Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Dao
Susz X
6 posters

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Sniperace 2010-05-12, 16:33

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:lite av att svänga sig och bortförklara? Very Happy

    Inte ett dugg!

    Sniperace skrev:att försöka få det att vara annat än vad det är, jag tror inte att någon tror att detta är en "right wing" sak av en uramerikan, eller ens någon som ser det som en amerikansk revolt mot staten, utan istället som vad det i verkligheten var, en som trodde att han slogs för den muslimska saken mot fienden... en förvillad och hjäntvättad fanatiker....

    och ditåt pekar de fakta som framkommit

    Problemet är att klara upp "vad det är"!

    Det är det som vi inte vet! Inte du heller!

    Men du är ju mycket för att komma med fördomar och konspirationsteorier stup i kvarten, och tillskriva detta "verkligheten"...

    Men det är du det!

    Det är uppenbart att det för dig bara finns en "sanning" - oavsett vad för fakta som än finns tillgängligt!

    med andra ord så kvittar det vad den misstänkte själv säger, han är väl tvingad till det av CIA, det ska passa i DIN världsbild för att vara fakta och sanning.

    är det din fasta och orubbliga åsikt att han tvingats erkänna det som skett med bakgrund osv?

    och att det istället rör sig om en konspiration för att smutskasta Islam och människor från mellanöstern?


    för KONSPIRATION, det är ju DET du stöder, att usa konspirerar för att sätta åt islam osv, istället för att erkänna att jo, det finns missledda individer som gör så, men icke, tyvär blir det mer och mer uppenbart att du avvisar ALLA bevis som inte stöder dina åsikter i detta
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Dao 2010-05-12, 17:52

    Sniperace skrev:med andra ord så kvittar det vad den misstänkte själv säger, han är väl tvingad till det av CIA, det ska passa i DIN världsbild för att vara fakta och sanning.

    är det din fasta och orubbliga åsikt att han tvingats erkänna det som skett med bakgrund osv?

    och att det istället rör sig om en konspiration för att smutskasta Islam och människor från mellanöstern?


    för KONSPIRATION, det är ju DET du stöder, att usa konspirerar för att sätta åt islam osv, istället för att erkänna att jo, det finns missledda individer som gör så, men icke, tyvär blir det mer och mer uppenbart att du avvisar ALLA bevis som inte stöder dina åsikter i detta

    Such...

    Nej - det kvittar inte vad den misstänkte säger - men du vet inte vad han säger och inte jag heller. Du UTGÅR från att det som massmedia hävdat stämmer, som sanning, och jag utgår inte från att det är sanning, utan bara att det är vad massmedia beskriver!

    DET är min världsbild av fakta och sanning! Fakta är fakta, spekulationer är spekulationer! Du vill att dina spekulationer skall ses som fakta - men sådan är inte jag!

    Jag vet inte vad den misstänkte har sagt eller inte sagt, och därför har jag inga direkta ståndpunkter om detta!

    Konspirationsteorier får du själv tampas med. Sådant skiter jag fullständigt i.

    För utan FAKTA är det sådant du får luta dig till!

    Jag stödjer INTE konspiration, mer än i din fantasi!

    Varför skulle jag ha svårt att erkänna att det finns människor som gör så? Sådana metoder har jag öppet argumenterat mot under alla åren jag hållit till på debattforum!!!

    Men det finns ingen fakta om att det är så som du skriver om mannen i detta fallet!

    Om jag skall avvisa några bevis, måste du FRAMFÖRA några sådana också - men som vanligt i sådana här sammanhang så FANTISERAR du fram saker, som du sedan vill kalla fakta!

    Det är liksom DITT problem!!!

    Det KAN vara så som du skriver, kanske till och med sannolikt! Men det finns ännu ingen fakta som visar detta!

    Och det finns inget som visar vad just dessa uppgifter skulle betyda!

    Men DU nöjer dig med att konstatera att en muslim åter har blivit missledd av dumma pakistanier så att denne skulle skapa en ickefungerande bomb i New York!

    Bara sådär! Inga obekväma frågor alls! Och de som inte köper ditt resonemang försöker du ljuga ihop konspirationsteorier om!

    Du visar ditt sanna jag gång efter gång, Sniper! Och det är ingen vacker syn!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Till Dao!!

