Här snackar vi om så eller så många timmars arbete per dag, 6 eller 8 timmar?
    Själv har jag kört 24 timmars pass som hemlös i 20 år, med undantag någon dag då och då när man stupat av utmattning, utan lön dessutom!

    Men jag är glad ändå, för här sitter jag! Very Happy


    Så det vet du S-ee-L, behöver du en gubbe som pallar med ett par tre dagars 24 timmarspass i veckan så hittar du inte den gubbenn på arbetsförmedlingen iallafall!

    Södergrabbar pallar med trycket, så det slår gnistor om det! Wink
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Här Anna har du lite att läsa & tänka på Empty Sv: Här Anna har du lite att läsa & tänka på

    Inlägg  theward 2010-06-28, 11:57

    och det tycker Seel är bra att småföretagarna gör/tvingas göra??

    Sen är det ju hur man än vrider och vänder det upp till personen ifråga om den tycker det är värt det eller inte......

    tillskillnad från många arbetslösa och sjuka har de iaf ett val....

    Tycker mig se en tendens att det finns en del småföretagare, som har alldeles för stora krav på sin inkomst också....
    Därför jobbar de mer än de måste och tar sällan ledigt

    Du är ju själv hmm host ..småföretagare...
    tycker du verkar vara ledig mer än en vanlig arbetare är Wink

    ps sen finns det även en massa fördelar med att ha eget, men de ska vi väl glömma bort eller ???


    Sponsored content


    Här Anna har du lite att läsa & tänka på Empty Sv: Här Anna har du lite att läsa & tänka på

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 04:52