Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
x-medborgare
Corven
MartinLindgren
RedMentalCase
Sniperace
fingubben
R.O.F.L
Secrist
Dao
redalert
Kakmonstret
F.I.S.T
Sossar ee lata
17 posters

    inte många Andersson & Larsson här inte

    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-27, 19:43

    Sossar ee lata skrev:jag måste nog råna en bank, eller misshandla någon, eller varför inte våldta någon, det gör många som känner sig utanför! eller kanske måste jag bli tuff och köpa en kamphund....tjo brä måste jag komma ihåg att säga också...

    Sluta med detta jävla daltande och lås in asen!

    Undrar hur många as samhället producerade om man låste in alla trångsynta.. Cool
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  formsvackan 2010-04-27, 19:54

    Sniperace skrev:förklara nu för mig då varför är det inte tvärtom att majoriteten bär sig illa åt, DET vore mer i stil med dina intentioner, men så är det INTE, det är en LITEN klick som förstör för alla de andra.....
    Menar du att en "liten klick" föds kriminella ? Är denna "lilla klick" invandrare större än motsvarande "lilla klick" kravodlade svenskar ?

    Kanske försöka inse att mängden "kriminella" egentligen är ett mått på utanförskapet i samhället.

    Jag nämnde inget om invandrare i detta, men du "kastade" omedelbart in dem i ditt svar, varför ?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-27, 20:00

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:förklara nu för mig då varför är det inte tvärtom att majoriteten bär sig illa åt, DET vore mer i stil med dina intentioner, men så är det INTE, det är en LITEN klick som förstör för alla de andra.....
    Menar du att en "liten klick" föds kriminella ? Är denna "lilla klick" invandrare större än motsvarande "lilla klick" kravodlade svenskar ?

    Kanske försöka inse att mängden "kriminella" egentligen är ett mått på utanförskapet i samhället.

    Jag nämnde inget om invandrare i detta, men du "kastade" omedelbart in dem i ditt svar, varför ?

    kravodlade svenskar
    Det uttrycket kommer jag sno.. Very Happy Very Happy Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  Dao 2010-04-27, 20:08

    Sossar ee lata skrev:jag måste nog råna en bank, eller misshandla någon, eller varför inte våldta någon, det gör många som känner sig utanför! eller kanske måste jag bli tuff och köpa en kamphund....tjo brä måste jag komma ihåg att säga också...

    Sluta med detta jävla daltande och lås in asen!

    Oavsett bakomliggande orsaker, skall en gärningsman få den dom lagen säger - helt klart!

    Men genom att hitta ORSAKERNA kan man se till att allt färre hamnar i de situationerna där de känner att det kvittar vad de gör.

    Vill inte du ha mindre sådana brott begågna?

    Var då med och bygg upp ett samhälle där ingen skall behöva känna sig som icke värdig!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  Sniperace 2010-04-27, 20:17

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:förklara nu för mig då varför är det inte tvärtom att majoriteten bär sig illa åt, DET vore mer i stil med dina intentioner, men så är det INTE, det är en LITEN klick som förstör för alla de andra.....
    Menar du att en "liten klick" föds kriminella ? Är denna "lilla klick" invandrare större än motsvarande "lilla klick" kravodlade svenskar ?

    Kanske försöka inse att mängden "kriminella" egentligen är ett mått på utanförskapet i samhället.

    Jag nämnde inget om invandrare i detta, men du "kastade" omedelbart in dem i ditt svar, varför ?

    självfallet eftersom du kallade mig rasist.....

    och nej, jag tvivlar på att man föds kriminell, men antalet kriminella bland invandrarna är inte så jättestort, men de finns och de är ett problem, och dessa förstör för resten av invandrarkåren, men det antar jag att du inte tycker....

    men så vet jag att invandrarna tycker, de anser att dessa förstör för dem, och det har de även uttalat sig om.



    att du sedan kallar mig rasist skiter jag ett stort stycke i, eftersom jag är helt på det klara att jag bara tar avstrånd från kriminellt drägg, ex som den som våldtog,bortförde och misshandlade en släkying till mig, emma pattersson i Kristianstad, men jag antar att du tycker synd om denne och att det inte är hans eget fel, det är UTANFÖRSKAPET som gjort honom sådan ..... Twisted Evil
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  formsvackan 2010-04-27, 20:30

