blueheaven 2009-04-22, 13:12
ANNA2LINK skrev:Vara hemma och gnöla, låta andra betala för er överlevnad!
Kanaljen
Jag betalar för min egen överlevnad ska du veta. Jag har jobbat och betalat skatt innan jag blev sjuk, så jag har betalat och kommer betala min försäkring som jag får ut i dag. Jag är ju en av dom sjukskrivna som troligtvis kommer jobba 100% inom rimlig framtid. Så klaga inte själv!!!
Sen har vi rätt att klaga vi med som vem som helst Kanaljen!!!
Men hur länge tror du de pengarna som du betalade in netto en gång i tiden räcker nu Anna?
Du har fått frågan förut men inte svarat.
Har för mig att svaret var att pengarna du betalat in hade förbrukats efter några månader!
Du kan ju själv räkna fram hur mycket du tjänat under en tioårsperiod och multiplicera detta med 8,2% sjukförsäkringsavgift och sedan dela det med en månadsutbetalning från FK så får du fram ett ungefärligt svar!
Jag skall dock hjälpa dig på traven för enkelhetens skull antager vi att du tjänat 200000kr/år * 10år detta blir då 2 miljoner,
vi multiplicerar detta med 8,2% sjukförsäkringsavgift och får då 164000kr vi delar detta med 15000kr i nuvarande ersättning inklusive skatten,
och får då avrundat uppåt 15 månader sedan är dessa pengar förbrukade.
Du har antagligen inte jobbat dessa tio år i följd och hur många år har du varit hemma?
Du behöver inte svara på de sista frågorna men skall heller inte tro att några års jobbande täcker bidragsutbetalningar för resten av livet!
Senast ändrad av blueheaven den 2009-04-22, 13:35, ändrad totalt 1 gång