    Inlägg  KickTheRasist 2010-05-12, 18:50

    Allt denna diskussionen påminner mig faktisk om en bok som var s.k fullt proppad s.k sanningen att det faktisk Palestinier har alldrig existerat och att dem är faktisk illegalla invandrare i Israel .


    Boken heter "From Time Immemorial" av Joan Peters , denna var ju fullt accepterad i USA som fullständiga sanningen !!



    Tills Norman Finkelstein en förskarstuderande på MIT har börjat granska den samma rejält .. på slutet har denna vissats upp som ett totalt bluff som gick enbart i USA och Israels intresse . Jag vet inte om du känner till den , men just denna diskus "OM FAKTA" "som pågår här" har påmint mig om denna .. Smile



    MVH
    //KTR
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Dao 2010-05-12, 19:22

    Ja, detta med vad som är "fakta" eller inte verkar det finnas en massa mer eller mindre stolliga åsikter om!

    Det vissa här måste lära sig är att det är inte per automatik "fakta" om ett påstående stämmer med det man skulle vilja att det var!

    Fakta kan också betyda så mycket olika saker. Ta bara det som Sniper lyft fram som fakta:

    Denne mannen skall tydligen nyligen ha blivit amerikansk medborgare. Det är mycket svårt att bara så där bli amerikansk medborgare, om man inte har gjort något speciellt för landets säkerhet eller liknande. Inget av detta finns med i de "fakta" Sniper lägger fram.

    OK - han var i Pakistan ett halvår. Vad jag förstår så var det ingen överraskning för amerikanarna att mannen hade pakistansk ursprung. Att resa dit är i sig inget konstigt.

    Skulle ha ha blivit utbildad i Pakistan? I sådana fall är det en smått korkad utbildning, må jag säga. Och vem stod för utbildningen i sådana fall? Sniper utgår från att det var islamister. Men även Pakistans säkerhetstjänst gör liknande saker, och de är i praktiken helt styrda av CIA (Det är fakta, faktiskt).

    Så inget av det som Sniper hävdar är "fakta", går emot de frågor jag ställde från början. Frågor man uppenbarligen inte får ställa...

    Mina misstankar är baserad på vad USA gjort tidigare ett flertal gånger (Fakta). Tonkinbukten är bara den mest extrema, liksom en motsvarande på Kuba i början av 1900-talet. Lägg till de gånger under Kalla kriget man agerat på detta sättet, och nu närmast i Ira och Afghanistan ett flertal tillfällen...

    Visst kan det vara så simpelt som Sniper påstår. Om det är som jag har antytt, så lär ingen fakta i världen övertyga sådana som Sniper för detta. För han har redan låst in sig på sina fantasier - genom att kalla DEM för fakta!

    Så skapas fanatism!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  KickTheRasist 2010-05-12, 19:43

    Dao skrev:Ja, detta med vad som är "fakta" eller inte verkar det finnas en massa mer eller mindre stolliga åsikter om!

    Det vissa här måste lära sig är att det är inte per automatik "fakta" om ett påstående stämmer med det man skulle vilja att det var!

    Fakta kan också betyda så mycket olika saker. Ta bara det som Sniper lyft fram som fakta:

    Denne mannen skall tydligen nyligen ha blivit amerikansk medborgare. Det är mycket svårt att bara så där bli amerikansk medborgare, om man inte har gjort något speciellt för landets säkerhet eller liknande. Inget av detta finns med i de "fakta" Sniper lägger fram.

    OK - han var i Pakistan ett halvår. Vad jag förstår så var det ingen överraskning för amerikanarna att mannen hade pakistansk ursprung. Att resa dit är i sig inget konstigt.

    Skulle ha ha blivit utbildad i Pakistan? I sådana fall är det en smått korkad utbildning, må jag säga. Och vem stod för utbildningen i sådana fall? Sniper utgår från att det var islamister. Men även Pakistans säkerhetstjänst gör liknande saker, och de är i praktiken helt styrda av CIA (Det är fakta, faktiskt).

    Så inget av det som Sniper hävdar är "fakta", går emot de frågor jag ställde från början. Frågor man uppenbarligen inte får ställa...

    Mina misstankar är baserad på vad USA gjort tidigare ett flertal gånger (Fakta). Tonkinbukten är bara den mest extrema, liksom en motsvarande på Kuba i början av 1900-talet. Lägg till de gånger under Kalla kriget man agerat på detta sättet, och nu närmast i Ira och Afghanistan ett flertal tillfällen...

