+6
marxisten
captaincodd
F.I.S.T
croz
MartinLindgren
Sossar ee lata
10 posters
Gnäll gnäll gnäll, facket bara gnäller & kräver!!! bortskämda arbetare är vad det är!!
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Är din personal mindre arbetare än andra S-ee-L, vad tycker dom om att deras chef, det vill säga du kallar dom lata och bortskämda!
croz- Antal inlägg : 278
Är denna SEL någon vänsteranhängare som gör parodi på hur man tror att en alliansanhängare är?
Hur är det med din personkännedom croz, lika med noll tycks det?
S-ee-L är nog en av dom blåaste forumblåingarna, sen tycker jag något jag tror mig vara rätt ensam om bland oss rödgröna att S-ee-L står högt över er andra, men det betyder inte att han får stå oemotsagd!
S-ee-L är nog en av dom blåaste forumblåingarna, sen tycker jag något jag tror mig vara rätt ensam om bland oss rödgröna att S-ee-L står högt över er andra, men det betyder inte att han får stå oemotsagd!
croz- Antal inlägg : 278
MartinLindgren skrev:Hur är det med din personkännedom croz, lika med noll tycks det?
Den är rätt bra faktiskt, tackar som frågar?
Hur är det med din ironikännedom, lika med noll tycks det?
Att du ser upp till SEL bryr jag mig inte så mycket om..
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
"Tonläget har höjts i avtalsförhandlingarna.
Svenskt näringslivs vd Urban Bäckström anser att att fackförbunden måste sansa sig.
– Det vore klädsamt om han höll tyst. Han är inte den som sitter i förhandlingar just nu, säger GS-ordföranden Per-Olof Sjöö till Aftonbladet".
Avdelning Moderat yttrandefrihet ??
Svenskt näringslivs vd Urban Bäckström anser att att fackförbunden måste sansa sig.
– Det vore klädsamt om han höll tyst. Han är inte den som sitter i förhandlingar just nu, säger GS-ordföranden Per-Olof Sjöö till Aftonbladet".
Avdelning Moderat yttrandefrihet ??
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 7
Bra
inlägg där croz "Parodi på arbetare" ASG
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 8
Vad
kinkiga dom är dirrarna.Dom kanske har pissig lön och liten,,,,,Eller nåt,men faktum är att all vinst inte kan gå till aktieägarna,för utan arbetare inga aktieägare och tvärt om.Alltså lite mer solidarisk fördelning,eller hur???
marxisten- Antal inlägg : 5060
Bortskämda? Knappast! Men proletariatet måste strida för sina rättigheter så att inte den parasittala ledningen tar de ifrån oss... Det är snarare till Svenskt Näringsliv man ska säga fy fan till, som uppmuntrar noll avtal och lönesänkningar, samtidigt som man uppmuntrar höjd lön till chefen....
UPP TILL KAMP!
- Inlägg 10
Sv: Gnäll gnäll gnäll, facket bara gnäller & kräver!!! bortskämda arbetare är vad det är!!
Ser upp till kvider croz som om han har magknip, för mig har vi alla lika värde, sen förbehåller jag mig rätten att tycka vad jag vill om vem jag vill, inget du behöver gnugga dina geniknölar för!
Delar helt din åsikt F.I.S.T, låt näringslivet driva nollavtal till knegarna och fantasilöner och bonusar till sig själv, det har dom inget gehör för!
Delar helt din åsikt F.I.S.T, låt näringslivet driva nollavtal till knegarna och fantasilöner och bonusar till sig själv, det har dom inget gehör för!
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 11
Sv: Gnäll gnäll gnäll, facket bara gnäller & kräver!!! bortskämda arbetare är vad det är!!
Vore väl schysst med några riktigt feta strejker inför valet i september...så får vi se hur mycket "arbetarparti" moderaterna är.....
- Inlägg 12
RedCloud skrev:Vore väl schysst med några riktigt feta strejker inför valet i september...så får vi se hur mycket "arbetarparti" moderaterna är.....
Skulle sitta fint som fan...
- Inlägg 13
Ge rätten att sparka folk som strejkar!!
Så som facket beter sig så är det fan inte mer än rätt, kolla bara fallet i Waxholm som slutade med att företaget gick i KK och därav blev många untan jobb!!! tack för det facket!
