Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
croz
Sniperace
Redvictory
DMustaine
lazy
F.I.S.T
MartinLindgren
Dao
ANNA2LINK
SiP
Corven
RedCloud
Sossar ee lata
17 posters

    Jävla as!! det räcker nu!!

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  Dao 2010-06-12, 10:52

    ANNA2LINK skrev:Kanske bygger mina åsikter om invandrare eller det hårda samhällsklimatet på rädsla. Oro och rädsla för hur det svenska samhället håller på att utveckla sig.

    Jag har ingenting emot vem man är eller vart man kommer ifrån, vilken religion man har eller någonting det jag vänder mig emot är den ökade otrygghet som finns i samhället, tjejer som är rädda för att gå hem ensamna på kvällar pga våldet mot kvinnor, våldet på våra gator et c.

    Brott begås av alla typer av kategorier av människor, men vi kan inte komma ifrån att invandrare är överrepresenterade på våra fängelser. Varför är det så?

    Ska inte dom människor som kommer hit känna en trygghet att dom kommer till ett sådant fritt, demokratiskt land som Sverige utan att begå en massa brott som faktiskt är fel??? Varför är det vanligt att invandrare begår brott??? Vart i samhället är det fel??? Är det dom svenska reglerna/lagarna som är otydliga eller vad beror det på???

    Kan detta ha med just kulturkrockar att göra???

    Det är Sverige som vi alla i detta land ska leva i och känna oss trygga i då måste vi alla hjälpa till så att vi får ett sådant samhälle. Det gäller alla.

    Detta med det hårda tuffa Sverige hoppas jag ska bli bättre och bättre. Ingen ska behöva vara rädd i sitt eget land, ingen och vi alla människor bör närma oss varandra och inte låta våra religioner styra vem vi ska träffa eller inte...

    Låt oss hoppas på en positiv framtid med positiv framtidstro och ett mångkulturellt land där alla kan träffas och umgås och lära känna varann oavsätt vem man är eller vart man kommer ifrån...

    Ja, jag får också intrycket at du blandar sunt förnuft med lite konstig magkänsla här...

    Jag kan ibland också få dessa känslor. Men jag har lärt mig att acceptera två saker, som gör att jag slappnar av och kan till stor del förhålla mig saklig i ämnet:

    Det är dels insikten att ett samhälle står alltid i förändring! Detta oavsett vilka som bor här eller inte!

    Den andra är att i grunden är alla människor på denna planet mycket lika varandra. All vill ha medinflytande, säkerhet och trygghet på något sätt. De "krockar" som sker är oftast missförstånd eller konsekvensen av sådana.

    Min huvudsakliga uppgift här inne är att försöka döda fördomar, andras såväl som mina egna, för att försöka få bort dessa missförstånd!

    Ja, varför är invandrare överrepresenterade vad gäller brott? Detta är frågan som rasisten vill undvika - för man kan inte besvara denna fråga utan att faktiskt även se kritiskt på vårt eget samhälle, på oss själva!

    Först är det inte så att alla typer av invandrare är överrepresentiva. SCB säger ofta när de kommer ut med sina uppgifter att statistiken är inte så klar som man först kan tro. Mina analyser i denna fråga tar jag upp i mitt nästa inlägg!

    Sedan förutsätter du att vårt samhälle faktiskt innebär trygghet för alla, vilket jag tycker är ganska underligt. Gång efter gång kommer det fram att denna trygghet och lika värde som finns hoss oss normalt, inte gäller för alla. Vi har ett "normalsamhälle", där du är OK om du tillhör det som kan ses som "normal", alltså inte sticker ut för mycket och är "annorlunda"! Detta märker de som medvetet gör om sig till att bl annorlunda - men även de som inte har något val, de med arabiskt namn, eller mörk hy! Det gäller inte alla, men problemet är tillräckligt stort för att just vara DET problemet som gör en skillnad!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  Dao 2010-06-12, 11:03

    Nu till brottsstatistiken!

    Det ÄR klart att vissa invandrargrupper ÄR ÖVERREPRESSENTERADE i brottsstatistiken! Ingen hymlar om detta!

    Frågan är VARFÖR?

    Är man rasist, så ställer man elst inte den frågan, utan man konstaterar bara "fakta" - alla försök till analyser hånas!

    Här är dock mina funderingar:

    Dels har vi den så kallade "utlännigslagen", som bara utlänningar kan drabbas av, hur mycket en svensk än försöker. Denna lag påverkar statistiken.

    Sen har vi det jag tog upp förra inlägget, om de som "sticker ut"! De blir oftare kontrollerade av polis, tull och liknande. Och då är det ju rimligare så att skummisarna då lättare åker fast, om de är annorlunda på något sätt. Med dessa kontroller kommer misstänksamhet och rena provokationer, från dörrvakter, kontrollanter, myndighetspersoner och vanliga svenssons. Detta sin tur resukterar i misstänksamhet och avståndstagane - och i slutändan till att de helst håller sig till "sina egna"!

