Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    Kim död idag

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kim död idag Empty Kim död idag

    Inlägg  Sniperace 2010-05-05, 20:16

    nu har "kim" äntligen fått vandra vidare till ett bättre liv, jag måste erkänna att tårarna rann när jag läste artikeln, både av sorg att hon måst lida så länge, och av glädje att hon fått gå vidare till slut.

    Hon, min far och jag har något gemensamt, alla var det samma sjukdom som orsakde problem, nämligen MB Recklinghausen, eller som det mer modernt heter Neurofibromatos.

    Min far var den förste i Sverige att genomgå en sådan operation i halskotpelaren, operationen räddade hans liv, till priset av en lång tids totalförlamning som sedan gav med sig lite så att han kunde sitta i rullstol och hjälpligt använda vänsterhanden, så levde han i 40 år, för mig lyckades operationen mycket bättre, jag blev inte förlamad, mina problem blev ständig smärta, och en viss fumlighet och taskig motorik plus att jag går dåligt, men de är en mild västanfläkt jämfört med Kim,s problem.

    Jag förstår hennes val till fullo, och vill påpeka att det var INTE självmord eller ens nära detta, det var bara som hon tackade nej att fortsätta leva som hon gjorde, ett nej till fortsatt vård, vilket alla har rätt att neka...


    Nu springer hon utan problem över gröna ängar i solskenet, befriad från smärta och kroppsliga lyten....

    Jag kommer minnas henne som en modig kvinna!!

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7079144.ab

    Kim död idag Kim-topp_1190814w
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Kim död idag Empty Sv: Kim död idag

    Inlägg  x-medborgare 2010-05-06, 18:03

    Det är svårt att säga nått vettigt... Men jag är glad att hon fick sin vilja fram.. att styra över sitt eget öde.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kim död idag Empty Sv: Kim död idag

    Inlägg  Sniperace 2010-05-06, 21:36

    Ja, verkligen, det är fruktansvärt att någon TVINGAS till ett lidande utan möjlighet att slippa detta, samtidigt som en människa som låter ett DJUR lida blir straffad för djurplågeri.

    ett djur kan INTE välja, men det kan en människa.

    Har en människa rätten att tacka nej till behandling mot ex cancer så bör det ju även vara så att man har rätt att säga nej till behandling i respirator, och rätten att få den medicin som lindrar när man avstår från denna...

    Men det innebär INTE att jag skulle acceptera ex en giftspruta för att döda.....

    Sponsored content


    Kim död idag Empty Sv: Kim död idag

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 23:52