Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
datic
Dao
lazy
formsvackan
Sniperace
R.O.F.L
Infra
11 posters

Det daltas för mycket med israel i våra dar

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Det daltas för mycket med israel i våra dar - Sida 9 Empty Sv: Det daltas för mycket med israel i våra dar

Inlägg  Dao 2010-06-22, 01:40

Sniperace skrev:snälla DAO, försök nu inte blanda bort korten och ljuga osv, det passar inte dig, men är det så att du lyder under islamsk "lag" där det sägs att man får juga för att skydda islam när det gäller kuffar?

det står uttryckligen att judarna ska dödas, trädet som ska ropa att en jude gömmer sig bak mig osv osv...

nu får du ursäkta men jag säger bara fy faaaaan för ditt sätt att ljuga och försöka få bort synen på vad dessa fullödiga svin vill ha igenom.

och fortfaqrande är de inte någon som helst förhandlingsfördel, de är ENBART ett hinder för förhandlingar och fred, liksom hinder för att palestina ska kunna erkännas som stat eller ens utropas som sådan.

Så, hur du än försöker förvrida detta så lyckas du inte, och här har du nog inte många med dig i en såda fullständigt galen åsikt....

Du tycks ha förlorat all form av moral och hederlighet vad gäller debatter, Sniper!

Du borde skämmas!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Det daltas för mycket med israel i våra dar - Sida 9 Empty Sv: Det daltas för mycket med israel i våra dar

Inlägg  formsvackan 2010-06-22, 09:28

Sniperace skrev:snälla DAO, försök nu inte blanda bort korten och ljuga osv, det passar inte dig, men är det så att du lyder under islamsk "lag" där det sägs att man får juga för att skydda islam när det gäller kuffar?

det står uttryckligen att judarna ska dödas, trädet som ska ropa att en jude gömmer sig bak mig osv osv...

nu får du ursäkta men jag säger bara fy faaaaan för ditt sätt att ljuga och försöka få bort synen på vad dessa fullödiga svin vill ha igenom.

Detta ger en känsla av att det är religionen islam du önskar bekämpa.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-22, 09:41

formsvackan skrev:

Framför allt målar han in sig i ett hatfullt hörn, som det blir svårt att ta sig ur den dagen han inser vad det är han faktiskt försvarar...

Det är grunden till fanatism, när man anser att de som inte delar ens åsikt antingen ljuger eller är intelligensbefriade..!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-06-22, 09:49

Dao skrev:

och fortfaqrande är de inte någon som helst förhandlingsfördel, de är ENBART ett hinder för förhandlingar och fred, liksom hinder för att palestina ska kunna erkännas som stat eller ens utropas som sådan.

Så, hur du än försöker förvrida detta så lyckas du inte, och här har du nog inte många med dig i en såda fullständigt galen åsikt....

Du tycks ha förlorat all form av moral och hederlighet vad gäller debatter, Sniper!

Du borde skämmas!

Tala om at försöka vända på det till sin egen fördel, DAO, det är du som med alla medel försöker LJUGA och bortförklara, och när du sedan inte klarar av det så brister dyu ut i klagolåt och gnyende om brist på moral och hederlighet.

men DAO, det är nog du som saknar känsla för ärlighet, hur djupt ska du sjunka i ditt försvar för internationell Islamism och dess spridande genom att till sista blodsdroppen försvara dessa?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-22, 09:51

formsvackan skrev:

Nej, inte religionen Islam, utan den tolkning som Hamaz och en del andra står för, vad tycker du om radikal Islam där företrädarna förespråkar stening av otrogna, avrättning av avfällingar, dödande av homosexuella, väpnad kamp mot otrogna osv?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-22, 09:53

Dao skrev:
    formsvackan skrev:

Framför allt målar han in sig i ett hatfullt hörn, som det blir svårt att ta sig ur den dagen han inser vad det är han faktiskt försvarar...

Det är grunden till fanatism, när man anser att de som inte delar ens åsikt antingen ljuger eller är intelligensbefriade..!

