ericTheDog skrev:Infra skrev:Oj. Det var en mångordig förklaring till en skultsak.ericTheDog skrev:Infra skrev:Märkligt. nu har ett fall från "20 %" enligt vissa
till något över 18 % blivit att "gå framåt.
För mej liknar det kräftgång.
Ifall du talar om sd så är de troligen Sveriges största parti. Rätt överlägset dessutom. Ju längre det dröjer tills nästa val desto starkare hinner sd växa sig. Känns det bra Infra? Hur smakar kaffet?
Nog om sd. Intressantare är vart vi är på väg. Vi ser en socialdemokrati som på 20 år har halverats. Den trenden kommer inte att brytas. Sosseriet har ingenting att erbjuda den moderna människan. Alla som jobbar fattar att sosseriet inte är något arbetarparti. Sosseriet står still medan samhället springer ifrån dem.
DÖ-regeringar är inte framtiden. Det står väldigt tydligt redan nu. Alliansen kan ta makten imorgon om de vill, men det vill de inte eftersom det leder till kompromisser som skulle sänka dem.
Jag kan inte se något annat än att det största partiet kommer diktera villkoren. Ett DÖ-samarbete mellan vänster och höger kommer inte gå att upprätthålla. Det var en rutten tanke och är det fortfarande. Den har påskyndat sd's tillväxt och de är säkerligen tacksamma för det.
Förklaringen var inte riktad till dig eftersom du är en jubelidiot som inte fattar mer än en kort oneliner.
+7
Secrist
RedMentalCase
ericTheDog
Thetaxpayer
DirtyDog
lazy
Infra
11 posters
S fortsättar tappa – SD går framåt
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 326
Sv: S fortsättar tappa – SD går framåt
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 327
ericTheDog skrev:Infra skrev:Oj. Det var en mångordig förklaring till en skultsak.ericTheDog skrev:Infra skrev:Märkligt. nu har ett fall från "20 %" enligt vissa
till något över 18 % blivit att "gå framåt.
För mej liknar det kräftgång.
Ifall du talar om sd så är de troligen Sveriges största parti. Rätt överlägset dessutom. Ju längre det dröjer tills nästa val desto starkare hinner sd växa sig. Känns det bra Infra? Hur smakar kaffet?
Nog om sd. Intressantare är vart vi är på väg. Vi ser en socialdemokrati som på 20 år har halverats. Den trenden kommer inte att brytas. Sosseriet har ingenting att erbjuda den moderna människan. Alla som jobbar fattar att sosseriet inte är något arbetarparti. Sosseriet står still medan samhället springer ifrån dem.
DÖ-regeringar är inte framtiden. Det står väldigt tydligt redan nu. Alliansen kan ta makten imorgon om de vill, men det vill de inte eftersom det leder till kompromisser som skulle sänka dem.
Jag kan inte se något annat än att det största partiet kommer diktera villkoren. Ett DÖ-samarbete mellan vänster och höger kommer inte gå att upprätthålla. Det var en rutten tanke och är det fortfarande. Den har påskyndat sd's tillväxt och de är säkerligen tacksamma för det.
Förklaringen var inte riktad till dig eftersom du är en jubelidiot som inte fattar mer än en kort oneliner.
Jag kan bestyrka han klarar inte en kort oneliner heller.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 328
Nu är det verkligen dags för M att ta sig samman och fälla den sämsta regeringen någonsin.
Det är allt som behövs, att M och KindbergBatra tar sig i kragen lite och sätter fosterlandet främst,
inte pkdravel och sinneslö snällhet!
Det är allt som behövs, att M och KindbergBatra tar sig i kragen lite och sätter fosterlandet främst,
inte pkdravel och sinneslö snällhet!
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 329
I DN/IPSOS undersökning kommer Sverigefascisterna endast med största möda
att komma över 16 %. Och jag som tyckte jag hörde hur Sverigefascisterna låg
på över 20 %. (Måste ha hört fel).
att komma över 16 %. Och jag som tyckte jag hörde hur Sverigefascisterna låg
på över 20 %. (Måste ha hört fel).
