Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
RedCloud
Redvictory
F.I.S.T
Sniperace
theward
Sossar ee lata
Kakmonstret
11 posters

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-12, 09:51

    HKH Kronprinsessan Victoria på namnsdagen.

    Glöm inte att flagga idag!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Det ska vi inte

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-12, 09:58

    flaggan ska upp
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  theward 2010-03-12, 10:13

    Sossar ee lata skrev:flaggan ska upp
    Men hissen den har tydligen stannat innan den kom upp 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Icon_wink
    ps ni vet väl att man inte får flagga hursomhelst? 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Icon_wink
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-12, 10:18

    PS, du vet väl att Hennes Kungliga Höghet Kronprissesan Victorias namnsdag är en officiell flaggdag i almanackan.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  theward 2010-03-12, 10:20

    Kakmonstret skrev:PS, du vet väl att Hennes Kungliga Höghet Kronprissesan Victorias namnsdag är en officiell flaggdag i almanackan.
    ja, fast jag har ingen flaggstång så det slipper jag bry mig om 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Icon_wink
    Flaggan ska resas när solen går upp och sänkas innan den samma går ner
    nää nu ska jag gå till jobbet, ni får toka vidare bäst ni vill
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 10:32

    theward skrev:
    Kakmonstret skrev:PS, du vet väl att Hennes Kungliga Höghet Kronprissesan Victorias namnsdag är en officiell flaggdag i almanackan.
    ja, fast jag har ingen flaggstång så det slipper jag bry mig om 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Icon_wink
    Flaggan ska resas när solen går upp och sänkas innan den samma går ner
    nää nu ska jag gå till jobbet, ni får toka vidare bäst ni vill

    Det finns INTE längre lag om detta, den fanns förr, men är idag slopad.

    Så, förr VAR det ett brott att inte hala flaggan på kvällen, det var ett brott att släpa den i smutsen osv, men inte idag.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-12, 12:16

    Sveriges största bidragstagare, kungafamiljen .... ner med bidragslinjen/Alliansen...
    Ta bort apanaget ! .. och lägg pengarna på sjukvård
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Redvictory 2010-03-12, 12:21

    Jag tog ner min flaggstång 2006! har inte flaggat på 4 år nu! vi får väl hoppas att jag kan sätta upp den nya flaggstången och flagga efter höstens val! (när de rödgröna vinner)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 12:27

    Redvictory skrev:Jag tog ner min flaggstång 2006! har inte flaggat på 4 år nu! vi får väl hoppas att jag kan sätta upp den nya flaggstången och flagga efter höstens val! (när de rödgröna vinner)

    det som är bra här är att INGEN tvingas flagga på flaggdagar för att man har flaggstång, man får även flagga med vilken flagga man vill, känner man för hammaren och skäran är det ok, vill man flagga med Israels flagga är det också tillåtet osv osv...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-12, 12:28

    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:Jag tog ner min flaggstång 2006! har inte flaggat på 4 år nu! vi får väl hoppas att jag kan sätta upp den nya flaggstången och flagga efter höstens val! (när de rödgröna vinner)

    det som är bra här är att INGEN tvingas flagga på flaggdagar för att man har flaggstång, man får även flagga med vilken flagga man vill, känner man för hammaren och skäran är det ok, vill man flagga med Israels flagga är det också tillåtet osv osv...

    Jag flaggar för indragning av apanaget Cool
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  RedCloud 2010-03-12, 12:53

    ACbladet gratulerar inte, utan en handfull förvirrade högermiffon.

    Själv har jag flaggan att torka fötterna på....
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Redvictory 2010-03-12, 12:54

    RedCloud skrev:ACbladet gratulerar inte, utan en handfull förvirrade högermiffon.

    Själv har jag flaggan att torka fötterna på....


    Ha,ha,ha Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 13:00

    RedCloud skrev:ACbladet gratulerar inte, utan en handfull förvirrade högermiffon.

    Själv har jag flaggan att torka fötterna på....

    JAg skulle inte göra det med NÅGON flagga, inte ens NK,s eller Sovjetunionens...

    Det känns som att trampa på ett folk, och är precis lika illa som att göra mohammedkarikatyrer och sådant det är att skända folk.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  RedCloud 2010-03-12, 13:57

    JAg skulle inte göra det med NÅGON flagga

    ett stycke tyg....nationalism står väldigt väldigt lågt på min proriteringslista....
    Så många människor som dött för en tygtrasa...Nej tack
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-12, 13:59

    Jag skrev under en gratulationslista med RedClouds namn.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 14:03

    RedCloud skrev:
    JAg skulle inte göra det med NÅGON flagga

    ett stycke tyg....nationalism står väldigt väldigt lågt på min proriteringslista....
    Så många människor som dött för en tygtrasa...Nej tack

    ett litet papper med en bild på står tydligen väldigt högt?

    men det ÄR att kränka människor, det trodde jag inte att du ville?

    skulle du göra samma sak med en flagga med Mohammed på?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  RedCloud 2010-03-12, 14:38

    ett litet papper med en bild på står tydligen väldigt högt?

    que...?

    men det ÄR att kränka människor, det trodde jag inte att du ville?

