Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
KickTheRasist
ANNA2LINK
6 posters

Kommer vi som är utförssäkrade att få nya a-kassedagar?

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Kommer vi som är utförssäkrade att få nya a-kassedagar? Empty Kommer vi som är utförssäkrade att få nya a-kassedagar?

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-25, 14:00

Finns det någon här inne som vet hur det kommer bli för vi som har varit sjukskrivna länge,har blivit utförssäkrade och inte har några a-kassedagar kvar?

För ett tag sen så ringde jag a-kassan och frågade om jag som inte har några a-kassedagar kvar nu om jag har rätt till att få en ny stämplingsperiod. När jag ringde då så svarade kommunals a-kassa ja. Vi som är utförssäkrade har rätt att få en ny period.

Men anledningen till att jag ställer frågan nu är att jag denna mån kommer att få ut en mindre summa, bra mycket mindre än vad jag har fått tidigare. Jag ringde F-kassan och hörde om detta och han som jag pratade med tyckte att summan var alldeles för låg som jag får denna mån.

I bästa fall så kan det vara så att a-kassan inte har hunnit med mitt ärende och att dom väntar på ett nytt beslut ifrån arbetsförmedlingen. I sämsta fall så har jag inte rätt till att få dom dagarna som regeringen har lovat oss...

Jag ringde även till Kommunal och frågade dom om dom visste, men förbundet visste inte, kunde ej svara på det... A-kassan kunde jag inte få tag i för dom hade stängt.

Om det är så att det här med dagarna för oss är ändrat, att vi inte kommer att få nya dagar då måste vi utförsäkrade snabbt ut i arbete, för hur ska vi klara oss om vi får ut alldeles för lite? Söka till socialen? Om det är så så tycker jag att det är rent ut sagt för jävligt.

Inte nog med att vi har haft jobbigt innan vi blev utförssäkrade, detta med ekonomin gör ju inte situationen bättre för någon.

Jag hoppas verkligen på ett positivt besked ifrån a-kassan i morgon, men att dom flesta utförssäkrade förlorar pengar på att bli just utförssäkrade, så är det trotts att regeringen har lovat att ingen av oss ska förlora!!!
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Kommer vi som är utförssäkrade att få nya a-kassedagar? Empty Sv: Kommer vi som är utförssäkrade att få nya a-kassedagar?

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-25, 21:27

ANNA2LINK skrev:Finns det någon här inne som vet hur det kommer bli för vi som har varit sjukskrivna länge,har blivit utförssäkrade och inte har några a-kassedagar kvar?

För ett tag sen så ringde jag a-kassan och frågade om jag som inte har några a-kassedagar kvar nu om jag har rätt till att få en ny stämplingsperiod. När jag ringde då så svarade kommunals a-kassa ja. Vi som är utförssäkrade har rätt att få en ny period.

Men anledningen till att jag ställer frågan nu är att jag denna mån kommer att få ut en mindre summa, bra mycket mindre än vad jag har fått tidigare. Jag ringde F-kassan och hörde om detta och han som jag pratade med tyckte att summan var alldeles för låg som jag får denna mån.

I bästa fall så kan det vara så att a-kassan inte har hunnit med mitt ärende och att dom väntar på ett nytt beslut ifrån arbetsförmedlingen. I sämsta fall så har jag inte rätt till att få dom dagarna som regeringen har lovat oss...

Jag ringde även till Kommunal och frågade dom om dom visste, men förbundet visste inte, kunde ej svara på det... A-kassan kunde jag inte få tag i för dom hade stängt.

Om det är så att det här med dagarna för oss är ändrat, att vi inte kommer att få nya dagar då måste vi utförsäkrade snabbt ut i arbete, för hur ska vi klara oss om vi får ut alldeles för lite? Söka till socialen? Om det är så så tycker jag att det är rent ut sagt för jävligt.

Inte nog med att vi har haft jobbigt innan vi blev utförssäkrade, detta med ekonomin gör ju inte situationen bättre för någon.

Jag hoppas verkligen på ett positivt besked ifrån a-kassan i morgon, men att dom flesta utförssäkrade förlorar pengar på att bli just utförssäkrade, så är det trotts att regeringen har lovat att ingen av oss ska förlora!!!

