Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
mimra
Dao
Secrist
F.I.S.T
MartinLindgren
RedCloud
Kakmonstret
11 posters

Pensionärer röstar blått :)

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Pensionärer röstar blått :) - Sida 2 Empty Byta?

Inlägg  Secrist 2010-04-06, 10:24

Jaha... Byte av ämne igen...

Detta med ärlighet är inte din grej va?

Öh, det var ju precis du som sade att Vänsterpartiet var positiva till valfrihet. Nu får du snart bestämma dig. Det är som att prata med en Alzheimerpatient.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Pensionärer röstar blått :) - Sida 2 Empty Sv: Pensionärer röstar blått :)

Inlägg  Dao 2010-04-06, 12:48

Secrist skrev:Jaha... Byte av ämne igen...

Detta med ärlighet är inte din grej va?

Öh, det var ju precis du som sade att Vänsterpartiet var positiva till valfrihet. Nu får du snart bestämma dig. Det är som att prata med en Alzheimerpatient.

DU tog upp valfrihet, och jag svarade på detta. Dessutom skrev jag om FÖRETAGANDE. Privata marknader är inte detsamma som valfrihet!

Håll dig till ämnet - så blir det lättare att hänga med...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-06, 13:06

"Bullshit" långt ifrån alla pensionärer röstar blått, senast nu under helgen gick ju pensionärs förbunden ut och uppmanade till demonstrationer mot alliansens orättvisor mot pensionärerna!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-06, 13:09

Vadå Lars Ohly gick förbi hela vårdkön, menar du att han till skillnad mot alla andra ska placeras i kö, när han blev akutoperarad?
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-04-06, 13:14

Kakmonstret skrev:Över 50 % av landets pensionärer skulle rösta på alliansen, medan lite över 40 % skulle rösta på de rödgröna.

Sedan valet 1998 har pensionärerna endast varit större än de borgerliga partierna vid ett tillfälle, det var i valet 2002.

1,7 miljoner (eller ca 25 % av de röstberättigade) väljare är äldre än 65 år i årets val. Enligt valanalytiker bestämmer sig pensionärer tidigare än andra väljargrupper vad de ska rösta på. Det är därför som det just nu i ett tidigt skede av valrörelsen regnar både röda och blå löften till pensionärerna.

Källa: SvD

Där ser man.

Folk behöver bli gamla och drabbas av demens för att rösta blått... Very Happy
    Tyder på det förståndiga i mörkblå politik, väljargrupp: senildementa.

lol!
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-04-06, 13:26

Ju mer livserfarenhet och utbildning, desto mer blått Smile

Är man uppväxt i en mörk granskog är risken att man blir en sur och bitter gammal gubbe i förtid och röstar rött Smile
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-04-06, 13:27

Kakmonstret skrev:Ju mer livserfarenhet och utbildning, desto mer blått Smile

Är man uppväxt i en mörk granskog är risken att man blir en sur och bitter gammal gubbe i förtid och röstar rött Smile

Vilken tur jag inte bor i en granskog då, jag bor i en tallskog. Då är jag säkrad från att bli sur gubbe. lol!
    Men ett hjärta till vänster och rött blod i ådrorna kommer jag ha till graven.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-06, 13:35

Vad vill du ha sagt nu kakan, att du är en högutbildad med stor livserfarenhet?

Men visst finns det hopp för en del blåingar, särskilt alla dom som lämnar det sjunkande skeppet! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-06, 14:37

Enligt Novus opinion, på frågan vad pensionärerna tycker om regeringens bemötande,
    svarar hela 89% åt helvete med alliansen och deras orättvisa beskattning gentemot löntagarna,

6% tycker alliansen gör rätt, undrar vilken samhällsgrupp dom 6% tillhör?
    5% Visste inte vad dom tyckte!
    Secrist
    Secrist

Pensionärer röstar blått :) - Sida 2 Empty Valfrihet

Inlägg  Secrist 2010-04-06, 23:49

Privata marknader är inte detsamma som valfrihet!

