Nästa gång du har en slant över kan du skicka den hit.Sniperace skrev:Idag gjorde jag slag i saken, eg hade jag väl inte råd, men det blev så iallafall!!
Skicka pizza till IDF-soldater
http://www.stopaipac.org/donations.htm
Nästa gång du har en slant över kan du skicka den hit.Sniperace skrev:Idag gjorde jag slag i saken, eg hade jag väl inte råd, men det blev så iallafall!!
Skicka pizza till IDF-soldater
Dao skrev:Kollade in videon med Hilell Neuer IGEN, bara för att kolla upp mer vilka argument denne använde, och VARFÖR!
Det intressanta är att till stor del delar jag hans kritik, utom mot slutet! FN gör ett dåligt arbete, som han säger, men de gör ett dåligt arbete ÄVEN gentemot Israel!
Den kritik han tar upp rättfärdigar INTE Israels "försvar", som han säger mot slutet, mot flotillan Ship To Gaza!
Hans argumentering stämmer fint till det som brukar kallas den ultimata LÖGNEN! Som vi alla vet (?) består den ultimata lögnen till ca 90% av sanning. Det är de sista 10% som utgör lögnen, dåld i de andra 90%.
Till detta tar han upp, i de andra fallen. INTERNA episoder, till vilket FN är begränsad i att agera. Israel agerande gäller på internationellt vatte, genomot människor från massor av länder och massor av religioner och organisationer!
Hans utspel i FN är en väl forulerad propagandalögn!!!
Förstår att Lazy gillar detta!!!
Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Propagandan funferar hos några, ser jag...
eller också fungerar INTE din propaganda!
Vilken?
lazy skrev:Dao skrev:Kollade in videon med Hilell Neuer IGEN, bara för att kolla upp mer vilka argument denne använde, och VARFÖR!
Det intressanta är att till stor del delar jag hans kritik, utom mot slutet! FN gör ett dåligt arbete, som han säger, men de gör ett dåligt arbete ÄVEN gentemot Israel!
Den kritik han tar upp rättfärdigar INTE Israels "försvar", som han säger mot slutet, mot flotillan Ship To Gaza!
Hans argumentering stämmer fint till det som brukar kallas den ultimata LÖGNEN! Som vi alla vet (?) består den ultimata lögnen till ca 90% av sanning. Det är de sista 10% som utgör lögnen, dåld i de andra 90%.
Till detta tar han upp, i de andra fallen. INTERNA episoder, till vilket FN är begränsad i att agera. Israel agerande gäller på internationellt vatte, genomot människor från massor av länder och massor av religioner och organisationer!
På vilket sätt kan det här ses som en "propagandalögn?"
Har FN reagerat mot de andra "händelserna?"
På vilket sätt skulle USA:s veto vara inblandat här?
lazy skrev:Dao skrev:Kollade in videon med Hilell Neuer IGEN, bara för att kolla upp mer vilka argument denne använde, och VARFÖR!
På vilket sätt kan det här ses som en "propagandalögn?"
Har FN reagerat mot de andra "händelserna?"
På vilket sätt skulle USA:s veto vara inblandat här?
Läste du vad jag skrev????
Jag hatar att skriva samma sak igen...
lazy skrev:Läste du vad jag skrev????
Jag hatar att skriva samma sak igen...
"Hatar" också att återupprepa mig om och om igen.
Infra skrev:Sniperace skrev:
photo of Tony Blair's wife's sister Lauren Booth visited Gaza in 2008 after sailing in on another boat to break the military blockade.
Är du fullständigt obildbar? Hur många ggr ska jag behöva säga det?:
Det spelar ingen roll att hyllorna i Gazas snabbköp dignar av varor
så länge över 80 % av palestinierna lever på mindre än 2 dollar
om dan och inte har råd att köpa dem. Är du dålig?
Infra skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Propagandan funferar hos några, ser jag...
eller också fungerar INTE din propaganda!
Inte har du väl varit så dum attb du köpt pizza åt
ogärningsmännen i idf?
De har ju fortfarande kvar de kidnappedes och mördades
kontokort kvar att handla pizza, hamburgare och öl åt
sig själva för. Och du ger svinen belöningar! Hur kan du
leva med dig själv?
Dao skrev:Eftersom jag är mer eller mindre förbjuden att använda Källkritiska metoder för att bedömma källor, kan jag bara skaka på huvudet och besviket inse att folk går på lite vad de vill fortfarande...
Ska jag ta fram fler lyckliga bilder från tyskarnas koncentrationsläger, som med er retorik då skull visa att den judiska förintelsen inte har ägt rum...
Sniperace skrev:Dao skrev:Eftersom jag är mer eller mindre förbjuden att använda Källkritiska metoder för att bedömma källor, kan jag bara skaka på huvudet och besviket inse att folk går på lite vad de vill fortfarande...
Ska jag ta fram fler lyckliga bilder från tyskarnas koncentrationsläger, som med er retorik då skull visa att den judiska förintelsen inte har ägt rum...