    Visst kan det vara så simpelt som Sniper påstår. Om det är som jag har antytt, så lär ingen fakta i världen övertyga sådana som Sniper för detta. För han har redan låst in sig på sina fantasier - genom att kalla DEM för fakta!

    Så skapas fanatism!


    Helt rätt !!

    Men du glömde också inblandning i Kambodja och installation av USA vanliga anhängare i deras regering etc..

    USA har gjort många smutsiga drag som dem kommer att betala förr eller senare och vi skall inte snacka om förbannade Araber det är historia för sig själv ...



    MVH
    //KTR
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Dao 2010-05-12, 20:47

    KickTheRasist skrev:
    Dao skrev:Ja, detta med vad som är "fakta" eller inte verkar det finnas en massa mer eller mindre stolliga åsikter om!

    Det vissa här måste lära sig är att det är inte per automatik "fakta" om ett påstående stämmer med det man skulle vilja att det var!

    Fakta kan också betyda så mycket olika saker. Ta bara det som Sniper lyft fram som fakta:

    Denne mannen skall tydligen nyligen ha blivit amerikansk medborgare. Det är mycket svårt att bara så där bli amerikansk medborgare, om man inte har gjort något speciellt för landets säkerhet eller liknande. Inget av detta finns med i de "fakta" Sniper lägger fram.

    OK - han var i Pakistan ett halvår. Vad jag förstår så var det ingen överraskning för amerikanarna att mannen hade pakistansk ursprung. Att resa dit är i sig inget konstigt.

    Skulle ha ha blivit utbildad i Pakistan? I sådana fall är det en smått korkad utbildning, må jag säga. Och vem stod för utbildningen i sådana fall? Sniper utgår från att det var islamister. Men även Pakistans säkerhetstjänst gör liknande saker, och de är i praktiken helt styrda av CIA (Det är fakta, faktiskt).

    Så inget av det som Sniper hävdar är "fakta", går emot de frågor jag ställde från början. Frågor man uppenbarligen inte får ställa...

    Mina misstankar är baserad på vad USA gjort tidigare ett flertal gånger (Fakta). Tonkinbukten är bara den mest extrema, liksom en motsvarande på Kuba i början av 1900-talet. Lägg till de gånger under Kalla kriget man agerat på detta sättet, och nu närmast i Ira och Afghanistan ett flertal tillfällen...

    Visst kan det vara så simpelt som Sniper påstår. Om det är som jag har antytt, så lär ingen fakta i världen övertyga sådana som Sniper för detta. För han har redan låst in sig på sina fantasier - genom att kalla DEM för fakta!

    Så skapas fanatism!


    Helt rätt !!

    Men du glömde också inblandning i Kambodja och installation av USA vanliga anhängare i deras regering etc..

    USA har gjort många smutsiga drag som dem kommer att betala förr eller senare och vi skall inte snacka om förbannade Araber det är historia för sig själv ...



    MVH
    //KTR

    Jag syftade mer på de gånger USA har utsatt sina egna medborgare för fara!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  KickTheRasist 2010-05-12, 20:57

    Dao skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Dao skrev:Ja, detta med vad som är "fakta" eller inte verkar det finnas en massa mer eller mindre stolliga åsikter om!

    Det vissa här måste lära sig är att det är inte per automatik "fakta" om ett påstående stämmer med det man skulle vilja att det var!

    Fakta kan också betyda så mycket olika saker. Ta bara det som Sniper lyft fram som fakta:

    Denne mannen skall tydligen nyligen ha blivit amerikansk medborgare. Det är mycket svårt att bara så där bli amerikansk medborgare, om man inte har gjort något speciellt för landets säkerhet eller liknande. Inget av detta finns med i de "fakta" Sniper lägger fram.

    OK - han var i Pakistan ett halvår. Vad jag förstår så var det ingen överraskning för amerikanarna att mannen hade pakistansk ursprung. Att resa dit är i sig inget konstigt.

    Skulle ha ha blivit utbildad i Pakistan? I sådana fall är det en smått korkad utbildning, må jag säga. Och vem stod för utbildningen i sådana fall? Sniper utgår från att det var islamister. Men även Pakistans säkerhetstjänst gör liknande saker, och de är i praktiken helt styrda av CIA (Det är fakta, faktiskt).

