MP vill sänka momsen/skatten på bl.a krog besök & frisörer, vilka går oftast på krogen? RIKA, vilka klipper sig oftast hos frisörer? RIKA, MP har fattat vad som behövs för att försöka vinna valet, men med fiffelMona & kommunistOhly så är det kört, men bra ide MP lägre skatter ger mer jobb & bättre välstånd.
+4
Regndrottning
MartinLindgren
theward
Sossar ee lata
8 posters
Mp vill skattesubventionera för rika!
theward- Antal inlägg : 6709
Sossar ee lata skrev:MP vill sänka momsen/skatten på bl.a krog besök & frisörer, vilka går oftast på krogen? RIKA, vilka klipper sig oftast hos frisörer? RIKA, MP har fattat vad som behövs för att försöka vinna valet, men med fiffelMona & kommunistOhly så är det kört, men bra ide MP lägre skatter ger mer jobb & bättre välstånd.
öhh...ja jisses vad du är skarp hehe
frisörena har ofta fullbokat och de flesta kunderna är inte rika
Likadant är de flesta kroggästerna inte rika heller.....
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Huvet på spiken S-ee-L självklart vill MP att alla som vill ska kunna gå på krogen om dom vill, inte bara välbärgade
Ingen blir gladare än jag och många med mig om vi kan slippa klippa oss själva och kunna gå till en frisör ibland?
Låter alldeles utmärkt att sänka momsen på tjänster så fler en bara välbärgare ska få tillgodogöra sig!
Helt enkelt en del av den rödgröna rättvisa politiken!
Ingen blir gladare än jag och många med mig om vi kan slippa klippa oss själva och kunna gå till en frisör ibland?
Låter alldeles utmärkt att sänka momsen på tjänster så fler en bara välbärgare ska få tillgodogöra sig!
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
Om detta är nu sååå bra, varför gjorde inte alliansen detta? De gillar ju subventioner.....
Men, det är väl för mycket 'pöbel' som nyttjar dessa tjänster....
Men, det är väl för mycket 'pöbel' som nyttjar dessa tjänster....
Dao- Antal inlägg : 26567
Seel
Varför kan du inte först svara på de frågor jag riktade till dig i den andra tråden du startade tidigare - där du förklarade att du ogillar att historievetenskapen skall vara objektiv?
Om du nu är aktiv på forumet, kanske du borde delta i de debatter du själv startar!!!???
Varför kan du inte först svara på de frågor jag riktade till dig i den andra tråden du startade tidigare - där du förklarade att du ogillar att historievetenskapen skall vara objektiv?
Om du nu är aktiv på forumet, kanske du borde delta i de debatter du själv startar!!!???
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
Den som kan tänka inser att det är att införa en variant av "RUT-avdraget" bakvägen.
Förslaget syftar till att försöka locka till sig fler väljare, men kommer med största sannolikhet att kompromissas bort när de presenterar sin gemensamma politik om några veckor, eftersom V aldrig kommer gå med på förslaget.
Förslaget syftar till att försöka locka till sig fler väljare, men kommer med största sannolikhet att kompromissas bort när de presenterar sin gemensamma politik om några veckor, eftersom V aldrig kommer gå med på förslaget.
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
MartinLindgren skrev:Huvet på spiken S-ee-L självklart vill MP att alla som vill ska kunna gå på krogen om dom vill, inte bara välbärgade
Samma skattesubvention för städning som för krogen, eller är det så att du är som alla andra sossar, när det gynnar DIG SJÄLV så är skattesänkning okej!!
The w sluta hyckla!! är det inte fler rika på krogen än låginkomsttagare!!?? då vet du inte hur låginkomsttagare har det!! hade Alliansen kommit med detta förslag så hade ni skrikit rakt ut!!! fan va patetiska ni är!! Losers måste jag säga!
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Losers måste jag säga!
It takes one to know one....
- Inlägg 9
Lilla DAO, jag är inte aktiv!
Dao skrev:Seel
Jag har viktigare saker i livet än att svara på dina idiotiska frågor, det du säger är ju bara trams!!! om man jobbar och bidrar så kan man inte göra som du & red C, sitta här 24/7-365.
- Inlägg 10
Det bästa Red C kunde säga om detta
RedCloud skrev:Losers måste jag säga!
Han är så förbannad på MP´s förslag, det vet jag!!
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
RedCloud skrev:Losers måste jag säga!
Hmmm... jag vill minnas att jag frågade innan varför inte alliansen subventionerade inte dessa branscher istället för RUT? Tänk så här... det förekommer mycket svartarbete inom dessa branscher och subventionering skulle vara ett bra sätt att göra svarta jobb, vita, inte sant?
Men, nej, det gick inte för sig.........Att subventionera tjänster som ALLA använder sig av går ju inte. Hur skulle det se ut?
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Tycker bara att alla skattesubentioner ska komma alla tillgodo inte bara vissa lyckligt lottade med stor plånbok som dom här pigavdragen!
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
Vänsterpartiet kan säkert förklara varför det inte funkar.
Dao- Antal inlägg : 26567
Sossar ee lata skrev:Dao skrev:Seel
Jag har viktigare saker i livet än att svara på dina idiotiska frågor, det du säger är ju bara trams!!! om man jobbar och bidrar så kan man inte göra som du & red C, sitta här 24/7-365.
Jag ställde en fråga till dig! Inget annat!
men klarar du inte av att svara på den, så kan du inte...
Uppenbarligen har du mer tid att sitta här än jag!!!
berralarzon- Antal inlägg : 6964
Sossar ee lata skrev:MP vill sänka momsen/skatten på bl.a krog besök & frisörer, vilka går oftast på krogen? RIKA, vilka klipper sig oftast hos frisörer? RIKA, MP har fattat vad som behövs för att försöka vinna valet, men med fiffelMona & kommunistOhly så är det kört, men bra ide MP lägre skatter ger mer jobb & bättre välstånd.
Du är väl så luggsliten så du behöver inte klippas alls seel..
//berra