Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
datic
redalert
KickTheRasist
Susz X
Regndrottning
lazy
Funky Prince
MartinLindgren
Corven
formsvackan
fingubben
RedCloud
Dao
Sniperace
Infra
19 posters

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 27 Empty Sv: Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Inlägg  formsvackan 2010-07-17, 20:06

Sniperace skrev:Idag gjorde jag slag i saken, eg hade jag väl inte råd, men det blev så iallafall!!

Skicka pizza till IDF-soldater
    Nästa gång du har en slant över kan du skicka den hit.

http://www.stopaipac.org/donations.htm
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 27 Empty Sv: Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Inlägg  Dao 2010-07-17, 22:57

Kollade in videon med Hilell Neuer IGEN, bara för att kolla upp mer vilka argument denne använde, och VARFÖR!

Det intressanta är att till stor del delar jag hans kritik, utom mot slutet! FN gör ett dåligt arbete, som han säger, men de gör ett dåligt arbete ÄVEN gentemot Israel!

Den kritik han tar upp rättfärdigar INTE Israels "försvar", som han säger mot slutet, mot flotillan Ship To Gaza!

Hans argumentering stämmer fint till det som brukar kallas den ultimata LÖGNEN! Som vi alla vet (?) består den ultimata lögnen till ca 90% av sanning. Det är de sista 10% som utgör lögnen, dåld i de andra 90%.

Till detta tar han upp, i de andra fallen. INTERNA episoder, till vilket FN är begränsad i att agera. Israel agerande gäller på internationellt vatte, genomot människor från massor av länder och massor av religioner och organisationer!

Hans utspel i FN är en väl forulerad propagandalögn!!!

Förstår att Lazy gillar detta!!!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-07-17, 23:05

Dao skrev:Kollade in videon med Hilell Neuer IGEN, bara för att kolla upp mer vilka argument denne använde, och VARFÖR!

Det intressanta är att till stor del delar jag hans kritik, utom mot slutet! FN gör ett dåligt arbete, som han säger, men de gör ett dåligt arbete ÄVEN gentemot Israel!

Den kritik han tar upp rättfärdigar INTE Israels "försvar", som han säger mot slutet, mot flotillan Ship To Gaza!

Hans argumentering stämmer fint till det som brukar kallas den ultimata LÖGNEN! Som vi alla vet (?) består den ultimata lögnen till ca 90% av sanning. Det är de sista 10% som utgör lögnen, dåld i de andra 90%.

Till detta tar han upp, i de andra fallen. INTERNA episoder, till vilket FN är begränsad i att agera. Israel agerande gäller på internationellt vatte, genomot människor från massor av länder och massor av religioner och organisationer!

På vilket sätt kan det här ses som en "propagandalögn?"

Har FN reagerat mot de andra "händelserna?"

På vilket sätt skulle USA:s veto vara inblandat här?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2010-07-17, 23:10

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Propagandan funferar hos några, ser jag...

eller också fungerar INTE din propaganda! Very Happy

Vilken?

Jag har inte sätt en ända bokstav ifrån dao som skribenten som skulle känna i propaganda syftet .

Det ända som jag ser är daos påstående som kan undertecknas med källhänvisningar etc...

Om det är någon på denna forumet som håller på med propaganda då är det du lill snipe fjolla !!

Ser du inte denna då är du allvarligt psykiskt sjuk !!!

lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-17, 23:30

lazy skrev:
    Dao skrev:Kollade in videon med Hilell Neuer IGEN, bara för att kolla upp mer vilka argument denne använde, och VARFÖR!

Eftersom jag ser KTR:s inlägg som obesvarbara så flyttar jag fram det här
    inlägget.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-18, 00:02

lazy skrev:

Läste du vad jag skrev????

Jag hatar att skriva samma sak igen...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-18, 01:00

"Hatar" också att återupprepa mig om och om igen.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-18, 02:58

lazy skrev:

"Hatar" också att återupprepa mig om och om igen.

Kritiken han gav var bra, tills han kom till Israel! Där kom lögnen!

FN gör knappast NÅGONTING mot Israel, men han fick det till att FN ENBART agerade mot Israel...

Därmed blev det en propagandalögn.

För att förstå det måste man förstå det jag skrev ovan om den ultimata lögnen, där 90% av den är sant. Nynazister brukar använda sig av den metoden, balnd annat! USA:s veto hindrar FN rån att agera ORDENTLIGT gentemot Israel. Och först när FN kan det, så kommer de andra delarna i hans lilla tal att kunna bearbetas.

