Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
F.I.S.T
Secrist
MartinLindgren
Kakmonstret
Sniperace
RedCloud
R.O.F.L
captaincodd
12 posters

    Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  captaincodd 2010-03-14, 13:34

    Nu sägs det att renfällen ringde upp erdogan i turkiet och försäkrade att han personligen inte står bakom det demokratiska beslutet att fördöma folkmorden för hundra år sen.Ska inte han som STATSMINISTER stå för vad riksdagen röstar igenom undrar jag då?Ynkedom tycker jag och en jävla lismare och taskspelare,,,,,,
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2010-03-14, 13:51

    captaincodd skrev:Nu sägs det att renfällen ringde upp erdogan i turkiet och försäkrade att han personligen inte står bakom det demokratiska beslutet att fördöma folkmorden för hundra år sen.Ska inte han som STATSMINISTER stå för vad riksdagen röstar igenom undrar jag då?Ynkedom tycker jag och en jävla lismare och taskspelare,,,,,,

    Stämmer det att han ringt detta samtal har M tappat min röst.
    Vilket hyckleri om detta skulle stämma.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  RedCloud 2010-03-14, 14:19

    Varifrån kommer uppgifterna CC ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  R.O.F.L 2010-03-14, 14:23

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  RedCloud 2010-03-14, 14:31

    Statsminister Fredrik Reinfeldt försäkrade dessutom i ett telefonsamtal på lördagen med den turkiske premiärministern Recep Tayyip Erdogan att han inte var överens med riksdagen i dess beslut att beteckna övergreppen mot armenier som folkmord. Detta enligt Erdogans officiella hemsida på nätet, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.

    Reinfeldt ska också ha sagt att Sverige fortsatt stödjer Turkiets strävan att gå med i EU.

    Då har vi en (m) röst mindre då ROFL ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  R.O.F.L 2010-03-14, 14:46

    RedCloud skrev:
    Statsminister Fredrik Reinfeldt försäkrade dessutom i ett telefonsamtal på lördagen med den turkiske premiärministern Recep Tayyip Erdogan att han inte var överens med riksdagen i dess beslut att beteckna övergreppen mot armenier som folkmord. Detta enligt Erdogans officiella hemsida på nätet, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.

    Reinfeldt ska också ha sagt att Sverige fortsatt stödjer Turkiets strävan att gå med i EU.

    Då har vi en (m) röst mindre då ROFL ?

    Mycket möjligt, hoppas detta hamnar under luppen. Vad är motivet?

    Ett folkmord är ett folkmord,

    Den 22 augusti 1939, några dagar innan den tyska armén marscherade över gränsen till Polen, gav Adolf Hitler sina generaler order om att hänsynslöst skjuta polska män, kvinnor och barn. Han förklarade:

    ”Endast så kommer vi att vinna det livsrum vi behöver. När allt kommer omkring, vem talar idag om armenierna?”

    ”man bör kalla saker och ting vid deras rätta namn”
    Olof Palme
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  RedCloud 2010-03-14, 14:54

    Ett folkmord är ett folkmord,

    Ja, tänkt om det hade gällt förintelsen ?
    Hade herr Reinfeldt ringt fru Merkel och ursäktat sig då också ?


    Senast ändrad av RedCloud den 2010-03-14, 15:05, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-03-14, 14:58

    [quote="RedCloud"]
    Ett folkmord är ett folkmord,


    Ja, tänkt om det hade gällt förintelsen ?
    Hade herr Reinfeldt ringt fru Merkel och ursäktat sig då också ?

    det tråkiga är att även sossarnas partistyrelse var emot att erkänna detta som folkmord, men KONGRESSEN ansåg annorlunda, så det tvingade partistyrelsen att vika sig.....

    så de är väl inte heller så fina eller hur?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-14, 15:00

    Har riksdagen någonsin röstat om att förintelsen var ett folkmord?
    Eller att Stalin är världens värsta folkmördare?
    Har man röstat om att det som hände i Rwanda var ett folkmord?

    Bildt/Reinfeldt har rätt i att man inte ska politisera historien.