HAHAHAHAHAHAHAHAH, en dåres försvarstal, behöver jag säga mer om dig DAO, du har nog gjort slut på allt förtroende du möjligen hade innan Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-22, 10:26

Sniperace skrev:Nej, inte religionen Islam, utan den tolkning som Hamaz och en del andra står för
    Låt då bli att referera till texter på det sätt du gör. Att du är en kraftig motståndare till Hamas och det sätt de "använder" religionen för sina syften är för mig fullt förståeligt. Där står vi tillsammans.
    Sniperace skrev:vad tycker du om radikal Islam där företrädarna förespråkar stening av otrogna, avrättning av avfällingar, dödande av homosexuella, väpnad kamp mot otrogna osv?
    Jag avskyr allt sådant. Min avsky är dock inte begränsad till "radikal islam". Jag anser att det skulle vara straffbart att, baserat på egen religiös uppfattning styra andra människors handlingar. Det innebär dock inte att jag är fientligt inställd till religionen i sig själv då denna alltid anpassas till samhället. Upplysning och samhällelig utveckling är vad som behövs för att minska de negativa konsekvenserna av mindre gruppers destruktiva tolkningar.

Vad gäller konflikten mellan Israel och Hamas ser jag inte denna som religiöst betingad på minsta sätt. Det rör sig i mina ögon om en kamp för frihet och mänskliga rättigheter. Situationen skulle vara densamma även om rollerna var de ombytta.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-22, 10:40

Låt då bli att referera till texter på det sätt du gör. Att du är en kraftig motståndare till Hamas och det sätt de "använder" religionen för sina syften är för mig fullt förståeligt. Där står vi tillsammans.

men den text jag refererar till ÄR HAMAZ stadgar.....

dem som DAO försökte bortförklara att det gällde inte Israels förintelse och judarnas utrotande....

det är inte något från koranen eller haditherna, utan det som hamaz har som yttersta mål osv.

och här försöker de blanda in sin hemska syn på hur Islam ska vara, så jag tycker inte det är konstigt att Israel vägrar förhandla så länge dessa punkter finns...

Vag gäller resten, så är jag lika förbannad på ex hur katoliker burit sig åt med ex inkvisitionen, hur "herrens armé" i afrika bär sig åt, jag anser att INGET land ska styrs av religion och religiösa regler om hur man ska leva, sedan kvittar det vilken religion det rör sig om, men idag är det tyvärr just Islam som missbrukas och utnyttjas mest för sådant förtryck, till nackdel för alla vanliga muslimer som vill leva i fred med sin tro, utan att påtvinga andra den.

och, nej, konfliken Israel/Palestina är inte religiöst betingad, hur mycket vissa än vill få den till att vara det, och det gynnar inte någon del att det framställs så, eller att den används som att vara det
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-22, 10:49

Sniperace skrev:det är inte något från koranen eller haditherna, utan det som hamaz har som yttersta mål osv.
    OK
    Sniperace skrev:Vag gäller resten, så är jag lika förbannad på ex hur katoliker burit sig åt med ex inkvisitionen, hur "herrens armé" i afrika bär sig åt, jag anser att INGET land ska styrs av religion och religiösa regler om hur man ska leva, sedan kvittar det vilken religion det rör sig om, men idag är det tyvärr just Islam som missbrukas och utnyttjas mest för sådant förtryck, till nackdel för alla vanliga muslimer som vill leva i fred med sin tro, utan att påtvinga andra den.

och, nej, konfliken Israel/Palestina är inte religiöst betingad, hur mycket vissa än vill få den till att vara det, och det gynnar inte någon del att det framställs så, eller att den används som att vara det
    Vi kan tydligen vara helt överens om vissa saker Very Happy
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-06-22, 13:15

Vad gäller konflikten mellan Israel och Hamas ser jag inte denna som religiöst betingad på minsta sätt. Det rör sig i mina ögon om en kamp för frihet och mänskliga rättigheter. Situationen skulle vara densamma även om rollerna var de ombytta.

Fast just nu så är det faktiskt så att det är befolkningen i Gaza som är i
    störst behov av en kamp för frihet och mänskliga rättigheter mot sin egen
    ledning.

