Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
ericTheDog
formsvackan
Secrist
Sniperace
RedMentalCase
lazy
Infra
11 posters

Swedbank: Flyktingboomen - ett lyft för Sveriges ekonomi.

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Swedbank: Flyktingboomen - ett lyft för Sveriges ekonomi. - Sida 2 Empty Sv: Swedbank: Flyktingboomen - ett lyft för Sveriges ekonomi.

Inlägg  Sniperace 2015-09-13, 10:23

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Lazy skrev:Nja, med tanke på att vi båda har rötter i MÖ så blir det lite svårt att kalla honom det

Om du säger att ni tillhör samma trosinriktning också så blir bilden ännu tydligare.

Förmodligen Sverigefascist han också.

Iran är så vitt känt beskyddare av världens största judiska population utanför israel.
    Sverige har gott om Iranska flyktingar. Alla är inte bögar som flyr.
    Very Happy
    iran har inte mer än 20.000 judar i sitt land, de är hårt styrda osv...
    Usa har väldigt många gånger fler.

Så ännu en gång beslag du med lögn.
    Men iran har flest judar i Mellanöstern förutom Israel, de behandlas dock inte bra.
    Nu tror väl du att jag ska säga "Ok. Jag ljög. Men det ät politik" men det säger
    jag inte alls det. Jag säger att jag la ern oriktig sakuppgify. Jag skulle ha sagt
    "Utanför israel och USA".

Däremot beslår jag dej med att sprida lögner. Judarna i Iran är 50 000.
    Snopet va? Så här är det:

"IRAN
    Andra viktigare minoriteter bekänner sig till kristendom (ortodoxa armenier, ca 200 000 och assyrier, ca 30 000) samt omkring 50 000 till judendom. Judendomen är en av Irans äldsta religioner. Den iranska judiska diasporan är den äldsta i världen och har sina rötter i den babylonska fångenskapen. Judarna frigavs därifrån av perserkungen Kyros den store".
    Wikipedia

USA
    Låga födelsetal och en tilltagande assimilering bland judarna i USA har medfött att den allmänt spridda uppfattningen att USA har 6 miljoner judar ifrågasätts allt mer".

http://www.menorah-sweden.com/artiklar/ejarkiv02nr3s12.html
    det var ingen länk till antal judar i Iran de var för Ett antal år sedan de 50.000 du påstår med det är nu bara 20.000 eller färre kvar just pga behandlingen av dem dvs antisemitismen bland muslimer.
    Inte alls. Uppgiften 50 000 judar i Iran är uppdaterad och dagsfärsk..
    länk till det då för det fanns inte på mwnorah. ..

Du ljuger Joakim
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Swedbank: Flyktingboomen - ett lyft för Sveriges ekonomi. - Sida 2 Empty Sv: Swedbank: Flyktingboomen - ett lyft för Sveriges ekonomi.

Inlägg  lazy 2015-09-13, 14:14

Joakim Lamotte sätter i GP idag ord på tankarna:

Vid närmare granskning visar det sig att nyhetsbilderna och mina upplevelser speglar verkligheten. Av de ensamkommande barn som flydde till Sverige förra året var 80 procent pojkar och av alla flyktingar totalt var ungefär 70 procent män. Den här insikten får mig att rysa inombords. Samtidigt som jag gläds med dem som lyckats fly från fruktansvärda förhållanden, så går det inte att låta bli att tänka på vad som händer med den majoritet kvinnor och flickor som blir kvar i de krigshärjade länderna.

Det sägs att vi lever i en tid då en våg av jämställdhet och antirasism sveper över Sverige. Vi har en regering som kallar sig feministisk och en mediebransch där de olika aktörerna dagligen försöker överträffa varandra i medmänskliga upprop.

Trots det har jag de senaste veckorna inte läst ett enda reportage eller hört ett ord från regeringen som berör frågan om den ojämställda flyktingsituationen. Faktum är att den fattigaste delen av världens befolkning är kvinnor. De som drabbas hårdast av krig är kvinnor. Det är kvinnorna som skändas, våldtas och utnyttjas i det blodiga spel som kallas krigsföring. Det är aldrig kvinnor som startar krig, men det är ändå de som blir kvar medan männen flyr. En sådan enorm orättvisa är det svårt att finna ord för.

- See more at: http://m.gp.se/nyheter/kronika/1.2830086-joakim-lamotte-var-ar-flyktingkvinnorna-?utm_source=m.facebook.com&utm_medium=referral&utm_campaign=redirect#sthash.1s3T0TzR.dpuf
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2015-09-13, 14:16

lazy skrev:Joakim Lamotte sätter i GP idag ord på tankarna:

Vid närmare granskning visar det sig att nyhetsbilderna och mina upplevelser speglar verkligheten. Av de ensamkommande barn som flydde till Sverige förra året var 80 procent pojkar och av alla flyktingar totalt var ungefär 70 procent män. Den här insikten får mig att rysa inombords. Samtidigt som jag gläds med dem som lyckats fly från fruktansvärda förhållanden, så går det inte att låta bli att tänka på vad som händer med den majoritet kvinnor och flickor som blir kvar i de krigshärjade länderna.

Det sägs att vi lever i en tid då en våg av jämställdhet och antirasism sveper över Sverige. Vi har en regering som kallar sig feministisk och en mediebransch där de olika aktörerna dagligen försöker överträffa varandra i medmänskliga upprop.

