Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Redvictory
MartinLindgren
F.I.S.T
RedCloud
Sossar ee lata
9 posters

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-04, 09:35

    Låginkomsttagare & ensamstående. Varför är norrlänningar såååå sjuka? mkt mer än resten av Sverige, kan det vara så att sjukdommen "latmask" härjar där uppe i skogarna för jämnan?


    Sydsvenskan:

    Tre av tio svenskar gillar de nya reglerna i sjukförsäkringen. Nästan hälften, 46 procent, gör tummen ner. Mest negativa är låginkomsttagare, ensamstående och norrlänningar.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  RedCloud 2010-03-04, 09:50

    Nyktra till nångång Seel, kamma dig och skaffa dig ett jobb, bidragsparasit.

    Du har antagligne blivit nobbad av någon supersnygg norrländska, och nu måste du bearbeta ditt trauma om o om igen.

    Och liksom myAss, Gustav "tjuven" Ander så använder du ett forum för din terapi.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty haha säger läraren, kommunisten idioten

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-04, 10:22

    som är här 24/7-365! men vad ska man göra när man bor i en hyreskoja i skogen lol! lol!

    Red C jag ska vara snäll mot dig! jag skulle behöva en piga hemma på helgerna, du kan få jobbet min vän, det kostar mig ju bara 50 kr i timmen då RUT tar häften, intresserad?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  RedCloud 2010-03-04, 10:25

    jag skulle behöva en piga hemma på helgerna

    Duger inte Malmskillnadsgatan längre ?

    du kan få jobbet min vän

    Igen då eftersom du inte fattar: du är inte, har aldrig varit, kommer aldrig att bli min vän, jag har högre krav än så...

    intresserad?

    Trivs sååå bra med att vara lärare, särskilt när det är sportlov...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty jag vet att du gillar att vra "ledig"

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-04, 10:28

    du är ledig 24/7-365, bidrag heter det vännen min, bidrag Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-04, 10:54

    Har han redan glömt orsaken det late Seel som gillar att se andra arbeta åt honom, men helst slipper själv ??

    Södra Sverige och Sthlm har hela 1900-talet importerat ARBETSKRAFT FRÅN NORRLAND, och exporterat Gröna vågare FRÅN STOCKHOLM till norrland....

    cyclops

    Och sedan har vi "lata" norrlänningar dessutom "Grävt guld" i Vanvover i år ...

    Cool

    Nå hur är det ??.... Gjort nån nytta själv på sistone skottat snö ?? ... du är bara patetisk när du kommer med såna här idiotiförklaringar av din egen frånvaro på intellekt...

    biter dig själv i arslet varje gång du öppnar munnen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-04, 11:33

    Nu var det väl så att av dom 1000 tillfrågade om sjukreglerna svarade 700 tummen ner, dom som bejublade utförsäkringarna är ju som väntat dom som själva inte ens behöver ersättningen!

    Men vilket som så är det ett rungande nej till alliansfiaskot!


    Vad pysslade du med i Tanzania egentligen S-ee-L, efter som din fru tydligen inte släpper in dig i sovrummet än?
    Du som är en täting kan väl köpa henne en bukett med röda rosor och en stor chokladask och säga förlåt och göra avbön? Wink
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  Redvictory 2010-03-04, 13:06

    RedCloud skrev:
    jag skulle behöva en piga hemma på helgerna

    Duger inte Malmskillnadsgatan längre ?

    du kan få jobbet min vän

    Igen då eftersom du inte fattar: du är inte, har aldrig varit, kommer aldrig att bli min vän, jag har högre krav än så...

    intresserad?

    Trivs sååå bra med att vara lärare, särskilt när det är sportlov...

    Jag tror minsann S-ee-l stöter på dig RC! han vill ha dig helt enkelt! vilken dåre! kan han inte söka likasinnade på någon gaysida istället? Very Happy
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  redalert 2010-03-04, 14:24

    Redvictory skrev:
    RedCloud skrev:
    jag skulle behöva en piga hemma på helgerna

    Duger inte Malmskillnadsgatan längre ?

    du kan få jobbet min vän

    Igen då eftersom du inte fattar: du är inte, har aldrig varit, kommer aldrig att bli min vän, jag har högre krav än så...

    intresserad?

