Grattis kronprinsessan. Härmed får du lite skrivhjälp för framtiden.
Kommunistska Partiet
Liksom kommunistiska partiet vill jag ge henne denna present och säga grattis.
Till Sveriges regering och riksdag.
Med kopia till Carl Gustaf Folke Hubertus Bernadotte, Sveriges konung och statschef.
Tronavsägelse
Härmed förklarar jag Victoria Ingrid Alice Désirée Bernadotte, Sveriges kronprinsessa och hertiginna av Västergötland, att jag avsäger mig den tron och det ämbete som statschef som jag mot alla demokratiska principer ärver av börd.
Samtidigt avsäger jag mig min adliga titel och den egendom som min familj orättmätigt tillskansat sig sedan Sveriges adliga överklass för 200 år sedan installerade min anfader Jean Baptiste Bernadotte som Sveriges kronprins.
Jag och min man Daniel vill inte skämma ut Sverige genom den odemokratiska rest som arvsmonarkin utgör och vi vill inte smutsa vår kärlek genom att leva som parasiter i ett land som lämnat det feodala privilegiesamhället bakom sig. Vi vill fostra våra barn till demokratiska medborgare i ett jämlikt samhälle där alla gör rätt för sig och där släktskap inte ger någon fördel framför en annan.
Då jag saknar yrkesutbildning och tillgångar utöver de som orättmätigt tilldelats mig vill jag hovsamt anhålla om hjälp med att skaffa en lämplig lägenhet, gärna i Ockelbo, och en praktik-plats på dagis eller på något äldreboende, så att jag kan lära mig något om livet utanför de slott där mina föräldrar och hovstaten hållit mig isolerad under hela mitt hittillsvarande liv.
Avslutningsvis vill jag uppmana Sveriges riksdag att ta min tronavsägelse till skäl för att äntligen avskaffa den skamfläck som arvsmonarkin utgör för det demokratiska Sverige. Själv är jag numera republikan och jag förutsätter att de partier som säger sig vilja avskaffa monarkin tar detta tillfälle i akt att också göra det.
Haga slott 19 juni 2010-03-17
Victoria Ingrid Alice Désirée Westling
Kommunistska Partiet
Liksom kommunistiska partiet vill jag ge henne denna present och säga grattis.