Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
F.I.S.T
x-medborgare
marxisten
7 posters

Bröllopspresent till kronprinsessan

marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Bröllopspresent till kronprinsessan Empty Bröllopspresent till kronprinsessan

Inlägg  marxisten 2010-03-25, 18:12

Grattis kronprinsessan. Härmed får du lite skrivhjälp för framtiden.

Till Sveriges regering och riksdag.
    Med kopia till Carl Gustaf Folke Hubertus Bernadotte, Sveriges konung och statschef.

Tronavsägelse
    Härmed förklarar jag Victoria Ingrid Alice Désirée Bernadotte, Sveriges kronprinsessa och hertiginna av Västergötland, att jag avsäger mig den tron och det ämbete som statschef som jag mot alla demokratiska principer ärver av börd.

Samtidigt avsäger jag mig min adliga titel och den egendom som min familj orättmätigt tillskansat sig sedan Sveriges adliga överklass för 200 år sedan installerade min anfader Jean Baptiste Bernadotte som Sveriges kronprins.

Jag och min man Daniel vill inte skämma ut Sverige genom den odemokratiska rest som arvsmonarkin utgör och vi vill inte smutsa vår kärlek genom att leva som parasiter i ett land som lämnat det feodala privilegiesamhället bakom sig. Vi vill fostra våra barn till demokratiska medborgare i ett jämlikt samhälle där alla gör rätt för sig och där släktskap inte ger någon fördel framför en annan.

Då jag saknar yrkesutbildning och tillgångar utöver de som orättmätigt tilldelats mig vill jag hovsamt anhålla om hjälp med att skaffa en lämplig lägenhet, gärna i Ockelbo, och en praktik-plats på dagis eller på något äldreboende, så att jag kan lära mig något om livet utanför de slott där mina föräldrar och hovstaten hållit mig isolerad under hela mitt hittillsvarande liv.

Avslutningsvis vill jag uppmana Sveriges riksdag att ta min tronavsägelse till skäl för att äntligen avskaffa den skamfläck som arvsmonarkin utgör för det demokratiska Sverige. Själv är jag numera republikan och jag förutsätter att de partier som säger sig vilja avskaffa monarkin tar detta tillfälle i akt att också göra det.

Haga slott 19 juni 2010-03-17

Victoria Ingrid Alice Désirée Westling

Kommunistska Partiet

Liksom kommunistiska partiet vill jag ge henne denna present och säga grattis. Very Happy
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Bröllopspresent till kronprinsessan Empty Sv: Bröllopspresent till kronprinsessan

Inlägg  x-medborgare 2010-03-25, 21:31

Vi kollar ur denna tråd ter sig lite högre upp
    marxisten
    marxisten

Bröllopspresent till kronprinsessan Empty Sv: Bröllopspresent till kronprinsessan

Inlägg  marxisten 2010-03-26, 18:31

x-medborgare skrev:Vi kollar ur denna tråd ter sig lite högre upp

Tja, högern är helt ställda inför det faktum att även kommunister kan ge något till kronprinsessan, om än ej i materiella saker.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-26, 18:39

marxisten skrev:Grattis kronprinsessan. Härmed får du lite skrivhjälp för framtiden.

Till Sveriges regering och riksdag.
    Med kopia till Carl Gustaf Folke Hubertus Bernadotte, Sveriges konung och statschef.

Tronavsägelse
    Härmed förklarar jag Victoria Ingrid Alice Désirée Bernadotte, Sveriges kronprinsessa och hertiginna av Västergötland, att jag avsäger mig den tron och det ämbete som statschef som jag mot alla demokratiska principer ärver av börd.

Samtidigt avsäger jag mig min adliga titel och den egendom som min familj orättmätigt tillskansat sig sedan Sveriges adliga överklass för 200 år sedan installerade min anfader Jean Baptiste Bernadotte som Sveriges kronprins.