För om en västerländsk "demokrati" som Israel, liksom USA, får agera som de vill, mörda, tortera, ockupera och terrorisera - för att inte tala om att HOTA, så varför skall inte de som han räknade upp i sitt lilla tal inte få det OCKSÅ!

Gissar at många i det rummet han satt i himlade med ögonen när de hörde honom!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-07-18, 12:38

Infra skrev:
    Sniperace skrev:

photo of Tony Blair's wife's sister Lauren Booth visited Gaza in 2008 after sailing in on another boat to break the military blockade.
    Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 27 20100712013227

Är du fullständigt obildbar? Hur många ggr ska jag behöva säga det?:
    Det spelar ingen roll att hyllorna i Gazas snabbköp dignar av varor
    så länge över 80 % av palestinierna lever på mindre än 2 dollar
    om dan och inte har råd att köpa dem. Är du dålig?

Men kunde de INTE säljas skulle ingen se till att de fanns att sälja, men det är kanske så att detta går till de BESUTTNA HAMAZ-familjerna och dessa närhet....

Som de då stjäl från de fattiga.

så kanske vore det bättre om inte heller DESSA fick något, men det skulle ju betyda att de fattiga fick ÄNNU mindre eller inget.

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-18, 12:41

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Propagandan funferar hos några, ser jag...

eller också fungerar INTE din propaganda! Very Happy

Inte har du väl varit så dum attb du köpt pizza åt
    ogärningsmännen i idf?

De har ju fortfarande kvar de kidnappedes och mördades
    kontokort kvar att handla pizza, hamburgare och öl åt
    sig själva för. Och du ger svinen belöningar! Hur kan du
    leva med dig själv?
    No

Jodå, det gjorde jag, och jag kommer göra det IGEN.....

tror du dessa går till dem som var i styrkan mot mavi marmnara och de andra båtarna?

Nej, de går till VANLIGA patruller i olika områden.

Men det har mindre betydelse för mig.

Dessa bekämpar ju HAMAZHUNDARNA och deras avföda
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-18, 12:45

Dao skrev:Eftersom jag är mer eller mindre förbjuden att använda Källkritiska metoder för att bedömma källor, kan jag bara skaka på huvudet och besviket inse att folk går på lite vad de vill fortfarande...

Ska jag ta fram fler lyckliga bilder från tyskarnas koncentrationsläger, som med er retorik då skull visa att den judiska förintelsen inte har ägt rum...

Men du kan inte ta fröm några sådana som gjorts av judarna i dessa läger av FRI vilja att visa hur bra de har det, dessa har till 100% styrts av Hitlers män, de filmer du här får se är gjorda AV palestinier för palestinier och andra för att visa hur bra de kan ha det, möjlighet att locka till nattkluben osv....

Att det sedan är Hamaz och deras stötteåpelare som har råd och möjlighet att utnyttja detta är ju en helt annan sak, väldigt liknande situationen i de forna öststaterna där partifolket var de som fick handla i specialaffärer för specialvaluta som inte folket kom i närheten av.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-18, 12:48

VArför skulle deninte göra det, krigslagarna säger KLART att länder i krig har rätt att ha blockad mot varandra OCH att borda/hindra fartyg REDAN på internatuionellt vatten om de är på väg att försöka bryta blockaden...

Ingen kan väl tvivla på att det råder krigstillstånd mellan hamaz väpnade styrkor och Israel, och Hamaz är de som har makten i Gaza.

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-18, 13:16

Sniperace skrev:
    Dao skrev:Eftersom jag är mer eller mindre förbjuden att använda Källkritiska metoder för att bedömma källor, kan jag bara skaka på huvudet och besviket inse att folk går på lite vad de vill fortfarande...

Ska jag ta fram fler lyckliga bilder från tyskarnas koncentrationsläger, som med er retorik då skull visa att den judiska förintelsen inte har ägt rum...

Men du kan inte ta fröm några sådana som gjorts av judarna i dessa läger av FRI vilja att visa hur bra de har det, dessa har till 100% styrts av Hitlers män, de filmer du här får se är gjorda AV palestinier för palestinier och andra för att visa hur bra de kan ha det, möjlighet att locka till nattkluben osv....

