Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
redalert
lazy
Secrist
Infra
8 posters

Hur kan SL ta in Sverigefascisternas annonskampanj?

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Hur kan SL ta in Sverigefascisternas annonskampanj? - Sida 4 Empty Sv: Hur kan SL ta in Sverigefascisternas annonskampanj?

Inlägg  ericTheDog 2015-08-07, 00:38

RedMentalCase skrev:Infra tror tydligen att folk som han, är turister??
    Få vänstermuppar med huvet i sanden lämnar öht sin socken.

Om inte tiggarna är turister själva?Smile

Infra är typexemplet på den nyttige idioten, många debattörer även från S har påpekat det omöjliga i situationen med dessa tiggare,
    när SD genomför en kampanj i provokativt syfte, ja då kommer den nyttige idiothataren fram....

Jag jublar inte åt SDs kampanj men det ställer ju sannerligen saken på sin spets, hur vrickade kan dessa hysteriska nyttiga infraidioter bli?
    fattar dom inte att dom blir  en del av SDs kampanj?, nä, för dom är sinnesslöa som infra.

Ja, det ställer frågan på sin spets. Sannerligen. Då vi redan vet att jubelåsnor som Infra är levande bevis för Einsteins tes om människors dumhet, så är frågan mer hur nyttiga dessa jubelidioter kan komma att bli.

Jag har förvisso sett annars sansat folk hylla "allt åt alla" och deras tilltag i tunnelbanan. Det intressanta är dock de tusentals som bemöter detta med en monumental tystnad. Tokavänstern har inte många med sig. En liten, men högljudd grupp med extrema åsikter. Inget att bry sig om egentligen.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Hur kan SL ta in Sverigefascisternas annonskampanj? - Sida 4 Empty Sv: Hur kan SL ta in Sverigefascisternas annonskampanj?

Inlägg  DirtyDog 2015-08-07, 01:42

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2015-08-07, 09:15

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2015-08-07, 16:01

Självklart, sektvänster är religiös i sin dumhet och sin enfaldhet, se på alla vänstermuppar som passerat revy på detta forum, få eller ingen av dem var kapabla att ta till sig argument eller verklighet.

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2015-08-07, 18:06

Undrar hur många nya röster SD fått på detta? Ska bli intressant att se nästa opinionsmätning.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2015-08-08, 23:13

Vill ni läsa en tänkvärd men lång artikel så läs den här!

Min GP-krönika ”Stormakt byggd på självhat” har fått Expressens ledarsida att anklaga mig för att bygga halmgubbar. Fyra påståenden i min GP-text beskrivs som ”absurda påbud” som jag försöker framställa som ”representativa för Sverige i allmänhet och vänstern i synnerhet”, när de egentligen ”på sin höjd är företrädda på samhällsdebattens cirkusavdelning” och av ”ytterkantspersoner”, som ”för tankarna till en ung doktorand i queermarxistiska och postkoloniala studier med intersektionell inriktning vid Södertörns högskola”.

http://www.marikaformgren.se/#post75
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2015-08-09, 00:16

Secrist skrev:
    Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:
    Infra skrev:
    Infra skrev:BTW:  Vad är det för jävla fullblodsfascistiskt parti som använder hela sitt
    politiska och ekonomiska inflytande för att avhumanisera en totalt ekonomiskt
    utarmad och politiskt inflytelselös grupp i samhället
    ? Det är tamefan så man
    blir spyfärdig. Fegt och ynkligt är dom enda ord jag får tag i.
    Turisterna kommer inte till Stockholm för att få skiten ni väljer ut, slängt efter sej.
    Det enda du och Sverigefascisterna gör är att ni skämmer ut Sverige som ett
    härbärge för hat, ondska och fascism.

Skämmer ut Sverige?

Kan det bli mera utskämt än det är med all vänstersörja, Lövén, feminism, stollar som ministrar och demokratiunderskott i riksdagen, Sverige har blivit ett dåligt skämt tack vare vänster!
    Och på toppen av detta skall vi tvingas acceptera självvalda/professionella tiggare framför varje kvartersbutik!   affraid  tongue  No  albino  santa  rendeer  geek
    Inte fan tror du väl att turisterna kommer hit
    för inrikespolitikens skull? Verm tror du att du är?

Och du tror inte att turisterna påverkas av inrikespolitiken?
    Inte ett dugg. Däremot får man en djävligt underlig bild av Sverige
    som låter nefascismen bre ut sig vitt och brett i det offentliga rummet.