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 330
Du begär för mycket av AKB. Punkterade snörfotbollar har inga kragar och dessutom tror jag inte hon törs föreslå taggtråd längs Skånes norra gräns, hon flirtar ju nu hejvilt med de rasistiska delarna av befolkningen. Möjligtvis kan hon för att värna fosterlandet rekommendera Muffarna att gå med i föreningen Gräv bort Skåne.RedMentalCase skrev:... KindbergBatra tar sig i kragen lite och sätter fosterlandet främst
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 331
formsvackan skrev:Du begär för mycket av AKB. Punkterade snörfotbollar har inga kragar och dessutom tror jag inte hon törs föreslå taggtråd längs Skånes norra gräns, hon flirtar ju nu hejvilt med de rasistiska delarna av befolkningen. Möjligtvis kan hon för att värna fosterlandet rekommendera Muffarna att gå med i föreningen Gräv bort Skåne.RedMentalCase skrev:... KindbergBatra tar sig i kragen lite och sätter fosterlandet främst
Jag blev blockad på Gräv bort skåne trots att jag var väldigt ivrig att få det gjort.
Kanske kan det bero på att jag ville gräva bort av fel anledning, att SLIPPA kopplingen till Sverige! ;-)
släpp skåne, blekinge och halland fritt till en helt egen självbestämmande region! :-)
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 332
Sniperace skrev:
släpp skåne, blekinge och halland fritt till en helt egen självbestämmande region! :-)
Vet många som skulle flytta tillbaka då.
- Inlägg 333
lazy skrev:Sniperace skrev:
Vet många som skulle flytta tillbaka då.
Ja, många skulle flytta tillbaka, och andra skulle lämna.
Barsebäcksverket kunde återstartas, och JA det är fullt möjligt fortfarande.
- Inlägg 334
formsvackan skrev:Du begär för mycket av AKB. Punkterade snörfotbollar har inga kragar och dessutom tror jag inte hon törs föreslå taggtråd längs Skånes norra gräns, hon flirtar ju nu hejvilt med de rasistiska delarna av befolkningen. Möjligtvis kan hon för att värna fosterlandet rekommendera Muffarna att gå med i föreningen Gräv bort Skåne.RedMentalCase skrev:... KindbergBatra tar sig i kragen lite och sätter fosterlandet främst
På vilket sätt flörtar AKB med " de rasistiska delarna av befolkningen", eller menar du att i princip alla människor med europeisk härstammning är rasister?
Din världsbild är knäpp och den som är rasistisk är tydligen du mot skåningar??, sök hjälp toka. Hur kan man vara rasistisk mot nåt som inte ens existerar längre.
- Inlägg 335
S skickar fram Ygeman, den enda som verkar ha ett förstånd i hela regeringen, för att utöva "damage control".
Han påstår att det ska utvisas 80.000 "flyktingar", ja lycka till att utvisa dessa extremt aggressiva unga män, de tror ju de har kommit till lyckolandet, fri sex och bidrag hela livet.
Men en sak har den råkorkade svetsaren rätt i Socialdemokraternas väg är tydlig...
Han påstår att det ska utvisas 80.000 "flyktingar", ja lycka till att utvisa dessa extremt aggressiva unga män, de tror ju de har kommit till lyckolandet, fri sex och bidrag hela livet.
Men en sak har den råkorkade svetsaren rätt i Socialdemokraternas väg är tydlig...
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 336
RedMentalCase skrev:S skickar fram Ygeman, den enda som verkar ha ett förstånd i hela regeringen, för att utöva "damage control".
Är detta sossarnas slutgiltiga lösning? Vad säger MP?
