F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:inte någon av dem jag nämnde som jag vet vilka är, tyvärr är de sådana som röstar RÖTT... och inte några samhällstoppar.
men som jag sa, jag känner INTE någon solidaritet mot dem.
det var min förklaring.
och detta var något som även de röda kämpade mot, så det är inte en alliansidé, de fuskande MÅSTE bort, men det ska inte behöva gå ut över de som inte fuskar
Nej precis DU KÄNDE DOM INTE ... men ändå visste du att de fuskar ???
Och ändå visste du att de röstar rött !?? ... fascinerande ??
Sedan vidhåller jag att den största gruppen av de som vill att andra skall jobba så de slipper inte finns att återfinna i botten av samhället.
I toppen har man ofta en cynisk syn på människor, och tar sig rättigheter, tycker att de är mer värda än andra, att de skall ha större privilegier, utöver de privilegier de redan har ...
HUR I HELA friden läser du, jag kände INTE SOLIDARITET med dem, men jag kände dem MYCKET VÄL, den "sjuka" kvinnan var mamma till dmin dotters pojkvän, och vi umgicks MYCKET under flera år, och aldrig jag såg henne sjuk eller med problem, och hon skröt om hur lätt det var att slippa jobba, killen som jag beskrev var en ungdomsvän som vi också umgicks mycket med, så nog KÄNDE jag dem
men Fist, ett gott råd försök att öva upp din läsförståelse lite grann så ska du se att det blir lättare att reda ut vad som skrivs...