Öh, jo det är exakt det det är. Det är själva fundamentet i valfrihet. Hur många val kan du göra om allt är statligt?
    Secrist
    Secrist

Pensionärer röstar blått :) - Sida 2 Empty Länk

Inlägg  Secrist 2010-04-06, 23:50

Enligt Novus opinion, på frågan vad pensionärerna tycker om regeringens bemötande,
    svarar hela 89% åt helvete med alliansen och deras orättvisa beskattning gentemot löntagarna,

Länk till det tack. Jag tvivlar på att ena alternativet var "åt helvete med alliansen".

Senast ändrad av Secrist den 2010-04-07, 00:09, ändrad totalt 1 gång
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-04-07, 00:06

Ligger man i en kakburk så är man blind för det som händer omkring en du skatteavlönade slav.

Sköt ditt jobb för min skull ja som pröjsar din lön kverulanten.
    Skall nog meddela avd:för jobbrelaterade missbrukar av nätet på arbetstid av mina skatteinbetalade pengar
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-07, 00:10

Åt helvete med alliansen var alltså min bild av att så många som 89% av pensionärerna ger regeringen tummen ner!

Som jag klart sa så är källan novus opinion!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-04-07, 00:12

Och du visar motsatsen idetta,skumt.
    Avd:att du är ett freak kakan!
    //berra
    Secrist
    Secrist

Pensionärer röstar blått :) - Sida 2 Empty Länk

Inlägg  Secrist 2010-04-07, 00:15

Åt helvete med alliansen var alltså min bild av att så många som 89% av pensionärerna ger regeringen tummen ner!

Som jag klart sa så är källan novus opinion!

Och länken till denna är...?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-04-07, 00:19

MartinLindgren skrev:Enligt Novus opinion, på frågan vad pensionärerna tycker om regeringens bemötande,

6% tycker alliansen gör rätt, undrar vilken samhällsgrupp dom 6% tillhör?
    5% Visste inte vad dom tyckte!

Kommer Östros att utlova skattelättnader? Nej, han talar endast om att "minska klyftorna".
    Detta innebär väl med socialdemokratisk logik att man höjer skatten för övriga, eller har jag missuppfattat det hela?
    Secrist
    Secrist

Pensionärer röstar blått :) - Sida 2 Empty Klyfta

Inlägg  Secrist 2010-04-07, 00:28

Kommer Östros att utlova skattelättnader? Nej, han talar endast om att "minska klyftorna".
    Detta innebär väl med socialdemokratisk logik att man höjer skatten för övriga, eller har jag missuppfattat det hela?

Fast nu ska ju sossarna inte höja skatterna enligt de själva i någon större utsträckning. Vilket lämnar en kraftig skattesänkning för pensionärerna för att täppa till skillnaden. Fast det lär de inte ha råd med så det ska bli intressant att se hur deras kommande valprogram kommer att se ut.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-07, 02:27

Secrist skrev:Privata marknader är inte detsamma som valfrihet!

Öh, jo det är exakt det det är. Det är själva fundamentet i valfrihet. Hur många val kan du göra om allt är statligt?

Nej! I praktiken minskar valmöjligheten för vanligt folk när statliga företag privatiseras. Statliga företag innebär att människorna inte skall bekymra sig enligt marknadsmodellen för vissa grundläggande samhällstjänster - så deras valfrihet i LIVET ökar. Privatisering ökar valfriheten som KONSUMENTER, vilket i sin tur knyter upp folk i detaljer - som i sin tur MINSKAR valfrihet i livet!

När exemeplevis energin är statlig, ökas den DEMOKRATISKA kontrollen av företaget, och individen kan istället för att finsgranska det finstilta i en massa erbjudanden, koncentrera sig på sitt liv och alla de vägval som finns där!

Staliga företag ÖKAR välfärden, som i sin tur ökar människors välbefinnande, och därmed deras valfrihet för frågor som är mer vesäntliga för individen. För de som ändå VILL engagera sig i frågan, är det i en demokrati möjlighet att göra detta genom att engagera sig politiskt.

Det innebär att ingen TVINGAS att välja, utan man kan välja det som intresserar en!

Privata marknader är bra vad gäller handel och traditionella konsumtionsvaror, men inte samhällstjänster!