Att det sedan är Hamaz och deras stötteåpelare som har råd och möjlighet att utnyttja detta är ju en helt annan sak, väldigt liknande situationen i de forna öststaterna där partifolket var de som fick handla i specialaffärer för specialvaluta som inte folket kom i närheten av.

Ja... För vissa finns det visst ALLTID bortförklaringar... till allt...

Och du försvarar verkligen ALLT också... Ditt blinstyre...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-18, 13:18

Sniperace skrev:

VArför skulle deninte göra det, krigslagarna säger KLART att länder i krig har rätt att ha blockad mot varandra OCH att borda/hindra fartyg REDAN på internatuionellt vatten om de är på väg att försöka bryta blockaden...

Ingen kan väl tvivla på att det råder krigstillstånd mellan hamaz väpnade styrkor och Israel, och Hamaz är de som har makten i Gaza.

Vilka länder är i krig - Sniper? Israel och...?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-18, 18:47

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

Vilka länder är i krig - Sniper? Israel och...?

Israel och Hamaz som representerar Gaza och en del av Palestina, det är nog bara du som förnekar att det ÄR krig, fråga vilken Hamazman som helst och de kommer berätta att det ÄR krig mellan dem, för inte fan vill du kalla det för FRED eller hur?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-18, 19:20

Sniperace skrev:Israel och Hamaz som representerar Gaza och en del av Palestina, det är nog bara du som förnekar att det ÄR krig, fråga vilken Hamazman som helst och de kommer berätta att det ÄR krig mellan dem, för inte fan vill du kalla det för FRED eller hur?
    Det är nog snarare endast du som hävdar att ett krigstillstånd råder. Varför du gör detta begriper troligtvis du bäst. Egentligen har det dock mindre betydelse då det även i krig är förbjudet att bomba civila med vit fosfor. De som beordrar sådant ska ställas inför den internationella krigsförbrytardomstolen i Haag. Att du anser att Israel har "frikort" betyder absolut ingenting. Brottslingar är brottslingar även om de råkar vara israeler.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-18, 19:43

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Israel och Hamaz som representerar Gaza och en del av Palestina, det är nog bara du som förnekar att det ÄR krig, fråga vilken Hamazman som helst och de kommer berätta att det ÄR krig mellan dem, för inte fan vill du kalla det för FRED eller hur?
    Det är nog snarare endast du som hävdar att ett krigstillstånd råder. Varför du gör detta begriper troligtvis du bäst. Egentligen har det dock mindre betydelse då det även i krig är förbjudet att bomba civila med vit fosfor. De som beordrar sådant ska ställas inför den internationella krigsförbrytardomstolen i Haag. Att du anser att Israel har "frikort" betyder absolut ingenting. Brottslingar är brottslingar även om de råkar vara israeler.

ok, och om det INTE är krig så bör det ju vara tillåtet eftersom det då inte är krigslagarna som gäller? Very Happy
    MEN BÅDE ISRAEL och HAMAZ hävdar att de ligger i KRIG, vad DU och Dao sedan anser är nog inte värt mycket i den saken, eller hur?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-18, 19:45

Sniperace skrev:ok, och om det INTE är krig så bör det ju vara tillåtet eftersom det då inte är krigslagarna som gäller? Very Happy
    Det är möjligt att det lokalt i göingetrakten resoneras på det sättet, men i resten av världen ser vi annorlunda på saken Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-18, 19:52

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:ok, och om det INTE är krig så bör det ju vara tillåtet eftersom det då inte är krigslagarna som gäller? Very Happy
    Det är möjligt att det lokalt i göingetrakten resoneras på det sättet, men i resten av världen ser vi annorlunda på saken Very Happy

Ja, inte vet jag, men jag tvivlar på att det finns lagar som INTE är krigslagar som förbjuder vit fosfor som svar på ett angrepp som inte räknas som krig, jag tvivlar på att de skrivit någon speciallag som förbjuder det i det fallet.

så nu är frågan ÄR det krig, eller är det INTE krig när två länders militär strider med varandra, varav det ena deklarerat att det andra landet ska utplånas och dess invånare ska utrotas?