Hamas har bit för bit plockat bort alla sådana rättigheter, de har stängt sex
    kontor för olika organisationer som verkar för just mänskliga rättigheter, ngt
    som t.o.m FN till slut reagerade mot. Un News Centre

Fem olagliga avrättningar har de också hunnit med de senaste månaderna där de
    anklagade inte ens fick sin lagliga rätt till överklagan tillgodosedd, börjar
    alltmer likna Iran.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-22, 13:47

Sniperace skrev:Tala om at försöka vända på det till sin egen fördel, DAO, det är du som med alla medel försöker LJUGA och bortförklara, och när du sedan inte klarar av det så brister dyu ut i klagolåt och gnyende om brist på moral och hederlighet.

men DAO, det är nog du som saknar känsla för ärlighet, hur djupt ska du sjunka i ditt försvar för internationell Islamism och dess spridande genom att till sista blodsdroppen försvara dessa?

Om du anser att jag ljuger, borde du kunne påvisa detta. Hittills har du inte gjort detta...

Och vilken bortförklaring talar du om?

Anser du det vara hederligt att utan grund anklaga den som inte delar din åsikt för lögn och att idiotförklara denne..?!

Sedan avslutar DU med en lögn!

Jag har aldrig försvarat islamism, inte heller "interantionell" sådan!

Om du nu anser att jag gjort detta, vill jag att du påvisar var jag skulle gjort det!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-22, 13:51

Lazy!

Du har inte rätt att bestämma vilka som palestinierna skall ha som ledare!

Det du däremot KAN göra, är att ta ställning gentemot de brott mot de mänskliga rättigheterna och den internationella rätten som begåtts, och begås, i denna konflikt!

Dvs - ALLAS brott, för en gång skull!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-22, 14:08

Jag hittade en jätteintressant artikel som jag hade glömt bort, den säger
    en del om vad många palestinier egentligen vill. De här raderna är värda
    att lägga på minnet:

"He says, politically, he is neutral and simply cares about "how to bring bread for the people of Gaza".
    This is typical, says Amr Hamad, of much of Gaza's business community - who he says tend to be either politically unaffiliated, or supporters of the West Bank-based Palestinian Authority rather than the more militant Hamas.
    "These people are very keen on good relations with Israel, because for them, peace means money," he says."

BBC news
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-22, 14:19

lazy skrev:Jag hittade en jätteintressant artikel som jag hade glömt bort, den säger
    en del om vad många palestinier egentligen vill. De här raderna är värda
    att lägga på minnet:

"He says, politically, he is neutral and simply cares about "how to bring bread for the people of Gaza".
    This is typical, says Amr Hamad, of much of Gaza's business community - who he says tend to be either politically unaffiliated, or supporters of the West Bank-based Palestinian Authority rather than the more militant Hamas.
    "These people are very keen on good relations with Israel, because for them, peace means money," he says."

BBC news

Återstår att berätta hur detta skulle försvara Israels terror...

Att Hamas är dumma vet vi alla redan...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-22, 14:51

Om alla skulle resonera som de personerna gör så skulle det knappast finnas
    ngn terror från ngt håll, problemet är att alltför många verkar anse att
    de inte tjänar på att det blir fred, tyvärr även en del israeler.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-22, 15:09

Om du anser att jag ljuger, borde du kunne påvisa detta. Hittills har du inte gjort detta...

Och vilken bortförklaring talar du om?
    genom ditt påstående att punkterna i amaz stadgar INTE är menade som att fysiskt utlåna Israel med våld, utan att det skulle vara demokratiskt *s*

det är lögn och bortförklaring i allra högsta grad.

[quote]
    Anser du det vara hederligt att utan grund anklaga den som inte delar din åsikt för lögn och att idiotförklara denne..?![/qoute]
    jag har grund för allt, även idiotförklaringen när det gäller dig.

Sedan avslutar DU med en lögn!

Jag har aldrig försvarat islamism, inte heller "interantionell" sådan!

jo, det gör du genom ditt agerande och ditt sätt att alltid försvara dessa och bortförklara det de gör osv...

du gör det på samma sätt som du påstår att jag stöder talibaner och terrorism osv...