    Sniperace skrev: självfallet eftersom du kallade mig rasist.....
    Om du tittar tillbaka så ser du att ordningsföljden var den omvända !
    Sniperace skrev:och nej, jag tvivlar på att man föds kriminell, men antalet kriminella bland invandrarna är inte så jättestort, men de finns och de är ett problem, och dessa förstör för resten av invandrarkåren, men det antar jag att du inte tycker....
    Då antar du fel.
    Sniperace skrev:men så vet jag att invandrarna tycker, de anser att dessa förstör för dem, och det har de även uttalat sig om.
    Även om jag förstår så undrar jag varför invandrarna ska behöva tycka så ? Vi äkta infödingar bär inte på samma bekymmer över vår egen "lilla klick".
    Sniperace skrev:att du sedan kallar mig rasist skiter jag ett stort stycke i, eftersom jag är helt på det klara att jag bara tar avstrånd från kriminellt drägg, ex som den som våldtog,bortförde och misshandlade en släkying till mig, emma pattersson i Kristianstad
    Att den som begår ett brott också ska få sitt rättmätiga straff är absolut inget jag motsätter mig, tvärtom.
    Sniperace skrev:men jag antar att du tycker synd om denne och att det inte är hans eget fel, det är UTANFÖRSKAPET som gjort honom sådan ..... Twisted Evil
    Nu antar du fel igen.

    Ska jag anta att du anser att hans genetiska arv är orsak till händelsen ?

    Jag anser att vi genom att aktivt motarbeta utanförskap kan uppnå en situation där brottsligheten minskar i samhället. På så sätt blir det förhoppningsvis färre för dig att låsa in.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  Sniperace 2010-04-27, 20:46


    Även om jag förstår så undrar jag varför invandrarna ska behöva tycka så ? Vi äkta infödingar bär inte på samma bekymmer över vår egen "lilla klick".

    Jasså?
    men det var just vad många svenskar ansåg om de som bar sig illa åt i Köpenhamn och Helsingör, de som åkte dit och g´hade fyllesslag och bar sig illa åt, det resulterade i att danskarna hade en slogan på sina ölflaskor, "håll danmark rent, följ en svensker til färjan"

    här visdade det sigt tydligt hur en klick svenskar förstörde för en majoritet som uppförde sig bra, svårare är det inte....



    Att den som begår ett brott också ska få sitt rättmätiga straff är absolut inget jag motsätter mig, tvärtom.

    vad tycker du då vi ska göra åt dessa smågäng som med hot och lämpor eller våld TVINGAR andra att leva efter det de anser vara Islams sätt att leva ex att använda slöja osv.....

    tror du ett sådant beteende ger en bra syn på resten av invandrarna, det blir ju DE som syns och hörs...

    skulle ett svenskgäng göra på samma sätt skulle min reaktion vara exakt likadan.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  redalert 2010-04-27, 20:49

    formsvackan skrev:
    Dao skrev:
    formsvackan skrev:
    Corven skrev:Och vad man kan göra åt det, bortsett från att de kriminella så klart ska låsas in.
    Kanske försöka inse att mängden "kriminella" egentligen är ett mått på utanförskapet i samhället.

    Usch... Säg inte SÅDANA SAKER!!!

    För då innebär det ju att "vi" är en del av problemet!!!

    Det är DET dessa vill undvika!!! Very Happy


    Att vår samhällsbyggnad är problemet, kan väl bara idioter vara omedvetna om. Ojämlikhet och orättvisor är kriminalitetens grogrund. Ingen stjäl det som är gratis !

    Ja herregud vad du är empatisk! Razz
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  formsvackan 2010-04-27, 21:36

    Sniperace skrev:Jasså?
    men det var just vad många svenskar ansåg om de som bar sig illa åt i Köpenhamn och Helsingör, de som åkte dit och g´hade fyllesslag och bar sig illa åt, det resulterade i att danskarna hade en slogan på sina ölflaskor, "håll danmark rent, följ en svensker til färjan"

    här visdade det sigt tydligt hur en klick svenskar förstörde för en majoritet som uppförde sig bra, svårare är det inte....
    Du svänger dig rejält med dina exempel. Först någon som "våldtog,bortförde och misshandlade en släking till mig" för att sedan komma med ett antal glada fyllerister på turne i Danmark.

