Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
Sniperace
Markus
Thetaxpayer
marxisten
Nixons_näsa
berralarzon
GustavAnder
PE Dal
x-medborgare
Kakmonstret
Blåfront
R.O.F.L
Corven
fredrik rahm70
cleopatra
formsvackan
kanaljen
Regndrottning
Redvictory
IK HAAT COMMUNISME
Vercingetorix
theward
SiP
RedCloud
lazy
råttan.
Sossar-e-lata
DirtyDog
MartinLindgren
ANNA2LINK
blueheaven
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 12 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  kanaljen 2009-04-22, 10:52

ANNA2LINK skrev:Nä, jag ifrågasätter bara ditt och Martins beteende och avsikter. Mer av sådant, och vi har en havererad välfärd. Det är bara inse att sverige är inget rikt land nåmer, det har ingenting med alliansens politik att göra. Vi har förlorat arbetslinjen i sverige, rakt av.
    Kanaljen

Mitt och Martins betéende , berätta mr Kanalj???

Vara hemma och gnöla, låta andra betala för er överlevnad!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-22, 10:56

martin7lindgren skrev:Var inne på ett annat forum här om dagen för första gången, det första jag såg var en diskution om Mr. Rahm?
    Jag lovar att det inte är något meriterande, No

låt mej gissa..

mammag och dom Rödas forum..

där ingen debatt kommer till skott pga att alla tycker likadant??

Exempel:

alliansen är stora satan.

-ja du har rätt..mmm..

ja

japp det är dom...aaa...mmmm...

Sorry dubbelnickar ej.. vad jag vet går det ej ju??

SÅ intressant är du ej och ej heller detta forumet som för länge sedan spårat ut.
    (vilket jag påpekade redan när DU skrev ditt 3 inlägg av dom 1000tals du "producerat dag efter dag)

No
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-22, 10:59

Vara hemma och gnöla, låta andra betala för er överlevnad!
    Kanaljen

Jag betalar för min egen överlevnad ska du veta. Jag har jobbat och betalat skatt innan jag blev sjuk, så jag har betalat och kommer betala min försäkring som jag får ut i dag. Jag är ju en av dom sjukskrivna som troligtvis kommer jobba 100% inom rimlig framtid. Så klaga inte själv!!!

Sen har vi rätt att klaga vi med som vem som helst Kanaljen!!!
    ANNA2LINK

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 12 Empty Kanaljen

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-22, 11:03

Det bästa vore att sätta munkavel på oss va, vi som inte är värda något enligt många av er???
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-22, 11:04

ANNA2LINK skrev:Vara hemma och gnöla, låta andra betala för er överlevnad!

Jag betalar för min egen överlevnad ska du veta. Jag har jobbat och betalat skatt innan jag blev sjuk, så jag har betalat och kommer betala min försäkring som jag får ut i dag. Jag är ju en av dom sjukskrivna som troligtvis kommer jobba 100% inom rimlig framtid. Så klaga inte själv!!!

vid tanke på att en arbetslös i arbetsförålder kostar Staten kommuner och skattebetalare ca <350000kr per år (mer om du är sjuk)
    kan man ju undra hur mycket du betalat in då för att "rättfärdiga" allt.

kanske dags att komma igen efter över 10år( vad du SJÄLV skrivit) eller har du hamnat i den fällan alliansen inte vill se folk i...bidragfällan..där man passivt väntar på nästa utbetalning och nästa och nästa..
    [b]
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 11:09

Anna, mitt tips är att lägg ner, Mr. Rahm/Cetarded, helt bortkastad ditt att besvara en sån pappskalle, med mer än max ett svar,
    Vi vet ju att den pysen närmast är att likna vid en repig skiva som hackat upp sig, No
    Ett riktigt stolpskott och inget annat!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-22, 11:12

vid tanke på att en arbetslös i arbetsförålder kostar Staten kommuner och skattebetalare ca 350000 per år (mer om du är sjuk)
    kan man ju undra hur mycket du betalat in då för att "rättfärdiga" allt.

kanske dags att komma igen efter över 10år( vad du SJÄLV skrivit) eller har du hamnat i den fällan alliansen inte vill se folk i...bidragfällan..där man passivt väntar på nästa utbetalning och nästa och nästa..