Tvång är ALDRIG frihet!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-07, 02:29

Jag gick från höger till vänster när mn utbildning och livserfarenhet ökade! Razz
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-07, 02:30

Secrist skrev:Kommer Östros att utlova skattelättnader? Nej, han talar endast om att "minska klyftorna".

Fast nu ska ju sossarna inte höja skatterna enligt de själva i någon större utsträckning. Vilket lämnar en kraftig skattesänkning för pensionärerna för att täppa till skillnaden. Fast det lär de inte ha råd med så det ska bli intressant att se hur deras kommande valprogram kommer att se ut.

Är du sossarnas talesman?
    Secrist
    Secrist

Pensionärer röstar blått :) - Sida 2 Empty Tala

Inlägg  Secrist 2010-04-07, 07:42

Är du sossarnas talesman?

Nä. fast nu är ju sossarna det klart det största partiet inom de rödgröna och dessutom vana att vara ensamma härskare så de lär ju inte vara vidare intresserade av att lämna över för mycket makt till Mp och V. Speciellt inte till Lars Ohly med tanke på hans bristande ansvarskänsla för landets ekonomi.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-07, 23:24

Secrist skrev:Är du sossarnas talesman?

Nä. fast nu är ju sossarna det klart det största partiet inom de rödgröna och dessutom vana att vara ensamma härskare så de lär ju inte vara vidare intresserade av att lämna över för mycket makt till Mp och V. Speciellt inte till Lars Ohly med tanke på hans bristande ansvarskänsla för landets ekonomi.

Märker att du går mer på önsketänkande än faktiska faktorer...

Dessutom skrev du i en annan tråd det rakt motsatta än det du skriver här: att du inte förstår vad de rödgröna vill, trots att sossarna är de dominerande...

Upenbarligen vänder och vrider du dig rent paniskt, för att hitta vägar att smutskasta de rödgröna, utan att egentligen föra en saklig debatt...

Med ständiga one-liners, går du mestadels emot dina andra one-liners...
    Secrist
    Secrist

Pensionärer röstar blått :) - Sida 2 Empty De rödgröna

Inlägg  Secrist 2010-04-07, 23:55

Dessutom skrev du i en annan tråd det rakt motsatta än det du skriver här: att du inte förstår vad de rödgröna vill, trots att sossarna är de dominerande...

Upenbarligen vänder och vrider du dig rent paniskt, för att hitta vägar att smutskasta de rödgröna, utan att egentligen föra en saklig debatt...

Det beror snarare på att dina insikter i vad det rödgröna samarbetet består i är bedrövligt bristfälliga. Av någon märklig anledning så har du fått för dig att de rödgröna ska gå till val på tre enskilda program. Varför du inte klrara av att ta till dig fakta är lite oklart. Om det går så fullständigt emot allt du tror på att du vägrar inse det eller bara på ointresse låter jag vara osagt.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-08, 00:30

Secrist skrev:Dessutom skrev du i en annan tråd det rakt motsatta än det du skriver här: att du inte förstår vad de rödgröna vill, trots att sossarna är de dominerande...

Det beror snarare på att dina insikter i vad det rödgröna samarbetet består i är bedrövligt bristfälliga. Av någon märklig anledning så har du fått för dig att de rödgröna ska gå till val på tre enskilda program. Varför du inte klrara av att ta till dig fakta är lite oklart. Om det går så fullständigt emot allt du tror på att du vägrar inse det eller bara på ointresse låter jag vara osagt.

Med tanke på summan av substansen i dina "inlägg" tycker jag du kunde rätt mycket vara osagt
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-08, 02:28

Secrist skrev:Dessutom skrev du i en annan tråd det rakt motsatta än det du skriver här: att du inte förstår vad de rödgröna vill, trots att sossarna är de dominerande...

Just det... Glömde bort att du "står med båda fötterna i verkligheten", så dina ord är SANNING! Säger de rödgröna det du hävdar, så är det så - trots att du inte bara säger emot dig själv stup i kvarten, utan även dina länkar säger emot dig!

Måste vara jobbigt att försöka vara den stora ledaren!

Jag skrev att de rödgröna kommer att gå i val som tre olika partier, som skall samarbeta! I deras gemensamma program tycker jag detta framstår tydligt!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 18:23