Sniperace 2015-12-08, 20:23
Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev: ericTheDog skrev:Var det detta du röstade för Infra?
En rödgrön regering kryddad med sd's politik.
Är du fortfarande nöjd med valresultatet? Själv blir jag bara nöjdare.
Jag är glad att vi fick slut på alliansens svältkur för Sverige, med lånade pengar.
Men det smärtar mej att du visar dej tillhöra sd:s sympatisörer - den del som
sd-ledarna föraktar och som var så lätt att dilla i gräsrötterna på Landsdagarna.
Ljug kallas det om man som Åkesson försöker dilla i svenska folket att regeringen
har anpassat sin politik efter Sverigefascisterna.
Sanningen är ju den (och de känner varje självständigt tänkande människa) att
regeringen har anpassat sig till en extrem flyktingsituation - en situation som inte
ens den har tvingats fram av sd. Åkesson snor helt enkelt allas våran världsbild
och gör den till sin egen. Neeej. Sån makt har inte Sverigefascisterna med att
hålla sig framme och sola sig i solglansen av katastrofen - det lurar nog bara
de gräsrotsfascister som dom i ledargarnityret föraktar så djupt. Att suga åt sej
av en verklighet som föreligger och påstå att den är sd:s förtjänst är inte bara
falskt - det är idiotiskt.
Låtsas att man är vågmästare fast alla vänder dom ryggen och inte lämnar ens
en liten glipa för Sverigefascisterna att agera. I det läget låtsas fan att det är
sd:s förtjänst att verkligheten ser ut som den gör. I själva verket är det precis
som jag sagt ett stort, jävla brakfiako för sd att driva sin politik. Sabningen är att
dom endat kan titta på och gnälla.
bara så du vet under alliansen sjönk de svenska lånen kraftigt, nu däremot lånar de rödgröna upp ordentligt.
Jo - men att använda lånade pengar för att sänka skatter så missar man grovt.
fakta är att skatteintäkterna ÖKADE trots sänkningar eftersom det orsakade att det ändå kom in ner skattepengar från småföretagen och mer arbete.
Detta är ju något även sossarna vidimerat.
Men nj lånas det för flyktingmottagning som inte har en chans att få arbeten och bra bostäder och där de nyanlända ska ges pengar till uppehåll osv plus pensioner till anländande som inte jobbat in några som helst skattepengar.
Senast ändrad av Sniperace den 2015-12-08, 20:27, ändrad totalt 1 gång