    Främst vill jag understryka att de flesta som begår brott, inte alla dock, är de som befinner sig längst ner i vår samhällsstege - oavsett SKÄLET till att de hamnat där! Speciellt ungdomar som växer upp i denna missär försöker hitta enkla vägar ut från denna.

    De hamnar inte sällan där, på grund av utanförskapet.

    Vill du veta hur denna fungerar, kan du själv göra ett experiment:

    Skicka lika många ansökningar till samma jobb eller lägenhet, men med två skilda personer. Den ene skall tydligt vara svensk, den andra tydligt vara arab. Allt annat, utbildning och färdigheter skall vara identiska. Testa gärna med olika bostadsadresser, etc...

    Då kommer du att se skillnad i bemötande. Det är inte uttalat och tydligt, och det ses bara av den som drabbas, eler som bryr sig att ta reda på detta...

    Där har du grunden till utanförskapet, som i sin tur är den viktigaste grunden för brottsstatistiken!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-12, 14:33

    Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:Kanske bygger mina åsikter om invandrare eller det hårda samhällsklimatet på rädsla. Oro och rädsla för hur det svenska samhället håller på att utveckla sig.

    Jag har ingenting emot vem man är eller vart man kommer ifrån, vilken religion man har eller någonting det jag vänder mig emot är den ökade otrygghet som finns i samhället, tjejer som är rädda för att gå hem ensamna på kvällar pga våldet mot kvinnor, våldet på våra gator et c.

    Brott begås av alla typer av kategorier av människor, men vi kan inte komma ifrån att invandrare är överrepresenterade på våra fängelser. Varför är det så?

    Ska inte dom människor som kommer hit känna en trygghet att dom kommer till ett sådant fritt, demokratiskt land som Sverige utan att begå en massa brott som faktiskt är fel??? Varför är det vanligt att invandrare begår brott??? Vart i samhället är det fel??? Är det dom svenska reglerna/lagarna som är otydliga eller vad beror det på???

    Kan detta ha med just kulturkrockar att göra???

    Det är Sverige som vi alla i detta land ska leva i och känna oss trygga i då måste vi alla hjälpa till så att vi får ett sådant samhälle. Det gäller alla.

    Detta med det hårda tuffa Sverige hoppas jag ska bli bättre och bättre. Ingen ska behöva vara rädd i sitt eget land, ingen och vi alla människor bör närma oss varandra och inte låta våra religioner styra vem vi ska träffa eller inte...

    Låt oss hoppas på en positiv framtid med positiv framtidstro och ett mångkulturellt land där alla kan träffas och umgås och lära känna varann oavsätt vem man är eller vart man kommer ifrån...

    Ja, jag får också intrycket at du blandar sunt förnuft med lite konstig magkänsla här...

    Jag kan ibland också få dessa känslor. Men jag har lärt mig att acceptera två saker, som gör att jag slappnar av och kan till stor del förhålla mig saklig i ämnet:

    Det är dels insikten att ett samhälle står alltid i förändring! Detta oavsett vilka som bor här eller inte!

    Den andra är att i grunden är alla människor på denna planet mycket lika varandra. All vill ha medinflytande, säkerhet och trygghet på något sätt. De "krockar" som sker är oftast missförstånd eller konsekvensen av sådana.

    Min huvudsakliga uppgift här inne är att försöka döda fördomar, andras såväl som mina egna, för att försöka få bort dessa missförstånd!

    Ja, varför är invandrare överrepresenterade vad gäller brott? Detta är frågan som rasisten vill undvika - för man kan inte besvara denna fråga utan att faktiskt även se kritiskt på vårt eget samhälle, på oss själva!

    Först är det inte så att alla typer av invandrare är överrepresentiva. SCB säger ofta när de kommer ut med sina uppgifter att statistiken är inte så klar som man först kan tro. Mina analyser i denna fråga tar jag upp i mitt nästa inlägg!

    Sedan förutsätter du att vårt samhälle faktiskt innebär trygghet för alla, vilket jag tycker är ganska underligt. Gång efter gång kommer det fram att denna trygghet och lika värde som finns hoss oss normalt, inte gäller för alla. Vi har ett "normalsamhälle", där du är OK om du tillhör det som kan ses som "normal", alltså inte sticker ut för mycket och är "annorlunda"! Detta märker de som medvetet gör om sig till att bl annorlunda - men även de som inte har något val, de med arabiskt namn, eller mörk hy! Det gäller inte alla, men problemet är tillräckligt stort för att just vara DET problemet som gör en skillnad!



    Det är möjligt att jag har en magkänsla inom mig där oron finns. Denna oro är jag nog inte ensam om att ha. Jag tror att många känner oro för vårat samhälle i dag och det kan ju vara helheten av samhället och dess problem.

