Sniperace 2010-04-27, 12:28
Dao skrev: Sniperace skrev:Ja, vindkraftverk med detta INFRA-ljud som påverkar människors sinnen och sömn, dessa som förfular naturen kring sig med uppstickande torn och snurrande vingar som kastar skuggor och stör djurlivet osv....
verk som eg aldrig betalar sin kostnad utan subventioner.
jag såg ett förslag, BYGG dem INNE i städerna vid idrottsplatser, ovanpå höghus osv där störningar redan finns och inte ute på landet där människor ska kunna få ro och tystnad
Tur att tekniken utvecklas.
Tänk om de hade sattsat ca 10% av det som samhället lägger ut på den helt olönsamma kärnkraften, fast på alternativa energikällor - då hade de problem du tagit upp varit borta för länge sedan!
Eller också hade alla kuststräckor, höjder skogs och naturområden varit fullsmockade med vinsnurror utan några lugna platser, det klagas FRISKT i både danmark och tyskland om dessa placeringar nu, dessa "flyr" dessa områden för att hitta lugna platser i Sverig, och de är de som klagar FÖRST när nya verk planeras i de lugna områden dessa hittat här...
så jag säger som innan lägg dem i storstädernas industriområden, bygg på tak och platser i storstäderna där det går för där sakna redan detta lugn och de påverka bra mycket mindre.
Men kärnkraft olönsam, varför byggs det då NYA, och planeras nya lite varstans, jag tvivlar på att om dessa var olönsamma så skulle det INTE satsas på dem