    Jag tycker regeringen gör rätt som skjuter på beslutet. Blir det en borgerlig seger kanske de måste bita i det sura äpplet och förolämpa Turkiet. Blir det en rödgrön seger får väl deras utrikesminister - sannolikt Urban Ahlin, som har samma uppfattning som Reinfeldt och Bildt i frågan, kritisera Turkiet för något som hände för snart 100 år sedan, och därmed förvärra de svensk-turkiska relationerna ytterligare.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-14, 15:14

    Kända Socialdemokrater som var frånvarande då riksdagen röstade om frågan:

    Urban Ahlin
    Berit Andnor
    Thomas Bodström
    Leif Pagrotsky

    även Maria Wetterstrand och Peter Eriksson var frånvarande.

    Oppositionen har gjort detta till en moralisk viktig fråga. Då vågade många av deras främsta företrädare inte vara delaktiga i själva omröstningen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-14, 19:54

    Som jag ser det svingar Reinfeldt en pisksnärt över vår riksdag, hans omyndig förklarande är ju nästan ett föräderi?

    Man tycker ju att statsministern ska respektera demokratiskt tagna riksdagsbeslut!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Genocide

    Inlägg  Secrist 2010-03-14, 20:19

    Ja, tänkt om det hade gällt förintelsen ?
    Hade herr Reinfeldt ringt fru Merkel och ursäktat sig då också ?


    Fast nu gällde det inte förintelsen så det blir ju en rätt meningslös spekulation.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  RedCloud 2010-03-14, 20:29

    Fast nu gällde det inte förintelsen så det blir ju en rätt meningslös spekulation.

    Folkmord som folkmord...men fortsätt att försvara du din führer in absurdum secrist
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Mord

    Inlägg  Secrist 2010-03-14, 20:38

    Folkmord som folkmord...men fortsätt att försvara du din führer in absurdum secrist.

    Tja, din kamrat Ohly är ju en diktaturkramare av stora mått så du borde ju veta.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  RedCloud 2010-03-14, 20:41

    Tja, din kamrat Ohly är ju en diktaturkramare av stora mått så du borde ju veta.

    och det hade med Fredriks förräderi att göra ?

    är du lite putt idag efter att ha läst opinionssiffrorna secrist ?
    fullt begripligt...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Putt?

    Inlägg  Secrist 2010-03-14, 20:45

    och det hade med Fredriks förräderi att göra ?

    är du lite putt idag efter att ha läst opinionssiffrorna secrist ?
    fullt begripligt...


    Om jag är putt? Inte det minsta. De rödgröna har fortfarande ingen gemensam politik utan mest enskilda utspel kors och tvärs så på sätt och vis så har valrörelse inte börjat ännu. Det ska bli en rolig och spännande valrörelse. Det finns många utmaningar för Mona att sy ihop. I den senaste mätningen så ligger sossarna under valet 2006 och det valet räknades som en katastrof. Och var ska hon göra av Ohly för att han ska ställa till med så lite skada som möjligt?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 02:08

    Secrist skrev:och det hade med Fredriks förräderi att göra ?

    är du lite putt idag efter att ha läst opinionssiffrorna secrist ?
    fullt begripligt...


    Om jag är putt? Inte det minsta. De rödgröna har fortfarande ingen gemensam politik utan mest enskilda utspel kors och tvärs så på sätt och vis så har valrörelse inte börjat ännu. Det ska bli en rolig och spännande valrörelse. Det finns många utmaningar för Mona att sy ihop. I den senaste mätningen så ligger sossarna under valet 2006 och det valet räknades som en katastrof. Och var ska hon göra av Ohly för att han ska ställa till med så lite skada som möjligt?

    Ni är rädda för Ohly !!! det stämmer, men inte pga av de antydningar ni kommer med om att han skulle ställa till diktatur, därför det har ni ännu inte lyckats komma med ett enda ex på i vänsterns partiprogram.....

    Ni är rädda för Ohly ... för ni är rädda för rättvisa och solidaritet !!!

    Motbevisa mig !!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Ohly

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 16:01

    Ni är rädda för Ohly ... för ni är rädda för rättvisa och solidaritet !!!

    Den enda rädsla jag känner för Ohly delar jag med S och Mp. Och den är att han ska driva landet i ekonomisk ruin.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-15, 16:11

    En sak kan ingen ta i från Lars Ohly, bara hans namn rör ju runt ordentligt i borgeriets med deras anhängares grytor!

    Men vem blir förvånad, att blåingarna inte ens klarar av att röra runt i sina egna kastruller!


    Själv är jag glad över att minst en 1/3 del av min rödgröna röst går till V och Lars Ohly!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Röra

    Inlägg  Secrist 2010-03-15, 16:17

    En sak kan ingen ta i från Lars Ohly, bara hans namn rör ju runt ordentligt i borgeriets med deras anhängares grytor!

