Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

4 posters

Välfärdspolitik?

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Välfärdspolitik? Empty Välfärdspolitik?

Inlägg  ericTheDog 2010-05-25, 00:07

Är det ett smart drag av de empatiska, trygga, solidariska och ack så rättvisa rödgröna snillen att satsa 120 Miljarder på en järnväg ute i bush:en. Samtidigt slår man sig för bröstet och deklarerar att socialbidragstagare, förtidspensionärer och deltidsarbetslösa ska INGENTING ha.

Är ni nöjda med denna politik.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Välfärdspolitik? Empty Sv: Välfärdspolitik?

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-25, 00:10

ericTheDog skrev:Är det ett smart drag av de empatiska, trygga, solidariska och ack så rättvisa rödgröna snillen att satsa 120 Miljarder på en järnväg ute i bush:en. Samtidigt slår man sig för bröstet och deklarerar att socialbidragstagare, förtidspensionärer och deltidsarbetslösa ska INGENTING ha.

Inte allt !!!... men alternativet .. med fyra år till av människoförakt av alliansen är inget alternativ...

Och järnvägar behövs som alternativ transport för en bättre miljö
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-25, 00:14

Det ironiska är att det redan finns järnvägar. Inte ens dessa är lönsamma. Satsa på människor istället för järnskrot.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-05-25, 00:16

Inte allt !!!... men alternativet .. med fyra år till av människoförakt av alliansen är inget alternativ...

Du menar det faktum att förtidspensionärer fortfarande betalar samma skatt
    som sjuka och arbetslösa, inte högre?

När det gäller höghastighetstågen så undrar jag fortfarande vem som ska åka
    med dem? Ngn som vet?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-05-25, 00:36

lazy skrev:

Inte allt !!!... som sagt var...sen att de flesta av er inte kommit med någon kritik alls till alliansen är en annan femma

Cool
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-05-25, 00:44

ericTheDog skrev:Är det ett smart drag av de empatiska, trygga, solidariska och ack så rättvisa rödgröna snillen att satsa 120 Miljarder på en järnväg ute i bush:en. Samtidigt slår man sig för bröstet och deklarerar att socialbidragstagare, förtidspensionärer och deltidsarbetslösa ska INGENTING ha.

De tre du nämnde kommer att få, men inte iform av bidrag, utan med en bättre fungerande offentlig sektor - och bättre kommunikationer, typ tåg...

Och den politiken är JAG nöjd med, men inte helt - vi kan bättre. Men inte på EN budget!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-25, 00:45

ericTheDog skrev:Det ironiska är att det redan finns järnvägar. Inte ens dessa är lönsamma. Satsa på människor istället för järnskrot.

Järnvägarna är lönsamma om de används rätt. Används de rätt är lösnamheten ointressant....

Satsa på järnvägar ÄR att satsa på människor!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-25, 00:46

lazy skrev:

När det gäller höghastighetstågen så undrar jag fortfarande vem som ska åka
    med dem? Ngn som vet?

Pendlare, så att det finns bättre möjligheter till bil och bilköer!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-25, 00:48

Om järnvägarna vore lönsamma skulle de användas. Jag tror inte på att bidragslyftare ska resa land och rike runt i syfte att göra järnvägarna lönsamma. Jag skrattar åt dessa dumheter.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-25, 00:57

ericTheDog skrev:Om järnvägarna vore lönsamma skulle de användas. Jag tror inte på att bidragslyftare ska resa land och rike runt i syfte att göra järnvägarna lönsamma. Jag skrattar åt dessa dumheter.

Det beror inte på järnvägarna, utan på vilken politik som förs!

Får åkerierna betala sin frakt baserad på sina utsläpp, skulle järnvägarna bli lönsamma oerhört snabbt, samtidigt som alternativ skulle dyka upp illa kvickt...

Nej - vi vill helst inte ha alla dina bidragslyftande företag som användare av tågen, utan driftiga och ansvarstagande företagare, som inte lever på andras bekostnad, helst...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-25, 01:08

Jag tror ju då på att minska transporter av människor. I dagens samhälle finns utrymme att avsevärt dra ner på onödiga jobbresor. Att åka snabbtåg till jobbet innebär att man har jättelångt till jobbet. Det är inge bra.

Visst är tåg effektiva vad gäller utsläpp. Men de går som bekant inte till resenärens/varans slutdestination. Denna del måste också räknas med i båda ändar. Då är det inte säkert det blir så effektivt längre.

Sen kan man alltid skatta allt till döds. Men jag är inte säker på att glerbyggsborna vill betala priset för detta i form av t.ex skyhöga matpriser.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-05-25, 01:13

ericTheDog skrev:Jag tror ju då på att minska transporter av människor. I dagens samhälle finns utrymme att avsevärt dra ner på onödiga jobbresor. Att åka snabbtåg till jobbet innebär att man har jättelångt till jobbet. Det är inge bra.

Visst är tåg effektiva vad gäller utsläpp. Men de går som bekant inte till resenärens/varans slutdestination. Denna del måste också räknas med i båda ändar. Då är det inte säkert det blir så effektivt längre.

Sen kan man alltid skatta allt till döds. Men jag är inte säker på att glerbyggsborna vill betala priset för detta i form av t.ex skyhöga matpriser.

Med snabbtåg kan man sprida ut boendet kring storstäderna, vilket alla tjänar på i längden! Men givetvis kan vissa transporter minskas drastiskt. Tänker då mest på mattransporterna som idag är fruktansvärt onödiga de lesta av dem.

Vid slutdestinationerna möts resenärerna av en mycket effektiv kollektivtrafik - slipper bilköer och parkeringsproblem!

Några som tjänar på en effektiv kommunikation är glesbygsborna!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 21:00