    Så inget av det som Sniper hävdar är "fakta", går emot de frågor jag ställde från början. Frågor man uppenbarligen inte får ställa...

    Mina misstankar är baserad på vad USA gjort tidigare ett flertal gånger (Fakta). Tonkinbukten är bara den mest extrema, liksom en motsvarande på Kuba i början av 1900-talet. Lägg till de gånger under Kalla kriget man agerat på detta sättet, och nu närmast i Ira och Afghanistan ett flertal tillfällen...

    Visst kan det vara så simpelt som Sniper påstår. Om det är som jag har antytt, så lär ingen fakta i världen övertyga sådana som Sniper för detta. För han har redan låst in sig på sina fantasier - genom att kalla DEM för fakta!

    Så skapas fanatism!


    Helt rätt !!

    Men du glömde också inblandning i Kambodja och installation av USA vanliga anhängare i deras regering etc..

    USA har gjort många smutsiga drag som dem kommer att betala förr eller senare och vi skall inte snacka om förbannade Araber det är historia för sig själv ...



    MVH
    //KTR

    Jag syftade mer på de gånger USA har utsatt sina egna medborgare för fara!


    Jag förstår vad du menar men jag har även tänkt på deras inblandning och imperialism genom hela världen ifrån Kuba , Kambodja Irak , Palestina bland annat .. som i sitt tur ger den oonskade faran som dem kallar för Terrorism idag.

    Och allt sådant har hänt förre WTC 09/11 .


    MVH
    //KTR
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Dao 2010-05-12, 21:15

    KickTheRasist skrev:Jag förstår vad du menar men jag har även tänkt på deras inblandning och imperialism genom hela världen ifrån Kuba , Kambodja Irak , Palestina bland annat .. som i sitt tur ger den oonskade faran som dem kallar för Terrorism idag.

    Och allt sådant har hänt förre WTC 09/11 .


    MVH
    //KTR

    Javisst finns det mycket att ta i! Även i det fallet!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  KickTheRasist 2010-05-12, 21:24

    Dao skrev:
    KickTheRasist skrev:Jag förstår vad du menar men jag har även tänkt på deras inblandning och imperialism genom hela världen ifrån Kuba , Kambodja Irak , Palestina bland annat .. som i sitt tur ger den oonskade faran som dem kallar för Terrorism idag.

    Och allt sådant har hänt förre WTC 09/11 .


    MVH
    //KTR

    Javisst finns det mycket att ta i! Även i det fallet!



    Den värsta faran är just förbannade muslimer som USA har utnyttjat till 100 % + att dem krigar i deras länder på falska grunder, som i sitt tur ger Olja som intresse där.

    Jag är väldigt skeptisk att Amerikanerna skulle sprida den falska demokrati i mellanöstern om det är inte för intressens skull (OLJA) instämmer du här ???
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Sniperace 2010-05-17, 14:55


    Denne mannen skall tydligen nyligen ha blivit amerikansk medborgare. Det är mycket svårt att bara så där bli amerikansk medborgare, om man inte har gjort något speciellt för landets säkerhet eller liknande. Inget av detta finns med i de "fakta" Sniper lägger fram.

    nej, du fantiserar nog lite nu, det är faktiskt inte så svårt att få amerikansket medborgarskap, det delas ut "green cards" i mångtusental varje är, det är lätt att få visum med arbetstillstånd om ett amerikanskt företag garanterar arbete, och efter att ha arbetat ett antal år beviljas medborgarskap utan större problem (ett krav är språktest och test på amerikansk historia och kunskap om hur man lever i usa)
    idag är det också på det sättet att väldigt många ILLEGALA invandrare som visar sig har arbetat och skött sig i ett antal år nästan automatiskt ges detta.
    och det är också något som sker i ett stort antal fall per år, långt mycket större än den totala invandringen till sverige inklusive dem som inte får stanna varje år.

    så var har du dina "fakta" Dao, jag tycker det mer ser ut som antipropaganda och desinformation.... det är inte bara svart med "den store satan"

    min systerson gick tre år i skola i USA, var hemma ett år och åker nu tillbaka för att fortsätta studera, med godkänt arbetstillstånd, och i stort sett garantier att få stanna livet ut om han så önskar, och jag tror INTE det beror på att han spelar amerikansk fotboll och är duktig på det Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Dao 2010-05-17, 18:31

    Nu sköt du dig i foten igen, Sniper!

