Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Vercingetorix
redalert
ANNA2LINK
ericTheDog
R.O.F.L
Regndrottning
DMustaine
Secrist
Redvictory
13 posters

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-04, 00:00

    Secrist skrev:Pensionärer? Ungdomar? Arbetslösa? Sjuka?

    Japp. Varför skulle det inte var för pensionärerna tex?



    Ja t ex alla dessa fattigpensionärer med låg ATP har dom fått det bättre nu?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  redalert 2010-06-04, 00:01

    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:RedV högern vill bara inte förstå hur deras politik faktiskt är, hur den fungerar i verkligheten. Alliansen är inget arbetarparti, dom är ett parti för människor med gott om pengar. Någon politik för alla i Sverige har inte dessa, trotts att dom vill få oss andra att tro det...

    Tyvärr Anna du är totalt vilse i rymden eller som man säger på engelska you are lost in space!! No


    Nej kontentan av borgarnas politik syns tydligt...

    Nej det som syns tydligt är att någon inte har alla hästar hemma eller att kniven inte är så skarp!


    Hur skulle du själv definiera högerns politik Allerten? Vilka är den för?

    Den är för alla som vill gå framåt mot ett bättre välstånd och för de som själva vill kunna påverka sin egen situation, bort från bidragsberoende, fattigdom för alla och handlingsförlamning!


    Men alla dessa ökade bidrag som har blivit det säger ju tvärt emot precis detta...

    Vad bubblar du om Anna?

    Länk/källa vore på sin plats, du skall nog inte tro så mycket på vänsterns propagandakontor!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Bättre

    Inlägg  Secrist 2010-06-04, 00:02

    Ja t ex alla dessa fattigpensionärer med låg ATP har dom fått det bättre nu?

    Japp, de har fått skatten sänkt i två steg och är prioriterade i nuläget när finanserna tillåter det.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  redalert 2010-06-04, 00:02

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Pensionärer? Ungdomar? Arbetslösa? Sjuka?

    Japp. Varför skulle det inte var för pensionärerna tex?



    Ja t ex alla dessa fattigpensionärer med låg ATP har dom fått det bättre nu?

    De har ju åtminstone inte fått det sämre!

    Om man eliminerar de sämst ställda vilka kommer då att bli de nya sämst ställda Anna?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-04, 00:06

    Secrist skrev:Ja t ex alla dessa fattigpensionärer med låg ATP har dom fått det bättre nu?

    Japp, de har fått skatten sänkt i två steg och är prioriterade i nuläget när finanserna tillåter det.


    Jag har hört av bekanta att många har bara fått sänkt med några hundralappar, men vilka har fått skatten sänkt med tusenlappar???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2010-06-04, 00:11

    Jag har hört av bekanta att många har bara fått sänkt med några hundralappar, men vilka har fått skatten sänkt med tusenlappar???

    Så här ser det ut...

    Regeringen har tidigare sänkt skatten för de sämst ställda pensionärerna — 1 januari 2009 och 1 januari 2010. Tillsammans kostade det 5,5 miljarder kronor. Nu blir det i ett slag nästan lika mycket.

    För en pensionär med 150.000 kronor i inkomst innebär det nya förslaget en skattesänkning på cirka 2.400–2.800 kronor per år, eller cirka 4.900–5.800 kronor totalt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-04, 00:12

    Vadå sänkt skatt,jag är pensionär och har inte fått en enda sänkt
    skattekrona!


    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Pensionärer

    Inlägg  Secrist 2010-06-04, 00:15

    Vadå sänkt skatt,jag är pensionär och har inte fått en enda sänkt
    skattekrona!


    Ålderspensionärer martin. Det gäller inte dig. Och de rödgrönas förslag gäller inte heller dig. Så du får vänta oavsett vem som vinner.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-04, 00:20

    Secrist skrev:Vadå sänkt skatt,jag är pensionär och har inte fått en enda sänkt
    skattekrona!


    Ålderspensionärer martin. Det gäller inte dig. Och de rödgrönas förslag gäller inte heller dig. Så du får vänta oavsett vem som vinner.


    Så sjukpensionärer som Martin ska inte få sänkt??? Varför göra skillnad på pensionär och pensionär???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2010-06-04, 00:22

    Så sjukpensionärer som Martin ska inte få sänkt??? Varför göra skillnad på pensionär och pensionär???

    Enkelt. Pengarna. Någon hundralapp i månaden blir snabbt miljarder för statskassan. Ska man dessutom ta med förtidspensionärerna blir kostnaderna astronomiska. Och de rödgrönas förslag ser ut på samma sätt. Som jag skrev innan.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-04, 00:25

    Secrist skrev:Så sjukpensionärer som Martin ska inte få sänkt??? Varför göra skillnad på pensionär och pensionär???

    Enkelt. Pengarna. Någon hundralapp i månaden blir snabbt miljarder för statskassan. Ska man dessutom ta med förtidspensionärerna blir kostnaderna astronomiska. Och de rödgrönas förslag ser ut på samma sätt. Som jag skrev innan.



    Om man ska sänka för dom rika så ska man också sänka för dom fattiga!!! Jag hoppas att dom rödgröna kommer att jobba på det sättet.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2010-06-04, 00:27

    Om man ska sänka för dom rika så ska man också sänka för dom fattiga!!! Jag hoppas att dom rödgröna kommer att jobba på det sättet.