Trots det har jag de senaste veckorna inte läst ett enda reportage eller hört ett ord från regeringen som berör frågan om den ojämställda flyktingsituationen. Faktum är att den fattigaste delen av världens befolkning är kvinnor. De som drabbas hårdast av krig är kvinnor. Det är kvinnorna som skändas, våldtas och utnyttjas i det blodiga spel som kallas krigsföring. Det är aldrig kvinnor som startar krig, men det är ändå de som blir kvar medan männen flyr. En sådan enorm orättvisa är det svårt att finna ord för.

- See more at: http://m.gp.se/nyheter/kronika/1.2830086-joakim-lamotte-var-ar-flyktingkvinnorna-?utm_source=m.facebook.com&utm_medium=referral&utm_campaign=redirect#sthash.1s3T0TzR.dpuf

Media idag har fullständigt kastat sitt journalistiska uppdrag överbord och förvandlats till ett propagandaverktyg för en generös flyktingpolitik.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2015-09-13, 14:19

Secrist skrev:

Media idag har fullständigt kastat sitt journalistiska uppdrag överbord och förvandlats till ett propagandaverktyg för en generös flyktingpolitik.
    Ja. Det är synd om dej Secrist som står ensam mot
    hela media sjungande Horst Wessel med en sd-flagga
    i hand.  Och ingen vill längre lyssna.
    Sad
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2015-09-13, 16:53

Infra skrev:
    Secrist skrev:

Ja. Det är synd om dej Secrist som står ensam mot
    hela media sjungande Horst Wessel med en sd-flagga
    i hand.  Och ingen vill längre lyssna.
    Sad

En åsikt som lyftes av Aftonbladets Johan Hakelius. Är han också fascist nu? Laughing
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2015-09-13, 17:18

Infra skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag vet inte hur störd i huvet man måste vara för att tro på den "nordkorea" propaganda som Swebank framställer.

Malmö kräver exemplevis 4!!! miljarder årligen från andra kommuner för att öht hålla näsan ovanför vattenytan, in fact , Malmö har sämre ekonomi än t ex Detroit om det inte varit för andra kommuners gåvor, på 4 miljarder årligen.
    Du fattar ju inte ett spår av vad diu dillar om. Och du snackar om "störd".
    Ni missuppfattar ju med flit Swedbanks resonemang. Ni förvanskar avsikt-
    ligt både vad de säger och vad de menar. Så jävla dum som du gör dej kan
    du bara inte vara.

Återigen: Flyktingströmmen blir ett välkommet lyft för Sveriges
    ekonomi enligt Swedbank. som har räknat på saken.

http://carolineszyber.se/2010/06/okad-invandring-bra-for-valfarden/

https://acbladet.swedishforum.se/t56172-det-neofascistiska-lognmaskineriet-forakt-mot-svenskar

Återigen, den som tror på Swebanks dravel måste vara efterbliven, eller indoktrinerad bortom allt förnuft. Förmodligen säger dock inte swebank det miffoinfra svammlar om.

Vad anser miffoinfra att jag missuppfattar ellerförvanskar??  Får inte Malmö 4 miljarder årligen av de andra kommunerna?

Bara 66 procent av de utlandsfödda invånarna i Sverige har arbete säger idiotekonomen själv.. Vinst?? Lyft???
    Som sagt, rapporetn verkar ha utarbetats i Nordkoreas propagandaministerium. Vad har hänt med Sverige?, halva landet verkar bära sig åt som vora de på psykakuten!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2015-09-13, 18:00

RedMentalCase skrev:
    Infra skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag vet inte hur störd i huvet man måste vara för att tro på den "nordkorea" propaganda som Swebank framställer.

Malmö kräver exemplevis 4!!! miljarder årligen från andra kommuner för att öht hålla näsan ovanför vattenytan, in fact , Malmö har sämre ekonomi än t ex Detroit om det inte varit för andra kommuners gåvor, på 4 miljarder årligen.
    du bara inte vara.

https://acbladet.swedishforum.se/t56172-det-neofascistiska-lognmaskineriet-forakt-mot-svenskar

Återigen, den som tror på Swebanks dravel måste vara efterbliven, eller indoktrinerad bortom allt förnuft. Förmodligen säger dock inte swebank det miffoinfra svammlar om.

Vad anser miffoinfra att jag missuppfattar ellerförvanskar??  Får inte Malmö 4 miljarder årligen av de andra kommunerna?

Bara 66 procent av de utlandsfödda invånarna i Sverige har arbete  säger idiotekonomen själv.. Vinst?? Lyft???
     Som sagt, rapporetn verkar ha utarbetats i Nordkoreas propagandaministerium.  Vad har hänt med Sverige?, halva landet verkar bära sig åt som vora de på psykakuten!
    Du titta för kortsiktigt. Vill du ha kortsiktiga vinster så ska du bli
    kvartalskapitalist.

Nej. Här pratar vi om långsiktiga vinster, vinster som du känner
    av först när du blir gammal. Du kan inte begära av en nyanländ
    9-åring att hon ska börja föda barn på stående fot. Då har du ett
    talibanistiskt tänk. Den enda talibanen här inne heter RMC.
    Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2015-09-13, 18:48

lazy skrev:
    2015-06-29 | 20:17
    Blir det lång sikt snart?
    Det har det varit länge, för den som inte är förblidad av dumhet vill säga.