Men du kan inte ta fröm några sådana som gjorts av judarna i dessa läger av FRI vilja att visa hur bra de har det, dessa har till 100% styrts av Hitlers män, de filmer du här får se är gjorda AV palestinier för palestinier och andra för att visa hur bra de kan ha det, möjlighet att locka till nattkluben osv....
Att det sedan är Hamaz och deras stötteåpelare som har råd och möjlighet att utnyttja detta är ju en helt annan sak, väldigt liknande situationen i de forna öststaterna där partifolket var de som fick handla i specialaffärer för specialvaluta som inte folket kom i närheten av.
Sniperace skrev:Den kritik han tar upp rättfärdigar INTE Israels "försvar", som han säger mot slutet, mot flotillan Ship To Gaza!
VArför skulle deninte göra det, krigslagarna säger KLART att länder i krig har rätt att ha blockad mot varandra OCH att borda/hindra fartyg REDAN på internatuionellt vatten om de är på väg att försöka bryta blockaden...
Ingen kan väl tvivla på att det råder krigstillstånd mellan hamaz väpnade styrkor och Israel, och Hamaz är de som har makten i Gaza.
Dao skrev:Sniperace skrev:Den kritik han tar upp rättfärdigar INTE Israels "försvar", som han säger mot slutet, mot flotillan Ship To Gaza!
VArför skulle deninte göra det, krigslagarna säger KLART att länder i krig har rätt att ha blockad mot varandra OCH att borda/hindra fartyg REDAN på internatuionellt vatten om de är på väg att försöka bryta blockaden...
Ingen kan väl tvivla på att det råder krigstillstånd mellan hamaz väpnade styrkor och Israel, och Hamaz är de som har makten i Gaza.
Vilka länder är i krig - Sniper? Israel och...?
Det är nog snarare endast du som hävdar att ett krigstillstånd råder. Varför du gör detta begriper troligtvis du bäst. Egentligen har det dock mindre betydelse då det även i krig är förbjudet att bomba civila med vit fosfor. De som beordrar sådant ska ställas inför den internationella krigsförbrytardomstolen i Haag. Att du anser att Israel har "frikort" betyder absolut ingenting. Brottslingar är brottslingar även om de råkar vara israeler.Sniperace skrev:Israel och Hamaz som representerar Gaza och en del av Palestina, det är nog bara du som förnekar att det ÄR krig, fråga vilken Hamazman som helst och de kommer berätta att det ÄR krig mellan dem, för inte fan vill du kalla det för FRED eller hur?
formsvackan skrev:Det är nog snarare endast du som hävdar att ett krigstillstånd råder. Varför du gör detta begriper troligtvis du bäst. Egentligen har det dock mindre betydelse då det även i krig är förbjudet att bomba civila med vit fosfor. De som beordrar sådant ska ställas inför den internationella krigsförbrytardomstolen i Haag. Att du anser att Israel har "frikort" betyder absolut ingenting. Brottslingar är brottslingar även om de råkar vara israeler.Sniperace skrev:Israel och Hamaz som representerar Gaza och en del av Palestina, det är nog bara du som förnekar att det ÄR krig, fråga vilken Hamazman som helst och de kommer berätta att det ÄR krig mellan dem, för inte fan vill du kalla det för FRED eller hur?
Det är möjligt att det lokalt i göingetrakten resoneras på det sättet, men i resten av världen ser vi annorlunda på sakenSniperace skrev:ok, och om det INTE är krig så bör det ju vara tillåtet eftersom det då inte är krigslagarna som gäller?
formsvackan skrev:Det är möjligt att det lokalt i göingetrakten resoneras på det sättet, men i resten av världen ser vi annorlunda på sakenSniperace skrev:ok, och om det INTE är krig så bör det ju vara tillåtet eftersom det då inte är krigslagarna som gäller?
Det spelar ingen roll att du vrider dig som en mask på kroken, Gaza är inget land ! Jag känner dessutom inte till någon krigsförklaring mot Gaza. Gör du ?Sniperace skrev:så nu är frågan ÄR det krig, eller är det INTE krig när två länders militär strider med varandra
formsvackan skrev:Det spelar ingen roll att du vrider dig som en mask på kroken, Gaza är inget land ! Jag känner dessutom inte till någon krigsförklaring mot Gaza. Gör du ?Sniperace skrev:så nu är frågan ÄR det krig, eller är det INTE krig när två länders militär strider med varandra
Nej, men det är ändå inte samma sak som ett krig mellan Israel och Gaza.Sniperace skrev:Ok, då råder alltså FRED mellan Israel och Hamaz i Gaza?
så nu är frågan ÄR det krig, eller är det INTE krig när två länders militär strider med varandra
formsvackan skrev:Nej, men det är ändå inte samma sak som ett krig mellan Israel och Gaza.Sniperace skrev:Ok, då råder alltså FRED mellan Israel och Hamaz i Gaza?
så nu är frågan ÄR det krig, eller är det INTE krig när två länders militär strider med varandra