Vet NI bättre än Israels och Gazaz myndigheter om vilket tillstånd de anser råda?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-18, 19:55

Sniperace skrev:så nu är frågan ÄR det krig, eller är det INTE krig när två länders militär strider med varandra
    Det spelar ingen roll att du vrider dig som en mask på kroken, Gaza är inget land ! Jag känner dessutom inte till någon krigsförklaring mot Gaza. Gör du ?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-18, 19:59

Israelisk krigföring i sin prydnad.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1426541/fn-israel-attackerade-hus-med-civila

FN: Israel attackerade hus med civila

FN anklagar israeliska trupper för att ha fyllt ett hus med civila palestinier - och sprängt det. Ett 30-tal dog i vad som FN kallar "en av de allvarligaste händelserna" sedan Gazaoffensiven inleddes, skriver BBC.
    Flera vittnesmål ligger till grund för anklagelsen som kommer från FN:s kontor för humanitära frågor, OCHA. Attacken ska enligt vittnena ha genomförts i Zeitoun, en förort sydost om Gaza stad.

Många var barn

Den 4 januari ska 110 palestinier, hälften av dem barn, ha förts in i ett hus av israeliska soldater.
    De blev tillsagda att stanna kvar i huset. Ett dygn senare besköts byggnaden upprepade gånger av israeliskt artilleri.

Runt 30 döda

Ungefär 30 personer dog i bombardemanget. De överlevande fick ingen hjälp utan fick gå två kilometer till närmaste väg där andra civila körde dem till sjukhus.

Tre barn dog sedan på sjukhuset. Det yngsta barnet var fem månader gammalt.

Israel har meddelat att man utreder ärendet.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-18, 20:10

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:så nu är frågan ÄR det krig, eller är det INTE krig när två länders militär strider med varandra
    Det spelar ingen roll att du vrider dig som en mask på kroken, Gaza är inget land ! Jag känner dessutom inte till någon krigsförklaring mot Gaza. Gör du ?

Ok, då råder alltså FRED mellan Israel och Hamaz i Gaza?

de för inte krig mot varandra? Very Happy

du klarar nog inte av detta riktigt FS.....

men som sagt råder INTE krig så är det ju fred och som sagt inte längre några problem...

inga attacker mot varandra, inget dödande osv osv, tänk resten av världen visste detta och inte bara du! Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-18, 20:15

Sniperace skrev:Ok, då råder alltså FRED mellan Israel och Hamaz i Gaza?
    Nej, men det är ändå inte samma sak som ett krig mellan Israel och Gaza.

så nu är frågan ÄR det krig, eller är det INTE krig när två länders militär strider med varandra
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-18, 20:49

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Ok, då råder alltså FRED mellan Israel och Hamaz i Gaza?
    Nej, men det är ändå inte samma sak som ett krig mellan Israel och Gaza.

så nu är frågan ÄR det krig, eller är det INTE krig när två länders militär strider med varandra

Mmen krigstillstånd RÅDER mellan Hamaz och Israel, och Hamaz representerar/har makten I Gaza, och är ju enligt er dess rätta folkvalda makthavare, så, det bör innebära att det råder KRIG eftersom HAMAZ säger att det gör så...
    och Israel även hävdar, då kan det inte vara annat, hur DU och andra ickeinblandade försöker bestämma, men i det fallet tror jag inte nu har någon talan eller hur?

http://www.liveleak.com/player.swf

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 27 Axisvsallieds
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-18, 21:20

"Eftersom det pågår en väpnad konflikt mellan israeler och palestinier gäller internationell humanitär rätt och de lagar som reglerar stridsmedel och stridsmetoder under väpnad konflikt på det ockuperade palestinska territoriet (opt). I sitt rådgivande yttrande om muren, 2004, bekräftade den internationella domstolen den formella tillämpningen av internationell humanitär rätt på det ockuperade palestinska territoriet."

Här fastslogs det i.a.f att det råder väpnad konflikt men det gäller kanske
    bara ibland och enbart när Israel inte kan dra ngn nytta av det?

Sedan har jag till och från sett yttranden om att Gaza är ockuperat av
    Israel, dags att avliva även den myten en gång för alla.

"Genomförandet av tillbakadragandet från Gazaremsan i september 2005, har väckt frågor angående den fortsatta statusen av Gaza som ockuperat territorium, i synnerhet i ljuset av tillbakadragandet av israeliska försvarsmaktens landstyrkor från Gazaremsan. Enligt internationell humanitär rätt (IHL) upphör ockupationen när ockupationsmakten inte längre utövar effektiv militär kontroll över det ockuperade territoriet och inte heller tillämpar regeringskontroll där."

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:08