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Population_statistics_at_regional_level/sv

De kommande årtiondena kommer sannolikt att innebära avsevärda demografiska förändringar inom Europeiska unionen (EU): majoriteten av de modeller som används för att förutsäga framtida befolkningstrender indikerar att EU:s befolkning kommer att fortsätta åldras till följd av genomgående låga fruktsamhetstal och ökad livslängd. Även om migrationen spelar en viktig roll i de europeiska ländernas befolkningsutveckling, finns det lite som tyder på att migrationen som enskild faktor skulle kunna vända trenden med en allt äldre befolkning som råder i många delar av EU. De sociala och ekonomiska följderna av en åldrande befolkning kommer sannolikt att få djupgående konsekvenser runt om i Europa, både på nationell och regional nivå. Exempelvis leder lägre fruktsamhetstal till en minskning av antalet elever och studenter i utbildningssystemet. Vidare kommer det att finnas färre personer i arbetsför ålder som kan försörja den övriga befolkningen, och en större andel äldre som i många fall behöver ytterligare infrastruktur, hälso- och sjukvårdstjänster och anpassat boende. De här strukturella demografiska förändringarna kan påverka staternas förmåga att få in skattemedel, uppnå balans i finanserna eller tillhandahålla pensioner och hälso- och sjukvårdstjänster som täcker behoven.

http://www.europaportalen.se/2011/06/kraftig-befolkningsminskning-vantar-tyskland

Tyskland som i dag har EU:s största befolkning kommer att tappa hela 15 miljoner invånare fram till 2060 och får se sig omsprunget av både Frankrike och Storbritannien vad gäller antalet invånare. Det visar en prognos från EU:s statistikinstitut Eurostat som släpptes i dag.

– Att Tyskland tappar beror som i många europeiska länder på att det föds för lite barn. Det var länge sedan de reproducerade sin befolkning, säger Roger Andersson professor i kulturgeografi vid Uppsala universitet.

Spanien som även spås öka sin befolkning väntas bli Europas ålderdomshem med nästan 15 procent av befolkningen över 80 år medan Sverige, med knappt 10 procent åldringar, blir Spaniens motsats. Även andra länder på EU:s varmare breddgrader, som Italien, Grekland och Portugal får en högre andel äldre.

Bortsett från Tyskland är det dagens fattigaste EU-länder som kommer att vara de stora förlorarna i befolkningsracet medan det omvända gäller för de rikare EU-länderna.

Vid sidan om barnafödandet kan inställningen till invandring ha en betydelse. Exempelvis spås restriktiva invandringsländer som Danmark och Finland bara öka runt sju procent medan Sverige och Norge ökar med 15 procent respektive 23 procent.

– Vi har fortfarande rätt höga födelsetal i Norden jämfört med Kontinental- och Sydeuropa. Skillnaden mellan Sverige och Finland beror på migration. Men att helt ersätta barnafödande med invandring är i praktiken omöjligt för det rör sig om enorma volymer, säger Roger Andersson.
    Om beräkningen slår in kommer 14 EU-länder i väst fått ökad befolkning 2060 medan 13 länder i östra EU får se en minskning.

Med dagens medlemsländer kommer befolkningstalen i EU att nå sin topp på 525 miljoner människor år 2040.

Så mycket för den kommande muslimska invasionen som tycks skrämma skiten ur dig, Snipern och andra som enbart använder huvudet till att ha mössan på. Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2015-09-13, 18:54

jag är inte ett dugg rädd, dock avskyr jag den del av dem som sprider den hatiska människoovänliga och förtryckande religionen ISLAM där hot framställs mot dem som inte längre vill vara muslimer, där kvinnor som inte vill bära slöja hotas och straffas.
    Där homosexuella hotas och terroriseras.

säg mig vad anser du själv om ett sådan repressivt religionsutövande?

inget att bry sig om, eller något som SKA bekämpas?
    ska vi låta dem som står för sådant få fotfäste i sverige, ska vi stillatigande acceptera att sådant predikas och propageras för i moskeer där folk inte vågar säga nej eller helt enkelt själva tyckewt att det ska vara så?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2015-09-13, 19:32

Infra skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Infra skrev:

du bara inte vara.

Bara 66 procent av de utlandsfödda invånarna i Sverige har arbete  säger idiotekonomen själv.. Vinst?? Lyft???
     Som sagt, rapporetn verkar ha utarbetats i Nordkoreas propagandaministerium.  Vad har hänt med Sverige?, halva landet verkar bära sig åt som vora de på psykakuten!
    Du titta för kortsiktigt. Vill du ha kortsiktiga vinster så ska du bli
    kvartalskapitalist.

Nej. Här pratar vi om långsiktiga vinster, vinster som du känner
    av först när du blir gammal. Du kan inte begära av en nyanländ
    9-åring att hon ska börja föda barn på stående fot. Då har du ett
    talibanistiskt tänk. Den enda talibanen här inne heter RMC.
    Very Happy

Och när kommer dessa vinster? Vi har gått med förlust sedan flyktingströmmarna på 90-talet.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-09-13, 19:39

"du titta kortsigtig..."

Låter som om jag "diskuterar" med en som kom hit för 3 år sen typ.Smile

Jag kan garantera att det inte finns några ekonomiskt långsiktiga vinster med flyktinginvandring från Afrika och mellanöstern.

Man är löjligt naiv om man inte begriper att det är lite skillnad på folkslag här i världen.

Väldigt få nyanlända är 9 år. det normala bland vår tids nyanlända är 25 årig arab, som är väldigt likgiltig inför idioters fantasier om lönsam flyktinginvandring, de är här bara för våra extremt höga bidrag.