    Vilket alliansen gjort. Om du nu läste citaten jag lade in.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-04, 00:35

    Secrist skrev:Om man ska sänka för dom rika så ska man också sänka för dom fattiga!!! Jag hoppas att dom rödgröna kommer att jobba på det sättet.

    Vilket alliansen gjort. Om du nu läste citaten jag lade in.


    Sänka för pensionärer, arbetslösa, sjuka... Utförsäkrade har ju i många fall fått minskad ekonomi med flera tusen. Jag är ganska säker på att så skulle det inte bli om dom rödgröna får bestämma...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-04, 01:59

    Secrist talar som den "malajen", ja den där hundringen han ylar om som så kostsam när det gäller pensionärer och arbetslösa känner vi ju till!

    Varför rösta på Reinfelts svältgräns filosofi när han så tydligt visar att vi inte ens förtjänar en enda skattesänkar krona!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  Redvictory 2010-06-04, 07:52

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Om man ska sänka för dom rika så ska man också sänka för dom fattiga!!! Jag hoppas att dom rödgröna kommer att jobba på det sättet.

    Vilket alliansen gjort. Om du nu läste citaten jag lade in.


    Sänka för pensionärer, arbetslösa, sjuka... Utförsäkrade har ju i många fall fått minskad ekonomi med flera tusen. Jag är ganska säker på att så skulle det inte bli om dom rödgröna får bestämma...


    Du har helt rätt Anna! min mamma som är änka fick sin pension sänkt i år!
    så vad secrist och hans rappakaljabröder snackar om kan vi kasta i papperskorgen!
    De vill helt enkelt inte höra sanningen om alliansens skitpolitik! den svider!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sänkt

    Inlägg  Secrist 2010-06-04, 07:55

    Du har helt rätt Anna! min mamma som är änka fick sin pension sänkt i år!

    Det har inte med alliansen att göra utan den blocköverskridande överenskommelsen som slöts på 90-talet angående pensionerna. Sossarna står bakom den överenskommelsen, vilket Mona poängterat vid ett flertal tillfällen. Vilket RV borde känna till om han nu kunnat någonting om den egna politiken.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  Redvictory 2010-06-04, 07:59

    Secrist skrev:Du har helt rätt Anna! min mamma som är änka fick sin pension sänkt i år!

    Det har inte med alliansen att göra utan den blocköverskridande överenskommelsen som slöts på 90-talet angående pensionerna. Sossarna står bakom den överenskommelsen, vilket Mona poängterat vid ett flertal tillfällen. Vilket RV borde känna till om han nu kunnat någonting om den egna politiken.

    Lägg ner ditt kvalificerade skitsnack secrist! pensionärerna vet vad de får och inte får i sin börs! nu försöker alliansen locka dem men de lär inte gå på den lögnen!
    Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-04, 08:12

    Det enda alliansen med RoffarReinfeldt och hans svältgräns filosofi lockar till
    blir att många pensionärer har klart för sig att han måste röstas bort!


    Om nu en blocköverskridande överenskommelse nu sänker många pensioner, plus att många av dessa pensionärer inte fått några skattesänkningar så är väl i högsta grad alliansen inblandade dom också!

    Finns det överhuvudtaget något som du inte ansvarsbefriar alliansen för secrist?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-04, 08:44

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Du har helt rätt Anna! min mamma som är änka fick sin pension sänkt i år!

    Det har inte med alliansen att göra utan den blocköverskridande överenskommelsen som slöts på 90-talet angående pensionerna. Sossarna står bakom den överenskommelsen, vilket Mona poängterat vid ett flertal tillfällen. Vilket RV borde känna till om han nu kunnat någonting om den egna politiken.

    Lägg ner ditt kvalificerade skitsnack secrist! pensionärerna vet vad de får och inte får i sin börs! nu försöker alliansen locka dem men de lär inte gå på den lögnen!
    Very Happy


    Du verkar ha stora problem med att acceptera vad de rödgröna faktiskt gjort. Verkar som din världsbild rasar samman vid tanken på att allt inte kan skyllas på Alliansen
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-04, 08:47

    MartinLindgren skrev:Det enda alliansen med RoffarReinfeldt och hans svältgräns filosofi lockar till
    blir att många pensionärer har klart för sig att han måste röstas bort!


    Om nu en blocköverskridande överenskommelse nu sänker många pensioner, plus att många av dessa pensionärer inte fått några skattesänkningar så är väl i högsta grad alliansen inblandade dom också!

    Finns det överhuvudtaget något som du inte ansvarsbefriar alliansen för secrist?


    Tvärtom. Alliansen och socialdemokratin ska ha beröm för pensionsuppgörelsen.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Överneskommelse

    Inlägg  Secrist 2010-06-04, 09:34

    Lägg ner ditt kvalificerade skitsnack secrist! pensionärerna vet vad de får och inte får i sin börs! nu försöker alliansen locka dem men de lär inte gå på den lögnen!

    Vet du överhuvudtaget om att det finns en blocköverskridande överenskommelse angående pensionerna? scratch

    Sponsored content


    Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter! - Sida 4 Empty Sv: Nu börjar Reinfeldt få kalla fötter!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 12:35