    Jag har inte framlagt någon fakta alls - så därför kan den inte heller se ut som antipropaganda och desinformation!

    Jag bara ifrågassatte den "fakta" du kommit med.

    Och uppenbarligen trampade jag dig på tåna, om det nu finns några kvar efter dina vådaskjutningar! Very Happy

    Är din son pakistanier? Laughing
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Sniperace 2010-05-17, 21:00

    Dao skrev:Nu sköt du dig i foten igen, Sniper!

    Jag har inte framlagt någon fakta alls - så därför kan den inte heller se ut som antipropaganda och desinformation!

    Jag bara ifrågassatte den "fakta" du kommit med.

    Och uppenbarligen trampade jag dig på tåna, om det nu finns några kvar efter dina vådaskjutningar! Very Happy

    Är din son pakistanier? Laughing

    que, ännu har jag aldrig skjutit mig i foten, de gröna kort jag talar om delas ut över HELA världen, och en väldigt stor del av dessa delas ut i sådana länder som pakistan osv...

    och nej, han är en vanlig svensk, men helt utan rikedom eller meriter, förutom att han är duktig i skolan och i amerikansk fotboll Very Happy


    du framlade som FAKTA att för att en pakistanier skulle få medborgarskap så var denne tvungen att ha hjälpt USA osv...


    Denne mannen skall tydligen nyligen ha blivit amerikansk medborgare. Det är mycket svårt att bara så där bli amerikansk medborgare, om man inte har gjort något speciellt för landets säkerhet eller liknande. Inget av detta finns med i de "fakta" Sniper lägger fram.

    förnekar du nu detta?

    för det ÄR lögn och antipropaganda, den absoluta merparten av sk green cards ges till människor med små tillgångar osv... männsikor som har behov och kan få en framtid där...

    varför sådant behov av att svartmåla? tycker du inte de gör tillräckligt med skit utan att fördenskull behöva ge dem skit för sådant som inte är sant?

    och tydlgen läser du inte, eller också lider du av svår läsförståelse, det står nämligen int son, utan SYSTERSON
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 00:11

    Personer från länder som Pakistan får inte gröna kort hur som helst, Sniper... Nu är du nog inte liiiite naiv, tror jag...

    Just därför min fråga om din son, som du använde som beskrivning för att hävda att pakistanier minsann alla är välkomna till USA när som helst! Laughing
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Sniperace 2010-05-18, 10:02

    Dao skrev:Personer från länder som Pakistan får inte gröna kort hur som helst, Sniper... Nu är du nog inte liiiite naiv, tror jag...

    Just därför min fråga om din son, som du använde som beskrivning för att hävda att pakistanier minsann alla är välkomna till USA när som helst! Laughing

    tillåt mig gapskratta, varför blanda in min son, han är inte i USA och har inte varit där, jag har överhuvudtaget INTE skrivit om MIN son, fortfarande var det min SYSTERSON.... Very Happy

    vad sysslar du med drogar du eller, jag undrar eftersom du tydligen INTE läser utan bara skriver?

    Och JO, det är faktiskt så att det kommer en hel del pakistanier till USA, både som studerande och annat, de har sällan gjort ågot för USA,s säkerhet osv, och sköter de sig som studerande eller det de kommit för så har de samma chans som alla andra.

    den som är naiv är nog du, det är nog den där lilla tanken på "den store satan" osv som gror i dig, att det kan aldrig finnas något bra hos dem osv osv...

    detta avslöjar du ju i inlägg efter inlägg där man ser dina fördomar mot usa.

    de gör ofta fel, och de gör skit, men de ska fan i mej inte ha skit för dina osanningar och dina fördomar
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 11:24

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Personer från länder som Pakistan får inte gröna kort hur som helst, Sniper... Nu är du nog inte liiiite naiv, tror jag...

    Just därför min fråga om din son, som du använde som beskrivning för att hävda att pakistanier minsann alla är välkomna till USA när som helst! Laughing

    tillåt mig gapskratta, varför blanda in min son, han är inte i USA och har inte varit där, jag har överhuvudtaget INTE skrivit om MIN son, fortfarande var det min SYSTERSON.... Very Happy

    vad sysslar du med drogar du eller, jag undrar eftersom du tydligen INTE läser utan bara skriver?

