+2
Sniperace
Kakmonstret
6 posters
42 dagar kvar
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 2
Sv: 42 dagar kvar
undrar om det kommer påverka stormarknaden vi har i byn den dagen.....
Men, nej, jag tror inte folks stannar hemma för att glana på bröllopet på tv....
Men, nej, jag tror inte folks stannar hemma för att glana på bröllopet på tv....
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 3
42 dar tills din första bevakade permission ?
Grattis !
Grattis !
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
- Inlägg 4
Sniperace skrev:undrar om det kommer påverka stormarknaden vi har i byn den dagen.....
Ni kan hyra in en storbildsskärm pch visa bröllopet på marknaden, då kommer det garanterat att bli en succé. Och så passar ni på att sälja varor relaterade till Hennes Nådige Höghets bröllop.
Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé
Gud Bevare Kronprinsessan.
- Inlägg 5
Kakmonstret skrev:Sniperace skrev:undrar om det kommer påverka stormarknaden vi har i byn den dagen.....
Ni kan hyra in en storbildsskärm pch visa bröllopet på marknaden, då kommer det garanterat att bli en succé. Och så passar ni på att sälja varor relaterade till Hennes Nådige Höghets bröllop.
Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé
Gud Bevare Kronprinsessan.
några av marknadsknallarna kommer säkert att sälja något sådant, men vår fäörening kommer bara sälja sillamackor och lotter, samt ha två stationer med luftgevärsskytte, men jag har ju sagt innan att vi skjuter INTE på människoliknande mål otan bara på tioringade tavlor och kritrör....
- Inlägg 6
amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé
Vanlig geschäft för att en tjej blivit avlad i en släkt som härstammar från en importerad fransman...ja jävlar..
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 7
RedCloud skrev:amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé
Vanlig geschäft för att en tjej blivit avlad i en släkt som härstammar från en importerad fransman...ja jävlar..
Såg att dom fått egna chokladaskar i affären också.. tur att jag inte är så förtjust i choklad..
- Inlägg 8
x-medborgare skrev:RedCloud skrev:amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé
Såg att dom fått egna chokladaskar i affären också.. tur att jag inte är så förtjust i choklad..
men choklad som är så gott, den enda sötsak jag har begär efter ibland, men helt många % kakao.....en 80% mörk chokladbit till ett litet glas ardbeg på lördagskvällen, finns det något bättre?
- Inlägg 9
Sniperace skrev:x-medborgare skrev:RedCloud skrev:amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé
men choklad som är så gott, den enda sötsak jag har begär efter ibland, men helt många % kakao.....en 80% mörk chokladbit till ett litet glas ardbeg på lördagskvällen, finns det något bättre?
Mina favos är skumbananer och marmeladkulor.. mums.. Som tur är finns dom inte över allt..
- Inlägg 10
x-medborgare skrev:Sniperace skrev:x-medborgare skrev:RedCloud skrev:amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé
Mina favos är skumbananer och marmeladkulor.. mums.. Som tur är finns dom inte över allt..
jag fick en hel icakasse full med skumbananer med chokladöverdrag av sonen som kör lastbil..... men blev fort trött på dem
- Inlägg 11
x-medborgare skrev:RedCloud skrev:amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé
Chokladaskar, brickor, koppar, tavlor m.m.
Stod en artikel för någon dag sedan att bagerierna "tävlar" i tårtor, bl.a. kan man köpa en princesstårta de luxe, som är specialdesignad åt bröllopsparets ära. Bröllopspriser överallt.
På Skansens ska man hålla snabbröllop den 12 juni, väldigt många människor vill gifta sig samma vecka som Kronprinsessan. Ett borgerligt bröllop tar 10 min och ett kyrkligt 20 min om jag kommer ihåg rätt. Det pratade om det på radio för några dagar sedan.
- Inlägg 12
Kakmonstret skrev:x-medborgare skrev:RedCloud skrev:amöban skrev:Bröllopskakor, bröllopskaffe, bröllopskoppar etc till bröllopspriser, det kommer att bli en succé
Chokladaskar, brickor, koppar, tavlor m.m.
Stod en artikel för någon dag sedan att bagerierna "tävlar" i tårtor, bl.a. kan man köpa en princesstårta de luxe, som är specialdesignad åt bröllopsparets ära. Bröllopspriser överallt.
På Skansens ska man hålla snabbröllop den 12 juni, väldigt många människor vill gifta sig samma vecka som Kronprinsessan. Ett borgerligt bröllop tar 10 min och ett kyrkligt 20 min om jag kommer ihåg rätt. Det pratade om det på radio för några dagar sedan.
Ja jösses och jag som trodde bröllop var nått väldig personligt..
Senast ändrad av x-medborgare den 2010-05-08, 15:09, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 13
Det blir billigt och bra och man slipper ordna med allt praktiskt själv
Jag ska gifta mig 4 gånger den dagen, med fyra olika kvinnor
- Inlägg 14
Här har vi en länk:
http://www.skansen.se/tema/brollopsyra
Ta din käresta i hand och gör slag i saken! Vig dig utomhus på det sommarvackra Skansen eller passa på att förnya era bröllopslöften. Både borgerliga och kyrkliga vigselförrättare finns på plats samt två vittnen. Den borgerlig ceremoni tar ca 10 minuter, den religiösa vigseln tar ca 20 minuter och då ingår ett obligatoriskt samtal mellan prästen och brudparet innan vigseln.