Om du nu anser att jag gjort detta, vill jag att du påvisar var jag skulle gjort det!

I stort sett i varje inlägg där du så frenetiskt slår mot allt som är emot din egen syn på saken...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-22, 17:53

lazy skrev:

Om alla skulle resonera som de personerna gör så skulle det knappast finnas
    ngn terror från ngt håll, problemet är att alltför många verkar anse att
    de inte tjänar på att det blir fred, tyvärr även en del israeler.

"En del" israeler?

Synd att just de har makten där då...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-22, 18:00

Sniper!

Du måste VISA att det jag påstår om punkterna är lögn! Att du hävdar detta skiter nog de flesta i här...

Om du anser dig att ha grund för att jag ljuger och är en idiot, skkulle det vara bra om delade med dig av denna grund till oss andra!

Nej - jag har aldrig försvarat islamismen! Hävdar du att jag gjort det, måste du visa vilka inlägg jag gör det, så jag kan förklara för dig vad som står i dessa inlägg.

Jag har aldrig hävdat att du stödjer talibaner. Däremot stödjer du ageranden som i sin tur talibanerna tjänar på!

Däremot har jag påstått att du stödjer terrorism, detta eftersom du stödjer Israels terror. Det visar du genom att få bort alla krav på att de skall sluta upp med detta...

I varje inlägg jag skrivit har jag delat med mig av mina ÅSIKTER! Inga av mina åsikter kan på minsta sätt vara grund för din anklagelse att jag skulle försvara islamism! Det är enbart i din fantasi detta sker - och utifrån dessa är det svårt att hålla en konstruktiv debatt!

Nu får du bevisa dina påståenden om mig, för annars är du helt bortgjord i denna debatt!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-06-22, 18:03

tycker DU?
    lol!

Jo, vi har märkt att DU tycker mycket och sedan gömmer dig bak en massa bortförklaringar....

tror det räcker så, längre lär vi aldrig komma vad som än påvisas Very Happy
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-22, 20:39

"En del" israeler?

Är det israelerna som har makten i Gaza? Varför sitter då Gilad Shalit kvar
    som fånge där? Fyra år på fredag, kan du tala om för mig vad de har emot
    sin egen värnpliktige?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-22, 23:11

Sniperace skrev:tycker DU?
    lol!

Jo, vi har märkt att DU tycker mycket och sedan gömmer dig bak en massa bortförklaringar....

tror det räcker så, längre lär vi aldrig komma vad som än påvisas Very Happy

Förklara dig, istället för att göra bort dig!!!

Bevisa vilka lögner jag kommer med!!!

Eller gilla läget, att din trovärdighet i frågan är borta...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-22, 23:12

lazy skrev:
    "En del" israeler?

Är det israelerna som har makten i Gaza? Varför sitter då Gilad Shalit kvar
    som fånge där? Fyra år på fredag, kan du tala om för mig vad de har emot
    sin egen värnpliktige?

Ja, israelerna har makten ÖVER Gaza!

DEn isreliska regimen offrar hela sin befolkning i ett onödigt terrorkrig, så en enskild soldat spelar ingen roll för dem...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-22, 23:20

Ja, israelerna hAar makten ÖVER Gaza!

Det bör du tala om för Noam Shalit, han liksom jag och många fler tror
    att det är Hamas som har makten i Gaza.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-23, 01:45

lazy skrev:
    Ja, israelerna hAar makten ÖVER Gaza!

Det bör du tala om för Noam Shalit, han liksom jag och många fler tror
    att det är Hamas som har makten i Gaza.

Då är det väl dags att börja studera ämnet lite noggrannare då...

Helst utan ideologiska skygglappar, om du nu kan det...

Hamas styr i Gaza, men det är Israel som har makten...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-23, 02:03

Hamas styr i Gaza, men det är Israel som har makten...

Israel har makten i Gaza men kan ändå inte få ut Noam Shalits son Gilad
    därifrån scratch fyra år på fredag och ingen har fått träffa honom, är
    du verkligen säker på att det är Israel som har makten?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 17:37