    Trivs sååå bra med att vara lärare, särskilt när det är sportlov...

    Jag tror minsann S-ee-l stöter på dig RC! han vill ha dig helt enkelt! vilken dåre! kan han inte söka likasinnade på någon gaysida istället? Very Happy

    Nehä du den mannen är fullständigt useless i alla sammanhang!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  Redvictory 2010-03-04, 14:57

    redalert skrev:
    Redvictory skrev:
    RedCloud skrev:
    jag skulle behöva en piga hemma på helgerna

    Duger inte Malmskillnadsgatan längre ?

    du kan få jobbet min vän

    Igen då eftersom du inte fattar: du är inte, har aldrig varit, kommer aldrig att bli min vän, jag har högre krav än så...

    intresserad?

    Trivs sååå bra med att vara lärare, särskilt när det är sportlov...

    Jag tror minsann S-ee-l stöter på dig RC! han vill ha dig helt enkelt! vilken dåre! kan han inte söka likasinnade på någon gaysida istället? Very Happy

    Nehä du den mannen är fullständigt useless i alla sammanhang!

    Känner du honom?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  formsvackan 2010-03-04, 15:32

    F.I.S.T skrev:Södra Sverige och Sthlm har hela 1900-talet importerat ARBETSKRAFT FRÅN NORRLAND, och exporterat Gröna vågare FRÅN STOCKHOLM till norrland...
    Klargörande: Landsorten förser gratis storstäderna med färdigutbildad arbetskraft. Efter fullgjort yrkesliv återvänder många av dessa till sin ”hembygd”.

    Landsorten får alltså bekosta barnomsorgen, utbildningen och så småningom åldringsvården. Skatteintäkterna från de ”produktiva åren” hamnar dock i storstadens kassa.

    På samma sätt är det med alla skattefinansierade ”institutioner” som återfinns i storstaden, landsbygden får bara betala.

    Ovanpå detta har somliga dessutom mage att påstå att stockholmarna försörjer norrlänningarna via den kommunala skatteutjämningen Evil or Very Mad


    http://www.grankvist.info/blogg/186-atta-kommunalrad-tycker-till-om-den-kommunala-skatteutjaemningen

    Kommentaren visar bland annat på denna bristande kunskap. Till sanningen hör att bara Malmö kommun som är den kommun som får enskilt mest från systemet får nästan en miljard mer än samtliga kommuner i hela Norrbotten tillsammans. Malmö får strax över 3 miljarder kronor medan norrbottenskommunerna får strax över två miljarder kronor.

    Slår man samman vad samtliga kommuner i de fem norrlandslänen (Norr- & Västerbotten, Jämtland, Västernorrland och Gävleborg) får i bidrag så blir summan cirka 8.8 miljarder kronor, vilket kan jämföras med Skånes kommuner som får cirka 8.6 miljarder kronor eller Västra Götalands kommuner som får cirka 7.7 miljarder kronor.

    Det är en myt att utjämningen endast finns till för de norrländska glesbygdskommunerna. För att nämna andra kommuner som är bidragstagare som knappast kan anses tillhöra denna grupp har vi Göteborg med 1.6 miljarder kronor, Norrköping med 977 miljoner kronor, Jönköping med 673 miljoner kronor och Uppsala med 440 miljoner kronor. Knappast glesbygdskommuner, men med stora bidrag från skatteutjämningssystemet
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  My Ass 2010-03-04, 17:17

    Ingen har orkat svara på frågan :

    Varför är alla sossefierade norrlänningar så mycket mer "sjukskrivna" än medelsvensken ?,
    alla vänster dravlar om Tanzania och Malmskillnadsgatan istället, säger ju allt om var deras tankar befinner sig.

    Fast i rättvisans nman ska ju sägas att under de sista 3.5 åren har ju korttids sjukskrivningarna där minskat , från höga nivåer dock.

