Secrist skrev:Pensionärer? Ungdomar? Arbetslösa? Sjuka?
Japp. Varför skulle det inte var för pensionärerna tex?
Ja t ex alla dessa fattigpensionärer med låg ATP har dom fått det bättre nu?
Secrist skrev:Pensionärer? Ungdomar? Arbetslösa? Sjuka?
ANNA2LINK skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:RedV högern vill bara inte förstå hur deras politik faktiskt är, hur den fungerar i verkligheten. Alliansen är inget arbetarparti, dom är ett parti för människor med gott om pengar. Någon politik för alla i Sverige har inte dessa, trotts att dom vill få oss andra att tro det...
Tyvärr Anna du är totalt vilse i rymden eller som man säger på engelska you are lost in space!!
Nej kontentan av borgarnas politik syns tydligt...
Nej det som syns tydligt är att någon inte har alla hästar hemma eller att kniven inte är så skarp!
Hur skulle du själv definiera högerns politik Allerten? Vilka är den för?
Den är för alla som vill gå framåt mot ett bättre välstånd och för de som själva vill kunna påverka sin egen situation, bort från bidragsberoende, fattigdom för alla och handlingsförlamning!
Men alla dessa ökade bidrag som har blivit det säger ju tvärt emot precis detta...
ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Pensionärer? Ungdomar? Arbetslösa? Sjuka?
Ja t ex alla dessa fattigpensionärer med låg ATP har dom fått det bättre nu?
Secrist skrev:Ja t ex alla dessa fattigpensionärer med låg ATP har dom fått det bättre nu?
Japp, de har fått skatten sänkt i två steg och är prioriterade i nuläget när finanserna tillåter det.
Secrist skrev:Vadå sänkt skatt,jag är pensionär och har inte fått en enda sänkt
skattekrona!
Ålderspensionärer martin. Det gäller inte dig. Och de rödgrönas förslag gäller inte heller dig. Så du får vänta oavsett vem som vinner.
Secrist skrev:Så sjukpensionärer som Martin ska inte få sänkt??? Varför göra skillnad på pensionär och pensionär???
Enkelt. Pengarna. Någon hundralapp i månaden blir snabbt miljarder för statskassan. Ska man dessutom ta med förtidspensionärerna blir kostnaderna astronomiska. Och de rödgrönas förslag ser ut på samma sätt. Som jag skrev innan.
Secrist skrev:Om man ska sänka för dom rika så ska man också sänka för dom fattiga!!! Jag hoppas att dom rödgröna kommer att jobba på det sättet.
Vilket alliansen gjort. Om du nu läste citaten jag lade in.
ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Om man ska sänka för dom rika så ska man också sänka för dom fattiga!!! Jag hoppas att dom rödgröna kommer att jobba på det sättet.
Vilket alliansen gjort. Om du nu läste citaten jag lade in.
Sänka för pensionärer, arbetslösa, sjuka... Utförsäkrade har ju i många fall fått minskad ekonomi med flera tusen. Jag är ganska säker på att så skulle det inte bli om dom rödgröna får bestämma...
Secrist skrev:Du har helt rätt Anna! min mamma som är änka fick sin pension sänkt i år!
Det har inte med alliansen att göra utan den blocköverskridande överenskommelsen som slöts på 90-talet angående pensionerna. Sossarna står bakom den överenskommelsen, vilket Mona poängterat vid ett flertal tillfällen. Vilket RV borde känna till om han nu kunnat någonting om den egna politiken.
Redvictory skrev:Secrist skrev:Du har helt rätt Anna! min mamma som är änka fick sin pension sänkt i år!
Det har inte med alliansen att göra utan den blocköverskridande överenskommelsen som slöts på 90-talet angående pensionerna. Sossarna står bakom den överenskommelsen, vilket Mona poängterat vid ett flertal tillfällen. Vilket RV borde känna till om han nu kunnat någonting om den egna politiken.
Lägg ner ditt kvalificerade skitsnack secrist! pensionärerna vet vad de får och inte får i sin börs! nu försöker alliansen locka dem men de lär inte gå på den lögnen!
MartinLindgren skrev:Det enda alliansen med RoffarReinfeldt och hans svältgräns filosofi lockar till
blir att många pensionärer har klart för sig att han måste röstas bort!
Om nu en blocköverskridande överenskommelse nu sänker många pensioner, plus att många av dessa pensionärer inte fått några skattesänkningar så är väl i högsta grad alliansen inblandade dom också!
Finns det överhuvudtaget något som du inte ansvarsbefriar alliansen för secrist?