Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Regndrottning
MartinLindgren
theward
Sossar ee lata
8 posters

    Mp vill skattesubventionera för rika!

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-30, 22:06

    MP vill sänka momsen/skatten på bl.a krog besök & frisörer, vilka går oftast på krogen? RIKA, vilka klipper sig oftast hos frisörer? RIKA, MP har fattat vad som behövs för att försöka vinna valet, men med fiffelMona & kommunistOhly så är det kört, men bra ide MP Very Happy lägre skatter ger mer jobb & bättre välstånd.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  theward 2010-03-30, 22:11

    Sossar ee lata skrev:MP vill sänka momsen/skatten på bl.a krog besök & frisörer, vilka går oftast på krogen? RIKA, vilka klipper sig oftast hos frisörer? RIKA, MP har fattat vad som behövs för att försöka vinna valet, men med fiffelMona & kommunistOhly så är det kört, men bra ide MP Very Happy lägre skatter ger mer jobb & bättre välstånd.

    öhh...ja jisses vad du är skarp hehe Wink
    frisörena har ofta fullbokat och de flesta kunderna är inte rika
    Likadant är de flesta kroggästerna inte rika heller.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-30, 22:13

    Huvet på spiken S-ee-L självklart vill MP att alla som vill ska kunna gå på krogen om dom vill, inte bara välbärgade
    Ingen blir gladare än jag och många med mig om vi kan slippa klippa oss själva och kunna gå till en frisör ibland?

    Låter alldeles utmärkt att sänka momsen på tjänster så fler en bara välbärgare ska få tillgodogöra sig!

    Helt enkelt en del av den rödgröna rättvisa politiken!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-30, 22:17

    Om detta är nu sååå bra, varför gjorde inte alliansen detta? De gillar ju subventioner.....

    Men, det är väl för mycket 'pöbel' som nyttjar dessa tjänster....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  Dao 2010-03-30, 22:19

    Seel

    Varför kan du inte först svara på de frågor jag riktade till dig i den andra tråden du startade tidigare - där du förklarade att du ogillar att historievetenskapen skall vara objektiv?

    Om du nu är aktiv på forumet, kanske du borde delta i de debatter du själv startar!!!???
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-30, 22:19

    Den som kan tänka inser att det är att införa en variant av "RUT-avdraget" bakvägen.

    Förslaget syftar till att försöka locka till sig fler väljare, men kommer med största sannolikhet att kompromissas bort när de presenterar sin gemensamma politik om några veckor, eftersom V aldrig kommer gå med på förslaget.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Men Martin, kan du då förklara vad felet är med RUT avdraget?

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-30, 22:36

    MartinLindgren skrev:Huvet på spiken S-ee-L självklart vill MP att alla som vill ska kunna gå på krogen om dom vill, inte bara välbärgade
    Ingen blir gladare än jag och många med mig om vi kan slippa klippa oss själva och kunna gå till en frisör ibland?

    Låter alldeles utmärkt att sänka momsen på tjänster så fler en bara välbärgare ska få tillgodogöra sig!

    Helt enkelt en del av den rödgröna rättvisa politiken!

    Samma skattesubvention för städning som för krogen, eller är det så att du är som alla andra sossar, när det gynnar DIG SJÄLV så är skattesänkning okej!!
    The w sluta hyckla!! är det inte fler rika på krogen än låginkomsttagare!!?? då vet du inte hur låginkomsttagare har det!! hade Alliansen kommit med detta förslag så hade ni skrikit rakt ut!!! fan va patetiska ni är!! Very Happy Losers måste jag säga!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  RedCloud 2010-03-30, 22:38

    Losers måste jag säga!

    It takes one to know one....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Lilla DAO, jag är inte aktiv!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-30, 22:40

    Dao skrev:Seel

    Varför kan du inte först svara på de frågor jag riktade till dig i den andra tråden du startade tidigare - där du förklarade att du ogillar att historievetenskapen skall vara objektiv?

    Om du nu är aktiv på forumet, kanske du borde delta i de debatter du själv startar!!!???

    Jag har viktigare saker i livet än att svara på dina idiotiska frågor, det du säger är ju bara trams!!! om man jobbar och bidrar så kan man inte göra som du & red C, sitta här 24/7-365.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Det bästa Red C kunde säga om detta

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-30, 22:41

    RedCloud skrev:
    Losers måste jag säga!

    It takes one to know one....

    Han är så förbannad på MP´s förslag, det vet jag!!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-30, 22:42

    RedCloud skrev:
    Losers måste jag säga!

    It takes one to know one....

    Hmmm... jag vill minnas att jag frågade innan varför inte alliansen subventionerade inte dessa branscher istället för RUT? Tänk så här... det förekommer mycket svartarbete inom dessa branscher och subventionering skulle vara ett bra sätt att göra svarta jobb, vita, inte sant?

    Men, nej, det gick inte för sig.........Att subventionera tjänster som ALLA använder sig av går ju inte. Hur skulle det se ut?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-30, 22:43

    Tycker bara att alla skattesubentioner ska komma alla tillgodo inte bara vissa lyckligt lottade med stor plånbok som dom här pigavdragen!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-30, 22:43

    Vänsterpartiet kan säkert förklara varför det inte funkar.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  Dao 2010-03-30, 22:43

    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:Seel

    Varför kan du inte först svara på de frågor jag riktade till dig i den andra tråden du startade tidigare - där du förklarade att du ogillar att historievetenskapen skall vara objektiv?

    Om du nu är aktiv på forumet, kanske du borde delta i de debatter du själv startar!!!???

    Jag har viktigare saker i livet än att svara på dina idiotiska frågor, det du säger är ju bara trams!!! om man jobbar och bidrar så kan man inte göra som du & red C, sitta här 24/7-365.

    Jag ställde en fråga till dig! Inget annat!

    men klarar du inte av att svara på den, så kan du inte...

    Uppenbarligen har du mer tid att sitta här än jag!!! Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  berralarzon 2010-03-30, 22:44

    Sossar ee lata skrev:MP vill sänka momsen/skatten på bl.a krog besök & frisörer, vilka går oftast på krogen? RIKA, vilka klipper sig oftast hos frisörer? RIKA, MP har fattat vad som behövs för att försöka vinna valet, men med fiffelMona & kommunistOhly så är det kört, men bra ide MP Very Happy lägre skatter ger mer jobb & bättre välstånd.

    Du är väl så luggsliten så du behöver inte klippas alls seel..
    //berra

    Sponsored content


    Mp vill skattesubventionera för rika! Empty Sv: Mp vill skattesubventionera för rika!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 19:04