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 14
Sossar ee lata skrev:Så som facket beter sig så är det fan inte mer än rätt, kolla bara fallet i Waxholm som slutade med att företaget gick i KK och därav blev många untan jobb!!! tack för det facket!
Är du full igen? stackars fru och barn.
//berra
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 15
stackars fru och barn
Det finns inga berra, bara mellan Seel´s öron finns dom....
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 16
RedCloud skrev:stackars fru och barn
Det finns inga berra, bara mellan Seel´s öron finns dom....
Hehe!två hjärnceller ala seel,s kan inte hållas sams
//berra
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 17
Man får göra små offer för att alla inte ska bli offer.Sossar ee lata skrev:Så som facket beter sig så är det fan inte mer än rätt, kolla bara fallet i Waxholm som slutade med att företaget gick i KK och därav blev många untan jobb!!! tack för det facket!
Dvs ska man helt slå arbetsrätt och kollektivavtal på en arbetsplats, då kommer detta att sprida sig saom en löpeld.
Fast det är väl det du vill?
Det är inte bara sjuka o arbetslösa som ska stå med mössan i hand, nää det ska även arbetarna göra(de ska veta hut och rätta sig i ledet, är det inte så högern tänker?)
- Inlägg 18
Sossar ee lata skrev:Så som facket beter sig så är det fan inte mer än rätt, kolla bara fallet i Waxholm som slutade med att företaget gick i KK och därav blev många untan jobb!!! tack för det facket!
Den dagen som:
Ledningen ej tar ut bonus.
VD:n ej för löneökningen (snarare minskning, de är ju nedskärningar)
Inga aktievinster betalas ut...
Den dagen detta sker över en avtalsperiod, kanske vi kan diskutera noll avtal, kanske. Inte innan! Har man råd till dessa tre saker har man fan råd att ge löner åt de anställda utan att gå i konkurs...
Gällande Waxholm gjorde facket bara rätt. Utsugning och utnyttjande av arbetskraft skall bekämpas med järnhand!
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 19
Ja visst är vi gnälliga tex.. Astra chefen 27% löneökning.
24 miljoner om året jävlar vad timmar han måste ha på sitt dygn för att hinna jobba för den lönen.
Och utelninge upp 10 %... Fattiga dom däringa Astra nissarna förstår att det knappt räcker 05% till löntagarna vi kan ju inte ha bossarna på soc ju eller hur.
24 miljoner om året jävlar vad timmar han måste ha på sitt dygn för att hinna jobba för den lönen.
Och utelninge upp 10 %... Fattiga dom däringa Astra nissarna förstår att det knappt räcker 05% till löntagarna vi kan ju inte ha bossarna på soc ju eller hur.
- Inlägg 20
Lilla kommunistunge
marxisten skrev:Sossar ee lata skrev:Så som facket beter sig så är det fan inte mer än rätt, kolla bara fallet i Waxholm som slutade med att företaget gick i KK och därav blev många untan jobb!!! tack för det facket!
Den dagen som:
Den dagen detta sker över en avtalsperiod, kanske vi kan diskutera noll avtal, kanske. Inte innan! Har man råd till dessa tre saker har man fan råd att ge löner åt de anställda utan att gå i konkurs...
Gällande Waxholm gjorde facket bara rätt. Utsugning och utnyttjande av arbetskraft skall bekämpas med järnhand!
Om du sätter in pengar på banken förväntar du dig ränta eller hur?
- Inlägg 21
Sossar ee lata skrev:marxisten skrev:Sossar ee lata skrev:Så som facket beter sig så är det fan inte mer än rätt, kolla bara fallet i Waxholm som slutade med att företaget gick i KK och därav blev många untan jobb!!! tack för det facket!
Den dagen som:
Om du sätter in pengar på banken förväntar du dig ränta eller hur?
Gjorde jag det skulle jag inte har de där längre, med tanke på att jag inte får nån ränta.
SeeL, fattar du nada. Så länge de har råd att pumpa ut pengar utanför företaget så har de råd att ge anställda löner...
Ägarna förtjänar ingen vinst om de går så dåligt att man inte har råd med att ge de anställda bra lön...
Som sagt, när man slutar med dessa meningslösa utgifter, kanske jag kan gå med på nollavtal. Så länge man har råd till dem så har de råd att ge de anställda bra avtal...
Sponsored content
- Inlägg 22