    Ett av dom stora problemen är ju när människor av olika religioner inte tillåts att närma varann. I skolor som jag har tagit upp tidigare så har jag varit med om själv att föräldrar säger nej till att umgås med svenskar. Det finns dom familjer som förbjuder sina barn att vara med svenska barn. Det förekommer säkert tvärtom också men i dessa fall så verkar det vara religionen som styr.

    Jag anser inte att religionen ska styra för mycket över samhället så att det blir problem. Religionsfrihet ska vi självklart ha men att låta den till 100% bestämma över våra liv det måste vi ju själva få välja/bestämma.Ibland har man en känsla av att barn tvingas göra som dom vuxna vill och tycker är rätt, fast det blir fel...

    Som i fallet som togs upp här varför ville inte killens pappa att hans son skulle umgås med svenskan? Sånt här är märkligt tycker jag. Att sonen var rädd att berätta för sin familj att tjejen blivit med barn och känna sig hotad av sin familjs heder pga detta. Detta är fel!!!


    Jag hoppas att problemen kommer minska i samhället i framtiden... Men det hänger på oss alla om dom gör det och då menar jag just ALLA.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  Dao 2010-06-12, 15:12

    Anna!

    Det är naturligt att känna oro, när man inte förstår vad som händer runt omkring en.

    Man kan då välja att ta reda på vad det är som händer, för att få bort denna oro. Alternativt är att underbygga oron, genom att anamma fördomar och hindra ens objektiva sinne.

    Det finns dumma människor inom alla grupper. Under alla mina år på olika skolor, har jag ALDRIG stött på några problem som du beskriver - att föräldrar skulle hindra sina barn att ha svenska, eller utländska, kompisar. Däremot har jag sett en hel del oro, som ibland fått förvirrade uttryck - från både svenskar och invandrare.

    Men mestadels har jag sätt ren vänskap över gränserna, och en rejäl tacksamhet från invandrarföräldrar att deras barn har svenska kompisar!

    Hur mycker religionen styr är upp till var och en, men INGEN religion vill ha segretion!

    Detta med religionens styrning av samhället är lite förvirrande... Religionen är en del av alla människor, och det är människor som finns i samhället. Så religionen kommer ALLTID att vara en viktig del av samhället.

    Däremot anser jag inte att religiösa ledare och/eller organisationer skall ha något som helst med samhällsstyret att göra! Jag hoppas det är det du menar också...

    Vad som ligger bakom pappans ståndpunkt är svårt att avgöra. Det kanske är så att han inte alls hade något emot att det var en svansk tjej, utan det kanske var andra orsaker - och så TOLKADES det av andra att det var på grund av nationaliteten eller religionen...

    Har sett sådant VÄLDIGT OFTA!

    Ibland har det också varit korkade individer. Men dessa individer ansvarar bara för sig själva! Låter man dem representera en hel folkgrupp, så är man ute på MYCKET tunn is!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-12, 15:15

    Dao skrev:Anna!

    Det är naturligt att känna oro, när man inte förstår vad som händer runt omkring en.

    Man kan då välja att ta reda på vad det är som händer, för att få bort denna oro. Alternativt är att underbygga oron, genom att anamma fördomar och hindra ens objektiva sinne.

    Det finns dumma människor inom alla grupper. Under alla mina år på olika skolor, har jag ALDRIG stött på några problem som du beskriver - att föräldrar skulle hindra sina barn att ha svenska, eller utländska, kompisar. Däremot har jag sett en hel del oro, som ibland fått förvirrade uttryck - från både svenskar och invandrare.

    Men mestadels har jag sätt ren vänskap över gränserna, och en rejäl tacksamhet från invandrarföräldrar att deras barn har svenska kompisar!

    Hur mycker religionen styr är upp till var och en, men INGEN religion vill ha segretion!

    Detta med religionens styrning av samhället är lite förvirrande... Religionen är en del av alla människor, och det är människor som finns i samhället. Så religionen kommer ALLTID att vara en viktig del av samhället.

    Däremot anser jag inte att religiösa ledare och/eller organisationer skall ha något som helst med samhällsstyret att göra! Jag hoppas det är det du menar också...

    Vad som ligger bakom pappans ståndpunkt är svårt att avgöra. Det kanske är så att han inte alls hade något emot att det var en svansk tjej, utan det kanske var andra orsaker - och så TOLKADES det av andra att det var på grund av nationaliteten eller religionen...

    Har sett sådant VÄLDIGT OFTA!

    Ibland har det också varit korkade individer. Men dessa individer ansvarar bara för sig själva! Låter man dem representera en hel folkgrupp, så är man ute på MYCKET tunn is!