Foliets inlägg med vidhäftande pajas"analytikers" dravel är just, dravel. Finns ingen som helst vetenskaplig substans bakom dessa fanatsier, vårt moderna samhälle har väldigt litet behov av massfödande från mellanöstern, inget rättare sagt. Mekanisering och datorisering av samhället gör att behovet av arbetsinsatsen från varje individ minskar betydligt.

Och folietönt, hur går ditt , och de andra väsntertomtarnas, dravel om minskad arbetstid ihop med "behovet" av en massa arbetskraft?? Snacka om att vara totalt förvirrad och slå knut på sig själv. idioter är bara förnamnet, först ansder dumvänstern att arbetet måste delas för att få ner arbetslösheten, sen anser de att vi behöver miljoner flyktingar för att besätta jobb! h-lvete, jaga tror idiotvänster och tillhörande dumsnällingar druiver Sverige ner i avloppet.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-09-13, 21:12

RedMentalCase skrev:Foliets inlägg med vidhäftande pajas"analytikers" dravel är just, dravel. Finns ingen som helst vetenskaplig substans bakom dessa fanatsier
    Denna gång är det bl.a. Eurostat (EU:s statistiska centralbyrå) som du idiotförklarar eftersom din egen fantasigenerator inte håller med om det de presenterar. Skoj att se att du håller ångan uppe Very Happy

RedMentalCase skrev:Och folietönt, hur går ditt , och de andra väsntertomtarnas, dravel om minskad arbetstid ihop med "behovet" av en massa arbetskraft??  
    Nu har jag aldrig varit någon förespråkare för minskad arbetstid, i alla fall inte med bibehållen lön. Det är försvinnande få branscher i vårt land som klarar detta.

Vad gäller behovet av arbetskraft gäller detta inte just här och nu, något du med all tydlighet inte kan förstå.

De kommande årtiondena kommer sannolikt att innebära avsevärda demografiska förändringar inom Europeiska unionen (EU): majoriteten av de modeller som används för att förutsäga framtida befolkningstrender indikerar att EU:s befolkning kommer att fortsätta åldras till följd av genomgående låga fruktsamhetstal och ökad livslängd.

Även om migrationen spelar en viktig roll i de europeiska ländernas befolkningsutveckling, finns det lite som tyder på att migrationen som enskild faktor skulle kunna vända trenden med en allt äldre befolkning som råder i många delar av EU.

De sociala och ekonomiska följderna av en åldrande befolkning kommer sannolikt att få djupgående konsekvenser runt om i Europa, både på nationell och regional nivå.

Exempelvis leder lägre fruktsamhetstal till en minskning av antalet elever och studenter i utbildningssystemet.

Vidare kommer det att finnas färre personer i arbetsför ålder som kan försörja den övriga befolkningen, och en större andel äldre som i många fall behöver ytterligare infrastruktur, hälso- och sjukvårdstjänster och anpassat boende.

De här strukturella demografiska förändringarna kan påverka staternas förmåga att få in skattemedel, uppnå balans i finanserna eller tillhandahålla pensioner och hälso- och sjukvårdstjänster som täcker behoven.

Detta är vad "pajasanalytikerna" inom Eurostat hävdat i många år, men självklart vet du bättre Very Happy

Snälla, ta inte detta som en uppmaning att börja yngla av dig.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2015-09-13, 22:15

Om man tror att migration kan stoppa det faktum att vi blir ett år äldre på ett år så är man mer än lovligt korkad.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2015-09-13, 23:43

Infra skrev:Very Happy Flyktingströmmen blir ett välkommet lyft för Sveriges

Det bruna gnället kommer inte att upphöra för det. De
    ekononomiska argument mot flyktingmottagning som de
    hela tiden anför är bara ett falskt propagandaargument.

I själva verket blir alltså flyktingströmmen ett plus på
    kontot för Sveriges del - inte ett minus som sd-hatarna
    falskt påstår.
    Very Happy

”Om vi lyckas förbättra mottagningen och påskynda etableringen av nyanlända, kan vi bli det land i Europa som kan möta de demografiska utmaningarna med en åldrande befolkning med ett leende, säger arbetsmarknadsministern Ylva Johansson i ett skriftligt meddelande till Bloomberg.

I takt med att antalet flyktingar och invandrare ökar och att barnafödandet stiger i Sverige beräknas nu befolkningen öka till 11,5 miljoner människor år 2030. I dagsläget uppgår populationen till 10 miljoner och förutom Tyskland och Italien är Sverige det land i Europa som har högst andel människor över 65 år, skriver Bloomberg.

Enligt Swedbank-ekonomen Knut Hallberg kan det ökande antalet flyktingar även lyfta den svenska ekonomin.

- Det kommer bli positivt på lång sikt när fler människor får jobb och börjar betala skatt. Det ser mycket bättre ut nu när det gäller försörjningskvoten, säger han till Bloomberg".
    sunny

http://www.affarsvarlden.se/tidningen/article3929963.ece?ref=yfp

Äntligen kan vi sänka skatten.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-09-14, 02:55

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Foliets inlägg med vidhäftande pajas"analytikers" dravel är just, dravel. Finns ingen som helst vetenskaplig substans bakom dessa fanatsier
    Denna gång är det bl.a. Eurostat (EU:s statistiska centralbyrå) som du idiotförklarar eftersom din egen fantasigenerator inte håller med om det de presenterar. Skoj att se att du håller ångan uppe Very Happy

RedMentalCase skrev:Och folietönt, hur går ditt , och de andra väsntertomtarnas, dravel om minskad arbetstid ihop med "behovet" av en massa arbetskraft??  
    Nu har jag aldrig varit någon förespråkare för minskad arbetstid, i alla fall inte med bibehållen lön. Det är försvinnande få branscher i vårt land som klarar detta.