Fredrik Jag har inte varit sjukskriven i 10 år. Jag blev sjukskriven 2001 och har varit helt och halvt sjukskriven senad dess. 2006 blev jag jätte sjuk och inlagd på sjukhus för vård våren 2006. Kunde varken äta eller dricka... Men fick bra vård som gjorde att jag hämtade mig.

Förra året arbetsprovade jag och söker även nu en plats att arbetspröva på... För att se hur många timmar som jag kommer att klara av att jobba i framtiden.

[color=orange]Jag vill och hoppas inte att jag har hamnat i en bidragsfälla... Men många som är sjuka och kommer att förbli sjuka lär hamna där...[/color jag hör inte till en av dom
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 11:12

Du är fan dummare än vad jag trodde, du är ju för tusan bannad en gång redan för tilltaget!
    Du gick ju även ut här om dagen och berättade om alla dina datorer och den på jobbet,
    Nej du, vet allt om dubbelnick, förneka bäst fan du vill, mig lurar du inte! No
    ANNA2LINK

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 12 Empty Martin

Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-22, 11:15

Martin jag vill inte att Fredrik och andra här inne ska se mig som en lat sjukskriven människa eftersom den bilden inte stämmer. Derför är jag så envis med att svara detta eftersom dom påstår det själva något som dom själva inte vet, bara något som dom antar...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 11:24

Anna, det viktigaste är att vi är många fler som inte tror det?
    Själv får jag så djävla mycket skit på mig, särskilt det som kommerfrån fåntratten Mr. Rahm är helt utan värde,
    Varför bry sig om ett misstag och stolpskott som han? No

Så kom ihåg det Anna, du är fullt trovärdig, finns ingen som helst anledning att misstro och misstänkliggöra dig,

Men du vet ju att stalking är ju favoritnöjet för en del här på forumen, och Mr. Rahm i alla sina skepnader har ju länge gått i täten för det betendet, så till den milda grad att jag är säker på att 99% av alla här på forumet känner till det!

Som jag ser på saken Anna, bättre att Mr. Rahm i alla sina olika skepnader blir förbannad än du! Wink
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 13:12

ANNA2LINK skrev:Vara hemma och gnöla, låta andra betala för er överlevnad!
    Kanaljen

Sen har vi rätt att klaga vi med som vem som helst Kanaljen!!!

Men hur länge tror du de pengarna som du betalade in netto en gång i tiden räcker nu Anna?

Du har fått frågan förut men inte svarat.

Har för mig att svaret var att pengarna du betalat in hade förbrukats efter några månader!

Du kan ju själv räkna fram hur mycket du tjänat under en tioårsperiod och multiplicera detta med 8,2% sjukförsäkringsavgift och sedan dela det med en månadsutbetalning från FK så får du fram ett ungefärligt svar!

Jag skall dock hjälpa dig på traven för enkelhetens skull antager vi att du tjänat 200000kr/år * 10år detta blir då 2 miljoner,
    vi multiplicerar detta med 8,2% sjukförsäkringsavgift och får då 164000kr vi delar detta med 15000kr i nuvarande ersättning inklusive skatten,
    och får då avrundat uppåt 15 månader sedan är dessa pengar förbrukade.

Du har antagligen inte jobbat dessa tio år i följd och hur många år har du varit hemma?

Du behöver inte svara på de sista frågorna men skall heller inte tro att några års jobbande täcker bidragsutbetalningar för resten av livet!

Senast ändrad av blueheaven den 2009-04-22, 13:35, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 13:31

och du Mr. Blue menar att du jobbat in pengar till samhället så du bär alla kostnader om sjukdom eller skada drabbar dig då,?
    För som du vet har du inga garantier för någonting?
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 13:39

martin7lindgren skrev:och du Mr. Blue menar att du jobbat in pengar till samhället så du bär alla kostnader om sjukdom eller skada drabbar dig då,?