    Ja du har rätt... Svarar längre senare...
    datic
    datic


    Antal inlägg : 347
    Join date : 10-06-07

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  datic 2010-06-12, 15:34

    ANNA2LINK skrev:
    Ja du har rätt... Svarar längre senare...

    innan du tar bort för mycket av dina egna upplevelser Anna, så betänk att det, enligt koranen, är ok att ljuga för en icke-troende om det framställer islam på ett mer positivt sätt....
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  redalert 2010-06-12, 17:01

    Sniperace skrev:

    återigen inte annat än rent SKITSNACK, jag gör ingen skillnad på människor pga ras eller religion, men jag fördömer starkt fanatiker som vill påtvinga andra sin religion, men visst, tycker du att sådant gör mig till rasist, jag då får jag väl vara en STOLT RASIST då.


    det är helt ok att bränna bilar skolor och hus i våra förorter, de är ok med dessa skottlossninar osv, det ska vi verkligen kämpa för att få MER av , du har så rätt att det är de kultur vi verkligen ska har, kämpa vidare för den Fist.


    Nej, fist, du är TOTALT blind, och vägra envist inse att det ÄR ett problem, ett problem som en klick av invandrarna orsakar, och tvärsemot dig så har en väldigt stor del invandrae insett detta, de är mao smartare än du som ska vara så förlåtande och så totalt förnekande i vad som sker...

    jag säger bara lycka till när uppvaknandet kommer.
    stäler bara en fråga, vilka är det du tror märks mest, de fina trevliga, eller de som ställer till jävelskap?

    vikas sida står du på, den normale vänlige och arbetssamme invandraren, eller de kriminella mordbrännarnas?

    nej förresten, du behöver inte svara för jag vet vilka, och det är inte den vanlig......

    WORD kan inte hålla med mindre än 100%! Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  Dao 2010-06-12, 17:50

    datic skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Ja du har rätt... Svarar längre senare...

    innan du tar bort för mycket av dina egna upplevelser Anna, så betänk att det, enligt koranen, är ok att ljuga för en icke-troende om det framställer islam på ett mer positivt sätt....

    Uppenbarligen behöver inte datic uppmaningar från Koranen för att hålla på så! Laughing

    Givetvis finns det inget sådant i Koranen!

    Däremot har en sådan uttalad strategi kommit fram inm shiaislam, men inte för det syftet som datic tar fram - utan när det är en fara att utmärka sig som muslim. Alltså rent defensivt!

    Det är bara fanatiker som tolkar in detta som en offensiv strategi, och det är kanske dit datic räknar sig själv...
    datic
    datic


    Antal inlägg : 347
    Join date : 10-06-07

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  datic 2010-06-12, 18:27

    Dao skrev:
    Givetvis finns det inget sådant i Koranen!

    och din trovärdighet i den frågan är givetvis noll, eftersom dina skrifter ger dig rätten att ljuga - varför ska vi lyssna på dig när det kommer till frågor om islam...

    då är det mycket bättre att göra som Anna och titta på hur det verkar fungera rent praktiskt i samhället, istället för att lyssna på anhängarnas lögner
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-12, 18:30

    datic skrev:
    Dao skrev:
    Givetvis finns det inget sådant i Koranen!

    och din trovärdighet i den frågan är givetvis noll, eftersom dina skrifter ger dig rätten att ljuga - varför ska vi lyssna på dig när det kommer till frågor om islam...

    då är det mycket bättre att göra som Anna och titta på hur det verkar fungera rent praktiskt i samhället, istället för att lyssna på anhängarnas lögner


    Visst är det så att samhället borde fungera bättre och vi har mycket kvar att jobba med, ex segregeringen och dess problem som följer med det...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  Dao 2010-06-12, 20:17

    datic skrev:
    Dao skrev:
    Givetvis finns det inget sådant i Koranen!

    och din trovärdighet i den frågan är givetvis noll, eftersom dina skrifter ger dig rätten att ljuga - varför ska vi lyssna på dig när det kommer till frågor om islam...

    då är det mycket bättre att göra som Anna och titta på hur det verkar fungera rent praktiskt i samhället, istället för att lyssna på anhängarnas lögner

    Mina skrifter? Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  Dao 2010-06-12, 20:19

    ANNA2LINK skrev:
    datic skrev:
    Dao skrev:
    Givetvis finns det inget sådant i Koranen!

    och din trovärdighet i den frågan är givetvis noll, eftersom dina skrifter ger dig rätten att ljuga - varför ska vi lyssna på dig när det kommer till frågor om islam...

    då är det mycket bättre att göra som Anna och titta på hur det verkar fungera rent praktiskt i samhället, istället för att lyssna på anhängarnas lögner


    Visst är det så att samhället borde fungera bättre och vi har mycket kvar att jobba med, ex segregeringen och dess problem som följer med det...