Vad gäller behovet av arbetskraft gäller detta inte just här och nu, något du med all tydlighet inte kan förstå.

De kommande årtiondena kommer sannolikt att innebära avsevärda demografiska förändringar inom Europeiska unionen (EU): majoriteten av de modeller som används för att förutsäga framtida befolkningstrender indikerar att EU:s befolkning kommer att fortsätta åldras till följd av genomgående låga fruktsamhetstal och ökad livslängd.

Även om migrationen spelar en viktig roll i de europeiska ländernas befolkningsutveckling, finns det lite som tyder på att migrationen som enskild faktor skulle kunna vända trenden med en allt äldre befolkning som råder i många delar av EU.

De sociala och ekonomiska följderna av en åldrande befolkning kommer sannolikt att få djupgående konsekvenser runt om i Europa, både på nationell och regional nivå.

Exempelvis leder lägre fruktsamhetstal till en minskning av antalet elever och studenter i utbildningssystemet.

Vidare kommer det att finnas färre personer i arbetsför ålder som kan försörja den övriga befolkningen, och en större andel äldre som i många fall behöver ytterligare infrastruktur, hälso- och sjukvårdstjänster och anpassat boende.

De här strukturella demografiska förändringarna kan påverka staternas förmåga att få in skattemedel, uppnå balans i finanserna eller tillhandahålla pensioner och hälso- och sjukvårdstjänster som täcker behoven.

Detta är vad "pajasanalytikerna" inom Eurostat hävdat i många år, men självklart vet du bättre Very Happy

Snälla, ta inte detta som en uppmaning att börja yngla av dig.

Att "diskutera" med dig är som att få en analfabet att rescensera en bok....

Jag idiotförklarar DIG, ingen annan.  Att du och andra idioter försöker använda statistik därifrån för att bevisa att ni är idioter lyckas ni med.
    Du resonerar som levde vi på 1700 talet, där mängder av manuell arbetskraft var det som drev samhället framåt, h-lvete vad du är blåst i huvet.
    Med ditt sinnesslöa resonemang är alltså de extremt befolkningsökande länderna i Arika världens rikaste om 10 år. jubelidiot räcker aldrig till att beskriva dina alster.

Det finns inget som helst behov för rika högteknologiska länder som Sverige att importera folk från mellanöstern, det kommer aldrig att bli nån egentlig nytta med deras arbetskraft, det blir däremot ett sänke för oss på grund av de enormt höga sociala kostnader de för med sig.
    Det är en bagatell för det moderna samhället att anpassa sig till en åldrande befolkning.

In fact, idioter som foliet går överklassens och kapitalismens ärende, massinvandring från mellanöstern driver ju ner lönerna och vanligt arbetande folk får kämpa med näbbar och klor, SNACKA OM NYTTIG IDIOT!

Idioter som foliemiffot lever kvar i forntiden, att använda detta infantila och totalt felaktiga "resonemang" ( det är så urblåst att det inte förtjänar att kallas resonemang) som försvar för flyktinginvandring är direkt kriminellt och totalt ansvarslöst.

" det behövs inte här och nu.. det behövs i framtiden.." säger idiotfoliet. När kommr denna framtid? Man sa att " när 40 talisterna går i pension krävs det 100.000 tals för att ersätta dem, en total lögn, arbetslösheten är högre idag än innan de gick i pension.

RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-09-14, 04:11

Intressant förresten, att folieidioterna nu tycks lita på ekonomer från swebank...en bank som kostat de fattiga miljarder enligt dumfoliet,
    och sedan fantiserar ihop en verklighet med statistik som inte har ett dyft med flyktinginvandring att göra.

Jag tror vi har att göra med de 2 största idioterna som nånsin sett dagens ljus i Sverige, foliet och infra...

Troll och pajas är 2 olika väsen i sagornas värld men foliet och infra lyckas göra en symbios av dem i sina personligheter.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2015-09-14, 18:50

RedMentalCase skrev:Jag idiotförklarar DIG, ingen annan.
    Jaså ? Vilka är då de pajasanalytiker du dillade om ?

RedMentalCase skrev:Det är en bagatell för det moderna samhället att anpassa sig till en åldrande befolkning.

För h-vete RMC, ring Bryssel och erbjud dina tjänster omedelbart.

http://ec.europa.eu/economy_finance/structural_reforms/ageing/index_sv.htm

En åldrande befolkning och välfärdspolitiken

Under de kommande årtiondena kommer andelen äldre att öka och andelen personer i arbetsför ålder att minska i alla EU-länder. Det är en stor framgång för samhället att människor lever längre, men den åldrande befolkningen ökar också trycket på våra ekonomier och välfärdssystem.

Befolkningsutvecklingen är en av EU:s största utmaningar.

Europa åldras. Både kommissionen och Europeiska rådet konstaterar att befolkningsutvecklingen och dess effekter på den europeiska samhällsmodellen kräver krafttag.

Det du kallar för bagatell anser Europeiska Kommissionen vara en av EU:s största utmaningar som kräver krafttag.

