Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Susz X 2009-04-27, 16:28

    "Salmonellabakterier har hittats i blandfärs som sålts i ICA-butiker i hela landet.

    Nu återkallar ICA alla förpackningar. Blandfärsen har ICA:s eget märke och förpackningarna är på 2,5 kilo.

    Sista förbrukningsdag är 29 april och som ursprungsland står Danmark och Irland."


    http://www.sr.se/cgi-bin/blekinge/nyheter/artikel.asp?Artikel=2795195

    Blandfärs som märkts med ICA:s egen logga tror man är svenskt kött
    - men icke sa nicke...
    Denna kommer från Irland o Danmark..
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-27, 19:19

    Fick man salmonellan på köpet, eller var man tvungen att betala extra för den?

    Gissa varför man aldrig handlar på ICA?
    De andra kedjorna är säkert likadana, men de har åtminstone vett att sköta sitt fuskande i det fördolda...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Susz X 2009-04-27, 21:47

    Det var sääkert dyrare än svenskt kött...fattar inte vitsen alls med denna förbannade import av sådant
    vi har överflöd av som är uppfödda i Sverige...
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-27, 22:11

    Det är faktiskt en av mina käpphästar; att alltid köpa svenskt kött. Dels för att jag litar på kvaliteten, samt att jag vill gynna de svenska lantbrukarna som jag vet gör ett jättejobb för att producera så bra kött det bara går tillsammans med en god djurhållning.
    Jag vill ha glada kadaver på min tallrik! ;-)

    Eller som bonden svarade på frågan om varför han fortfarande envisades med att slå ihjäl sina grisar med slägga, när det finns modernare sätt att slakta sina grisar på:
    "Jag gör som jag alltid gjort, för det är grisarna vana vid..."
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  lazy 2009-04-27, 22:21

    Eller som bonden svarade på frågan om varför han fortfarande envisades med att slå ihjäl sina grisar med slägga, när det finns modernare sätt att slakta sina grisar på:
    "Jag gör som jag alltid gjort, för det är grisarna vana vid...".

    Det där är ju nästintill halalslakt Vercinge, DET kan du väl i.a.f
    inte förespråka? lol!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-27, 22:26

    lazy skrev:Eller som bonden svarade på frågan om varför han fortfarande envisades med att slå ihjäl sina grisar med slägga, när det finns modernare sätt att slakta sina grisar på:
    "Jag gör som jag alltid gjort, för det är grisarna vana vid...".

    Det där är ju nästintill halalslakt Vercinge, DET kan du väl i.a.f
    inte förespråka? lol!

    I allah fall, menar du? ;-)
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  lazy 2009-04-27, 22:32

    I allah fall, menar du? ;-)

    Ungefär så ja! Laughing
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Susz X 2009-04-27, 22:47

    E alla här religiösa?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  lazy 2009-04-27, 22:57

    Susz X skrev:E alla här religiösa?

    O ja, jag är jättereligiös när det gäller mat. Wink
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Susz X 2009-04-27, 23:00

    Nu förstår jag varför muslimer inte äter gris...
    det är rätt smart egentligen..slipper smitta.
    Finns en lärdom bakom det mesta...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  lazy 2009-04-27, 23:09

    Susz X skrev:
    Nu förstår jag varför muslimer inte äter gris...
    det är rätt smart egentligen..slipper smitta.
    Finns en lärdom bakom det mesta...

    Judar äter inte heller griskött det och omskärelsen har judar och
    muslimer gemensamt.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty ICA igen...

    Inlägg  Leena-66 2009-05-06, 12:24

    Oj hur förvånad jag blev.. Shocked att ICA har problem med köttfärsen kunde jag inte ens inbilda mig i mina vildaste fantasier...har väl aldrig hänt förr.... affraid
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Susz X 2009-05-06, 13:20

    Leena-66 skrev:Oj hur förvånad jag blev.. Shocked att ICA har problem med köttfärsen kunde jag inte ens inbilda mig i mina vildaste fantasier...har väl aldrig hänt förr.... affraid

