formsvackan 2010-04-27, 21:36
Sniperace skrev:Jasså?
men det var just vad många svenskar ansåg om de som bar sig illa åt i Köpenhamn och Helsingör, de som åkte dit och g´hade fyllesslag och bar sig illa åt, det resulterade i att danskarna hade en slogan på sina ölflaskor, "håll danmark rent, följ en svensker til färjan"
här visdade det sigt tydligt hur en klick svenskar förstörde för en majoritet som uppförde sig bra, svårare är det inte....
Du svänger dig rejält med dina exempel. Först någon som "
våldtog,bortförde och misshandlade en släking till mig" för att sedan komma med ett antal glada fyllerister på turne i Danmark.
Oavsett om du anser du att dessa är jämförbara i en diskussion om kriminalitet eller inte, tror jag i alla fall inte att vi svenskar bekymrar oss över att våra "inhemska" kriminella ger oss andra sämre rykte och behandling på hemmaplan. Det är det du, med rätt hävdar att invandrare gör.
Sniperace skrev:vad tycker du då vi ska göra åt dessa smågäng som med hot och lämpor eller våld TVINGAR andra att leva efter det de anser vara Islams sätt att leva ex att använda slöja osv.....
Hjälpa dem in i vårt svenska samhälle. Begår de i sammanhanget ett brott ska detta naturligtvis beivras.
Sniperace skrev:tror du ett sådant beteende ger en bra syn på resten av invandrarna, det blir ju DE som syns och hörs...
Den syn du ordar om är var och ens egen och främst influerad av egna fördomar. Det är spridande av denna syn som är orsak till rasism, inte "smågängens" beteende.
Sniperace skrev:skulle ett svenskgäng göra på samma sätt skulle min reaktion vara exakt likadan.
Det tror jag inte ett enda dugg på. Du skulle förmodligen göra som de flesta av oss, kalla dem för idioter utan någon hänvisning till vare sig tro eller etniskt ursprung. De är ju "riktiga" svenskar ....
Börjar du ondgöra dig över tvånget inom den svenska trosrörelsen kag jag kanske omvärdera min tro om dig i detta fall.
Senast ändrad av formsvackan den 2010-04-27, 21:45, ändrad totalt 1 gång