Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
Susz X
SiP
Corven
MartinLindgren
lazy
cleopatra
GustavAnder
Blåfront
Kakmonstret
marxisten
Redvictory
blueheaven
SilverSurfer
17 posters

Var är de vuxna?

Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Var är de vuxna? - Sida 2 Empty Sv: Var är de vuxna?

Inlägg  Corven 2009-04-27, 16:12

Pikes Place

Nån mer än jag som sett motivationsfilmerna härifrån?

Om jag nån gång kommer till Seattle, så ska jag gå till denna fiskaffär. Jag har sett en motivationsfilm därifrån, som bekrev hur denna fiskaffär förvandlades från en vanlig tråkig fiskaffär, till en stor attraktion. Folk vallfärdar dit, för att se deras enorma arbetsglädje. Och jag lärde mig enormt mycket om mig själv då.

T ex att jag väljer själv om jag vill bli arg eller inte. För vi har ett val. Det är väldigt få känslor som vi inte kan styra. Skräck och kärlek är helt reflexmässiga, men de flesta andra känslor har vi makt över.

Prova nästa gång du känner att nu börjar du ilskna till. Välj att inte bli arg. Det funkar!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-04-27, 16:19

theward skrev:
    cleopatra skrev:*ASG* Undrar vad som skulle hända om vi hade en forumträff.... Twisted Evil

inte pga av rädsla, utan pga att de skulle skämmas rejält för sitt beteende här på forumet

Personligen försöker jag vara trevligt och saklig.
    Samt ha lång stubin.
    Men när vissa i varje inlägg är ohövliga och ovettiga iaf.
    Du blir iaf jag trött.......

Vet inte hur många gånger jag verkligen försökt att diskutera ämnet, men tillslut kommer personangreppen likt för bannat..

Tror definitivt det beror på att argumenten tryter och på någon form av vriden avundsjuka...

Jag är säker på att närmare 99% INTE skulle bära sig åt så i diskussion öga mot öga om de satt på en skola, ett fik eller i en park och samtalade och kom underfund med att de hade olika politiska åsikter, då hade de istället försökt varac trevliga mot varandra och sakligt pratat med varandra.

Jag har under många år syslat med amatörradio, och engagerat SCOUTER i detta under något som kallades för JOTA, där scouter över hela världen träfaasde via RADIO, och sedermera en typ av chatt via radio kopplad till datorn där de skrev till varandra, detta uraratade SNABBT och de skrev diverse otidligheter och annat till varandra, jag reagerade illa på detta och tog mig en funderare, skickade ivär en scoutledare till grannscoutgården för att hämta några av deras scouter, de kom och jag satt dem på vars en sida om ett bord och sa, NU chattar vi direkt, öga mot öga, och de var SÅÅÅ trevliga mot varandra, så jag ställde frågan VARFÖR chattar ni annorlunda NU än vid tangentborden, det är SAMMA personer som ni uppförde er ILLA mot.

Sverat är helt enkelt att man tappar den personliga kontakten och glömmer att det sitter en verklig människa på andra sidan, samt till en del att text överför inte nyanserna i språket som vid tal öga mot öga uppfattas som skämt, men vid text som blodigt allvar.

Min förhoppning är att alla skulle inse detta, men tyvärr ställer jag mig tvivlande, när man ser det HAT som surrar mellan människor enbart pga olika politiska åsikter
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-04-27, 16:23

Det är så lätt att bli arg på en massa bokstäver. Skulle man ha träffat personen bakom bokstäverna IRL, så skulle man inte alls uppföra sig lika illa.

Så en forumträff skulle egentligen vara bra.

Men jag tror att en sån också skulle urarta, speciellt om det skulle finnas alkohol med, för det finns en hel del gammalt groll, och det skulle nog försvåra det hela rejält.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-04-27, 16:46

Jag har träffat TheCharmed! Vi fikade förra sommaren när hon var i mina trakter!

Det var en trevlig, kul och givande upplevelse. Verkligen trevligt att träffa en person som man bara gjort sig en bild av genom forumet.

Men jag skall erkänna att det finns dem som jag är så lack på att jag inte anser de är värda min tid. Folk som jag skulle vända ryggen åt. Jag har slösat bort tillräckligt mycket tid på redan...mer tid skall de inte ha.