    Oavsett om du anser du att dessa är jämförbara i en diskussion om kriminalitet eller inte, tror jag i alla fall inte att vi svenskar bekymrar oss över att våra "inhemska" kriminella ger oss andra sämre rykte och behandling på hemmaplan. Det är det du, med rätt hävdar att invandrare gör.
    Sniperace skrev:vad tycker du då vi ska göra åt dessa smågäng som med hot och lämpor eller våld TVINGAR andra att leva efter det de anser vara Islams sätt att leva ex att använda slöja osv.....
    Hjälpa dem in i vårt svenska samhälle. Begår de i sammanhanget ett brott ska detta naturligtvis beivras.
    Sniperace skrev:tror du ett sådant beteende ger en bra syn på resten av invandrarna, det blir ju DE som syns och hörs...
    Den syn du ordar om är var och ens egen och främst influerad av egna fördomar. Det är spridande av denna syn som är orsak till rasism, inte "smågängens" beteende.
    Sniperace skrev:skulle ett svenskgäng göra på samma sätt skulle min reaktion vara exakt likadan.
    Det tror jag inte ett enda dugg på. Du skulle förmodligen göra som de flesta av oss, kalla dem för idioter utan någon hänvisning till vare sig tro eller etniskt ursprung. De är ju "riktiga" svenskar ....

    Börjar du ondgöra dig över tvånget inom den svenska trosrörelsen kag jag kanske omvärdera min tro om dig i detta fall.


    Senast ändrad av formsvackan den 2010-04-27, 21:45, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-27, 21:40

    Sniperace skrev:Jasså?
    men det var just vad många svenskar ansåg om de som bar sig illa åt i Köpenhamn och Helsingör, de som åkte dit och g´hade fyllesslag och bar sig illa åt, det resulterade i att danskarna hade en slogan på sina ölflaskor, "håll Danmark rent, följ en svensker til färjan"

    Att vissa danskar drar alla svenskar över en kam, kan inte vara någon annans ansvar än de danskar som är så trångsynta att att de gör så....
    De svenskar som beter sig som svin i Danmark, representerar inte Sverige, utan sig själva.....

    Precis samma sak är det med invandrare och Sverige..... Du gör en tankevurpa i ditt tankesätt när det gäller ansvarsfrågan, och Du gör en tankevurpa vad gäller orsak och konsekvens


    Sniperace skrev:här visdade det sigt tydligt hur en klick svenskar förstörde för en majoritet som uppförde sig bra, svårare är det inte....

    Problemet är det samma ... att någon/några drar alla över en kam utifrån nationalitet


    Sniperace skrev:vad tycker du då vi ska göra åt dessa smågäng som med hot och lämpor eller våld TVINGAR andra att leva efter det de anser vara Islams sätt att leva ex att använda slöja osv.....

    Åtgärd för ansvar över sitt handlande, under svensk lagstiftning, alla skall vara lika inför lagen ... även Rika människor som försöker gå förbi med att köpa sig förbi

    Förebyggande ; Mindre ekonomiska klyftor, mer av att fler ska känna sig som en del av samhället, mindre utanförskap, humanare samhälle och politik


    Sniperace skrev:tror du ett sådant beteende ger en bra syn på resten av invandrarna, det blir ju DE som syns och hörs...

    Då borde det vara samma bedömningsstock vad gäller svenska brottslingar i Sverige, bedömda av Sniper.... att de Svenskar som syns och hörs som bråkar förstör och stjäl, blir det du tycker om resten av svenskarna
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  fingubben 2010-04-27, 21:46

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Corven skrev:Och vad man kan göra åt det, bortsett från att de kriminella så klart ska låsas in.
    Kanske försöka inse att mängden "kriminella" egentligen är ett mått på utanförskapet i samhället.

    Ett utanförskap som förvärras mer ju mer dessa ställer till....

    dvs de bygger på och skapar ännu värre utanförskap, till förtret för majoriteten av skötsamma och underbara invandrare
    En kommentar som andas rasism så det stinker. Långt ifrån alla kriminella är invandrare. Kriminalitet börjar oftast med utanförskap, många gånger redan i barndomen och ofta ekonomisk sådan. Anser man att andelen kriminella invandrare är på tok för hög, får man också inse att invandrarnas utanförskap är detsamma. Allt annat tyder på "hål i huvet".


