Vi behöver fler Akelius .
Läs och lär era rödtomtar.
http://di.se/Artiklar/2010/4/24/204905/Roger-Akelius-Jag-bryr-mig-inte-om-skatt/
http://di.se/Artiklar/2010/4/24/204905/Roger-Akelius-Jag-bryr-mig-inte-om-skatt/
Dao skrev:Ja, med fler som honom, kommer vårt land att fungera som dagens Somalia!!!
Heja Heja Heja!!!
RedMentalCase skrev:Dao skrev:Ja, med fler som honom, kommer vårt land att fungera som dagens Somalia!!!
Heja Heja Heja!!!
Om du inte kan lära dig nåt så var vänlig läs artikeln tyst.
Dao skrev:RedMentalCase skrev:Dao skrev:Ja, med fler som honom, kommer vårt land att fungera som dagens Somalia!!!
Heja Heja Heja!!!
Jag läste artikeln, och fann inget nytt!
Bara ytterligare högerfanatiker som skor sig på andra och vägrar dela med sig, mer än till "välgörenhet"!
Kommer ALLTID, under resten av mitt liv, bekämpa sådana ärkenötter som denna skurk!!!
Inte nog med att du är helgalen, du är en fet lögnare också.
MartinLindgren skrev:Själv behöver jag ingen betänketid, för att förstå att Mr.Mental verkligen är Mr.Mental!
Till vad då, som servitör i frälsningsarmens soppkök ?RedMentalCase skrev:Vi behöver fler Akelius.
Lär vad då, att fastighetsskatten är hög på Bahamas ?RedMentalCase skrev:Läs och lär era rödtomtar.
MentalCase skrev:MartinLindgren skrev:Själv behöver jag ingen betänketid, för att förstå att Mr.Mental verkligen är Mr.Mental!
Visst martin.
Alla som är med och betalar din välfärd är mental enligt dig.
Annars är mitt nick en ironiskt menad parodi på er, Redmentalcases alltså.
F.I.S.T skrev:MentalCase skrev:MartinLindgren skrev:Själv behöver jag ingen betänketid, för att förstå att Mr.Mental verkligen är Mr.Mental!
Visst martin.
Alla som är med och betalar din välfärd är mental enligt dig.
Annars är mitt nick en ironiskt menad parodi på er, Redmentalcases alltså.
Då får du finna dig i att när man på ditt sätt genom nicket gör ner andra, att det namnet används emot dig mentalcase
Infra skrev:Det är omoraliskt, onaturligt och perverterat att tillåta dessa
penningmängder i privata fickor. Pengarna skulle komma mycket
bättre till pass om de vore i samhällets ägo. Jag anser att alla
förmögenheter gott kan beskattas med 90 % förmögenhetsskatt. Iaf
allt som överstiger miljonen. Det räcker så bra så. Vi kan
väl börja pungslå SEL på alla hans svarta pengar.
formsvackan skrev:Till vad då, som servitör i frälsningsarmens soppkök ?RedMentalCase skrev:Vi behöver fler Akelius.Lär vad då, att fastighetsskatten är hög på Bahamas ?RedMentalCase skrev:Läs och lär era rödtomtar.
Infra skrev:Det är omoraliskt, onaturligt och perverterat att tillåta dessa
penningmängder i privata fickor. Pengarna skulle komma mycket
bättre till pass om de vore i samhällets ägo. Jag anser att alla
förmögenheter gott kan beskattas med 90 % förmögenhetsskatt. Iaf
allt som överstiger miljonen. Det räcker så bra så. Vi kan
väl börja pungslå SEL på alla hans svarta pengar.
Dao skrev:RedMentalCase skrev:Dao skrev:Ja, med fler som honom, kommer vårt land att fungera som dagens Somalia!!!
Heja Heja Heja!!!
Jag läste artikeln, och fann inget nytt!
Bara ytterligare högerfanatiker som skor sig på andra och vägrar dela med sig, mer än till "välgörenhet"!
Kommer ALLTID, under resten av mitt liv, bekämpa sådana ärkenötter som denna skurk!!!
Sossar ee lata skrev:Avundsjuk är vad du är, se och läs så kanske du kan lära dig något. Han betalar så¨mycket i skatter och lilla du, patetisk nolla säger att han inte delar med sig! vad delar du med dig? jo negativa vibbar! loser
Dao skrev:Sossar ee lata skrev:Avundsjuk är vad du är, se och läs så kanske du kan lära dig något. Han betalar så¨mycket i skatter och lilla du, patetisk nolla säger att han inte delar med sig! vad delar du med dig? jo negativa vibbar! loser
Så "avundsjuk" var det bästa motargumentet du kom på???
Jag kan nog tänka mig att löeva som han, åtminstone ett tag. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att göra det på andras bekostnad.
Till skillnad från honom och dig, har jag ett samvete och en utvecklad empati för andra!
Att dela med sig i form av gåvor är en sak, och givetvis är det bättre än att han inte delar med sig alls. Men det duger inte - om man vill ha ett fungerande demokratisk samhälle baserad på en fungerande grundtrygghet!
Dao skrev:Sossar ee lata skrev:Avundsjuk är vad du är, se och läs så kanske du kan lära dig något. Han betalar så¨mycket i skatter och lilla du, patetisk nolla säger att han inte delar med sig! vad delar du med dig? jo negativa vibbar! loser
Så "avundsjuk" var det bästa motargumentet du kom på???
Jag kan nog tänka mig att löeva som han, åtminstone ett tag. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att göra det på andras bekostnad.
Till skillnad från honom och dig, har jag ett samvete och en utvecklad empati för andra!
Att dela med sig i form av gåvor är en sak, och givetvis är det bättre än att han inte delar med sig alls. Men det duger inte - om man vill ha ett fungerande demokratisk samhälle baserad på en fungerande grundtrygghet!
RedMentalCase skrev:Och det bidrag du lever på idag är inte att leva på andras bekostnad ?
Sniperace skrev:det beror väl helt på om du betalar skatt på INTJÄNADE pengar, eller om du betalar skatt på pengar du får från staten pga sjukdom till ex.
själv ser jag det som att jag INTE betalar skatt eftersom jag sjukpensionerades långt innan jag betalat in skatter som täcker detta, de är slut för länge sedan.
så i pengar har jag INTE tillfört samhället något utan istället KOSTAT samhället.
förhoppningsvis ger jag tillbaka lite genom mitt ungdomsengagemang där jag hjälper till med våra ungdomar först i scouterna och nu i skytterörelsen