Secrist skrev:
Och alternativen kommer att poppa upp som genom ett mirakel i samma ögonblick som de rödgröna vinner i september (om det skulle sluta så illa)? Eller tror du att det är så att Mp siktar på att vinna storstadsröster och gärna offrar lite lantisväljare på köpet? Storstadsmänniskor är inte beroende av bilen och vem bryr sig om en massa gnälliga lantisar? Kan vi anta att det är så Mp resonerar?
Nej, det tror jag inte, min kännedom om mp säger ungefär det samma som din. Och jag skulle aldrig rösta på dom. Dom är lite för rabiata och hänsynslösa i min smak. Det finns ingen riktig balans där mellan folkets behov och deras politik. Och det förlorar dom nog mest själva på i längden. När man utesluter en stor del av befolkningen genom att glömma alla dom som bor utanför städerna, så skjuter man nog sig själv i foten tror jag.
Mitt inlägg var en protest mot påståendet att dom vill FÖRBJUDA flygtrafiken söder om Sundsvall, vilket inte är sant, dom vill göra den överflödig.
Om dom får fram miljövänliga alternativ, och bygger ut kollektivtrafiken på ett sätt som även lantisar har glädje av, så har jag inga problem med att dom höjer bränsleskatten.
Men jag tror inte på skattehöjning som ett medel för att få folk att förbruka mindre. Då måste dom höja skatten så enormt mycket, och det tror jag inte dom får igenom.