Sniperace 2010-05-13, 20:21
x-medborgare skrev: Sniperace skrev: x-medborgare skrev: ericTheDog skrev: MartinLindgren skrev:Jag ställde en fråga som gick fram till Reinfeldt på chatt förra veckan,
Min fråga var, varför ska sjuka människor som utförsäkras och kastas ut ur försäkringen, efter ett sista datum,
och sjuk/förtidspensionärer som jagas med blåslampa i alliansens sverige rösta på Reinfeldt och hans kumpaner 19 september?
Hans inte svar på ca en A4 löd i stort sätt, att visst tycker han vi ska rösta på en blå fortsättning, för fortfarande kan sjuka medborgare bli sjukskrivna???
Hur ska man tolka det svaret???
RoffarReinfeldt och hans svältgränsfilosofi!
Jag tycker du ska ge Reinfeldt en chans. När de sjuka blir friska vill de ju i regel ha ett jobb. Med de rödgrönas bidragslinje kommer de aldrig ur bidragsberoendet, hur friska de än blir.
det gör man ju om man vill Vem hindrar någon från att söka jobb...
JAG blev på min tid nekad detta, de gav mig enbart valet att ta emot sjukpensionering eller stå utanför, jag VÄGRADES en enkel kurs i datateknik eller provanställning på olika företag, beskedet var att försökte jag och inte klatarde det skulle jag sedan stå utan hjälp och en helt förnyad omgång i fks utredning osv med risk att inte få något
Söker man jobb och får ett även om det är på GylleneMåsen.. Så kan dom vägra bäst dom vill. känner flera som vägrat och gått sina egna vägar..
Ibland kan man ju behöva uppbackning av anhöriga.. Men man kan..
Javisst, men det stora problemet var ju att OM man då inte klarade av det, då hade man RIKTIGT stora problem, då var man i stort sett utanför FK,s skydd eftersom man inte lytt dem och accepterat sjukpensionen....
jag har nu under allianstid fått prova tre olika jobb, men negativt resultat....
och det blir nog inte fler försök, men jag FICK nu iallafall prova, och det känns skönt, även om det blev en besvikelse
Senast ändrad av Sniperace den 2010-05-13, 20:23, ändrad totalt 1 gång