DMustaine skrev:ANNA2LINK skrev:Vill vi i Sverige ha fler uteliggare och hemlösa??? Det kommer ju bli så när folk inte klarar sina egna situationer.
Det är just därför vi ska rösta borgerligt!
Jaha inte jobbar borgarna med att minska detta...
DMustaine skrev:ANNA2LINK skrev:Vill vi i Sverige ha fler uteliggare och hemlösa??? Det kommer ju bli så när folk inte klarar sina egna situationer.
Det är just därför vi ska rösta borgerligt!
ANNA2LINK skrev:En av dom viktigaste frågorna i valet i höst kommer att handla om våra trygghetssystem, arbetslöshet respektive sjukförssäkringen.
Vill vi svenskar ha ett samhälle där våra trygghetssystem är urholkade eller vill vi ha ett bra och fungerande trygghetssystem?Vart finns tryggheten i våra försäkringssystem i dag? Folk oroar sig ju för att hamna i dessa system i dag mycket pga att dom inte är bra. Dom som redan är inne i dom är ofta oroliga. Att alla förlorar mycket pengar på att vara arbetslös/sjuk så har det ju allitd varit men att människor ska behöva söka sig till socialen när dom hamnar i dessa situationer, vem vill ha det så?
Dom rödgröna vill ju förbättra dessa system i höst om dom vinner valet, vilket kommer öka tryggheten och oroligheter för oss alla...
Ja i höst lär det visa sig vad vi svenskar väljer: otrygghet eller trygghet... Jag tror på det sistnämnda. Trygghetssystemen är så viktigt för oss alla att dom ska fungera och det gör dom inte i dag...
Du är så go & söt och blir så utnyttjad i alla lägen, du vill ha en värld som inte finns, i din önskevärld blir du bara utnyttjad, det är en dröm värld du drömmer om, snälla lilla goa Anna, vakna upp!!!
RedCloud skrev:Du är så go & söt och blir så utnyttjad i alla lägen, du vill ha en värld som inte finns, i din önskevärld blir du bara utnyttjad, det är en dröm värld du drömmer om, snälla lilla goa Anna, vakna upp!!!
Imagine there's no Heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace
You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one
Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world
But I'm not the only one
And the world will live as one
Fortsätt dröm Anna, drömmar förändrar världen...
Redvictory skrev:RedCloud skrev:Du är så go & söt och blir så utnyttjad i alla lägen, du vill ha en värld som inte finns, i din önskevärld blir du bara utnyttjad, det är en dröm värld du drömmer om, snälla lilla goa Anna, vakna upp!!!
Imagine there's no Heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace
But I'm not the only one
And the world will be as one
Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world
But I'm not the only one
And the world will live as one
Fortsätt dröm Anna, drömmar förändrar världen...
Helt riktigt RC! det är alla vackra drömmar som gör att vi kan leva i denna smutsiga Värld!Drömmen om att det en dag blir bättre! en värld där inte makt och pengar styr! utan en Värld där kärlek och omtanke glädje och harmoni råder!
Secrist skrev:Men jag har hört att många inte får hjälp i dag ifrån Socialen.
Du ska inte läsa så många löpsedlar Anna. Det ger en skev verklighetsbild.
Sossar ee lata skrev:ANNA2LINK skrev:En av dom viktigaste frågorna i valet i höst kommer att handla om våra trygghetssystem, arbetslöshet respektive sjukförssäkringen.
Vill vi svenskar ha ett samhälle där våra trygghetssystem är urholkade eller vill vi ha ett bra och fungerande trygghetssystem?Vart finns tryggheten i våra försäkringssystem i dag? Folk oroar sig ju för att hamna i dessa system i dag mycket pga att dom inte är bra. Dom som redan är inne i dom är ofta oroliga. Att alla förlorar mycket pengar på att vara arbetslös/sjuk så har det ju allitd varit men att människor ska behöva söka sig till socialen när dom hamnar i dessa situationer, vem vill ha det så?
Dom rödgröna vill ju förbättra dessa system i höst om dom vinner valet, vilket kommer öka tryggheten och oroligheter för oss alla...
Ja i höst lär det visa sig vad vi svenskar väljer: otrygghet eller trygghet... Jag tror på det sistnämnda. Trygghetssystemen är så viktigt för oss alla att dom ska fungera och det gör dom inte i dag...
Du är så go & söt och blir så utnyttjad i alla lägen, du vill ha en värld som inte finns, i din önskevärld blir du bara utnyttjad, det är en dröm värld du drömmer om, snälla lilla goa Anna, vakna upp!!!
Secrist skrev:Jo men dom har ju ökat... Vilket inte alls är bra!
Fast nu ökar socialbidragen alltid i dåliga tider. Eller hur?
Redvictory skrev:Secrist skrev:Jo men dom har ju ökat... Vilket inte alls är bra!
Secrist skrev:Redvictory skrev:Secrist skrev:Jo men dom har ju ökat... Vilket inte alls är bra!
RV skrattar åt dem ökade socialbidragen. Det är ju roligt att någon finner dem underhållande.
Secrist skrev:Jo men dom har ju ökat... Vilket inte alls är bra!
Secrist skrev:Det är dig jag skrattar åt secrist!(pinsam)
Fast det är nog inte jag som är ditt största bekymmer just nu.
Secrist skrev:Nej du är det minsta bekymret i världen secrist! du är bara en liten fis secrist!
Är inte alla det? Din store ledare Stalin myntade det klassiska uttrycket:
En människas död är en tragedi. En miljon döda är statistik.
Secrist skrev:Nu ljög du (igen) secrist! vad har jag sagt om detta? sluta genast med dina lögner!
Tja, jag tänkte bara köra ditt stuk som omväxling. Som när du försvarade Stalins utrensningar på 30-talet.
Secrist skrev:Ex: Inte låta ungdomar gå på svältlöner, inte låta dom utförsäkrade förlora tusentals kronor...
Eh, vilka svältlöner?
Kakmonstret skrev:Ja, de stackar liven kanske inte har råd med 14 burgare till lunch
Secrist skrev:Jag bemöter er på erat eget sätt! är det inte bekvämt?
Fast jag förstod inte riktigt hur du tänkte när du försvarade "Det stora språnget". De flesta är ju ense om att det var ett misslyckande.