    Och JO, det är faktiskt så att det kommer en hel del pakistanier till USA, både som studerande och annat, de har sällan gjort ågot för USA,s säkerhet osv, och sköter de sig som studerande eller det de kommit för så har de samma chans som alla andra.

    den som är naiv är nog du, det är nog den där lilla tanken på "den store satan" osv som gror i dig, att det kan aldrig finnas något bra hos dem osv osv...

    detta avslöjar du ju i inlägg efter inlägg där man ser dina fördomar mot usa.

    de gör ofta fel, och de gör skit, men de ska fan i mej inte ha skit för dina osanningar och dina fördomar

    Förlåt då, din SYSTERSON, då...

    Du verkar smått fixerad vid "den store Satan", Sniper. Man KAN faktiskt vara kritisk mot USA utan att hata landet..

    Och nej - vanliga pakistanier har inte mycket till chans att komma till USA! De hat INTE samma chans som andra, folk från vita europeiska i-länder som Sverige. Detta diskuteras mycket av aktivister i USA - men uppenbarligen är frågan inte aktuell på denna debattsida - för då blir man "USA-hatare"...

    Hade det varit som du skriver, skulle människosmuggling och liknande knappast vara ett så stort problem i USA, bland andra!

    Din inställning är smått tröttsam, Sniper.

    Den påminner om det som andra högertomtar här inne klagar på - att man inte får vara kritisk till invandringen - för då blir man "rasist".

    Här gäller att man inte får vara kritisk till USA, för då är man "USA-hatare"!

    Och jo - du är sannerligen naiv i detta fallet!

    Och ja - jag tänker fortsäta att vara kritisk till det jag anser är värt att kritisera - trots dina försöka att förlöjlig, censurera eller tysta mig!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Sniperace 2010-05-18, 13:17

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Personer från länder som Pakistan får inte gröna kort hur som helst, Sniper... Nu är du nog inte liiiite naiv, tror jag...

    Just därför min fråga om din son, som du använde som beskrivning för att hävda att pakistanier minsann alla är välkomna till USA när som helst! Laughing

    tillåt mig gapskratta, varför blanda in min son, han är inte i USA och har inte varit där, jag har överhuvudtaget INTE skrivit om MIN son, fortfarande var det min SYSTERSON.... Very Happy

    vad sysslar du med drogar du eller, jag undrar eftersom du tydligen INTE läser utan bara skriver?

    Och JO, det är faktiskt så att det kommer en hel del pakistanier till USA, både som studerande och annat, de har sällan gjort ågot för USA,s säkerhet osv, och sköter de sig som studerande eller det de kommit för så har de samma chans som alla andra.

    den som är naiv är nog du, det är nog den där lilla tanken på "den store satan" osv som gror i dig, att det kan aldrig finnas något bra hos dem osv osv...

    detta avslöjar du ju i inlägg efter inlägg där man ser dina fördomar mot usa.

    de gör ofta fel, och de gör skit, men de ska fan i mej inte ha skit för dina osanningar och dina fördomar

    Förlåt då, din SYSTERSON, då...

    Du verkar smått fixerad vid "den store Satan", Sniper. Man KAN faktiskt vara kritisk mot USA utan att hata landet..

    Och nej - vanliga pakistanier har inte mycket till chans att komma till USA! De hat INTE samma chans som andra, folk från vita europeiska i-länder som Sverige. Detta diskuteras mycket av aktivister i USA - men uppenbarligen är frågan inte aktuell på denna debattsida - för då blir man "USA-hatare"...

    Hade det varit som du skriver, skulle människosmuggling och liknande knappast vara ett så stort problem i USA, bland andra!

    Din inställning är smått tröttsam, Sniper.

    Den påminner om det som andra högertomtar här inne klagar på - att man inte får vara kritisk till invandringen - för då blir man "rasist".

    Här gäller att man inte får vara kritisk till USA, för då är man "USA-hatare"!

    Och jo - du är sannerligen naiv i detta fallet!

    Och ja - jag tänker fortsäta att vara kritisk till det jag anser är värt att kritisera - trots dina försöka att förlöjlig, censurera eller tysta mig!

    vill du förklara för mig varför det då finns så många pakistanier i usa?
    de har väl inte allihopa gjort bra saker för usa,s säkerhetstjänst? lol!

    att det finns människosmuggling beror helt på att efterfrågan är många gånger större än tillgången, men det lär du aldrig förstå misstänker jag.

