Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+17
MammaGuevara
x-medborgare
fredrik rahm70
lazy
kanaljen
KickTheRasist
ANNA2LINK
Sossar-e-lata
theward
formsvackan
MartinLindgren
Kakmonstret
berralarzon
blueheaven
Regndrottning
GustavAnder
SilverSurfer
21 posters

Vad har vänstern gjort i sverige?

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Vad har vänstern gjort i sverige? - Sida 4 Empty nja

Inlägg  theward 2009-04-23, 22:04

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Kunde du inte hittat på något lite roligare något man inte hört förut urformsvackan?
    Då borde du väl ha lärt vid det här laget. Av vilken anledning ska V be om ursäkt för något som hände i Sovjet för länge sedan ?
    Kanske för att VPK helhjärtat STÖDDE och tog emot ekonomisk hjälp från dessa, och det LÅNGT fram i tiden, DET är ett skelett i deras garderob, eller hur?

Visst kan väl de i den gamla generationen göra avbön.
    Men att kräva att vänsterpartiet som parti ska be om ursäkt, är som att hela tyska befolkningen ska be om ursäkt för andra världskriget.

Dvs helt fel, enligt mig
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Vad har vänstern gjort i sverige? - Sida 4 Empty Sv: Vad har vänstern gjort i sverige?

Inlägg  formsvackan 2009-04-23, 22:07

blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Kunde du inte hittat på något lite roligare något man inte hört förut urformsvackan?
    Då borde du väl ha lärt vid det här laget. Av vilken anledning ska V be om ursäkt för något som hände i Sovjet för länge sedan ?

De var ju V som rekryterade dessa kommunister till sovjet fattar du inte det eller vill du inte fatta?

Med andra ord skickade de dessa till döden!
    Vem ska då be om ursäkt för de svenskar som rektryterades till att slåss och dö mot ryssarna i Finland ?

I det sammanhanget var det faktiskt fråga om att medvetet riskera döden. De människor som emigrerade till Sovjet gjorde det med helt andra förutsättningar. Det var dessutom inte bara kommunister, och definitivt inte värvade av kommunistpartiet. Många reste med hjälp av kommunala resebidrag från fattigvårdsstyrelsen. Fattiga människor som sökte sin försörjning på annat håll alltså.

Senast ändrad av formsvackan den 2009-04-23, 22:16, ändrad totalt 1 gång
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Vad har vänstern gjort i sverige? - Sida 4 Empty typisk anti-debatt av antiliberalerna.

Inlägg  GustavAnder 2009-04-23, 22:16

Den ack så typiska vänsterist " debatten" har tatt fart igen, allt för att slippa tvätta sin smutsiga byk, med en partiledare som fortfarande kallar sig kommunist och personligen skickade hyllningsbrev till alla de svinaktigaste diktatorerna i gamla öst.

theward, det Tyska folket har faktiskt bett om kollektiv ursäkt i en lång rad sammanhang, vilket nästan alla såg som en självklarhet.
    Och Ohly ÄR det gamla gardet, men har inte bett om ursäkt för nånting, det är väl svårt att ursäkta sin natur.

Senast ändrad av GustavAnder den 2009-04-23, 22:19, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan

Vad har vänstern gjort i sverige? - Sida 4 Empty Sv: Vad har vänstern gjort i sverige?

Inlägg  formsvackan 2009-04-23, 22:18

GustavAnder skrev:Och Ohly ÄR det gamla gardet, men har inte bett om ursäkt för nånting, det är väl svårt att ursäkta sin natur.
    Exakt vad ska Ohly be om ursäkt för ?

Varför ska du inte be om ursäkt för Francos hemskheter ?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 22:21

theward skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Kanske för att VPK helhjärtat STÖDDE och tog emot ekonomisk hjälp från dessa, och det LÅNGT fram i tiden, DET är ett skelett i deras garderob, eller hur?

Visst kan väl de i den gamla generationen göra avbön.
    Men att kräva att vänsterpartiet som parti ska be om ursäkt, är som att hela tyska befolkningen ska be om ursäkt för andra världskriget.

