http://www.usabloggen.se/2010/05/06/vad-kungen-inte-vill-att-du-ska-veta-kungahuset-ger-dalig-pr-for-varumarket-sverige-i-usa/
Vad kungen inte vill att du ska veta: kungahuset ger dålig PR för varumärket Sverige i USA.
Medan svenska rojalister kan gotta sig åt det stundande kungliga mångmiljonbrölloppet – den senaste siffran jag har sett ligger på omkring 100 miljoner kronor – så dalar kungahusets popularitet långsamt men säkert i Sverige.
Det är inte så konstigt, det ständiga festandet när miljoner svenskar går arbetslösa är knappast ett bra sätt att stärka populariteten i de breda folklagren. Allt pekar på att kungahuset kommer att fortsätta att tappa stöd från yngre välutbildade svenskar, som kommer att finna kungahuset alltmer anakronistiskt.
Vad kungen inte vill att du ska veta: kungahuset ger dålig PR för varumärket Sverige i USA.
Medan svenska rojalister kan gotta sig åt det stundande kungliga mångmiljonbrölloppet – den senaste siffran jag har sett ligger på omkring 100 miljoner kronor – så dalar kungahusets popularitet långsamt men säkert i Sverige.
Det är inte så konstigt, det ständiga festandet när miljoner svenskar går arbetslösa är knappast ett bra sätt att stärka populariteten i de breda folklagren. Allt pekar på att kungahuset kommer att fortsätta att tappa stöd från yngre välutbildade svenskar, som kommer att finna kungahuset alltmer anakronistiskt.