    Det är kanske inte så bra att statsmakter och vissa partier i årtionden låtit folk tro att sjukskrivning är en grej som man kan göra i princip när det passar, eller älgjakten är på g.Smile
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  RedCloud 2010-03-04, 17:41

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Ingen har orkat svara på frågan :

    Tycker du det spelar någon roll, svarar vi inte som du tycker är vi ju idioter.
    det är liksom ingen bra grund för debatt. Om några år, när du passerat puberteten kanske, men bara kanske du också förstår.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-04, 19:04

    formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:Södra Sverige och Sthlm har hela 1900-talet importerat ARBETSKRAFT FRÅN NORRLAND, och exporterat Gröna vågare FRÅN STOCKHOLM till norrland...
    Klargörande: Landsorten förser gratis storstäderna med färdigutbildad arbetskraft. Efter fullgjort yrkesliv återvänder många av dessa till sin ”hembygd”.

    Landsorten får alltså bekosta barnomsorgen, utbildningen och så småningom åldringsvården. Skatteintäkterna från de ”produktiva åren” hamnar dock i storstadens kassa.

    På samma sätt är det med alla skattefinansierade ”institutioner” som återfinns i storstaden, landsbygden får bara betala.

    Ovanpå detta har somliga dessutom mage att påstå att stockholmarna försörjer norrlänningarna via den kommunala skatteutjämningen Evil or Very Mad


    http://www.grankvist.info/blogg/186-atta-kommunalrad-tycker-till-om-den-kommunala-skatteutjaemningen

    Kommentaren visar bland annat på denna bristande kunskap. Till sanningen hör att bara Malmö kommun som är den kommun som får enskilt mest från systemet får nästan en miljard mer än samtliga kommuner i hela Norrbotten tillsammans. Malmö får strax över 3 miljarder kronor medan norrbottenskommunerna får strax över två miljarder kronor.

    Slår man samman vad samtliga kommuner i de fem norrlandslänen (Norr- & Västerbotten, Jämtland, Västernorrland och Gävleborg) får i bidrag så blir summan cirka 8.8 miljarder kronor, vilket kan jämföras med Skånes kommuner som får cirka 8.6 miljarder kronor eller Västra Götalands kommuner som får cirka 7.7 miljarder kronor.

    Det är en myt att utjämningen endast finns till för de norrländska glesbygdskommunerna. För att nämna andra kommuner som är bidragstagare som knappast kan anses tillhöra denna grupp har vi Göteborg med 1.6 miljarder kronor, Norrköping med 977 miljoner kronor, Jönköping med 673 miljoner kronor och Uppsala med 440 miljoner kronor. Knappast glesbygdskommuner, men med stora bidrag från skatteutjämningssystemet

    Han försvann från den förra tåden oxå efter att ha blivit överbevisad...
    Seel kanske är var att kunna kasta ur sig fördomar och felaktigheter utan att bli synad .....
    Det är betydligt svårare här på AC
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  formsvackan 2010-03-04, 21:43

    My Ass skrev:Det är kanske inte så bra att statsmakter och vissa partier i årtionden låtit folk tro att sjukskrivning är en grej som man kan göra i princip när det passar, eller älgjakten är på g.Smile
    Du är bara avundsjuk för att ni inte har några älgar runt Helsingborg Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  theward 2010-03-04, 22:55

    Ska man på fullt allvar tro att Seel, är egenföretagare och har flera anställda?
    Han har varken IQ eller EQ så det räcker till det.....
    Ärligt talat, framstår han nästan som om han skulle vara omyndigförklarad........ Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Icon_rolleyes
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  RedCloud 2010-03-04, 23:38

    Ska man på fullt allvar tro att Seel, är egenföretagare och har flera anställda?

    Nää !!!

    Ärligt talat, framstår han nästan som om han skulle vara omyndigförklarad..

    Jaa !!!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-05, 12:57

    heja norrland !! Cool
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  theward 2010-03-05, 13:46

    F.I.S.T skrev:heja norrland !! Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Icon_cool
    heja det mesta, utan fjollifierade besserwissrar som bor i "storstan" och som tror att de är bättre än alla andra

    Sponsored content


    Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som... Empty Sv: Hahahah vem är förvånad att norrlänningar går under samma gäng som...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 14:26