Dvs helt fel, enligt mig

Visst, men många drar upp att högern före 1921 vägrade ge kvinnor rösträtt och att DET är ett lik i lasten för moderaterna...

Samma sak så dras SD,s bakgrund fram det kvittar enligt dessa OM de har ändrat sig eller ej, det är BAKGRUNDEN som gäller, är det någon större skillnad?
    Nugillar jag iofs INTE SD ändå.... men förutsättningarna bör väl vara lika eller hur?
    GustavAnder
    GustavAnder

Vad har vänstern gjort i sverige? - Sida 4 Empty vänsterist dummies

Inlägg  GustavAnder 2009-04-23, 22:23

Det tyska folket fattade vad de skulle be om ursäkt för...
    Ingvar Kamprad fattade vad han skulle be om ursäkt för...
    Jeltsin fattade vad han skulle be om ursäkt för....

Men sopan Ohly, som skickat hyllningstelegram med tungan i röven på de svinaktiga diktatorerna i gamla öst,bland mycket annat, han fattar inte vad han ska be om ursäkt för, så ser en vänstersopas intelligens ut, eller är det så att han är normalintelligent , och ansåg att han gjorde rätt och inte VILL be om ursäkt ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 22:26

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Och Ohly ÄR det gamla gardet, men har inte bett om ursäkt för nånting, det är väl svårt att ursäkta sin natur.
    Exakt vad ska Ohly be om ursäkt för ?

Varför ska du inte be om ursäkt för Francos hemskheter ?

Kanske för att han som partiman stödde och beundrade dessa mördare, och det gjorde mig veterligt INTE Gustav Ander, och absolut inte jag...

Tycker du att det är beundransvärt att ha stött och älskat sovjetdiktaturen och grymheterna i det forna DDR osv?
    Är det berömvärt att stödja och gratulera Nordkoreas ledare för sin insats för folket? allt detta gjorde BEVISLIGEN Ohly (Tyvärr)
    GustavAnder
    GustavAnder

Vad har vänstern gjort i sverige? - Sida 4 Empty Janne J.

Inlägg  GustavAnder 2009-04-23, 22:30

Det finns ett upplagt läge för ett Janne Josefsson reportage om vänstern, gärna inför valet 2010, om det är möjligt inom (s)(v) t.
    Om så sker lär kamrat 4% få jobba väldigt hårt för att behålla kommisarna i riksdagen och vänsterblocket lär tappa flera %.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-23, 22:32

Sniperace skrev:Är det berömvärt att stödja och gratulera Nordkoreas ledare för sin insats för folket? allt detta gjorde BEVISLIGEN Ohly (Tyvärr)
    Ohly kan väl då tyckas behöva be om ursäkt för sitt dåliga omdöme, men absolut inte för något som andra människor gjort.
    Många, eller t.o.m. alla av mina vänner har begått en hel del felaktigheter i sina liv. Jag tänker definitivt inte be om ursäkt för det, inte heller fördöma och ta avstånd.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-23, 22:34

GustavAnder skrev:Om så sker lär kamrat 4% få jobba väldigt hårt för att behålla kommisarna i riksdagen och vänsterblocket lär tappa flera %.
    Kamrat kommer att ha all nödvändig draghjälp, av både alliansen och Mona.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-23, 22:38

blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:

De var ju V som rekryterade dessa kommunister till sovjet fattar du inte det eller vill du inte fatta?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kirunasvenskarna