    Man får förstås inte ha några skelett i garderoben om man vill dit, och det ser jag som förståeligt, Sverige vill inte heller ha brottslingar som invandrar, det stora problemet är ju vilka som är det....


    och nej, JAG förlöjligar INTE dig, det gör du helt på egen hand.....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 14:58

    Sniperace skrev:vill du förklara för mig varför det då finns så många pakistanier i usa?
    de har väl inte allihopa gjort bra saker för usa,s säkerhetstjänst? lol!

    att det finns människosmuggling beror helt på att efterfrågan är många gånger större än tillgången, men det lär du aldrig förstå misstänker jag.

    Man får förstås inte ha några skelett i garderoben om man vill dit, och det ser jag som förståeligt, Sverige vill inte heller ha brottslingar som invandrar, det stora problemet är ju vilka som är det....


    och nej, JAG förlöjligar INTE dig, det gör du helt på egen hand.....

    USA har haft MYCKET NÄRA samarbete med den pakistanska diktaturen under en lång tid. Det visar sig också i invandring. På samma sätt var det när Iran var klinetstat under Shah - då kom många iranier från maktgrupperna till USA. Inte många kommer dit efter att Iran slutade vara lydstat...

    Det är inte bara de som direkt arbetat för USA som får hjälpen, utan även anhöriga och nära vänner - och givetvis de som har råd med mutorna...

    Detta har det skrivits mycket om. Vad gäller Pakistan borde du läsa på lite... Speciellt deras relation med USA är spännande - om du nu ens vill ta åt dig av vanlig fakta.

    Läs lite Taroq Ali, så får du lite på fötterna...

    Just det om efterfrågan är större än tillgången är just min poäng, så det förstår jag fullständigt. Hur det är med dig är en annan fråga...

    Dit sista stycke visar hur naiv du faktiskt är! Den är nästan sjuklig...

    ATT USA inte har något emot att skydda brottslingar, terrorister och diktaturer borde vara en självklarhet idag, för det har det skrivits spaltmetrar om vid detta laget.

    För Washington handlar det bara om ifall det är DERAS brottslingar eller inte det handlar om!

    DET åtminstone borde du väl ändå lärt dig av Afghanistan och Irak - att USA:s vänner mycket snart blir deras ovänner - så snart de inte är lydiga.

    Ytterligare erfarenheter dräller det av i nutidshistorien, men på något sätt känns det som slöseri med energin att ta upp mer...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Sniperace 2010-05-18, 17:35

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:vill du förklara för mig varför det då finns så många pakistanier i usa?
    de har väl inte allihopa gjort bra saker för usa,s säkerhetstjänst? lol!

    att det finns människosmuggling beror helt på att efterfrågan är många gånger större än tillgången, men det lär du aldrig förstå misstänker jag.

    Man får förstås inte ha några skelett i garderoben om man vill dit, och det ser jag som förståeligt, Sverige vill inte heller ha brottslingar som invandrar, det stora problemet är ju vilka som är det....


    och nej, JAG förlöjligar INTE dig, det gör du helt på egen hand.....

    USA har haft MYCKET NÄRA samarbete med den pakistanska diktaturen under en lång tid. Det visar sig också i invandring. På samma sätt var det när Iran var klinetstat under Shah - då kom många iranier från maktgrupperna till USA. Inte många kommer dit efter att Iran slutade vara lydstat...

    Det är inte bara de som direkt arbetat för USA som får hjälpen, utan även anhöriga och nära vänner - och givetvis de som har råd med mutorna...

    Detta har det skrivits mycket om. Vad gäller Pakistan borde du läsa på lite... Speciellt deras relation med USA är spännande - om du nu ens vill ta åt dig av vanlig fakta.

    Läs lite Taroq Ali, så får du lite på fötterna...

    Just det om efterfrågan är större än tillgången är just min poäng, så det förstår jag fullständigt. Hur det är med dig är en annan fråga...

    Dit sista stycke visar hur naiv du faktiskt är! Den är nästan sjuklig...

    ATT USA inte har något emot att skydda brottslingar, terrorister och diktaturer borde vara en självklarhet idag, för det har det skrivits spaltmetrar om vid detta laget.

    För Washington handlar det bara om ifall det är DERAS brottslingar eller inte det handlar om!

