Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld Empty Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-19, 03:49

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=3420306

    Jag gjorde som jag då tyckte en nästan helt orimlig "spådom" för ett tag sedan, för att påvisa hur gränslös kapitalismens följder kan bli och är .....

    Jag överdrev för att ge en fingervisning om hur hänsynslös och orimlig kapitalismens drivkrafter är. Och hur likgiltig de kan vara för konsekvenserna

    Jag drog till med att "snart hittar väl nån kapitalist på att de äger luften vi andas, och tar betalt för detta" .. Helt orimligt antagande va ?

    Men skrämd blir man när man inser hur nära den verkligheten vi är ....
    I USA har ett företag tagit patent på mänskliga gener vid forskning på bröstcancer, vilket innebär att andra företag inte får göra laboratorieexperiment med dessa gener.
    Alltså 30 % av människokroppens gener är idag patenterade ...
    Och vad jag förstår var det väl inte dessa företag som uppfann dessa gener ?

    De har funnits där i våra kroppar långt långt innan företag över huvud taget fanns ....

    Som någon sa det är som att ta patent på Solen ....

    Eller som aboriginerna sa: när det vart tal om att äga land..
    Dom ansåg inte att någon kunde äga land... utan att landet ägde dem...
    Att göra anspråk på land för människor, är som om 2 loppor bråkar vem som äger hunden de sitter på....

    ... så hur länge dröjer det nu då innan någon får för sig att patentera luft... OCH FÅR IGENOM DET LAGLIGT ???

    Det är en sjuk värld vi lever ... och en av de värsta åkommorna är nyliberalism
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld Empty Sv: Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld

    Inlägg  RedCloud 2010-04-19, 06:10

    Idag ska jag ta patent på alfabetet !

    Ska ni skriva nåt ?
    Pynta upp !
    Förresten z q w kan jag låta vara fria....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld Empty Sv: Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-19, 08:21

    Jag funderar på att ta patent på molekylen H2O....

    Här finns kosing att göra Laughing

    Och då kan jag ta betalt av alla som dricker detta, eller tvättar sig i det, stämma alla som skitar ner mitt H2O... det måste ju finnas lagar mot, efter som det då är "MITT"
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld Empty Sv: Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-19, 12:24

    RedCloud skrev:Idag ska jag ta patent på alfabetet !

    Ska ni skriva nåt ?
    Pynta upp !
    Förresten z q w kan jag låta vara fria....

    Varför ska moderaterna få allt gratis dom där bokstäverna använder dom ju alltid när dom ska förklara tex deras jämställdhets paket.. Sad
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld Empty Sv: Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld

    Inlägg  RedCloud 2010-04-19, 13:08

    x-medborgare skrev:
    RedCloud skrev:Idag ska jag ta patent på alfabetet !

    Ska ni skriva nåt ?
    Pynta upp !
    Förresten z q w kan jag låta vara fria....

    Varför ska moderaterna få allt gratis dom där bokstäverna använder dom ju alltid när dom ska förklara tex deras jämställdhets paket.. Sad

    zqwzw zzqqwz zzqqqwww zqzqzw !

    (utropstecknet kostar 1 us$ att använda)

    Sponsored content


    Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld Empty Sv: Myriad patenterar Människors gener - en sjuk kapitalistisk värld

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:32