Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
Kakmonstret
Secrist
Susz X
7 posters

Folkrättens positioner har flyttats ett stort steg

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Folkrättens positioner har flyttats ett stort steg Empty Folkrättens positioner har flyttats ett stort steg

Inlägg  Susz X 2010-03-14, 02:41

..tillbaka av dagens bakåtsrävare som tycks vilja kräva total underkastelse
    med rättsröta av stora mått!

Alltså motsatsen till
    allt vad våra internationella gemensamt överenskomna mål -konventioner om ex mänskliga rättiheter , barn/tortyrkonventionen , bekämpa fattidomen etc..
    Borde dessa överenskommelser lagstiftas med kännbara straffsatser för att alls kunna uppnås?
    Samt i syfte att komma åt dem som i dag har kunskap och makt att "topprida lagar" i syfte att ta makten över andra..
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Folkrättens positioner har flyttats ett stort steg Empty Que

Inlägg  Secrist 2010-03-14, 02:44

Kan du precisera dig lite kanske? Vet inte riktigt vad du yrar om.
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Folkrättens positioner har flyttats ett stort steg Empty Sv: Folkrättens positioner har flyttats ett stort steg

Inlägg  Kakmonstret 2010-03-14, 11:12

Hon glömde säkert "saxa" en länk till någon meningslös artikel.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Folkrättens positioner har flyttats ett stort steg Empty Sv: Folkrättens positioner har flyttats ett stort steg

Inlägg  Dao 2010-03-14, 16:39

Kakmonstret skrev:Hon glömde säkert "saxa" en länk till någon meningslös artikel.

För Susz, mig och en hel del andra är mänskliga rättigheter och folkrätt aldrig meningslös!
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-03-14, 16:41

För Susz, mig och en hel del andra är mänskliga rättigheter och folkrätt aldrig meningslös!

Dao, Kakmonstret är f.d. nicket Tjänstemannabyråkraten, som inte ens drog sig för att dra upp nyss avlidna nära och kära för att smäda andra nick.
    Förvänta dig ingen som helst medmänsklighet, av vilket slag som helst, från det hållet.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-03-14, 16:45

RedCloud skrev:

Dao, Kakmonstret är f.d. nicket Tjänstemannabyråkraten, som inte ens drog sig för att dra upp nyss avlidna nära och kära för att smäda andra nick.
    Förvänta dig ingen som helst medmänsklighet, av vilket slag som helst, från det hållet.

Jag har slutat förvänta mig speciellt mycket från en hel del av forumhögern!

Men jag hoppas hela tiden att de någon gång skall visa en liberal inställning till debatter, och våga stå för sina åsikyer med sakargument och liknande...

Jag vet att det är lite mycket begärt för många, men som sagt - det sista som dör är hoppet!

Och jag vet ju, av egen erfarenhet, att dessa konstiga människor inte är representativa för högern i allmänhet...
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2010-03-14, 18:02

saxat:
    "
    "Rapporterna söker inte efter sanningen”
    Ran Yaron arbetar för organisationen Physicians for Human Rights – Israel (PHR), Läkare för mänskliga rättigheter - Israel. Han började först ödmjukt med att säga hur glad han är över att äntligen träffa Mahmoud Abu Raham. I flera år har de samarbetat men de har inte träff...ats förrän nu. PHR består av israeliska läkare och sjuksköterskor som på sin fritid bistår palestinier med sjukvård. De jobbar också med att skapa möjligheter till dialog mellan israeler och palestinier och har skrivit flera rapporter om hur Israels ockupation påverkar både hälsa och den sociala situationen:

- Den israeliska regeringen publicerar visserligen rapporter. Slutsatserna i dessa är dock att anklagelser om brott mot internationell rätt sägs vara odefinierbara. På så sätt berättigas anklagelserna ur ett juridiskt perspektiv. Det största problemet är att de som anklagas för brott, inom bland annat det militära och polisen, undersöker sig själva och att det inte är ett externt organ som gör det. Rapporterna söker inte efter sanningen, sade Ran Yaron."

"Hur är det att jobba för mänskliga rättigheter och internationell rätt i Israel? undrade en ur publiken och ställde frågan till Ran Yaron.

- Jag kom från Budapest i morse. När jag satt på flygplatsen och väntade vid gaten på flyget som skulle ta mig hit satt ett par israeler bredvid mig. De frågade om jag skulle till Sverige för att prata om Israel. De frågade om jag skulle förolämpa dem...

De institutioner som samlar information om vad som hänt i Gaza baktalas och människorättsorganisationer utsätts för trakasserier. Både Mahmoud Abu Rahma och Ran Yaron tycker att det har blivit svårare att prata om kränkningar av mänskliga rättigheter i Israel och Palestina; lagar har tillkommit som begränsar yttrandefriheten och organisationer utsätts för ekonomiska hinder på olika sätt. Därför anser de båda att det internationella samfundet, särskilt USA och EU, måste pressa och kritisera Israel.

Flera gånger under dagen kommenterades Hamas seger i det palestinska parlamentsvalet 2006.

- Det var ett rättvist val och de sanktioner som infördes är problematiska. Nu är det svårare att prata om demokrati än det var innan valet. Tilltro till västländernas prat om demokrati har minskat."

läs hela och sätt in den i media om du vet nån bra journalist som är obunden vettja!!

http://redir.opoint.com/?url=http://www2.amnesty.se/ap.nsf/webbreportage/F7EF1D47D145AB99C12576DC00562AB0?opendocument&OpointData=3b588a9e3d992d0746d836f153f0a5e5JmlkX3NpdGU9Mzk0NyZpZF9hcnRpY2xlPTE2MTkmaWRfdXNlcj02NjY5JmlkX2FwcGxpY2F0aW9uPTEwMDAwNzgmaWRfcGFydG5lcj0yJmxhbmc9c3YmbW9uPTEmbWF0Y2hlcz0icGFsZXN0aW5pZXIiNA==

Polis utreder polis- militär utreder militär....yttrandefriheten skärs ned ..känns det igen?
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-03-15, 23:45

Där kom saxningen Smile
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2010-03-18, 00:45

Mm- bra med personer som inte låter si tystas- ellet hur monster.. cat
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 16:34

AB x-medborgares klotter sanering.. var god ring. 112 för hjälp
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2010-03-21, 18:26

Är det kakmonster eller oxar du menar x:et?
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 18:28

Susz X skrev:Är det kakmonster eller oxar du menar x:et?
    inge dera..oxar?
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 22:59

ännu mera klotter städa städa
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2010-03-22, 03:29

För vem städarduva?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-03-22, 09:17

Saneringsdax, igen....
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-03-22, 13:29

God morgon allt väl... puts puts... mera såpa

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 07:55