Hela systemet bygger på att de flesta faktiskt måste bidraga för att det överhuvudtaget skall finnas några pengar till dem som av olika anledningar måste ha dessa inkomster från socialförsäkringssystemen!

Om de som får pengar från kassan överstiger 8,2% så gör det att statens finanser går med underskott, det förstår du nog martin ifall du anstränger dig lite?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-22, 13:45

blueheaven skrev:
    martin7lindgren skrev:och du Mr. Blue menar att du jobbat in pengar till samhället så du bär alla kostnader om sjukdom eller skada drabbar dig då,?

Hela systemet bygger på att de flesta faktiskt måste bidraga för att det överhuvudtaget skall finnas några pengar till dem som av olika anledningar måste ha dessa inkomster från socialförsäkringssystemen!

Om de som får pengar från kassan överstiger 8,2% så gör det att statens finanser går med underskott, det förstår du nog martin ifall du anstränger dig lite?

Hur förklarar du aerodynamik för en 3åring??

lol!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-04-22, 13:47

fredrik rahm skrev:
    blueheaven skrev:

Fortsatt ickedebatt,nonsensnlägg och pesonangrepp från M_W

lol!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-22, 13:51

Redvictory skrev:
    fredrik rahm skrev:
    blueheaven skrev:

Fortsatt ickedebatt,nonsensnlägg och pesonangrepp fån M_W

lol!

gammalt debattordspråk:

När redvictory loggar in..då fylls forumet av rent nonsens.. ungefär som rödgrönas politik..

Var är mona?? 3 veckors påsklov??=)
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 14:10

Ett ännu äldre indianskt ordspråk och tales sätt, en stor mun som talar med ett barns tunga! geek
    Mr. Rahm i ett nötskal! geek
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 22:24

Nu börjar vi närma oss nästa spadtag i samarbetet, nu börjar de rödgröna presentera sina talesmän i olika frågor,
    Mona och Sossarna håller presskonferens i morgon med frågan var nyss upp i Adaktusson TV 8,
    Dom flesta tunga, välkända och erfarna namn, ett nytt verkställande utskott håller på att formeras!
    Mona Sahlin satsar på tunga erfarna namn, bollen börjar alltså rulla och få upp farten!

Leve Mona Sahlin!
    Leve De rödgröna!
    Mot Rosenbad 2010! bounce
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-04-23, 22:46

Tunga erfarna namn = gammal skåpmat, ingen förnyelse att vänta alltså, samma gamla sosseri som vanligt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 23:05

Mr. Raahhhmmmm! No /Mr. ceetttaaaarrrddddeeeedddd! No
    Du har ylat och tjatat om den rödgröna politiken och det gemensamma arbetet! No
    Du tror väl inte på fullt allvar att jag räknat med några hyllningar från dig ?geek

Självklart blir du bara ändå tjurigare, men det är ju ditt problem! geek
    Så du lär få många anledningar att gå i taket framöver! Very Happy

Leve Mona Sahlin! bounce
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-04-23, 23:15

Sosseriet ska lösa sina gigantiska problem med ett nytt utskott. Detta ska ske genom att dra in ett gäng hgamla betonghäckar. Jag önskar dem lycka till. Det lär de behöva.

Nånting säger mig att denna sosserisoppa kommer få Alliansen att gå fram ännnu mer.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-04-23, 23:17

Jag som trodde Rörans nya politik skulle visa hur man realiserar sin vision om rättvisa, solidaritet, empati och annat trams. Betonghäckarna kanske inte vet vad detta är.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 23:22

Det är rätt Mr. Råtta! No
    Pinna på du, det ligger väl i din natur, Wink
    Trots att din plats på Topp 8/ The Dreamteam är ohotad! Very Happy

Leve Mona Sahlin! bounce
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-04-23, 23:33

Hur var det nu? Fördömer du kommunisternas massmord?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-04-25, 00:31

Mona har nu lyckats med konststycket att på bara 2 år tappa nästan 30% av väljarstödet. Det är bra för Sverige. Leve Mona Sahlin.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:02