Secrist skrev:Glad Midsommar till er alla!
Detsamma Anna. Ha en riktigt bra midsommar! Ut och dansa de små grodorna nu!
Tack ska du ha! Detsamma till dig som sagt! I år blir det nog inte små grodorna... , Men sill och Nubbe...
Secrist skrev:Glad Midsommar till er alla!
Detsamma Anna. Ha en riktigt bra midsommar! Ut och dansa de små grodorna nu!
Secrist skrev:Förmodligen eftersom jag är en av de få som förespråkar mer invandring till Sverige, så måste väl givet jag vara rasisten i sammanhanget
Är du beredd att betala för det då? Tex med sänkta anslag till vård, skola och omsorg. Någonstans måste ju pengarna komma ifrån.
Secrist skrev:Ja !!! ....jag är villig att betala för det, i de fall det blir fråga om att betala... för all invandring är inte kostbar... det genererar även arbetskraft till Sverige...
Ja, kostar gör det. Beräkningar landar på runt 40 miljarder om året, alltså i nivå med vad försvaret kostar. Sedan är det ju upp till var och en att bedöma om man tycker det är värt det. Om anser du att skolan får för mycket pengar och vill skjuta över pengarna till en högre invandring så är det helt upp till dig. Eller om du vill ta pengarna från a-kassan eller vad pengarna nu ska tas någonstans. Som sagt, någonstans måste pengarna komma från.
Secrist skrev:Ja !!! ....jag är villig att betala för det, i de fall det blir fråga om att betala... för all invandring är inte kostbar... det genererar även arbetskraft till Sverige...
Ja, kostar gör det. Beräkningar landar på runt 40 miljarder om året, alltså i nivå med vad försvaret kostar. Sedan är det ju upp till var och en att bedöma om man tycker det är värt det. Om anser du att skolan får för mycket pengar och vill skjuta över pengarna till en högre invandring så är det helt upp till dig. Eller om du vill ta pengarna från a-kassan eller vad pengarna nu ska tas någonstans. Som sagt, någonstans måste pengarna komma från.
Secrist skrev:man undrar ju varför man sänker skatterna med ännu större belopp årligen?
Blir hålen mindre då???
Därför att allt för höga skatter blir kontraproduktiva. Fusket ökar och företagarstimulansen minskar. Man ska komma ihåg att trots skattesänkningarna så har sverige nu "bara" världens näst högsta skattetryck. Ibland får man intrycket att vi har helt plötsligt jättelåga skatter.
theward skrev:Secrist skrev:Ja !!! ....jag är villig att betala för det, i de fall det blir fråga om att betala... för all invandring är inte kostbar... det genererar även arbetskraft till Sverige...
man undrar ju varför man sänker skatterna med ännu större belopp årligen?
Blir hålen mindre då???