theward 2010-06-23, 13:31
RedMentalCase skrev: ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev:men att det barea kom TRE st till en utlyst sådan demonstration i en storstad som Helsingborg borde väl visa på att intresset är lågt, och att missnöjet tydligen inte är så stort att de tar sig den tiden att protestera eller hur?
Det kan ju inte ens vara alla arrangörerna som kom
Jag kan inte svara på varför inte folk kom men jag är ganska säker på att många av dom inte orkade just pga deras sjukdomar. Sen är svensken lite för rädd ofta med, för dom är rädda för vad som ska hända om dom protesterar.Alltså med andra ord så tror jag att det handlar om just rädsla...
Men du sitter bara och spekulerar, kan du inte vara det minsta självkritisk och fråga dig varför det inte kom fler, i vad ni inbillar er är den största frågan sen hedenhös, typ.
Ska man svara så du fattar?
En betydande del är för dåliga för att sitta på ett FK i flera timmar..
Det är långt till FK-kontor...för de allra flesta
Jag har tex 6,5 mil enkel resa...
Som sjukskriven,, eller sjukpensionär har man inte speciellt mkt pengar...
Hur många har råd att lägga ut flera hundra, på att åka och sittstrejka...?
Många sjuka arbetar dessutom till vissa del..
Menar du alla dom ska ta ledigt från jobbet för att åka på sittstrejk..??
Ska alla de som tycker det är fel med sjukförsökringen, som är fullt arbetsföra, ta ledigt från jobbet för att sittstrejka
Sen är jag säkr på att månhga varit rädda för att bli än mer motarbetade av FK om de dykt upp...
Detta är inga spekulationer utan detta är fakta, oavsett hur du försöker slingra dig