Här får du det presenterat i bildform vilket kanske gör det mindre obegripligt för dig.

http://ec.europa.eu/economy_finance/graphs/2015-05-12_ageing_report_en.htm

Swedbank: Flyktingboomen - ett lyft för Sveriges ekonomi. - Sida 2 Im1fu8

Hur tänker du lösa denna "bagatell", raserad välfärd för de äldre eller pomperipossaskatter för de yngre ?
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2015-09-14, 22:27

formsvackan skrev:
    Befolkningsutvecklingen är en av EU:s största utmaningar.

Europa åldras. Både kommissionen och Europeiska rådet konstaterar att befolkningsutvecklingen och dess effekter på den europeiska samhällsmodellen kräver krafttag.[/i]

Det du kallar för bagatell anser Europeiska Kommissionen vara en av EU:s största utmaningar som kräver krafttag.

Här får du det presenterat i bildform vilket kanske gör det mindre obegripligt för dig.

http://ec.europa.eu/economy_finance/graphs/2015-05-12_ageing_report_en.htm

Swedbank: Flyktingboomen - ett lyft för Sveriges ekonomi. - Sida 2 Im1fu8

Hur tänker du lösa denna "bagatell", raserad välfärd för de äldre eller pomperipossaskatter för de yngre ?
    Du kanske borde läsa rapporten själv och fundera på hur relevant det är att jämföra Sverige med snittet i Europa?

Tyskland:
    År.................................................. 2013    2020   2025   2030  ..2035   2040   2045   2050  .2055   2060
    Arbetande i ålder 20-64 (tusental) 40594 39573 38128 36143 34552 33855 33090 32018 30810 29910 (minskning med 26,3%)

Sverige: ......................................... 4783   4972   5103   5244  5397   5580   5778   5919   5975   6033 (ökning med 26,1%)

Notera hur den arbetande befolkningen i Tyskland minskar jämfört med hur den ökar i Sverige.
    Tyskland BEHÖVER verkligen jobba längre. Ökar man sin befolkning så skjuter man endast problemen till framtiden. Wink

En ökande befolkning är dock inget KRAV för en högre välfärd. Barnbegränsningar har istället ÖKAT välståndet i nästan samtliga fattiga länder och då talar vi inte bara om miljövinster för landet eller jorden som helhet.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-09-15, 10:45

Obegripligt att folk kan tro att modeller och befolkningstillväxtmodeller från typ 1a världskriget
    , där barnafödande sågs som en garant för billig arbetskraft till kapitalisterna och dödkött till skyttegravar.

Idag är det tvärtom, de länder som skaffar sig en mogen och åldrande brfolkning klarar sig bäst, alla med IQ över 50 vet ju det.
    Det är ju kanppast Kongo som har de bästa förutsättningarna för framtiden , eller?

Foliet och infra är så korkade att klockorna stannar, de är nyttiga idioter i en infantil propaganda där det till varje pris ska föras in flyktingar till Sverige.

Visst, överklassen jublar, tvätta din bil för 50:- , klipp håret för 80:-, Svenska byggjobbare, håll i hatten, folk går över lik för att jobba osv osv.
    Inga lagar och rgler gäller längre, för de nyanlända, inga skatter behövs betalas. Eller en biltvätt för 40:- är sunt?

Foliet ylade som en stalinist över förmodade undansmusslande av korvören från hårt arbetande Svenskar, nu går allt.

Foliet, den nyttige idioten till välfärdens undergång.

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2015-09-15, 11:17

Här får vi ta del av nya bevis för Dirtys medfödda ideoti. Tyvärr..

Dirty skrev:Notera hur den arbetande befolkningen i Tyskland minskar jämfört med hur den ökar i Sverige.
    Tack för att du påvisar detta. Du ska vara glad för att allt fler
    i Sverige börjar arbeta. Detta kommer att innebära större välfärd på sikt.
    Sedan beror det icke på ökat barnafödande hos svenska infödningar utan
    på ökad invandring. Alltså ska vi värna denna invandring, ta den tillvara
    och vara rädd om den.

Dirty skrev:En ökande befolkning är dock inget KRAV för en högre välfärd.
    Nej. Men för högre sysselsättning. Det skapar i sin förlängning
    större välfärd.

Dirty skrev:Ökar man sin befolkning så skjuter man endast problemen till framtiden.
    Vilka "problem"? Det finns inga problem med ökad befolkning. Det är precis vad hela Europa skulle må bra av. Den bäddar för högre sysselsättning på sikt och därmed högre välfärd som dina egna siffror tydligt visar.

Dirty skrev:En ökande befolkning är dock inget KRAV för en högre välfärd. Barnbegränsningar har istället ÖKAT välståndet i nästan samtliga fattiga länder och då talar vi inte bara om miljövinster för landet eller jorden som helhet.
    I det första påståendet har du fel. Det är inte i första hand barnbegränsningar som lett till en förbättrad socioekonomisk situation för afrikanen, även om jag är helt för barnbegränsning om det går på frivillig väg.

