Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister.

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister. Empty Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister.

    Inlägg  Infra 2016-12-20, 16:40

    Moderata Anna Kindberg Batra tog till brösttonerna i sitt jultal
    vad gäller den svenske Rikspolischefen. Nu är det emellertid så
    att just som Moderat borde man prata med små bokstäver om
    den svenska polisens misslyckanden.

    Beatrice ASK hade fem dödsskjutningar på en månad i Malmö
    när hon satt som justitieminister. Malmöpolisen trevade i blindo
    och stod handfallen. Då tog ingen Kindberg/Batra upp "problemen".

    Men nu sitter en sosse på Rikspolischefsposten och då ska man ju
    i likhet med Lotta Edlund, Ulf Kristersson, Elisabeth Svantesson, Tobé,
    Bush/Thor och Annie Lööf gnälla om allting så mycket man orkar
    och i varje tänkbart läge. Det är det Kindberg/Batra gör just nu.

    Inte fan är det väl högste chefens fel att svenska poliser är lata
    och tjuriga för att dom tvingas genomlida en omorganisation som dom
    helt naturligt spjärnar emot. Jag minns flera omorganisationer på stora
    arbetsplatser som man tyckte var ett helvete i sej. På ett jävla ställe
    (jag kan inte bättre säga) genomled jag tre omorganisationer på två år.

    Men moderater som förvaltare av polisen ska inte gnälla. Och om dom
    ändå gör det så påminn dom om deras egen förvaltningstid. Dom har
    långt ifrån nån anledning att slå sej för bröstet.


    http://www.expressen.se/ledare/polisen-ett-storre-problem-an-lagen/
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister. Empty Sv: Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister.

    Inlägg  Infra 2016-12-21, 16:24

    I svt-programmet Dold får vi en del av förklaringen till att  polisen
    lägger ner så många utredningar utan att ens börja en utredning.
    Anledningen är den som många av oss länge misstänkt: lättja inom
    svensk polismakt
    . Ändå ska dom ha högre löner. Lokalisera de (för
    folkhushållet) så dyra maskarna och sölpottorna och avskeda dessa
    bluffar som bara är "poliser" till namnet. Som skattebetalare vill vi
    inte betala för en så svinaktigt dyr verksamhet som polisen med
    mindre än att dom sliter för pengarna som alla vi andra tvingas till
    för att få social acceptans.

    I tv-programmet Dold , Avsnitt 1, har vi polisprofessorns egna ord på att
    vissa poliser "inrättar sin arbetssituation så bekvämt som möjligt" ;
    "en så arbetsfri tillvaro som möjligt
    " vilket då innebär att de inte tycker
    om att jobba. Vad gör man i stället, frågar sig polisprofessor G W Persson?
    Han svarar själv : "man prioriterar att "fika eller spela innebandy" på
    bekostnad av hederligt polisarbete. "Det där att man skulle prioritera annat
    arbete i stället, är bara trams" försäkrar oss polisprofessor Leif G W Persson.

    Här är mina bevis på att varenda ord är sant. Håll till godo :


    http://www.svtplay.se/video/7907697/dold/dold-sasong-1-avsnitt-1-1


    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister. Empty Sv: Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister.

    Inlägg  Infra 2016-12-21, 22:05

    Av Anders Ygermans föreslagna straffskärpningar är ett bra grepp i försöket
    att stävja gängbrottslighet. Speciellt nöjd är jag med att vapeninnehav ska
    bestraffas med två års fängelse direkt.

    Men jag saknar fortfarande den nödvändiga diskutuionen om varför beväp-
    ningen är så omfattande bland våra kriminella ungdomsgäng. Svaret står att
    finna bland beväpningen av polisen.

    Då i onödan beväpnade poliser går och sprätter, ger sig på ungdomar och på
    olika sätt trackasserar dom så att dom görs till polismaktens fiender så provo-
    cerasd ungdomarna till att beväpna sig för att känna motmakt mot en orättfärdig,
    kaxig och provocerande polis.

    Det glöms bort att polisen i många avseenden ska vara förebilder i samhället.
    Speciellt för det uppväxande släktet. Polisen själv tycks totalt omedvetna om
    denna sin roll, ofrivillig eller inte. Förmodligen tas inte detta faktum alls upp i
    polisutbildningen.

    Att de unga blir kriminella och beväpnar sig är alls inte konstigt så länge polisen
    agerar fientligt. Det får betraktas som ett motgift mot den fientlighet som polisen
    sprider bl a genom sin beväpning. Inte ens engelska bobbies går och sprätter med
    vapen i hölstret. Norsk polis går inte heller beväpnad till vardags. Skyll er själva.