Kaa Eneberg har hävdat att alla svenska Sovjetemigranterna var kommunister eller värvats av det svenska kommunistpartiet. Detta påstående har dock kritiserats, och hävdas komma från en del av SÄPO:s personakt på en känd svensk kommunist, som ska vara en muntlig obekräftad och anonym källa som hävdar att denne person värvat arbetare via det svenska kommunistpartiet å Sovjetunionens vägnar. Vidare efterforskningar i kommunala arkiv - framförallt Kiruna kommuns arkiv - visar även att kommunistpartiets representanter inte heller här var drivande i att med kommunala medel stimulera människor att flytta till Sovjetunionen. Frågan om ett kommunalt resebidrag väcktes i Jukkasjärvis kommunalfullmäktige 1932 på begäran av Jukkasjärvi fattigvårdsstyrelse som under 1931 fått förfrågningar av enskilda privatpersoner och familjer om ekonomiskt bidrag för att resa till Sovjetunionen. Kommunalfullmäktiges beslut var att Fattigvårdsstyrelsen själva fattar beslut om sina egna medel varpå beslut fattades att införa resebidrag om 100 kr/vuxen och 50 kr/barn mot uppvisande av intyg om arbete i Sovjetunionen. Dåtida exemplar av den kommunistiska dagstidningen Norrskensflamman visar även att förslag om att skicka arbetslösa kirunabor till Sovjetunionen väckts av socialdemokratiska företrädare såsom Karl Borin och att kommunistpartiet motsatte sig dessa förslag. Flera av de som sökte detta kommunala resebidrag nekades bidrag på grund av att de redan hade arbete i Kiruna och det finns inga uppgifter som pekar på att en majoritet av de som beviljades bidraget var medlemmar i eller sympatiserade med kommunistpartiet.
    Även på andra håll i landet väcktes under tidigt 1930-tal i olika kommunala församlingar förslag om att med kommunala medel främja emigration till Sovjetunionen för arbetslösa och främst medlemmar i det svenska kommunistpartiet. Genomgående är att de som väckt förslagen var socialdemokratiska och ibland även borgerliga företrädare och att kommunisterna var tydliga i sitt avståndstagande till förslagen och dess intentioner. I kommunala arkiv från bland annat Västervik och Ytterån finns exempel på detta. Uppgifter finns om att liknande initiativ av ledande socialdemokrater även togs i Piteå i Norrbotten. Därmed ifrågasätts också stora delar av de slutsatser journalisten Kaa Eneberg dragit i sina artiklar och böcker om kirunasvenskarna av den nya forskningen. Inte minst ifrågasätts den skuld till emigranterna, deras familjer och efterlevande som de svenska kommunisterna och det svenska kommunistpartiet - idag Vänsterpartiet - påstås ha och som under senare tid även använts som ett slagträ i debatten.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 22:42

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Är det berömvärt att stödja och gratulera Nordkoreas ledare för sin insats för folket? allt detta gjorde BEVISLIGEN Ohly (Tyvärr)
    Ohly kan väl då tyckas behöva be om ursäkt för sitt dåliga omdöme, men absolut inte för något som andra människor gjort.
    Många, eller t.o.m. alla av mina vänner har begått en hel del felaktigheter i sina liv. Jag tänker definitivt inte be om ursäkt för det, inte heller fördöma och ta avstånd.

MEN, ett stort MEN, OHLY gjorde det i PARTIETS namn, inte som privatpesonen Ohly, så nog är det väl PARTIET då, eller är det bara Fredrik som ska ha skäll för det som Alliansen gör fel tycker du?

Sedan en fråga, gjorde dina vänner detta på UPPMANING av dig och med ditt medgivande?
    Är det så, jag då BORDE du väl be om ursäkt du med eller hur?
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-04-23, 22:48

blueheaven skrev:

Fast nu var det visst inte kommunisterna som var mest drivande ändå.....

De flesta baserar sina anklagelser mot kommunisterna i denna fråga på Uppdrag granskning. Man kanske skulle försöka hitta lite mer information från andra källor också?

Wikipedia om Kirunasvenskarna

Dessutom så HAR Ohly faktiskt bett om ursäkt. Det gjorde han efter Uppdrag granskning.
    DN
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-23, 22:50

Sniperace skrev:
    MEN, ett stort MEN, OHLY gjorde det i PARTIETS namn, inte som privatpesonen Ohly, så nog är det väl PARTIET då, eller är det bara Fredrik som ska ha skäll för det som Alliansen gör fel tycker du?
    Oavsett, ska han inte behöva be om ursäkt pga av en lögn som denna.