    Det finns även svenskar i utanförskap och även dom är diskriminerade i samhället för sitt utanförskap. Inte fan springer dom på stan i lika stor utsträckning och våldtar unga tjejer samt rånar banker osv . Källa efterlyst i tv3

    Jag köper inte snyft historier, alla har vi ett egen ansvar, oavsett ursprung, hur vi beter oss i samhället.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  berralarzon 2010-04-27, 21:49

    fingubben skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Corven skrev:Och vad man kan göra åt det, bortsett från att de kriminella så klart ska låsas in.
    Kanske försöka inse att mängden "kriminella" egentligen är ett mått på utanförskapet i samhället.

    Ett utanförskap som förvärras mer ju mer dessa ställer till....

    dvs de bygger på och skapar ännu värre utanförskap, till förtret för majoriteten av skötsamma och underbara invandrare
    En kommentar som andas rasism så det stinker. Långt ifrån alla kriminella är invandrare. Kriminalitet börjar oftast med utanförskap, många gånger redan i barndomen och ofta ekonomisk sådan. Anser man att andelen kriminella invandrare är på tok för hög, får man också inse att invandrarnas utanförskap är detsamma. Allt annat tyder på "hål i huvet".


    Det finns även svenskar i utanförskap och även dom är diskriminerade i samhället för sitt utanförskap. Inte fan springer dom på stan i lika stor utsträckning och våldtar unga tjejer samt rånar banker osv . Källa efterlyst

    Jag köper inte snyft historier, alla har vi ett egen ansvar, oavsett ursprung, hur vi beter oss i samhället.

    Nu dök nazzen kanaljen numero ett upp dax att logga ut för att bespara sig höjd själv blodtryck.
    //berra
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  fingubben 2010-04-27, 21:52

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:förklara nu för mig då varför är det inte tvärtom att majoriteten bär sig illa åt, DET vore mer i stil med dina intentioner, men så är det INTE, det är en LITEN klick som förstör för alla de andra.....
    Menar du att en "liten klick" föds kriminella ? Är denna "lilla klick" invandrare större än motsvarande "lilla klick" kravodlade svenskar ?

    Kanske försöka inse att mängden "kriminella" egentligen är ett mått på utanförskapet i samhället.

    Jag nämnde inget om invandrare i detta, men du "kastade" omedelbart in dem i ditt svar, varför ?

    Ja, du är kravodlad. Du köper allt med hull och hår. Idioti!
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  fingubben 2010-04-27, 21:54

    berralarzon skrev:
    fingubben skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Corven skrev:Och vad man kan göra åt det, bortsett från att de kriminella så klart ska låsas in.
    Kanske försöka inse att mängden "kriminella" egentligen är ett mått på utanförskapet i samhället.

    Ett utanförskap som förvärras mer ju mer dessa ställer till....

    dvs de bygger på och skapar ännu värre utanförskap, till förtret för majoriteten av skötsamma och underbara invandrare
    En kommentar som andas rasism så det stinker. Långt ifrån alla kriminella är invandrare. Kriminalitet börjar oftast med utanförskap, många gånger redan i barndomen och ofta ekonomisk sådan. Anser man att andelen kriminella invandrare är på tok för hög, får man också inse att invandrarnas utanförskap är detsamma. Allt annat tyder på "hål i huvet".


    Det finns även svenskar i utanförskap och även dom är diskriminerade i samhället för sitt utanförskap. Inte fan springer dom på stan i lika stor utsträckning och våldtar unga tjejer samt rånar banker osv . Källa efterlyst

    Jag köper inte snyft historier, alla har vi ett egen ansvar, oavsett ursprung, hur vi beter oss i samhället.

    Nu dök nazzen kanaljen numero ett upp dax att logga ut för att bespara sig höjd själv blodtryck.
    //berra

    Det är bra att åsiktfascisten for
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  formsvackan 2010-04-27, 22:00

    fingubben skrev:Det finns även svenskar i utanförskap och även dom är diskriminerade i samhället för sitt utanförskap. Inte fan springer dom på stan i lika stor utsträckning och våldtar unga tjejer samt rånar banker osv . Källa efterlyst i tv3
    Menar du att sådana elakheter härstammar från det genetiska arvet.
    fingubben skrev:Jag köper inte snyft historier, alla har vi ett egen ansvar, oavsett ursprung, hur vi beter oss i samhället.
    Helt överens.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-27, 22:01

    fingubben skrev:Det finns även svenskar i utanförskap och även dom är diskriminerade i samhället för sitt utanförskap. Inte fan springer dom på stan i lika stor utsträckning och våldtar unga tjejer samt rånar banker osv .