Jag och min man Daniel vill inte skämma ut Sverige genom den odemokratiska rest som arvsmonarkin utgör och vi vill inte smutsa vår kärlek genom att leva som parasiter i ett land som lämnat det feodala privilegiesamhället bakom sig. Vi vill fostra våra barn till demokratiska medborgare i ett jämlikt samhälle där alla gör rätt för sig och där släktskap inte ger någon fördel framför en annan.

Då jag saknar yrkesutbildning och tillgångar utöver de som orättmätigt tilldelats mig vill jag hovsamt anhålla om hjälp med att skaffa en lämplig lägenhet, gärna i Ockelbo, och en praktik-plats på dagis eller på något äldreboende, så att jag kan lära mig något om livet utanför de slott där mina föräldrar och hovstaten hållit mig isolerad under hela mitt hittillsvarande liv.

Avslutningsvis vill jag uppmana Sveriges riksdag att ta min tronavsägelse till skäl för att äntligen avskaffa den skamfläck som arvsmonarkin utgör för det demokratiska Sverige. Själv är jag numera republikan och jag förutsätter att de partier som säger sig vilja avskaffa monarkin tar detta tillfälle i akt att också göra det.

Haga slott 19 juni 2010-03-17

Victoria Ingrid Alice Désirée Westling

Kommunistska Partiet

Liksom kommunistiska partiet vill jag ge henne denna present och säga grattis. Very Happy

Ja GRATTIS !!! Cool
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Bröllopspresent till kronprinsessan Empty Kommunism

Inlägg  Secrist 2010-03-27, 02:16

Tja, högern är helt ställda inför det faktum att även kommunister kan ge något till kronprinsessan, om än ej i materiella saker.

Fast nu ligger väl kommunistiska partiet i väljarantal ungefär i nivå med Kalle Anka partiet så de gör ju inte mycket avtryck i politiken. Vilket kanske inte är så konstigt när man läser deras politiska program. Flat Earth Society har nog bättre verklighetsförankring. Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-27, 03:56

Secrist skrev:Tja, högern är helt ställda inför det faktum att även kommunister kan ge något till kronprinsessan, om än ej i materiella saker.

Fast nu ligger väl kommunistiska partiet i väljarantal ungefär i nivå med Kalle Anka partiet så de gör ju inte mycket avtryck i politiken. Vilket kanske inte är så konstigt när man läser deras politiska program. Flat Earth Society har nog bättre verklighetsförankring. Rolling Eyes

Secrist ska inte tala om verklighetsförankring Laughing
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-03-27, 06:28

Secrist skrev:Tja, högern är helt ställda inför det faktum att även kommunister kan ge något till kronprinsessan, om än ej i materiella saker.

Du kan i vilket fall inte säga annat än att detta var jäkligt kul skrivet av de. Very Happy

Och att jämföra KP med kalle anka partiet pga. att de har annorlunda åsikter än dig är bara fånigt...
    Secrist
    Secrist

Bröllopspresent till kronprinsessan Empty KP

Inlägg  Secrist 2010-03-28, 03:11

Och att jämföra KP med kalle anka partiet pga. att de har annorlunda åsikter än dig är bara fånigt...

Jag gjorde jämförelsen på grund av deras bedrövligt klena väljarstöd. Vilket i och för sig inte är så konstigt. Kan man tänka så väljer man bort dem.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-28, 09:44

Secrist skrev:Och att jämföra KP med kalle anka partiet pga. att de har annorlunda åsikter än dig är bara fånigt...

Jag gjorde jämförelsen på grund av deras bedrövligt klena väljarstöd. Vilket i och för sig inte är så konstigt. Kan man tänka så väljer man bort dem.

Om det stämmer, måste det ju ligga nära till hands för dig att rösta på dem
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-28, 23:26

Jo du X-et, jag tar och städar lite, Thors har fått sin vilja igenom igen, och har massa nonsendtrådar med samma innehåll, sitt RC-hat
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-03-28, 23:26

Dom har råd att köpa egna saker..
    //berra
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-03-28, 23:28

Om det stämmer, måste det ju ligga nära till hands för dig att rösta på dem

Fast att du hyser sympatier för dem står dig givetvis fritt. Vi lever i en demokrati. Även om deras demokratiska värderingar är något grumliga.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-28, 23:32

Secrist skrev:Om det stämmer, måste det ju ligga nära till hands för dig att rösta på dem

Fast att du hyser sympatier för dem står dig givetvis fritt. Vi lever i en demokrati. Även om deras demokratiska värderingar är något grumliga.