    Håller med! Låt oss alla arbeta för att förbättra samhället i nuet...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-12, 20:58

    Sniperace skrev:

    nej förresten, du behöver inte svara för jag vet vilka, och det är inte den vanlig......

    okej då svarar jag väl inte då eftersom du svarade åt mig Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-12, 21:17

    Sniperace skrev:

    återigen inte annat än rent SKITSNACK, jag gör ingen skillnad på människor pga ras eller religion,


    tyvärr gör du det, och du bevisar det återigen med ditt inlägg här

    Sniperace skrev:men jag fördömer starkt fanatiker som vill påtvinga andra sin religion,


    Du fördömer alla som gör det va ?? Very Happy

    Sniperace skrev:jag då får jag väl vara en STOLT RASIST då.


    Okej ... ditt val !!

    Sniperace skrev:det är helt ok att bränna bilar skolor och hus i våra förorter, de är ok med dessa skottlossninar osv, det ska vi verkligen kämpa för att få MER av

    Håller inte med dig här, jag tycker det är bra om fdet blir mindre av detta, och vi har dessutom olika uppfattningar om orsak och verkan, det är där din "omedvetna" rasism kommer in......

    Sniperace skrev:du har så rätt att det är de kultur vi verkligen ska har, kämpa vidare för den Fist

    Här gör du bort dig igen, om du vill hävda att du inte är rasist.... det är ingen kultur det du beskriver, det är en konsekvens av olika skeenden, samhällets struktur och familjära förhållanden


    Sniperace skrev:Nej, fist, du är TOTALT blind,


    Nej då.... har fortfarande syn att lösa korsord !!

    Sniperace skrev:och vägra envist inse att det ÄR ett problem,

    Att vad är ett problem ??


    Sniperace skrev:ett problem som en klick av invandrarna orsakar,


    Men inga svenskar ????... (Arier)

    Sniperace skrev:och tvärsemot dig så har en väldigt stor del invandrae insett detta, de är mao smartare än du som ska vara så förlåtande och så totalt förnekande i vad som sker...


    Vad har dom insett, att det bara är invandrare som skapar problem ???scratch

    Sniperace skrev:jag säger bara lycka till när uppvaknandet kommer.
    stäler bara en fråga, vilka är det du tror märks mest, de fina trevliga, eller de som ställer till jävelskap?


    Tydligen är det hudfärgen och nationaliteten som märks för dig

    Sniperace skrev:vikas sida står du på, den normale vänlige och arbetssamme invandraren, eller de kriminella mordbrännarnas?
    ''

    Mycket märklig fråga ..... som avslöjar en del om hur du tänker. Dvs du ser inte på kriminalitet som något som har en orsak, och därmed ser du heller inte nån lösning, och verkar inte vara intresserad av nån lösning...

    Sniperace skrev:nej förresten, du behöver inte svara för jag vet vilka, och det är inte den vanlig......


    Jag svarar ändå då, eftersom du inte vill det Cool
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  DMustaine 2010-06-13, 00:48

    Herregud fistfucked, vilken fjant du är!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  Dao 2010-06-13, 01:28

    DMustaine skrev:Herregud fistfucked, vilken fjant du är!

    Och du är en riktig gulleplutt!!! I love you
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  Infra 2010-06-13, 02:27

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Hmm ... du försöker och försöker dölja din syn på invandrare, men den lyser igenom.

    nej där har du åter fel och anklagar mig på falska grunder, faktum är att jag har FLER invandrare i mitt umgänge än svenskar.....


    Detta är en ytterst korkad och naiv syn på problemet som skvallrar om att du inte har en aning om varken var problemet ligger eller vad som skall göras för att åtgärda dem. Här utgår du ifrån att invandrare kommer hit och beter sig som skitstövlar, och exkluderar både de svenskar som gör det, samt på det sätt på vilket Sverige tar emot dessa och bemöter dessa...
    En stor del av problemet är just rasism, och rasistiskt bemötande som delvis SKAPAR dessa element av överrepresentation av invandrare i brottsstatistiken.
    Svenska som begår brott är det delvis samma sak med... det har att göra med uppväxt, social förmåga, trygghet, vilket till stor del är föräldrars ansvar, men oxå ett samhälleligt ansvar.... och i slutändan så är det både ökande-klyftor-politik samt främlingsfientlighet som späder på denna överrepresentation av invandrare i brottsstatistiken... en känsla av vanmakt och utanförskap... delvis skapat av oss svenskar. Inte få jobb de är kompetenta till pga sitt efternamn osv...

    men ändå är det i de flesta fall ganska klarlagt att just sådant förstör för resten av invandrarkåren, till den grad att MÅNGA invandrare själva beklagar sig över dem som gör så, men som sagt, det kan ligga just trauman och annat bak, och självfallet utanförskap, men tror du inte att det skapar MER utanförskap om de då bär sig illa åt?

    det ger väl ändå inte några positiva effekter eller hur?