Så mycket jag vet är att man får ingenting från A-kassan om i så fall du har inte en barn som är under 18 år. Sen har jag inget kännedom om kommunal a-kassan.

MVH
    //KTR
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Kommer vi som är utförssäkrade att få nya a-kassedagar? Empty Sv: Kommer vi som är utförssäkrade att få nya a-kassedagar?

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-25, 21:51

Nu har ju vår rödgröna opposition varit kristallklara med, dessa tusentals som blivit utförsäkrade kommer få ett snabbspår tillbaks till försäkringarna,

Ingen utförsäkrad efter ett visst datum kommer vara det i ett rödgrönt sverige, ingen ofrivilligt i olika utsattheter ska utöver allt elände också tvingas oroa sig för sina försörjningar!

Men allt det här vet du redan Anna, men det tål att sägas igen!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-25, 22:14

MartinLindgren skrev:Nu har ju vår rödgröna opposition varit kristallklara med, dessa tusentals som blivit utförsäkrade kommer få ett snabbspår tillbaks till försäkringarna,

Ingen utförsäkrad efter ett visst datum kommer vara det i ett rödgrönt sverige, ingen ofrivilligt i olika utsattheter ska utöver allt elände också tvingas oroa sig för sina försörjningar!

Men allt det här vet du redan Anna, men det tål att sägas igen!

Ja det gör det...
    dktjdswxnbkdhjrdp
    dktjdswxnbkdhjrdp

Antal inlägg : 163

Inlägg  dktjdswxnbkdhjrdp 2010-04-25, 23:19

A kasse dagar aldrig slut ???
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-25, 23:25

Pingpongpiong var det! geek
    geek
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-25, 23:28

dktjdswxnbkdhjrdp skrev:A kasse dagar aldrig slut ???

Ignore
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-25, 23:51

dktjdswxnbkdhjrdp skrev:A kasse dagar aldrig slut ???

?
    dktjdswxnbkdhjrdp
    dktjdswxnbkdhjrdp

Inlägg  dktjdswxnbkdhjrdp 2010-04-25, 23:58

A kasse dagar aldrig slut,åtjärd sen nya dagar.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-25, 23:59

dktjdswxnbkdhjrdp skrev:A kasse dagar aldrig slut,åtjärd sen nya dagar.

Du vet ju mycket väl att man inte bara får nya dagar bara sådär.
    dktjdswxnbkdhjrdp
    dktjdswxnbkdhjrdp

Inlägg  dktjdswxnbkdhjrdp 2010-04-26, 00:03

Jag vet inte jag hört från vänner.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-26, 00:05

dktjdswxnbkdhjrdp skrev:Jag vet inte jag hört från vänner.

Jag läste inte hela din mening... Du hade ju med åtgärd också...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Kommer vi som är utförssäkrade att få nya a-kassedagar? Empty Sjukt

Inlägg  Secrist 2010-04-26, 00:12

Nu har ju vår rödgröna opposition varit kristallklara med, dessa tusentals som blivit utförsäkrade kommer få ett snabbspår tillbaks till försäkringarna,

Och mer då? Eller är enda målet att sjukskriva folk så är det bra med det.
    dktjdswxnbkdhjrdp
    dktjdswxnbkdhjrdp

Inlägg  dktjdswxnbkdhjrdp 2010-04-26, 00:29

sjukskriva friska människor inte bra,bara sjuka vara sjukskrivna
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-26, 00:31

Secrist skrev:Nu har ju vår rödgröna opposition varit kristallklara med, dessa tusentals som blivit utförsäkrade kommer få ett snabbspår tillbaks till försäkringarna,

Och mer då? Eller är enda målet att sjukskriva folk så är det bra med det.

Meningen måste ju vara att inte sätta oss som är utförsäkrade på "bar backe" i alla fall Secrist, eller vad tycker du? Jag kommer i morgon att få reda på vilken nivå pengamässigt som jag hamnar på och kommer jag få ut för lite så måste jag snabbt hitta något annat. Meningen med denna åtgärd som jag är i nu ska ju vara att vi ska komma igång med någonting och sen efter detta så blir det praktik,jobb el dyl. Men under tiden som vi är med i en åtgärd så måste det ju fungera ekonomiskt för oss...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 23:14