    Ja, till och med S och Mp försökte ju sparka ut honom för att slippa den röran. Razz
    avatar
    croz


    Antal inlägg : 278
    Join date : 09-03-24

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  croz 2010-03-15, 16:21

    Kakmonstret skrev:Har riksdagen någonsin röstat om att förintelsen var ett folkmord?
    Eller att Stalin är världens värsta folkmördare?
    Har man röstat om att det som hände i Rwanda var ett folkmord?

    Bildt/Reinfeldt har rätt i att man inte ska politisera historien.

    Jag tycker regeringen gör rätt som skjuter på beslutet. Blir det en borgerlig seger kanske de måste bita i det sura äpplet och förolämpa Turkiet. Blir det en rödgrön seger får väl deras utrikesminister - sannolikt Urban Ahlin, som har samma uppfattning som Reinfeldt och Bildt i frågan, kritisera Turkiet för något som hände för snart 100 år sedan, och därmed förvärra de svensk-turkiska relationerna ytterligare.

    Det handlar väl om att kritisera vad som händer idag. Människor fänglas om man påstår att det var ett folkmord. Den 19 januari 2007 mördades den turkisk-armeniske skribenten Hrant Dink med tre skott i nacken på öppen gata i Istanbul. Dink dömdes år 2005 till 6 månader villkorligt fängelse för att ha förolämpat den turkiska nationen genom att ha skrivit om det armeniska folkmordet
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 17:23

    Secrist skrev:Ni är rädda för Ohly ... för ni är rädda för rättvisa och solidaritet !!!

    Den enda rädsla jag känner för Ohly delar jag med S och Mp. Och den är att han ska driva landet i ekonomisk ruin.

    Okej ??!!... och detta menar du ska gå till hur ???
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  redalert 2010-03-15, 17:35

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Ni är rädda för Ohly ... för ni är rädda för rättvisa och solidaritet !!!

    Den enda rädsla jag känner för Ohly delar jag med S och Mp. Och den är att han ska driva landet i ekonomisk ruin.

    Okej ??!!... och detta menar du ska gå till hur ???

    Vi kan ju börja med att fråga oss varför man röstar på en sådan som Ohly eftersom varken politiken eller maktpositionen skall få någon framträdande roll? affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-15, 17:39

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Ni är rädda för Ohly ... för ni är rädda för rättvisa och solidaritet !!!

    Den enda rädsla jag känner för Ohly delar jag med S och Mp. Och den är att han ska driva landet i ekonomisk ruin.

    Okej ??!!... och detta menar du ska gå till hur ???

    Vi kan ju börja med att fråga oss varför man röstar på en sådan som Ohly eftersom varken politiken eller maktpositionen skall få någon framträdande roll? affraid

    Därför i en demokrati får man rösta FRITT på den politik man vill, och ju fler som röstar på den, desto mer mandat... För svårt att förstå ?

    ... Alltså... demokrati och yttrandefrihet... något som Högern gång på gång verkar motsäga sig, eller åtminstone inte samtycka till när det inte tjänar deras syften "Jag tror alla tjänar på att debatten lägger sig"...
    Shocked
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  redalert 2010-03-15, 17:43

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Ni är rädda för Ohly ... för ni är rädda för rättvisa och solidaritet !!!

    Den enda rädsla jag känner för Ohly delar jag med S och Mp. Och den är att han ska driva landet i ekonomisk ruin.

    Okej ??!!... och detta menar du ska gå till hur ???

    Vi kan ju börja med att fråga oss varför man röstar på en sådan som Ohly eftersom varken politiken eller maktpositionen skall få någon framträdande roll? affraid

    Därför i en demokrati får man rösta FRITT på den politik man vill, och ju fler som röstar på den, desto mer mandat... För svårt att förstå ?

    ... Alltså... demokrati och yttrandefrihet... något som Högern gång på gång verkar motsäga sig, eller åtminstone inte samtycka till när det inte tjänar deras syften "Jag tror alla tjänar på att debatten lägger sig"...
    Shocked

    Jojomen då förklarade du själv hur det skulle gå till när Ohly skall driva oss i ekonomisk ruin! lol!

    Sponsored content


    Reinfeldt spelar under täcket,,,, Empty Sv: Reinfeldt spelar under täcket,,,,

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 08:45