    Då bode Svenskars våls och brott reflektera på liknande sätt på resten av svenskarna enligt ditt sätt att se på det ... men det hävdar du ju inte

    samma sak existerar bland svenskar, vi har sett det här på forumet, detta med dumma skåningar, korkade nollåttor, arbetsskygga norrlänningar osv, och det även på vänstersidan eller hur?

    så visst fan existerar detta även bland oss svenskar, se hur det sägs om sjöbobor ellervellingebor, de buntas ihop i en klunga av rassar ,,,,,

    Den bild många får av invandrare skapar de själva utifrån hörsägen

    Knappast, tror du det är hörsägen om de här skotten i Malmö, med kriminella invandrargäng som skjuter vilt osv?

    nej, det är tyvärr en klick som förstör något fruktansvärt för den breda majoriteten.

    det är/var exakt samma sak som med svenskar i Nyhavn på 60-70 talet, då var svensken illa sedd som fyllon, just pga svenska ungdomar som drog dit och levde rövare, det gick så långt att ett känt danskt bryggeri hade etiketter som det stod HÅLL DANMARK RENT, FÖLJ EN SVENSK TILL FÄRJAN, och detta var ingen annans fel än just den klicken svenskar som där bar sig illa åt, så var snäll och snacka inte skit...

    detta är rent reella reaktioner som inte går att bortförklara eller skylla på annat.

    Du gör det allvarliga misstaget att skylla dina reaktioner och tankar på andra än dig själv. Om en procentuell minoritet av en "folkgrupp" beter sig illa, och en stor grupp svenskar drar slutsatser om att alla invandrare skulle bete sig illa, så är knappast någon annan än svenskarna som tycker så, ansvariga för sina tankar, sina slutsatser och sitt följdjaktliga beteende utifrån dessa fördomar....

    Var du och jag skijer mig i denna fråga ordentligt är att jag inte söker orsaker till att få sprida fördomar och rasism när mord och elände dyker upp på löpsedlarna. .... det gör faktiskt du Snipe... i nästan varje inlägg du skriver om sådant, börjar du att säga den klassiska rasistkommentaren "Jag är inte rasist MEN !!"

    Dvs först bedyrar att du inte är det genom att påstå att du har utländska vänner, sedan bevisar att du gör skillnad på folk utifrån ras och religion, och kultur, i ditt sätt att resonera i frågan

    återigen inte annat än rent SKITSNACK, jag gör ingen skillnad på människor pga ras eller religion, men jag fördömer starkt fanatiker som vill påtvinga andra sin religion, men visst, tycker du att sådant gör mig till rasist, jag då får jag väl vara en STOLT RASIST då.


    det är helt ok att bränna bilar skolor och hus i våra förorter, de är ok med dessa skottlossninar osv, det ska vi verkligen kämpa för att få MER av , du har så rätt att det är de kultur vi verkligen ska har, kämpa vidare för den Fist.


    Nej, fist, du är TOTALT blind, och vägra envist inse att det ÄR ett problem, ett problem som en klick av invandrarna orsakar, och tvärsemot dig så har en väldigt stor del invandrae insett detta, de är mao smartare än du som ska vara så förlåtande och så totalt förnekande i vad som sker...

    jag säger bara lycka till när uppvaknandet kommer.
    stäler bara en fråga, vilka är det du tror märks mest, de fina trevliga, eller de som ställer till jävelskap?

    vikas sida står du på, den normale vänlige och arbetssamme invandraren, eller de kriminella mordbrännarnas?

    nej förresten, du behöver inte svara för jag vet vilka, och det är inte den vanlig......

    Här lämnar du kvitto, Sniper, på varför allt fler här inne kan
    konstatera att du blir allt brunare. Smile Lyssna på dig själv:

    "vikas sida står du på, den normale vänlige och arbetssamme invandraren, eller de kriminella mordbrännarnas?"

    Det finns inga vattentäta skott alls mellan dessa två dessa invandrare.
    Din verklighet är svartvit. Andras verklighet har nyanser. Du är
    dömmande, kategorisk och fördomsfull. Förenklar verkligheten för dig
    själv för annars går dina förställningar inte ihop. Blåbruna Sniper på
    väg att rösta.Man ryser när man tänker på vart din röst kommer att hamna.


    Senast ändrad av Infra den 2010-06-13, 02:28, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-13, 02:27

    DMustaine skrev:Herregud fistfucked, vilken fjant du är!

    ha ha .... du gör bort dig hela tiden, med såna uttalanden Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-13, 02:29

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Hmm ... du försöker och försöker dölja din syn på invandrare, men den lyser igenom.

    nej där har du åter fel och anklagar mig på falska grunder, faktum är att jag har FLER invandrare i mitt umgänge än svenskar.....