    Jo ! ... utanförskapet är av förklarliga själ oftast vanligare, större och mer problematiskt för många invandrare.
    Men Svenskar i utanförskap hamnar oxå i problem på samma sätt.
    Allt annat är skapat i ditt rasistiska huvud


    fingubben skrev:Jag köper inte snyft historier, alla har vi ett egen ansvar, oavsett ursprung, hur vi beter oss i samhället.

    Det finns inga snyfthistorier !..... Dom som begått brott skall straffas oavsett nationalitet eller orsak till att dom blivit brottslingar.

    Men vad du skiter i är vad man kan göra för att inte kommande generationer skall i samma utsträckning hamna i brottslighet och elände... DETTA är var samhälle. utanförskap, osv kommer in, inte i skuldfrågan och straffrågan !!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  Sniperace 2010-04-27, 22:02


    Börjar du ondgöra dig över tvånget inom den svenska trosrörelsen kag jag kanske omvärdera min tro om dig i detta fall.

    Jag HAR gått ur svenska kyrkan, jag är inte med i någon trosrörelse, just pga deras fördömande av olika saker, och att jag INTE har en gudstro.

    Jag gillar inte vissa rörelsers syn på sex före äktenskapet och att man är tvungen att gifta sig för att bo ihop osv.....

    vilka andra tvång syftar du till, kanske Jehovas vittnen, dem anser jag att man borde förbjuda när de vägrar ge sina barn blodtransfusion osv...

    jag gillar INTE det katolska systemet att man ska kunna köpa förlåtelse osv... är det mer du vill jag ska tycka illa om?

    men som jag ser det så tror jag det är lika bra att skita i att tala om vad man anser, man blir ändå utpekad som rasist, nazist, brun osv så länge man inte håller med vänstern.....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  formsvackan 2010-04-27, 22:03

    fingubben skrev:Du köper allt med hull och hår.
    Nej, det är just det jag inte gör Very Happy

    Rasism, om än taskigt maskerad "köper" jag inte.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-27, 22:05

    fingubben skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:förklara nu för mig då varför är det inte tvärtom att majoriteten bär sig illa åt, DET vore mer i stil med dina intentioner, men så är det INTE, det är en LITEN klick som förstör för alla de andra.....
    Menar du att en "liten klick" föds kriminella ? Är denna "lilla klick" invandrare större än motsvarande "lilla klick" kravodlade svenskar ?

    Kanske försöka inse att mängden "kriminella" egentligen är ett mått på utanförskapet i samhället.

    Jag nämnde inget om invandrare i detta, men du "kastade" omedelbart in dem i ditt svar, varför ?

    Ja, du är kravodlad. Du köper allt med hull och hår. Idioti!

    Det är farligt när du lägger ut bilder på dig själv så här FG... dom blir liksom kvar på nätet för alltid

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Nazist
    dktjdswxnbkdhjrdp
    dktjdswxnbkdhjrdp


    Antal inlägg : 163
    Join date : 10-04-25

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  dktjdswxnbkdhjrdp 2010-04-27, 22:07

    myket vevande nazi flagor här inte als bra
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  formsvackan 2010-04-27, 22:08

    F.I.S.T skrev:Men vad du skiter i är vad man kan göra för att inte kommande generationer skall i samma utsträckning hamna i brottslighet och elände... DETTA är var samhälle. utanförskap, osv kommer in, inte i skuldfrågan och straffrågan !!!
    För den som anpassat sig till att enbart tänka på sig själv här och nu, kan detta vara mycket svårbegripligt.
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  fingubben 2010-04-27, 22:26

    formsvackan skrev:
    fingubben skrev:Du köper allt med hull och hår.
    Nej, det är just det jag inte gör Very Happy

    Rasism, om än taskigt maskerad "köper" jag inte.

    Jo det är det du gör i stället för att hjälpa unga tjejer från att bli rånade och våldtagna. Vad nytta gör du med ditt försvar av detta barbari beteende? Än engång, alla har vi ett egenansvar för hur vi för oss isamhället. Vilka jobb kan man tänka sig att få med en gedigen meritlista i belastningsregistet sedan barnsben? Titta på efterlyst tv3.