    Visst tappar man förtroendet för dem?
    Tycker det är så himla synd att de där
    "småbutikerna" inte finns kvar alls..
    Där maldes färsen från svenskt kött
    medans kunden väntade- vid disken..
    Var man stammis skikade de alltid med något
    på köpet..ett rejält smakprov på något nyinkommet..
    ÅÅ- vad jag saknar dessa små närbutiker!
    Är så trött på maxi -den största ICA affären här
    faan där måste man
    ju ha karta oh kompass för att navigera rätt
    bland all skit.
    Sätter inte min fot där mer!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-06, 13:25

    Jag gillar min lilla 'utlänningsbutik'. Där mals all köttfärs från fransyska, direkt i butiken.

    Bra pris är det också
    ! Smile

    queen
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Susz X 2009-05-06, 13:32

    Regndrottning skrev:Jag gillar min lilla 'utlänningsbutik'. Där mals all köttfärs från fransyska, direkt i butiken.

    Bra pris är det också
    ! Smile

    queen

    Blir ju nästan avis ju- men kul att det iaf finns..
    Denna staden har förstörts totalt när det handlar om
    just den kulturen...
    Vi har alltså tillräcklig/ lagom med storköp här.
    Likt förbannat sålde kommunen en tomt till ICA MAXI
    som är ännu större..
    I stället för en fin park med en damm och lummiga träd tex
    är där nu en fuul stor byggnad- och lika mucket asfalt.
    Klart att närbutikerna i just den stadsdelen oxå gick i
    konkurs..
    Dessa förbannade politiker...grrrrrrrrr
    Finns snart inga småföretagare kvar i Borås
    - det som blomstrade så för dem sist jag bodde här..(15år sedan)
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-06, 16:22

    De enda småbutiker som finns kvar inom matvaruhandeln är små nischade butiker.

    Asiatisk, mellanöstern, ostbutiken, delikatess-och charkuteri.... Annars är alla mataffärer stora kedjor. Ica Maxi, Hemköp och Willys, Netto, Lidl, City Gross....

    Och jag undrar hur många matbutiker som behövs i en stad? För ett par månader sedan öppnades en ny Lidl och för ett par veckor sedan öppnades City Gross. Det var ingen som var utan mat innan så varför behövs det flera butiker?

    Och givitvis finns inte dessa affärer där folk bor. Industriområden, köpcenter och dyligt.... Förutom då Netto och Hemköp... Men poängen är att man skall tvingas ha bil eller gå en lång sträcka för att köpa mat.

    queen
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Susz X 2009-05-07, 21:37

    Regndrottning skrev:De enda småbutiker som finns kvar inom matvaruhandeln är små nischade butiker.

    Asiatisk, mellanöstern, ostbutiken, delikatess-och charkuteri.... Annars är alla mataffärer stora kedjor. Ica Maxi, Hemköp och Willys, Netto, Lidl, City Gross....

    Och jag undrar hur många matbutiker som behövs i en stad? För ett par månader sedan öppnades en ny Lidl och för ett par veckor sedan öppnades City Gross. Det var ingen som var utan mat innan så varför behövs det flera butiker?

    Och givitvis finns inte dessa affärer där folk bor. Industriområden, köpcenter och dyligt.... Förutom då Netto och Hemköp... Men poängen är att man skall tvingas ha bil eller gå en lång sträcka för att köpa mat.

    queen

    Ja du. är så innerligt trött på dem om jag ska vara ärlig.
    Kan väl ta ett exempel- på en stadsdel i Borås fanns ett "levande torg"
    med en privatägt Ica- affär men en hel del anställda och bra varor..
    Politikerna i kommundelen beslutade att sälja plats till Netto- varpå allen av blomstrande träd ersattes av en stor jävla parkering- Netto var superbilliga i början- de två första åren. Så lång tid tog det att konkurrera ut intilligande etablerade Ica..
    När ica kursat och lämnart tomma lokaler efter sig- då höjde netto priserna- i dag är de på samma nivå som den kursade ica affären. Samt att något svenskt kött finns inte att handla där alls...

    Sponsored content


    ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie.. Empty Sv: ICA:s Blanfärs återkallas- innehåller salmonellabakterie..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 16:19