    Detta är en ytterst korkad och naiv syn på problemet som skvallrar om att du inte har en aning om varken var problemet ligger eller vad som skall göras för att åtgärda dem. Här utgår du ifrån att invandrare kommer hit och beter sig som skitstövlar, och exkluderar både de svenskar som gör det, samt på det sätt på vilket Sverige tar emot dessa och bemöter dessa...
    En stor del av problemet är just rasism, och rasistiskt bemötande som delvis SKAPAR dessa element av överrepresentation av invandrare i brottsstatistiken.
    Svenska som begår brott är det delvis samma sak med... det har att göra med uppväxt, social förmåga, trygghet, vilket till stor del är föräldrars ansvar, men oxå ett samhälleligt ansvar.... och i slutändan så är det både ökande-klyftor-politik samt främlingsfientlighet som späder på denna överrepresentation av invandrare i brottsstatistiken... en känsla av vanmakt och utanförskap... delvis skapat av oss svenskar. Inte få jobb de är kompetenta till pga sitt efternamn osv...

    men ändå är det i de flesta fall ganska klarlagt att just sådant förstör för resten av invandrarkåren, till den grad att MÅNGA invandrare själva beklagar sig över dem som gör så, men som sagt, det kan ligga just trauman och annat bak, och självfallet utanförskap, men tror du inte att det skapar MER utanförskap om de då bär sig illa åt?

    det ger väl ändå inte några positiva effekter eller hur?



    Då bode Svenskars våls och brott reflektera på liknande sätt på resten av svenskarna enligt ditt sätt att se på det ... men det hävdar du ju inte

    samma sak existerar bland svenskar, vi har sett det här på forumet, detta med dumma skåningar, korkade nollåttor, arbetsskygga norrlänningar osv, och det även på vänstersidan eller hur?

    så visst fan existerar detta även bland oss svenskar, se hur det sägs om sjöbobor ellervellingebor, de buntas ihop i en klunga av rassar ,,,,,

    Den bild många får av invandrare skapar de själva utifrån hörsägen

    Knappast, tror du det är hörsägen om de här skotten i Malmö, med kriminella invandrargäng som skjuter vilt osv?

    nej, det är tyvärr en klick som förstör något fruktansvärt för den breda majoriteten.

    det är/var exakt samma sak som med svenskar i Nyhavn på 60-70 talet, då var svensken illa sedd som fyllon, just pga svenska ungdomar som drog dit och levde rövare, det gick så långt att ett känt danskt bryggeri hade etiketter som det stod HÅLL DANMARK RENT, FÖLJ EN SVENSK TILL FÄRJAN, och detta var ingen annans fel än just den klicken svenskar som där bar sig illa åt, så var snäll och snacka inte skit...

    detta är rent reella reaktioner som inte går att bortförklara eller skylla på annat.

    Du gör det allvarliga misstaget att skylla dina reaktioner och tankar på andra än dig själv. Om en procentuell minoritet av en "folkgrupp" beter sig illa, och en stor grupp svenskar drar slutsatser om att alla invandrare skulle bete sig illa, så är knappast någon annan än svenskarna som tycker så, ansvariga för sina tankar, sina slutsatser och sitt följdjaktliga beteende utifrån dessa fördomar....

    Var du och jag skijer mig i denna fråga ordentligt är att jag inte söker orsaker till att få sprida fördomar och rasism när mord och elände dyker upp på löpsedlarna. .... det gör faktiskt du Snipe... i nästan varje inlägg du skriver om sådant, börjar du att säga den klassiska rasistkommentaren "Jag är inte rasist MEN !!"

    Dvs först bedyrar att du inte är det genom att påstå att du har utländska vänner, sedan bevisar att du gör skillnad på folk utifrån ras och religion, och kultur, i ditt sätt att resonera i frågan

    återigen inte annat än rent SKITSNACK, jag gör ingen skillnad på människor pga ras eller religion, men jag fördömer starkt fanatiker som vill påtvinga andra sin religion, men visst, tycker du att sådant gör mig till rasist, jag då får jag väl vara en STOLT RASIST då.


    det är helt ok att bränna bilar skolor och hus i våra förorter, de är ok med dessa skottlossninar osv, det ska vi verkligen kämpa för att få MER av , du har så rätt att det är de kultur vi verkligen ska har, kämpa vidare för den Fist.


    Nej, fist, du är TOTALT blind, och vägra envist inse att det ÄR ett problem, ett problem som en klick av invandrarna orsakar, och tvärsemot dig så har en väldigt stor del invandrae insett detta, de är mao smartare än du som ska vara så förlåtande och så totalt förnekande i vad som sker...

    jag säger bara lycka till när uppvaknandet kommer.
    stäler bara en fråga, vilka är det du tror märks mest, de fina trevliga, eller de som ställer till jävelskap?

    vikas sida står du på, den normale vänlige och arbetssamme invandraren, eller de kriminella mordbrännarnas?

    nej förresten, du behöver inte svara för jag vet vilka, och det är inte den vanlig......