    Förövrigt, ta dig i arslet idiot.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-27, 22:29

    fingubben skrev:
    formsvackan skrev:
    fingubben skrev:Du köper allt med hull och hår.
    Nej, det är just det jag inte gör Very Happy

    Rasism, om än taskigt maskerad "köper" jag inte.

    Jo det är det du gör i stället för att hjälpa unga tjejer från att bli rånade och våldtagna. Vad nytta gör du med ditt försvar av detta barbari beteende? Än engång, alla har vi ett egenansvar för hur vi för oss isamhället. Vilka jobb kan man tänka sig att få med en gedigen meritlista i belastningsregistet sedan barnsben? Titta på efterlyst tv3.

    Förövrigt, ta dig i arslet idiot.

    fingubben skrev:Det finns även svenskar i utanförskap och även dom är diskriminerade i samhället för sitt utanförskap. Inte fan springer dom på stan i lika stor utsträckning och våldtar unga tjejer samt rånar banker osv .

    Jo ! ... utanförskapet är av förklarliga själ oftast vanligare, större och mer problematiskt för många invandrare.
    Men Svenskar i utanförskap hamnar oxå i problem på samma sätt.
    Allt annat är skapat i ditt rasistiska huvud


    fingubben skrev:Jag köper inte snyft historier, alla har vi ett egen ansvar, oavsett ursprung, hur vi beter oss i samhället.

    Det finns inga snyfthistorier !..... Dom som begått brott skall straffas oavsett nationalitet eller orsak till att dom blivit brottslingar.

    Men vad du skiter i är vad man kan göra för att inte kommande generationer skall i samma utsträckning hamna i brottslighet och elände... DETTA är var samhälle. utanförskap, osv kommer in, inte i skuldfrågan och straffrågan !!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  Dao 2010-04-27, 22:53

    fingubben skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Corven skrev:Och vad man kan göra åt det, bortsett från att de kriminella så klart ska låsas in.
    Kanske försöka inse att mängden "kriminella" egentligen är ett mått på utanförskapet i samhället.

    Ett utanförskap som förvärras mer ju mer dessa ställer till....

    dvs de bygger på och skapar ännu värre utanförskap, till förtret för majoriteten av skötsamma och underbara invandrare
    En kommentar som andas rasism så det stinker. Långt ifrån alla kriminella är invandrare. Kriminalitet börjar oftast med utanförskap, många gånger redan i barndomen och ofta ekonomisk sådan. Anser man att andelen kriminella invandrare är på tok för hög, får man också inse att invandrarnas utanförskap är detsamma. Allt annat tyder på "hål i huvet".


    Det finns även svenskar i utanförskap och även dom är diskriminerade i samhället för sitt utanförskap. Inte fan springer dom på stan i lika stor utsträckning och våldtar unga tjejer samt rånar banker osv . Källa efterlyst i tv3

    Jag köper inte snyft historier, alla har vi ett egen ansvar, oavsett ursprung, hur vi beter oss i samhället.

    Jo, de i botten av samhället!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  formsvackan 2010-04-27, 22:56

    fingubben skrev:Jo det är det du gör i stället för att hjälpa unga tjejer från att bli rånade och våldtagna.
    På vilket sätt ska vi hjälpa dem, utvisa alla invandrare ?
    fingubben skrev:Vad nytta gör du med ditt försvar av detta barbari beteende? .
    På vilket sätt försvarar jag detta, genom att sätta mig upp mot rasism ?
    fingubben skrev:Än engång, alla har vi ett egenansvar för hur vi för oss isamhället.
    Helt överens även denna gång.
    fingubben skrev:Vilka jobb kan man tänka sig att få med en gedigen meritlista i belastningsregistet sedan barnsben? Titta på efterlyst tv3..
    En mycket bra anledning att kämpa mot medfött utanförskap, eller hur ?
    fingubben skrev:Förövrigt, ta dig i arslet idiot.
    Nej, känner inte för det. Kan dock tänka mig att klappa en annan liten stjärt om en stund Very Happy

    Sponsored content


    inte många Andersson & Larsson här inte - Sida 4 Empty Sv: inte många Andersson & Larsson här inte

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 18:54