Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:för att göra det VÄLDIGT enkelt för er, VEM har mest att tjäna/vinna på fred, Palestinierna eller Israel?
Totalt oviktig fråga, för om Israel inte vill fred, så blir detta en akademisk fråga.
Israel erbjuder fred om stadgarna att UTPLÅNA israel och utrota judarna försvinner, ett lätt sätt att få fred må jag säga, utan kostnader, utan uppgivande av annat än paragrafer som ändå förhindrar att de kan bilda en erkänd stat.
Så visst vill Israel ha fred, men inte så länge dessa fruktansvärda paragrafer finns...
så ni som vill ha kvar dessa är de som vill att det SKA vara krig, ni STÖDER dessa paragrafer om UTPLÅNANDE av Israel och utrotande av Judar, och det inte bara Israeler,ytan judar i hela världen, även helt oskyldiga sådana, DET stöder ni till 100%, hur ni än sedan försöker bortförklara det och flytta på skulden i den frågan...
Israel erbjuder INGENTING, utan de KRÄVER!
Det är STOOOR skillnad, Sniper!!!
Och utan erbjudande från Israel, så vet motparten inte att de går mot fred om de uppfyller Israels krav - med tanke på hur Israel tidigare struntat i att uppfylla SIN DEL av avtalen!
Finns det ett "men" i dina och Israels krav - så visar det attni inte vill ha fred!
INGEN försvarar dessa paragrafer, Sniper!
i dina ögon kanske, men om jag ebjuder dig fred på villkoret att du inte slår mig en gång till så är det säkert som jag ställer krav på dig