    DET åtminstone borde du väl ändå lärt dig av Afghanistan och Irak - att USA:s vänner mycket snart blir deras ovänner - så snart de inte är lydiga.

    Ytterligare erfarenheter dräller det av i nutidshistorien, men på något sätt känns det som slöseri med energin att ta upp mer...

    so what?


    och ändå är det FORTFARANDE en hel del vanliga fattiga pakistanier som får chansen i USA..... ett lotteri, javisst, men ändå!

    det enda jag debatterar i denna fråga är eg detta om möjligheten at invandra och få medborgarskap i USA, och DÄR har du blivit motbevisad även om du vägrar se det Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Dao 2010-05-18, 23:59

    Sniperace skrev:so what?


    och ändå är det FORTFARANDE en hel del vanliga fattiga pakistanier som får chansen i USA..... ett lotteri, javisst, men ändå!

    det enda jag debatterar i denna fråga är eg detta om möjligheten at invandra och få medborgarskap i USA, och DÄR har du blivit motbevisad även om du vägrar se det Very Happy

    Du har inte bevisat någonting. Du har kommit med åsikter!

    Förutom det har du klart och tydligt i denna och andra trådar just nu, klart och tydligt berättat att du själv bestämmer VAD som får kritiseras, VAD dina debattmotståndare skall få tycka, att du hånar de som vågar säga emot dig, etc, etc...

    I sista stycket har du dessutom mage att hävda att du motbevisat mog, alltså klappat dig själv på axeln...

    DESSUTOM har du mage att hävda att jag inte skulle respektera dina åsikter - när jag klart och tydligt markerat att det är dina DEBATTMETODER jag ifrågassat, vilket gör om man undrar hur det är ställt med dig egentligen.

    Tidigare försökte du i alla fall hålla en vettig ton när du debatterade. Nu undrar man om du har drabbats av någonting eller om ditt namn har naickats av någon annan som medvetet gör dig oärligare än du egentligen är!

    Hur som helst önskar jag den mer ödmjuke Sniper tillbaka, och den Sniper jag debatterat med de senaste dagarna får krypa ner under ett täcke och stanna där!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  redalert 2010-05-19, 00:06

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:so what?


    och ändå är det FORTFARANDE en hel del vanliga fattiga pakistanier som får chansen i USA..... ett lotteri, javisst, men ändå!

    det enda jag debatterar i denna fråga är eg detta om möjligheten at invandra och få medborgarskap i USA, och DÄR har du blivit motbevisad även om du vägrar se det Very Happy

    Du har inte bevisat någonting. Du har kommit med åsikter!

    Förutom det har du klart och tydligt i denna och andra trådar just nu, klart och tydligt berättat att du själv bestämmer VAD som får kritiseras, VAD dina debattmotståndare skall få tycka, att du hånar de som vågar säga emot dig, etc, etc...

    I sista stycket har du dessutom mage att hävda att du motbevisat mog, alltså klappat dig själv på axeln...

    DESSUTOM har du mage att hävda att jag inte skulle respektera dina åsikter - när jag klart och tydligt markerat att det är dina DEBATTMETODER jag ifrågassat, vilket gör om man undrar hur det är ställt med dig egentligen.

    Tidigare försökte du i alla fall hålla en vettig ton när du debatterade. Nu undrar man om du har drabbats av någonting eller om ditt namn har naickats av någon annan som medvetet gör dig oärligare än du egentligen är!

    Hur som helst önskar jag den mer ödmjuke Sniper tillbaka, och den Sniper jag debatterat med de senaste dagarna får krypa ner under ett täcke och stanna där!

    Dao du är snart den ende som inte fattat att det är du själv och dina "debattmetoder" som är käpprätt åt helvete! affraid
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Dao 2010-05-19, 10:30

    redalert skrev:Dao du är snart den ende som inte fattat att det är du själv och dina "debattmetoder" som är käpprätt åt helvete! affraid

    Eftersom jag då är så dum, kanske du, som då är så smart, kan berätta för mig vilka av mina debattmetoder som skulle vara så fel!?

    Skall jag göra som du - inte komma med några sakliga inlägg alls, utan bara snacka skit om andra?

    helst inte...

    Sponsored content


    Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet. - Sida 2 Empty Sv: Militären planerade bombatacker/ mord i smyG - för sedan Ge islamister skulden för dådet.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-19, 19:47