Så även om det skulle leda till kapprustningar och högre instabilitet så är det värt det?
+10
redalert
RedCloud
x-medborgare
F.I.S.T
Sossar ee lata
Dao
R.O.F.L
RedMentalCase
formsvackan
Secrist
14 posters
Rödgröna vill slopa alla USA-baser
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 26
Bas
De amerikanska militärbaserna har i förlängningen egentligen bara ett enda syfte, nämligen att bevaka och utöka privata amerikanska storföretags ekonomiska intressen.
Så även om det skulle leda till kapprustningar och högre instabilitet så är det värt det?
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 27
Sv: Rödgröna vill slopa alla USA-baser
På denna punkt/tråd har DAO helt rätt......
Heja DAO !!
Heja DAO !!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 28
Vad skulle vara värt vad ?Secrist skrev:De amerikanska militärbaserna har i förlängningen egentligen bara ett enda syfte, nämligen att bevaka och utöka privata amerikanska storföretags ekonomiska intressen.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 29
formsvackan skrev:De amerikanska militärbaserna har i förlängningen egentligen bara ett enda syfte, nämligen att bevaka och utöka privata amerikanska storföretags ekonomiska intressen.
Har du några fler floskler från tokavänsterns årsmöte ?
Jag och de som har hjärnan att tänka med tror att säkerhetspolitiska intressen och en genuin känsla för folks rätt till frihet också spelar in.
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 30
RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:De amerikanska militärbaserna har i förlängningen egentligen bara ett enda syfte, nämligen att bevaka och utöka privata amerikanska storföretags ekonomiska intressen.
Jag och de som har hjärnan att tänka med tror att säkerhetspolitiska intressen och en genuin känsla för folks rätt till frihet också spelar in.
[quote]Jag och de som har hjärnan att tänka[code]
*ASG*
- Inlägg 31
Har du förträngt den omgång du åkte på avseende USA´s intressen i Afghanistan ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:De amerikanska militärbaserna har i förlängningen egentligen bara ett enda syfte, nämligen att bevaka och utöka privata amerikanska storföretags ekonomiska intressen.
Jänkarna anföll inte Afghanistan för att plocka tomburkor som du påstår, man gjorde det för att skydda amerikanska oljebolags intressen. Du kan väl inte ha glömt Unocal och pipelinen ?
”en genuin känsla för folks rätt till frihet” – mycket kan man säga om dig men humor saknar du inte
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 32
Formsvackan borde kanske förtränga sina starka impulser att ljuga, men då har du ju inte mycket att komma med , eller hur.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 33
Formsvackan borde kanske förtränga sina starka impulser att ljuga
a.k.a. nu har Svackan dragit ner byxorna på mig, igen.....
- Inlägg 34
Som tidigare anförts: Vill du slippa få dina egna dumheter i skallen, bör du sluta sprida demRedMentalCase skrev:Formsvackan borde kanske förtränga sina starka impulser att ljuga, men då har du ju inte mycket att komma med , eller hur.
Det skulle vara förbaskat roligt att få se dig motivera existensen av Camp Bondsteel med ”en genuin känsla för folks rätt till frihet”, men förmodligen har du inte ens hört talas om vare sig basen eller AMBO.
Detta kan du be någon läsa och berätta för dig
http://www.huffingtonpost.com/2009/03/24/oil-pipelines-are-the-new_n_178715.html
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 35
Secrist skrev:De amerikanska militärbaserna har i förlängningen egentligen bara ett enda syfte, nämligen att bevaka och utöka privata amerikanska storföretags ekonomiska intressen.
Varför skulle det leda till det???
- Inlägg 36
RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:De amerikanska militärbaserna har i förlängningen egentligen bara ett enda syfte, nämligen att bevaka och utöka privata amerikanska storföretags ekonomiska intressen.
OK
Om du nu har hjärna, kan du väl förklara för oss mindre intelligenta, hur USA:s militära närvaro är positiv för folks frihet i dessa områden?
Skall vi ha kinesiska baser i Europa också? Argentinska baser i USA?
Vari ligger "friheten"?
- Inlägg 37
RedMentalCase skrev:Formsvackan borde kanske förtränga sina starka impulser att ljuga, men då har du ju inte mycket att komma med , eller hur.