Hur mycket ska undfallenheten mot neofascismen tillåtas bre ut sej
    innan Sverige kan sluta att kalla sig demokrati?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2015-08-09, 00:56

Infra,

Är det något som får för mycket utrymme i det offentliga rummet så är det den extremvänster du representerar.

Dock är det så att det "offentliga rummet" som en del kallar gammelmedia håller på att tappa greppet. Folk med nåt innanför pannbenet skaffar information på annat sätt.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-08-09, 01:01

Secrist skrev:

Undrar hur många nya röster SD fått på detta? Ska bli intressant att se nästa opinionsmätning.

Jag tvivlar på att SD får fler röster på grund av den specifika händelsen,
    det handlar förmodligen mer om att saker "läggs på hög" ,
    som det faktum att en minister nu är bekymrad över de påstådda attackerna på zigenarläger,
    har nån sett samme minister varit orolig då dessa grupper rånat åldringar i parti och minut?
    Sånt gör folk förbannade.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2015-08-09, 01:04

RedMentalCase skrev:
    Secrist skrev:

Jag tvivlar på att SD får fler röster på grund av den specifika händelsen,
    det handlar förmodligen mer om att saker "läggs på hög" ,
    som det faktum att en minister nu är bekymrad över de påstådda attackerna på zigenarläger,
    har nån sett samme minister varit orolig då dessa grupper rånat åldringar i parti och minut?
    Sånt gör folk förbannade.

Jag tror tyvärr att såväl sd som Infras extremvänster tjänar på att dessa grupper hetsar mot varandra. De sansade partierna har nu begåvats med råkorkade ledare som ställer sig själva i skuggan och låter extremismen ta över scenen.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2015-08-09, 01:10

Att låta extremister bestämma agendan är livsfarligt, när är det dags för någon politiker med vett i skallen att
    sätta ner foten?
    Är Svenska folket så avtrubbade att de inte bryr sig?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2015-08-09, 01:19

RedMentalCase skrev:Att låta extremister bestämma agendan är livsfarligt, när är det dags för någon politiker med vett i skallen att
    sätta ner foten?

Mitt intryck är att folk ute i stugorna har gett upp hoppet om våra politiker. De man en gång röstade på inger idag inget förtroende alls. I frustrerat missnöje har man vänt sig till extrema partier vars framgång eskallerar just nu. En farlig utveckling, men kanske enda sättet att väcka de sovande politikerna.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2015-08-09, 10:36

ericTheDog skrev:
    RedMentalCase skrev:Att låta extremister bestämma agendan är livsfarligt, när är det dags för någon politiker med vett i skallen att
    sätta ner foten?

Mitt intryck är att folk ute i stugorna har gett upp hoppet om våra politiker. De man en gång röstade på inger idag inget förtroende alls. I frustrerat missnöje har man vänt sig till extrema partier vars framgång eskallerar just nu. En farlig utveckling, men kanske enda sättet att väcka de sovande politikerna.

Mindre makt till politiker genom sänkta skatter och licenskrav efter genomfört prov för att bli politiker.
    Alldeles för många wannabees och lycksökare inom skrået och vilka muppar/galningar som helst kan ju bli ministrar som synes. affraid
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2015-08-09, 10:57

Jag tror inte att det kan hålla så länge till för den här regeringen så frågan är hur Löfven "den tyste" tänker agera, kanske ett samarbete M och S?
    Kommer ihåg att dansken Duffman och jag hade en diskussion om den möjligheten redan på AB forum men då verkade det osannolikt, idag vet i f-n. confused
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2015-08-09, 11:04

EtD skrev:Är det något som får för mycket utrymme i det offentliga rummet så är det den extremvänster du representerar.
    Vad glad jag vore om du hade rätt. Men jag förstår nu
    åtminstonde att du inte läser hatlitteratur såsom Avpixlat,
    Samtiden och Petterssons. Det hedrar dej.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2015-08-09, 11:07

Lazy skrev:Kommer ihåg att dansken Duffman och jag hade en diskussion om den möjligheten redan på AB forum men då verkade det osannolikt, idag vet i f-n.
    Vem faan är Duffman? Menar du Jack McDuff?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2015-08-09, 17:52

ericTheDog skrev:Infra,

Är det något som får för mycket utrymme i det offentliga rummet så är det den extremvänster du representerar.