Nej. Den förbättrade ekonomiska situationen för afrikanen i gemen beror först och främst på att globaliseringen inneburit att större och fler smulor runnit ner från den rike mannens bord  och kommit Afrika som helhet till del. En annan viktig faktor till förbättrad välfärd i Afrika är de kinesiska storsatsningarna i Afrika som genererat ett otal arbetstillfällen och fört in ett know-how och expertice på kontinenten. Kina har fått de afrikanska hjulen att snurra. Vid sidan
    om barnbegränsningarna är de två sistnämnda faktorerna de överlägset viktigaste. Att ta fram
    siffror och slänga sig med dom är en sak - att tolka dom rätt däremot, kräver intelligens.
    Very Happy
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2015-09-15, 12:15

Infra skrev:
    Dirty skrev:Ökar man sin befolkning så skjuter man endast problemen till framtiden.
    Vilka "problem"? Det finns inga problem med ökad befolkning. Det är precis vad hela Europa skulle må bra av. Den bäddar för högre sysselsättning på sikt och därmed högre välfärd som dina egna siffror tydligt visar.
    Hur är det ens möjligt att man blir så korkad som dig?
    Det är alltså välstånd som är utmärkade för alla överbefolkade länder i världen?  Smile
    Varför flyr mest folk från dessa länder isåfall?

Hur ser miljön ut i dessa överbefolkade länder?
    Att de halverar sina utsläpp per person påverkar ju inte miljön om befolkningen fördubblas?  Wink

Att Sverige tar in en massa folk i arbetsför ålder hjälper endast om det finns jobb som genererar lika mycket skatteintäkter som genomsnittet INNAN de anländer.
    Sen kommer de invandrade också att åldras och ORSAKEN till att Tyskland idag har en åldrande befolkning BEROR just på att de hade ett överskott på barn efter kriget (de äldre dog under kriget) men de jävla barnen hade inte vett att förbli unga utan ett överskott på unga under en period kommer automatiskt leda till ett överskott på äldre efter 40 - 50 år.

Vad kommer hända med länderna som förlorar så många ungdomar och välutbildade tror du?

Tysklands ENDA långsiktiga lösning är att förlänga arbetstiden i takt med att snittåldern ökar. Nån annan hållbar lösning finns helt enkelt inte.

Vad de INTE behöver är fler galningar som viftar med IS-flaggor.
    Swedbank: Flyktingboomen - ett lyft för Sveriges ekonomi. - Sida 2 11999052_1529876560636157_7109291482299806963_n
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2015-09-15, 12:23

Ytterligare smolk i Infras glädjebägare:

Med bara några veckor kvar på ansökningstiden har endast två ansökningar kommit in om pengar till regeringens prestigeprojekt snabbspår för högskoleutbildade invandrare.

Arbetsmarknadsministern har under våren åkt på turnéer i Sverige och hållit samtal med arbetsmarknadens parter för att få igång just snabbspår in i jobb för utländska akademiker.

Så sent som i torsdags presenterade regeringen ännu mer pengar på såna här satsningar. Tanken är att ge utländska akademiker svenskundervisning som är relevant till deras yrke och komplettera med praktik och mentorer ute på arbetsplatser.
    Bara två ansökningar

Men ansökningstiden för att få pengar till snabbspår i år är nästan slut. Från att pengarna aviserades i maj till den 15:e oktober har parterna på sig att söka pengar för årets snabbspårsprojekt.

Men hitintills har det bara kommit in två ansökningar. En skulle ge mentorsplatser åt tio akademiker, en är Läkarförbundet som söker pengar till att bjuda konferensdeltagare på lunch.

Men arbetsmarknadsminister Ylva Johansson (S) är inte bekymrad:

– Vi räknar med ungefär 20 snabbspår, arbetet går väldigt bra, förvånande snabbt, jag räknar med att flera kommer igång innan året är slut.

För om man ser på de ansökningar som kommit in, så har det bara kommit in två ansökningar?

– Ja, men jag bedömer att ungefär tjugo snabbspår kommer att komma igång och arbetet går väldigt bra. Det är väldigt konstruktivt och man kan se hur svenska myndigheter är väldigt stelbenta och att parterna har en mer pragmatisk attityd.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/endast-tva-ansokningar-till-regeringens-snabbspar

Det är väldigt mycket kan, om och men just nu.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2015-09-15, 12:49

Möjligen är det kulturen som vi skall berikas med?

https://www.facebook.com/video.php?v=815453338488523
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2015-09-15, 13:10

lazy skrev:Ytterligare smolk i Infras glädjebägare:

Med bara några veckor kvar på ansökningstiden har endast två ansökningar kommit in om pengar till regeringens prestigeprojekt snabbspår för högskoleutbildade invandrare.

Arbetsmarknadsministern har under våren åkt på turnéer i Sverige och hållit samtal med arbetsmarknadens parter för att få igång just snabbspår in i jobb för utländska akademiker.

Så sent som i torsdags presenterade regeringen ännu mer pengar på såna här satsningar. Tanken är att ge utländska akademiker svenskundervisning som är relevant till deras yrke och komplettera med praktik och mentorer ute på arbetsplatser.
    Bara två ansökningar

Men ansökningstiden för att få pengar till snabbspår i år är nästan slut. Från att pengarna aviserades i maj till den 15:e oktober har parterna på sig att söka pengar för årets snabbspårsprojekt.

Men hitintills har det bara kommit in två ansökningar. En skulle ge mentorsplatser åt tio akademiker, en är Läkarförbundet som söker pengar till att bjuda konferensdeltagare på lunch.

Men arbetsmarknadsminister Ylva Johansson (S) är inte bekymrad:

– Vi räknar med ungefär 20 snabbspår, arbetet går väldigt bra, förvånande snabbt, jag räknar med att flera kommer igång innan året är slut.

För om man ser på de ansökningar som kommit in, så har det bara kommit in två ansökningar?