Har du NÅGRA mer sakliga argument i frågan, mer än att de som tycker som du har hjärna?
- Inlägg 38
Rusta
Varför skulle det leda till det???
Därför att länder som idag har USA-baser i sitt eget land eller i dess omedelbara närhet förlitar sig på USA:s skydd. Skulle USA packa ihop och åka hem så blir de tvingade att rusta som motvikt till länder som tex Nordkorea.
Därför att länder som idag har USA-baser i sitt eget land eller i dess omedelbara närhet förlitar sig på USA:s skydd. Skulle USA packa ihop och åka hem så blir de tvingade att rusta som motvikt till länder som tex Nordkorea.
- Inlägg 39
Secrist skrev:Varför skulle det leda till det???
Detta resonemang förutsätter att USA alltid har goda avsikter, och att alla andra har dåliga avsikter....
... naivt av dig Secrist
- Inlägg 40
Vapen
Detta resonemang förutsätter att USA alltid har goda avsikter, och att alla andra har dåliga avsikter....
Det gör det inte alls, men det finns många länder som välkomnar USA:s baser. Om inte annat kan de själva lägga mindre pengar på militären.
Det gör det inte alls, men det finns många länder som välkomnar USA:s baser. Om inte annat kan de själva lägga mindre pengar på militären.
- Inlägg 41
Secrist skrev:Detta resonemang förutsätter att USA alltid har goda avsikter, och att alla andra har dåliga avsikter....
Med länder menar du ?? ... folket ???... regeringen ???
- Inlägg 42
Bas
Med länder menar du ?? ... folket ???... regeringen ???
Alltihop. En regering kan inte i längden gå emot sitt eget folk, förutsatt att det är en demokrati. En kommuniststat kan göra det eftersom individen och hans åsikter inte räknas i dessa stater.
Alltihop. En regering kan inte i längden gå emot sitt eget folk, förutsatt att det är en demokrati. En kommuniststat kan göra det eftersom individen och hans åsikter inte räknas i dessa stater.
- Inlägg 43
Secrist skrev:Detta resonemang förutsätter att USA alltid har goda avsikter, och att alla andra har dåliga avsikter....
Och du tror kanske att USA inte tar betalt för sina "tjänster", utan bara agerar utifrån "en genuin känsla för folks rätt till frihet”, som forumets clown uttryckte det.
- Inlägg 44
USA
Och du tror kanske att USA inte tar betalt för sina "tjänster", utan bara agerar utifrån "en genuin känsla för folks rätt till frihet”, som forumets clown uttryckte det.
Vänligen sluta hitta på egna inlägg som ni försöker kränga som mina. Jag tvivlar starkt på att sydkorea skulle uppskatta om USA åkte hem.
Vänligen sluta hitta på egna inlägg som ni försöker kränga som mina. Jag tvivlar starkt på att sydkorea skulle uppskatta om USA åkte hem.
- Inlägg 45
Secrist skrev:Och du tror kanske att USA inte tar betalt för sina "tjänster", utan bara agerar utifrån "en genuin känsla för folks rätt till frihet”, som forumets clown uttryckte det.
Dina ?
- Inlägg 46
USA
en genuin känsla för folks rätt till frihet”,
En mening som jag aldrig ens varit i närheten av att uttrycka.
- Inlägg 47
Nej, och inte är du forumets clown heller.Secrist skrev:en genuin känsla för folks rätt till frihet”,
RedMentalCase skrev:Jag och de som har hjärnan att tänka med tror att säkerhetspolitiska intressen och en genuin känsla för folks rätt till frihet också spelar in.
- Inlägg 48
Tro
Nej, och inte är du forumets clown heller.
Vänligen blanda inte in mig i hans inlägg. Han får stå för sina så står jag för mina.
Vänligen blanda inte in mig i hans inlägg. Han får stå för sina så står jag för mina.
- Inlägg 49
Secrist skrev:Varför skulle det leda till det???
Det är knappast FOLKET i dessa länder som känner detta "beskydd"..!
- Inlägg 50
Folk
Det är knappast FOLKET i dessa länder som känner detta "beskydd"..!
Och det vet du?
Och det vet du?