Men om någon har vägarna förbi Halmstad i sommar så säg gärna till! Om någon vill så skulle jag tycka om att träffas. (Inbjudandet gäller inte alla och ni vet vem ni är).

queen
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-04-27, 16:53

Ha,ha,ha jag ser framför mig att var och en som är där har en namnskylt så man ser vem det är, varje gång denne person vill säja nåt får denne gå upp till en talarstol
    låt oss säja att jag går upp och lyfter frågan om arbetslösheten och var alla jobben är?
    IDIOT skriker någon bland åhörarna... några tittar snett på honom andra nickar instämmande andra blir arga och säger något elakt eller frågar nåt.....sen är det igång

om inte varje person måste gå upp till talarstolen varje gång och exponera sig! då tror jag att det skulle bli ett renare språk och mindre personangrepp.

jag är inte alls rädd för att stå och tala inför en stor grupp! det har jag gjort ofta i mitt yrke. här på nätet vill jag inte exponera mig av andra orsaker bl,a som nu i helgen då jag och Redcloud fick höra att det borde vara dödsstraff på oss.jag har fortfarande ett konto på snack men även där blev jag attakerad av en person som finns med i detta forum ..... hursom! anonymiteten har både för och nackdelar tyvärr utnyttjas det till fel ändamål
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Var är de vuxna? - Sida 2 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-04-27, 17:01

Jag tycker alla tar varandras händer och sjunger We shall over come Very Happy

We shall overcome, we shall overcome,
    We shall overcome someday;
    Oh, deep in my heart, I do believe,
    We shall overcome someday.

The Lord will see us through, The Lord will see us through,
    The Lord will see us through someday;
    We shall overcome someday.

We're on to victory, We're on to victory,
    We're on to victory someday;
    We're on to victory someday.

We'll walk hand in hand, we'll walk hand in hand,
    We'll walk hand in hand someday;
    We'll walk hand in hand someday.

We are not afraid, we are not afraid,
    We are not afraid today;
    We are not afraid today.

The truth shall set us free , the truth shall set us free,
    The truth shall set us free someday;
    The truth shall set us free someday.

We shall live in peace, we shall live in peace,
    We shall live in peace someday;
    We shall live in peace someday.
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Antal inlägg : 332

Inlägg  SilverSurfer 2009-04-27, 17:02

GustavAnder skrev:
    SilverSurfer skrev:Många med mig måste väl märkt att varenda tråd har blivit endast smutskastning med personliga påhopp.

Jag efterlyser vuxna människor som kan disskutera utan att smutskasta folk och göra personliga påhopp i varenda tråd i detta forum.

Och vad jag ser iaf så sker det lika mycket från både höger och vänster debattörer.

Att ni inte skäms. Om ni har barn så undrar jag om ni skulle vilja barnen läsa i era trådar och se vad ni skriver till folk.....

Skärp er dettta är ju ett forum och inget annat.

Men nu är ju de flesta trådar, alla från vänster, inte smartare ån en 3 åring så allt är väl logiskt. Dina trådar silver, är ju de mst infantila av alla, du startade en tråd där du frågade om vänsterpartietkommunisterna begått massmord i Sverige....

Jag kan bara skratta........jösses.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-04-27, 20:21

Regndrottning skrev:Jag har träffat TheCharmed! Vi fikade förra sommaren när hon var i mina trakter!

Det var en trevlig, kul och givande upplevelse. Verkligen trevligt att träffa en person som man bara gjort sig en bild av genom forumet.

Men om någon har vägarna förbi Halmstad i sommar så säg gärna till! Om någon vill så skulle jag tycka om att träffas. (Inbjudandet gäller inte alla och ni vet vem ni är).

queen

Är så ledsen RD att det inte fanns tid förra sommaren när jag var i Varberg
    men eftersom jag tänker skippa USA-resan så blir det Varberg i sommar igen
    så då kanske?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-04-27, 22:15

lazy skrev:
    Regndrottning skrev:Jag har träffat TheCharmed! Vi fikade förra sommaren när hon var i mina trakter!

queen

Är så ledsen RD att det inte fanns tid förra sommaren när jag var i Varberg
    men eftersom jag tänker skippa USA-resan så blir det Varberg i sommar igen
    så då kanske?

Lazy!

Det vore jättekul! Om du tar en svängom till Halmstad så finns jag här!

Hör bara av dig via den privata mailen... Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 21:09