    Varför skulle Sverige som varit ett av de lugnaste och fredligaste länderna på Jorden
    ha beväpnad polis som går och sprätter bara för att kittla deras förbannade egon?
    Nu är inte Sverige så fredligt längre. Det kan härledas till att polisens beväpning blivit
    en självuppfyllande profetia.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister. Empty Sv: Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister.

    Inlägg  lazy 2016-12-21, 22:18

    Hur f-n orkar du försvara en Rikspolischef som aldrig skulle valts från början?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister. Empty Sv: Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister.

    Inlägg  Infra 2016-12-21, 22:53

    lazy skrev:Hur f-n orkar du försvara en Rikspolischef som aldrig skulle valts från början?
    Hallåååå? Nu hänger jag inte med riktigt. Var och hur försvarar jag vem? scratch Snacka om lynneskast.

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/norsk-polis-slutar-bara-vapen-1/
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister. Empty Sv: Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister.

    Inlägg  lazy 2016-12-21, 23:05

    Infra skrev:
    lazy skrev:Hur f-n orkar du försvara en Rikspolischef som aldrig skulle valts från början?
    Hallåååå? Nu hänger jag inte med riktigt. Var och hur försvarar jag vem? scratch Snacka om lynneskast.

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/norsk-polis-slutar-bara-vapen-1/

    Du jämför med ett land som har så mycket striktare regler än Sverige.. confused
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister. Empty Sv: Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister.

    Inlägg  lazy 2016-12-21, 23:32

    Japp, Eliasson är nog, tack och lov körd:

    Aftonbladet rapporterar att polisen under årets första elva månader klarade upp 10 000 färre brott än under samma period 2015 – en minskning med cirka åtta procent.

    – Vi är inte alls nöjda, säger Mats Löfving, chef för den Nationella operativa avdelningen, till Aftonbladet.

    Tidigare i veckan anslöt sig M-ledaren Anna Kinberg Batra till avgångskraven på den hårt kritiserade rikspolischefen Dan Eliasson. Inrikesminister Anders Ygeman (S) har sagt att polisen måste vända trenden innan årsskiftet – annars väntar kraftfulla åtgärder. Hans pressekreterare Miriam Abu Eid säger till DN att inga beslut kommer att fattas på basis av novembersiffrorna.


    http://www.svd.se/bottenrekord-i-november--polischefen-under-press/i/senaste


    Eller tänk om jag är utsatt för en konspiration? Eliasson kanske är en jättebra chef som verkligen försöker eliminera alla gäng i Sverige? Han har ju trots allt ingått i SÄPO...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister. Empty Sv: Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister.

    Inlägg  Infra 2016-12-22, 17:24

    lazy skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:Hur f-n orkar du försvara en Rikspolischef som aldrig skulle valts från början?
    Hallåååå? Nu hänger jag inte med riktigt. Var och hur försvarar jag vem? scratch Snacka om lynneskast.

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/norsk-polis-slutar-bara-vapen-1/


    Du jämför med ett land som har så mycket striktare regler än Sverige.. confused
    Jag jämför med England och Norge? scratch
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister. Empty Sv: Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister.

    Inlägg  lazy 2016-12-22, 23:18

    Infra skrev:
    lazy skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:Hur f-n orkar du försvara en Rikspolischef som aldrig skulle valts från början?
    Hallåååå? Nu hänger jag inte med riktigt. Var och hur försvarar jag vem? scratch Snacka om lynneskast.

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/norsk-polis-slutar-bara-vapen-1/


    Du jämför med ett land som har så mycket striktare regler än Sverige.. confused
    Jag jämför med England och Norge? scratch

    Möjligheten för polisen att bära vapen har förlängts i flera omgångar i runt ett års tid efter att säkerhetspolisen PST sett en ökad risk för terrorangrepp.

    Nu har PST bedömt att risken för terrorangrepp är mindre igen, och polisen ser därför inget skäl till att fortsätta vara beväpnad.

    Norge återgår därmed till att vara ett av få länder i världen där uniformerad polis inte bär tjänstevapen.


    Var kom England in? Norge har en mycket striktare lag när det gäller att ta emot asylsökande unga män.

    Sponsored content


    Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister. Empty Sv: Samma röta inom svensk polis när Beatrice Ask satt justitieminister.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-03-28, 14:50