De var ju V som rekryterade dessa kommunister till sovjet fattar du inte det eller vill du inte fatta? Med andra ord skickade de dessa till döden! /Blueheaven

Sniperace skrev:Sedan en fråga, gjorde dina vänner detta på UPPMANING av dig och med ditt medgivande?
    Är det så, jag då BORDE du väl be om ursäkt du med eller hur?
    Inte då, jag är oskyldig tills kvinna eller rättsväsende bevisat annorlunda Very Happy
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-04-23, 22:54

He he! ser mig omkring härinne och den lille svartjobbaren GA/awfultruhten får på näbben i inlägg efter inlägg, att ramla ner i pottan är numera ingen ide awfultruhten/ga ligger ju i botten för jämnan.
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 23:17

Ahaa...! Är det nedanför pottkanten Mr. Gustav Anders rike ligger, Wink
    Så det är därnere han härskar och styr med järnhand! Very Happy
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Antal inlägg : 332

Inlägg  SilverSurfer 2009-04-24, 01:31

Hahaha...Jaha Ohly måste be om ursäkt då är allt ok. För vissa höger politiker har ju gjort det och då är alltså massmord ok.............Och då snackar vi tyskar Twisted Evil

Och nu är det ju så att Ohly även han har bett om ursäkt så vad snackar vissa om eg? ( Men Ohly har ju ej begått några massmord eller nåt grovt brott som kommer att hamna i historie böckerna)
    MammaGuevara
    MammaGuevara

Antal inlägg : 255

Inlägg  MammaGuevara 2009-04-24, 09:51

[quote="Sniperace"]
    formsvackan skrev:

Kanske för att han som partiman stödde och beundrade dessa mördare, och det gjorde mig veterligt INTE Gustav Ander, och absolut inte jag...

Du har alltså mageatt försvara GA i hans fascistoida människosyn? Enligft min mening så är högerfolket här inne minst lika vidriga i sin syn på sin omvärld som t.ex Stalin.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-04-24, 09:54

[quote="MammaGuevara"]
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Du har alltså mageatt försvara GA i hans fascistoida människosyn? Enligft min mening så är högerfolket här inne minst lika vidriga i sin syn på sin omvärld som t.ex Stalin.

Det är inte mycket jag stöder GA i, men fördenskull vill jag inte hymla med sanning, anser du LÖGNER och förtiganden som något som SKA användas?

Jag skulle ALDRIG förtiga eller gömma högerns agerande, och i rättvisesynpunkt, varför då förtiga vänsterns?

du menar att ändamålet helgar medlen?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-24, 09:59

HALLÅ DÄR !

Klipp och klistra så mycket ni vill, men försök se till så inte jag blir beskylld för det jag är oskyldig till. Det räcket fasiken med att behöva ducka för GA´s fantasier Very Happy
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-24, 10:16

formsvackan skrev:HALLÅ DÄR !

Klipp och klistra så mycket ni vill, men försök se till så inte jag blir beskylld för det jag är oskyldig till. Det räcket fasiken med att behöva ducka för GA´s fantasier Very Happy

Men är inte det en metod som du själv är flitig att använda?

Förövrigt går det inte att ta mammag på allvar och då spelar det ingen roll vad det handlar om!
    GustavAnder
    GustavAnder

Vad har vänstern gjort i sverige? - Sida 4 Empty iq 25

Inlägg  GustavAnder 2009-04-24, 10:20

IQ vänstern företrädd av mammah och folie fortsätter sina försök till " debatt", man ömkar nästan dem, bara nästan.
    Folie tycks inbilla sig att frågan är om hans inbillningar och fantasier är frågan, det är det inte folie.
    Frågan är , vad har de gamla antiliberalerna kommunisterna gjort i Sverige.

Vi har redan konstaterat att de umgicks med alla diktaturer de kunde hitta, hyllade alla röda massmördare de såg på bild, tom Pol Pot. Var finansierade delvis från öst, har en ledare som fortfarande kallar sig kommunist.

Det finns mer, under det kalla kriget var de dessutom femtekolonnare, som med vapen köpta av pengar från öst väntade på " befrielsen" av Sverige. Man kan skratta åt dem idag, men folket i Baltikum Tjeckien osv, skrattar inte, där gick deras planer i lås.

Vänsterister är en varande böld på Moder Sveas lena rumpa, så länge generation Ohly styr partiet är denna stämpel kvar. Punkt slut.