    Vad jag har för dörrmatta ska folk fullkomligt skita i


    skulle du göra samma sak med en flagga med Mohammed på?

    Den muslimska världen avbildar inte profeten, så en sådan flagga känns rätt så hypotetisk....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 15:05


    Vad jag har för dörrmatta ska folk fullkomligt skita i

    men borde då inte folk skita i vad man har för rondellhund?

    Borde inte folk då skita i om man har koranen som toapapper osv osv?

    Den muslimska världen avbildar inte profeten, så en sådan flagga känns rätt så hypotetisk....

    nej, men vem som helst kan ju göra en sådan!!

    Hur tror du en palestinier skulle reagera om du hade deras flagga som dörrmatta?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  RedCloud 2010-03-12, 15:33

    men borde då inte folk skita i vad man har för rondellhund?

    Jo, fast det finns en liten skillnad, min dörrmatta syns bara för mig och min fru, och de som ev gör besök. En rondellhund är väl mer publik ?

    Hur tror du en palestinier skulle reagera om du hade deras flagga som dörrmatta?

    Skulle aldrig falla mig in...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 15:37

    RedCloud skrev:
    men borde då inte folk skita i vad man har för rondellhund?

    Jo, fast det finns en liten skillnad, min dörrmatta syns bara för mig och min fru, och de som ev gör besök. En rondellhund är väl mer publik ?

    Hur tror du en palestinier skulle reagera om du hade deras flagga som dörrmatta?

    Skulle aldrig falla mig in...

    men det kan ju komma till kännedom eller hur?

    men du sa ju att det är bara ett stycket tyg, och nationalism, är det skillnad på tyg och tyg? Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  RedCloud 2010-03-12, 15:45

    Sniper "teflon" ace...

    Jag kan bara svara för mig.
    För mig är den svenska flaggan ett stycke tyg i vackra färger, inget annat.
    För mig är den palestinska flaggan en symbol för kamp mot en terrorstat, och jag skulle inte använda den som dörrmatta.

    Huruvida du tycker annorlunda är för mig helt ovidkommande, likaså rondellhundar och toapapper a´la koranen.

    Jag tar ansvar för mina handlingar, liksom den som torkar sig i röven med bibeln eller koranen får ta ansvar för de handlingarna.

    Varför ska jag behöva svara eller ta ansvar för andras handlingar ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 16:12

    RedCloud skrev:Sniper "teflon" ace...

    Jag kan bara svara för mig.
    För mig är den svenska flaggan ett stycke tyg i vackra färger, inget annat.
    För mig är den palestinska flaggan en symbol för kamp mot en terrorstat, och jag skulle inte använda den som dörrmatta.

    Huruvida du tycker annorlunda är för mig helt ovidkommande, likaså rondellhundar och toapapper a´la koranen.

    Jag tar ansvar för mina handlingar, liksom den som torkar sig i röven med bibeln eller koranen får ta ansvar för de handlingarna.

    Varför ska jag behöva svara eller ta ansvar för andras handlingar ?

    Jag skulle inte göra någon av dessa saker, av respekt mot de människor som skulle ta illa upp.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  RedCloud 2010-03-12, 16:15

    av respekt mot de människor som skulle ta illa upp.

    Då är du emot rondellhundar och mohammedkarikatyrer också då ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 16:21

    RedCloud skrev:
    av respekt mot de människor som skulle ta illa upp.

    Då är du emot rondellhundar och mohammedkarikatyrer också då ?

    JA, så länge man inbegriper även liknande saker mot kristendomens företrädare.

    det som stör mig är DUBBELMORALEN att hylle den ena som konst och fördöma den andra som vidrig.

    Sedan är jag kritisk till reaktionerna, visst blev kristna väldigt kränkta av ecce homo, men det blev inga upplopp osv pga detta, kanske för att inga fanatiker trummade upp stämningen osv...

    Men som sagt finns rätten att gör så mot kristna så måste rätten finnas även mot andra religioner, ingen ska ha en frisedel.

    och som sagt, jag skulle inte gjort någon sådan....

    och inte trampa på NÅGOT lands flagga....
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-12, 16:31

    I min familj firar vi inte namsdagar så ingen flagga här.. Very Happy

    Sponsored content


    99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar Empty Sv: 99 dagar kvar! AcBaldet gratulerar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 22:50