Dock är det så att det "offentliga rummet" som en del kallar gammelmedia håller på att tappa greppet. Folk med nåt innanför pannbenet skaffar information på annat sätt.

Det räcker att  själv kunna engelska och sedan läsa det här för att fatta att ngt är riktigt galet, ngn som tror att JK inte ens inlett förundersökning om det som hävdas i texten nedan hade stämt?

Partiet Sverigedemokraterna har fått hård kritik för sin reklam i tunnelbanan i Stockholm. Många tycker att reklamen är rasistisk. Idag bestämde trafikbolaget SL att delar av reklamen ska tas bort.

På reklamen skriver Sverigedemokraterna att utländska tiggare är ett problem. Och de kallar tiggarna för skräp.

En del menar att det är rasistiskt att kalla fattiga tiggare från andra länder för skräp.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artikel=6226548
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2015-08-09, 21:43

Jag glömde visst att ta med det "bästa."  Wink

Vem är programmet till för?
    Svar:
    Många tycker att Klartext låter olikt andra nyhetsprogram,
    och undrar vilka som ska lyssna.
    Det stämmer att Klartext låter på ett annat sätt.
    Vi vill vara tydligare och enklare än vanliga nyheter.
    Vårt uppdrag är att göra nyheter så att alla kan förstå.
    Det kan till exempel handla om invandrare som inte är så bra på svenska språket,
    personer med funktionshinder som har svårt att förstå, och personer med låg utbildning.
    Men vi har märkt att även många andra lyssnar på Klartext.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artikel=4721600

Så om man är invandrare, är funktionshindrad eller har "låg utbildning" så är det helt ok att SR ljuger och får betalt för det via licensen(?)
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2015-08-09, 21:55

Infra skrev:
    EtD skrev:Är det något som får för mycket utrymme i det offentliga rummet så är det den extremvänster du representerar.
    Vad glad jag vore om du hade rätt. Men jag förstår nu
    åtminstonde att du inte läser hatlitteratur såsom Avpixlat,
    Samtiden och Petterssons. Det hedrar dej.

Sällan jag läser dessa. Dock anser jag Aftonbladet betydligt mer hatiska.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2015-08-09, 21:57

lazy skrev:Jag tror inte att det kan hålla så länge till för den här regeringen så frågan är hur Löfven "den tyste" tänker agera, kanske ett samarbete M och S?
    Kommer ihåg att dansken Duffman och jag hade en diskussion om den möjligheten redan på AB forum men då verkade det osannolikt, idag vet i f-n.  confused

Vet inte. Ett samarbete mellan dessa skulle kunna innebära sotdöden för dem båda. En DÖ 2.0.

Vi får se vad som händer.

lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2015-08-09, 22:58

ericTheDog skrev:
    lazy skrev:Jag tror inte att det kan hålla så länge till för den här regeringen så frågan är hur Löfven "den tyste" tänker agera, kanske ett samarbete M och S?
    Kommer ihåg att dansken Duffman och jag hade en diskussion om den möjligheten redan på AB forum men då verkade det osannolikt, idag vet i f-n.  confused

Vet inte. Ett samarbete mellan dessa skulle kunna innebära sotdöden för dem båda. En DÖ 2.0.

Om Alliansen hade stått fast vid sin politik att arbetslinjen gällde alla, försörjningskrav för anhöriginvandrare m.fl idéer som fanns och struntat i sossarnas rop om "rasister" så hade vi sluppit allt det här, att dessutom ingå en pakt med mp som nu lever kvar, ännu värre hos sossarna själva var ett riktigt bottennapp.

Så du har rätt, en "DÖ 2.0" så är nog den politiska kartan i Sverige omritad för alltid.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2015-08-12, 12:16

lazy skrev:
    ericTheDog skrev:

Om Alliansen hade stått fast vid sin politik att arbetslinjen gällde alla, försörjningskrav för anhöriginvandrare m.fl idéer som fanns och struntat i sossarnas rop om "rasister" så hade vi sluppit allt det här, att dessutom ingå en pakt med mp som nu lever kvar, ännu värre hos sossarna själva var ett riktigt bottennapp.

Så du har rätt, en "DÖ 2.0" så är nog den politiska kartan i Sverige omritad för alltid.
    Ni har samtliga fel. Löfven börjar nu få upp styrfarten då han äntligen styr efter egen budget. sunny

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 08:13