PS ( Jag tror minsann Janne J sannerligen har ett fett reportage på lut, häromdan gjorde han ett om vänstern och Pol Pot, där satt ala gråa kommunister och snyftade och skämdes. )
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-24, 10:25

blueheaven skrev:Men är inte det en metod som du själv är flitig att använda?
    Snack. Att beskylla andra för ens egna fantasier, är forumhögerns främsta kännetecken. GA leder den ligan överlägset.

Verkligheten är något som blåmöglet distanserar sig rejält från.
    blueheaven skrev:Förövrigt går det inte att ta mammag på allvar och då spelar det ingen roll vad det handlar om!
    Distanserar var ordet.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Vad har vänstern gjort i sverige? - Sida 4 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-04-24, 10:28

GustavAnder skrev:IQ vänstern företrädd av mammah och folie fortsätter sina försök till " debatt", man ömkar nästan dem, bara nästan.
    Folie tycks inbilla sig att frågan är om hans inbillningar och fantasier är frågan, det är det inte folie.
    Frågan är , vad har de gamla antiliberalerna kommunisterna gjort i Sverige.

Vi har redan konstaterat att de umgicks med alla diktaturer de kunde hitta, hyllade alla röda massmördare de såg på bild, tom Pol Pot. Var finansierade delvis från öst, har en ledare som fortfarande kallar sig kommunist.

Det finns mer, under det kalla kriget var de dessutom femtekolonnare, som med vapen köpta av pengar från öst väntade på " befrielsen" av Sverige. Man kan skratta åt dem idag, men folket i Baltikum Tjeckien osv, skrattar inte, där gick deras planer i lås.

Vänsterister är en varande böld på Moder Sveas lena rumpa, så länge generation Ohly styr partiet är denna stämpel kvar. Punkt slut.

PS ( Jag tror minsann Janne J sannerligen har ett fett reportage på lut, häromdan gjorde han ett om vänstern och Pol Pot, där satt ala gråa kommunister och snyftade och skämdes. )

"där satt ala gråa kommunister och snyftade och skämdes."
    Tror inte ens dem hade mage att skämmas, istället var allt orättvist och Usas fel. Det var riktigt vidrigt och se på dessa maoister. Trodde det va ett utdött folk
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-04-24, 11:02

GustavAnder skrev:Folie tycks inbilla sig att frågan är om hans inbillningar och fantasier är frågan, det är det inte folie.
    Nu är ju alla medvetna om att det är du som är innehavare av fantasigeneratorn, och har dessutom flitigt brukat densamma under den tid du varit synlig på forumen. De gånger du inte haft tillgång till den har du istället refererat till "Döden på larvfötter" och Lyckoslanten. Detta är mindre trovärdiga källor Gustav.
    GustavAnder skrev:Frågan är , vad har de gamla antiliberalerna kommunisterna gjort i Sverige.)
    Frågan som trådstartaren ställde var "Och i sverige då hur många massmord har svenska vänstern varit inblandade i då? Vad har svenska vänterpartiet gjort som vänstern i andra sidan jordklotet gjort?Hur många har svenska vänstern avrättat i sverige? Hur många har svenska vänstern fängslat? etc etc etc."

Att forumets högra begåvningsreserv då endast kommer fram till att Ohly åter ska be kirunasvenskarna om ursäkt för något han inte gjort, är ett fullt naturligt beteende på den kanten.
    GustavAnder skrev:Vi har redan konstaterat att de umgicks med alla diktaturer de kunde hitta, hyllade alla röda massmördare de såg på bild, tom Pol Pot.

Som sagt, fantasigeneratorn är inte den bästa av källor.
    GustavAnder skrev:Det finns mer, under det kalla kriget var de dessutom femtekolonnare, som med vapen köpta av pengar från öst väntade på " befrielsen" av Sverige. Man kan skratta åt dem idag, men folket i Baltikum Tjeckien osv, skrattar inte, där gick deras planer i lås..
    Att den svenska vänstern lyckades genomföra sina illvilliga planer i " Baltikum Tjeckien osv" är du nog ganska ensam om att tro, och dessutom långt från frågeställningen i tråden.

Den svenska vänstern har byggt upp den välfärd du missbrukar. Lyd mitt tidigare råd och sök asyl i Danmark.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 04:20