    Här lämnar du kvitto, Sniper, på varför allt fler här inne kan
    konstatera att du blir allt brunare. Smile Lyssna på dig själv:

    "vikas sida står du på, den normale vänlige och arbetssamme invandraren, eller de kriminella mordbrännarnas?"

    Det finns inga vattentäta skott alls mellan dessa två dessa invandrare.
    Din verklighet är svartvit. Andras verklighet har nyanser. Du är
    dömmande, kategorisk och fördomsfull. Förenklar verkligheten för dig
    själv för annars går dina förställningar inte ihop. Blåbruna Sniper på
    väg att rösta.Man ryser när man tänker på vart din röst kommer att hamna.

    instämmer
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  DMustaine 2010-06-13, 03:02

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Herregud fistfucked, vilken fjant du är!

    Och du är en riktig gulleplutt!!! I love you

    Åhh gud jag är nästan kär i dig åxå! Exclamation
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  DMustaine 2010-06-13, 03:14

    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Herregud fistfucked, vilken fjant du är!

    ha ha .... du gör bort dig hela tiden, med såna uttalanden Cool

    Om en sån som du lr vilken annan kommunist har den åsikten om mig köper jag det och tar det som en bekräftelse!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-13, 04:24

    Lill Anders med sin miniatyr gevär är ett stort skämt ty Anders börjar bli trött på att skjuta på palestinska barn nu vill han även öva på blattarna här i Sverige bland annat killen går rakt fram i sitt hat i första hand på muslimer och andra hand invandrare Smile


    Och det är klart att rambon "Dumstaine perkelle" hänger me nu skall dem visa muskler och skjuta på lite blattar här runt omkring eller hur Anders?? du kanske kommer att få en tapperhets medalj för det ??


    Anders jag bjud ju på dem likadana som du att visa vad ni tänker att göra mot blattarna, vi kan ju träffas på riktigt med en sekundant om du vill, och då kommer du ha en chans att skjuta på en blatte vad sägs om det ??


    Du kan ta SEL och Dumstaine med dig för mig är det ingen problem vad sägs om det ??


    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  Sniperace 2010-06-13, 09:50

    KickTheRasist skrev:Lill Anders med sin miniatyr gevär är ett stort skämt ty Anders börjar bli trött på att skjuta på palestinska barn nu vill han även öva på blattarna här i Sverige bland annat killen går rakt fram i sitt hat i första hand på muslimer och andra hand invandrare Smile


    Och det är klart att rambon "Dumstaine perkelle" hänger me nu skall dem visa muskler och skjuta på lite blattar här runt omkring eller hur Anders?? du kanske kommer att få en tapperhets medalj för det ??


    Anders jag bjud ju på dem likadana som du att visa vad ni tänker att göra mot blattarna, vi kan ju träffas på riktigt med en sekundant om du vill, och då kommer du ha en chans att skjuta på en blatte vad sägs om det ??


    Du kan ta SEL och Dumstaine med dig för mig är det ingen problem vad sägs om det ??


    undrar vem som ärmden våldsälskande och blodtörstige? *asg*

    jag behöver inte återbetätte min inställning till mina vapen, för den vet alla, utom du som tydligen inte vill förstå...


    och sedan, vem av oss är det som är mördare?

    jag har inte dödat eller beskjutit människor.

    och allt dödande av människor är MORD om det så är i självförsvar Sad

    trivs du vid tanken på dem du har gjort faderlösa?
    eller de föräldrar var söner du tagit från dem?

    som sagt, jag har ALDRIG sikta mot en människa, använder aldrig människoliknande mål....utan skjuter enbart för sportens skull
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-13, 09:55

    DMustaine skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Herregud fistfucked, vilken fjant du är!

    ha ha .... du gör bort dig hela tiden, med såna uttalanden Cool

    Om en sån som du lr vilken annan kommunist har den åsikten om mig köper jag det och tar det som en bekräftelse!

    ... ja ta det som en bekräftelse på att du gör bort det med sådana uttalanden Cool
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  redalert 2010-06-13, 20:34

    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Herregud fistfucked, vilken fjant du är!

    ha ha .... du gör bort dig hela tiden, med såna uttalanden Cool

    Om en sån som du lr vilken annan kommunist har den åsikten om mig köper jag det och tar det som en bekräftelse!

    ... ja ta det som en bekräftelse på att du gör bort det med sådana uttalanden Cool

    Fisten du leder med hästlängder i frågan om att göra bort sig! lol!

    Sponsored content


    Jävla as!! det räcker nu!! - Sida 6 Empty Sv: Jävla as!! det räcker nu!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 06:55