Ja nu har jag inte en aning om vad de står för. Men jag vet att alliansen tycker inte om att folk ska få rösta som dom vill, att " alla skulle tjäna på om debatten la sig"
    Att en justitieminister vill hänga ut folk som är misstänkta sexualbrottslingar, ett steg tillbaka till 1600-talet och häxbränningen ...

vad var det du sa Secrist ?? ... grumliga demokratiska värderingar ??
    Secrist
    Secrist

Bröllopspresent till kronprinsessan Empty Bort

Inlägg  Secrist 2010-03-28, 23:35

Att en justitieminister vill hänga ut folk som är misstänkta sexualbrottslingar, ett steg tillbaka till 1600-talet och häxbränningen ...

Vilket hon med rätta har fått ta emot en storm av kritik. Även internt.

Här är förresten vad KP anser om Lars Ohlys Vänsterparti. Kul läsning! Laughing

För sedan Sahlins tvingades ta med Vänsterpartiet i samarbetet, efter bassning från bland annat LO, så har Ohly & Co genomfört ett politiskt förvandlingsnummer som i omfattning och snabbhet har få motsvarigheter i svensk politik.

Fredrik Reinfeldt och hans ”nya” moderater kan slänga sig i väggen. I jämförelse med Ohly är Reinfeldt en charlatan i den politiska förhandlingsbranschen
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-28, 23:37

Secrist skrev:Att en justitieminister vill hänga ut folk som är misstänkta sexualbrottslingar, ett steg tillbaka till 1600-talet och häxbränningen ...

Vilket hon med rätta har fått ta emot en storm av kritik. Även internt.

Här är förresten vad KP anser om Lars Ohlys Vänsterparti. Kul läsning! Laughing

För sedan Sahlins tvingades ta med Vänsterpartiet i samarbetet, efter bassning från bland annat LO, så har Ohly & Co genomfört ett politiskt förvandlingsnummer som i omfattning och snabbhet har få motsvarigheter i svensk politik.

Fredrik Reinfeldt och hans ”nya” moderater kan slänga sig i väggen. I jämförelse med Ohly är Reinfeldt en charlatan i den politiska förhandlingsbranschen

Okej ... sa inte så mycket om deras politik.....
    Men det är ju rätt vanligt från dig
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-03-28, 23:44

Okej ... sa inte så mycket om deras politik.....
    Men det är ju rätt vanligt från dig

Och ingen som helst reaktion från dig vilket är rätt typiskt för forumvänstern. Det som inte stämmer med er världsbild ignoreras.

Och du kan även köpa böcker av Josef Stalin via deras hemsida som kommer att "ge en helt annan bild av honom" om man får tro förtexten. Det låter väl trevligt. cheers
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-03-28, 23:48

En bättre bröllopspresent vore väl om KP avskaffade sig själva Smile
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2010-03-28, 23:50

Kakmonstret skrev:En bättre bröllopspresent vore väl om KP avskaffade sig själva Smile

Kamratposten varför missunnar du skattetjyven gustavander han bästa tidning.
    //berra
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-03-28, 23:51

berralarzon skrev:
    Kakmonstret skrev:En bättre bröllopspresent vore väl om KP avskaffade sig själva Smile

//berra

Min tolkning var kunga paret ??? Very Happy
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2010-03-28, 23:53

x-medborgare skrev:
    berralarzon skrev:

//berra

Min tolkning var kunga paret ??? Very Happy

Very Happy
    //berra
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-03-29, 00:08

Städutryckning!
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2010-03-29, 00:11

Swipe är bra.
    //berra
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-03-29, 00:22

Städutryckning!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:03