Så här går det till:
Alla brudpar får en nummerlapp när de kommer, nummerlapparna har olika färger, sammanlagt finns sju olika färger. Varje färg representerar en vigselförrättare som har samma färg på sin namnskylt. Vill man välja en speciell vigselförrättare väljer man den förrättarens färg på sin nummerlapp. Det gäller också att ta rätt nummerlapp beroende på om man vill vigas borgerligt eller kyrkligt. Därefter sker vigseln i turordning i något av de dekorerade partytälten som finns uppställda på Tingsvallen. I tältet ryms brudpar, förrättare och vittnen, runt om kring tältet finns plats för ca 20 gäster, fler är givetvis välkomna men då får man stå lite på avstånd. Nummerlapparna tas bort kl 16 men alla de som tagit en nummerlapp innan dess blir gifta.
Välj ett musikstycke ur vår bröllopsrepertoar när ni kommer så framför våra musiker och sångsolist era önskningar. På plats finns också florister som binder brudbukett och corsage till självkostnadspris, dansinstruktörer för den som vill dansa brudvals på dansbanan och fotografer. För er som vill fira vigseln med ett glas champagne kan det köpas i champagnebaren och kanske färska jordgubbar i strut till champagnen. Restaurangerna på Skansen erbjuder bröllopsmenyer och det finns picknickkorgar till försäljning för den som vill sitta i gröngräset.
Tag med dig:
För borgerlig och religiös vigsel krävs hindersprövning och intyg om vigsel som man beställer från Skatteverket vilket tar ca en vecka. Glöm ej att ha med dig dessa på vigseldagen! De ska visas upp för vigselförrättaren innan vigsel. Hindersprövningen gäller som fri entré för de två som ska vigas. Övriga bröllopsgäster betalar ordinarie Skansenentré. Vigselringarna, bröllopsklänning, gäster och din käresta ska också med förstås.
Varmt välkommen till Skansens första drop-in bröllop!
http://www.skansen.se/tema/brollopsyra
Ta din käresta i hand och gör slag i saken! Vig dig utomhus på det sommarvackra Skansen eller passa på att förnya era bröllopslöften. Både borgerliga och kyrkliga vigselförrättare finns på plats samt två vittnen. Den borgerlig ceremoni tar ca 10 minuter, den religiösa vigseln tar ca 20 minuter och då ingår ett obligatoriskt samtal mellan prästen och brudparet innan vigseln.
Så här går det till:
Alla brudpar får en nummerlapp när de kommer, nummerlapparna har olika färger, sammanlagt finns sju olika färger. Varje färg representerar en vigselförrättare som har samma färg på sin namnskylt. Vill man välja en speciell vigselförrättare väljer man den förrättarens färg på sin nummerlapp. Det gäller också att ta rätt nummerlapp beroende på om man vill vigas borgerligt eller kyrkligt. Därefter sker vigseln i turordning i något av de dekorerade partytälten som finns uppställda på Tingsvallen. I tältet ryms brudpar, förrättare och vittnen, runt om kring tältet finns plats för ca 20 gäster, fler är givetvis välkomna men då får man stå lite på avstånd. Nummerlapparna tas bort kl 16 men alla de som tagit en nummerlapp innan dess blir gifta.
Välj ett musikstycke ur vår bröllopsrepertoar när ni kommer så framför våra musiker och sångsolist era önskningar. På plats finns också florister som binder brudbukett och corsage till självkostnadspris, dansinstruktörer för den som vill dansa brudvals på dansbanan och fotografer. För er som vill fira vigseln med ett glas champagne kan det köpas i champagnebaren och kanske färska jordgubbar i strut till champagnen. Restaurangerna på Skansen erbjuder bröllopsmenyer och det finns picknickkorgar till försäljning för den som vill sitta i gröngräset.
Tag med dig:
För borgerlig och religiös vigsel krävs hindersprövning och intyg om vigsel som man beställer från Skatteverket vilket tar ca en vecka. Glöm ej att ha med dig dessa på vigseldagen! De ska visas upp för vigselförrättaren innan vigsel. Hindersprövningen gäller som fri entré för de två som ska vigas. Övriga bröllopsgäster betalar ordinarie Skansenentré. Vigselringarna, bröllopsklänning, gäster och din käresta ska också med förstås.
Varmt välkommen till Skansens första drop-in bröllop!
- Inlägg 15
Kakmonstret skrev:Det blir billigt och bra och man slipper ordna med allt praktiskt själv
Muslim ? eller äkta svens bigamist ??? åså levde dom lyckliga i en kakburk för resten av sina liv. all
- Inlägg 16
Jag hinner konvertera till Islam.
- Inlägg 17
Kakmonstret skrev:Jag hinner konvertera till Islam.
tror ingen religion vill röra vid dig med tång ens...kanske satanisterna...
- Inlägg 18
Välkommen trådförstörare och gjädjedödare.
Hur går det med bojkotten av Kakmonstrets trådar?
- Inlägg 19
Kakmonstret skrev:Välkommen trådförstörare och gjädjedödare.
avd: hobbyprojekt...
- Inlägg 20
Kakmonstret skrev:Välkommen trådförstörare och gjädjedödare.
alla har sina svagheter och vissa kakor är det omöjligt att inte sätta tänderna i..
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 21
Kakmonstret skrev:Jag hinner konvertera till Islam.
Ja. Gör det. Bli självmordsbombare, vetja.
- Inlägg 22
Jaså du vill att jag ska döda oskyldiga kvinnor och barn.
I never do that!
I never do that!
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 23
Infra skrev:Kakmonstret skrev:Jag hinner konvertera till Islam.
Ja. Gör det. Bli självmordsbombare, vetja.
Men ha slöja på dig
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 24
Kakmonstret skrev:Jaså du vill att jag ska döda oskyldiga kvinnor och barn.
I never do that!
Men du behöver ju inte vara där kvinnor och barn är
- Inlägg 25
Jaså du vill att jag ska döda oskyldiga kvinnor och barn.
Döda skyldiga då, alla muslimer tex...