Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
Kakmonstret
Sniperace
Secrist
theward
redalert
Susz X
F.I.S.T
11 posters

Förbjud frakt av bröd mer än 15 mil !!!

marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Förbjud frakt av bröd mer än 15 mil !!! - Sida 2 Empty Sv: Förbjud frakt av bröd mer än 15 mil !!!

Inlägg  marxisten 2010-03-22, 00:11

x-medborgare skrev:Mest lokala är väll att baka det i sitt eget lokala kök. Very Happy

Inget alternativ för mig... Brandkåren har nog annat att göra än att rycka ut för mina brödbak. Very Happy

Skämt åsido så har du rätt och att baka själv ger förmodligen betydligt bättre bröd för hälsan än massproducerad skit. Jag brukar sällan baka dock, vårt hembakta överlåter jag åt farsan...
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Förbjud frakt av bröd mer än 15 mil !!! - Sida 2 Empty Sv: Förbjud frakt av bröd mer än 15 mil !!!

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-22, 01:34

Secrist skrev:Hur menar du nu ?

Låt säga att du startar ett bageri i din gamla hemort i glesbygden. Där finns många arbetslösa och alla går in i detta med liv och lust. Dina produkter blir populära och du vill komma in på ICA. Hoppsan. Där blev det stopp. ICA finns över hela landet vilket lär kräva betydligt längre frakter än 15 mil för att nå ut till kunderna. Alltså kan du inte växa och därmed inte kunna anställa några fler medarbetare.

Och ??... bröd ätes väl över hela landet .... det kan ju inte ligga på en bagares ansvar Cool
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-03-22, 09:27

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-22, 13:33

Städhjälpen F.I.S.T tar på sig förklät Cool
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Förbjud frakt av bröd mer än 15 mil !!! - Sida 2 Empty Bröd

Inlägg  Secrist 2010-03-22, 14:06

Och ??... bröd ätes väl över hela landet .... det kan ju inte ligga på en bagares ansvar

Så du vill alltså lagstifta bort företagares möjligheter att bli framgångsrika?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-03-22, 17:54

Blåfjant är hysterisk igen... så jag flyttar upp tråden. Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:02