– Ja, men jag bedömer att ungefär tjugo snabbspår kommer att komma igång och arbetet går väldigt bra. Det är väldigt konstruktivt och man kan se hur svenska myndigheter är väldigt stelbenta och att parterna har en mer pragmatisk attityd.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/endast-tva-ansokningar-till-regeringens-snabbspar

Det är väldigt mycket kan, om och men just nu.

Hela asylpolitiken bygger på det. På samma sätt som det är ekonomiskt lönande om massa olika villkor uppfylls. Det är ganska unikt för just migrationspolitiken. Du skulle ju aldrig låta tex sjukvården få hålla på på detta viset och bara fortsätta göda de med pengar med löfte om att det betalar sig i någon diffus framtid.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2015-09-15, 13:22

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Hur är det ens möjligt att man blir så korkad som dig?
    Det är alltså välstånd som är utmärkade för alla överbefolkade länder i världen?  Smile
    Varför flyr mest folk från dessa länder isåfall?

Hur ser miljön ut i dessa överbefolkade länder?
    Att de halverar sina utsläpp per person påverkar ju inte miljön om befolkningen fördubblas?  Wink

Att Sverige tar in en massa folk i arbetsför ålder hjälper endast om det finns jobb som genererar lika mycket skatteintäkter som genomsnittet INNAN de anländer.
    Sen kommer de invandrade också att åldras och ORSAKEN till att Tyskland idag har en åldrande befolkning BEROR just på att de hade ett överskott på barn efter kriget (de äldre dog under kriget) men de jävla barnen hade inte vett att förbli unga utan ett överskott på unga under en period kommer automatiskt leda till ett överskott på äldre efter 40 - 50 år.

Vad kommer hända med länderna som förlorar så många ungdomar och välutbildade tror du?

Tysklands ENDA långsiktiga lösning är att förlänga arbetstiden i takt med att snittåldern ökar. Nån annan hållbar lösning finns helt enkelt inte.

Vad de INTE behöver är fler galningar som viftar med IS-flaggor.
    Swedbank: Flyktingboomen - ett lyft för Sveriges ekonomi. - Sida 2 11999052_1529876560636157_7109291482299806963_n
    Swedbank: Flyktingboomen - ett lyft för Sveriges ekonomi. - Sida 2 2v9uu00
    Dirty skrev:Vad de INTE behöver är fler galningar som viftar med IS-flaggor.
    Den där nidbilden av invandrare placerar hela din snedvridna syn på invandrare platt på arslet.
    Du tror väl för faan inte att man kommer med en iSIL-flagga i hand till Europa och söker asyl?
    Inte ens om det slinker in en ISIL-krigare med flyktingskarorna så kommer väl han med
    ISIL-flagga i hand. Ren hatpropaganda mot flyktingar alltså- Osakligt Dirty. Fult. Hatiskt.

Dirty skrev:Sen kommer de invandrade också att åldras och ORSAKEN till att Tyskland idag har en åldrande befolkning BEROR just på att de hade ett överskott på barn efter kriget (de äldre dog under kriget) men de jävla barnen hade inte vett att förbli unga utan ett överskott på unga under en period kommer automatiskt leda till ett överskott på äldre efter 40 - 50 år.
    Ett överskott på barn efter kriget, ja. Deras föräldrageneration hade förintats och skulle därmed inte föda fler barn. Men är det verkligen jämförbart med den större nativitet som invandringen för med sig. Naturligtvis inte. Den mortalitet som drabbade Tyskland under kriget kan naturligtvis alls inte jämföras med den ökade nativitet som invandring för med sig. Antalet barn som förlorat sina föräldrar i Tyskland var ju konstant och åldrades vartefter. Så långt har du rätt. Men deras nativitet som tyskar, kan på intet sätt jämföras med invandrarkvinnans födande som inte verkar avta förrän i klimateriet. I forskarkretsar är det sedan länge allmänt accepterat att invandrare i Västeuropa har en högre nativitet än infödningar. Detta gäller naturligtvis lika väl för Tyskland som för Sverige. Det är därför som man glädjestrålande, i dag, öppnar sina hjärtan för varje invandrare som har vägarna förbi.
    Very Happy
    Dirty skrev:Tysklands ENDA långsiktiga lösning är att förlänga arbetstiden i takt med att snittåldern ökar. Nån annan hållbar lösning finns helt enkelt inte.
    Även denna slutsats är felaktig. Visst finns det alternativ. Det heter invandring. Angela Merkel inser det men din intelligens räcker inte till.
    Dirty skrev:Vad kommer hända med länderna som förlorar så många ungdomar och välutbildade tror du?
    Det är bara om man likt dej och dina likasinnade tackar nej till invandring som problemet uppstår. Vi som glädjestrålande öppnar våra hjärtan och bejakar
    invandring behöver aldrig få brottas med problem som minskade ungdomskullar och välutbildad befolkning.

Dirty skrev:Det är alltså välstånd som är utmärkade för alla överbefolkade länder i världen?
    Jag tror du får plugga på litet bättre om Sverige.
    Dirty skrev:Att Sverige tar in en massa folk i arbetsför ålder hjälper endast om det finns jobb som genererar lika mycket skatteintäkter som genomsnittet INNAN de anländer.
    Tyvärr får jag nog underkänna det argumentet också. Vilket universum vistas du i? Sysselsättningen ökar nu för första gången på 9 år.

Very Happy

Senast ändrad av Infra den 2015-09-16, 09:21, ändrad totalt 4 gånger

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 18:20