Ygeman verkar hyggligt vettig. Förslaget är förmodligen inte genomförbart. Kommer förmodligen sluta med någon flummig amnesti. Bättre dra in bidragen så lämnar vinstmaskinerna själva. Förresten var det inte just vinstmaskiner?
Skulle man börja genomföra detta är kaoset ett faktum. En massa gallskrikande våldsamma muslimer på samma plan. Luktar nödlandning på kastrup om man nu skulle lyckas komma så långt.
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 337
Gräva bort innebär utplåning från kartan. Sen kan du simma åt valfritt håll..Sniperace skrev:formsvackan skrev:Du begär för mycket av AKB. Punkterade snörfotbollar har inga kragar och dessutom tror jag inte hon törs föreslå taggtråd längs Skånes norra gräns, hon flirtar ju nu hejvilt med de rasistiska delarna av befolkningen. Möjligtvis kan hon för att värna fosterlandet rekommendera Muffarna att gå med i föreningen Gräv bort Skåne.RedMentalCase skrev:... KindbergBatra tar sig i kragen lite och sätter fosterlandet främst
Jag blev blockad på Gräv bort skåne trots att jag var väldigt ivrig att få det gjort.
Kanske kan det bero på att jag ville gräva bort av fel anledning, att SLIPPA kopplingen till Sverige! ;-)
- Inlägg 338
Ahaa då försvann en storslagen av Tyskland när de grävde kielkanalen, en stor det av Afrika när de grävde size kanalen och Sydamerika när de grävde Panamakanalen?Infra skrev:Gräva bort innebär utplåning från kartan. Sen kan du simma åt valfritt håll..Sniperace skrev:formsvackan skrev:Du begär för mycket av AKB. Punkterade snörfotbollar har inga kragar och dessutom tror jag inte hon törs föreslå taggtråd längs Skånes norra gräns, hon flirtar ju nu hejvilt med de rasistiska delarna av befolkningen. Möjligtvis kan hon för att värna fosterlandet rekommendera Muffarna att gå med i föreningen Gräv bort Skåne.RedMentalCase skrev:... KindbergBatra tar sig i kragen lite och sätter fosterlandet främst
Dumjävel!
Men gräver de loss Skåne så sjunker Sverige ;-)
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 339
Stoppa bidragen så löser sig resten av sig själv.
- Inlägg 340
Inför ARBETSPLIKT och dra in på budrafsdelen så kommer det inte längre vara attraktivt att komma hit!redalert skrev:Stoppa bidragen så löser sig resten av sig själv.
- Inlägg 341
Sniperace skrev:Inför ARBETSPLIKT och dra in på budrafsdelen så kommer det inte längre vara attraktivt att komma hit!redalert skrev:Stoppa bidragen så löser sig resten av sig själv.
Men men men, det är ju både rasistiskt, fascistiskt och nazistiskt att ens tänka tanken att de måste kunna försörja sig själva Åtminstone var det det för några månader sen.
- Inlägg 342
redalert skrev:Stoppa bidragen så löser sig resten av sig själv.
Sant, flertalet kommer till Sverige på grund av de sjukt generösa bidrag och förhållanden som rått i Sverige för
"flyktingar".
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 343
lazy skrev:Sniperace skrev:Inför ARBETSPLIKT och dra in på budrafsdelen så kommer det inte längre vara attraktivt att komma hit!redalert skrev:Stoppa bidragen så löser sig resten av sig själv.
Men men men, det är ju både rasistiskt, fascistiskt och nazistiskt att ens tänka tanken att de måste kunna försörja sig själva Åtminstone var det det för några månader sen.
Man undrar hur dessa vänstermuppar är funtade.
De går i spinn över nåt 30 år gammalt sexuellt oönskat närmande av någon tonåring på nån skola.
Men när en 22-årig kvinna blir brutalt mördad så publicerar Aftonbladet orsaken på sin debatt-sida. Det är inte gärningsmannens fel. Istället är det ensamarbetet som är boven i dramat. Hade det varit 2 tjejer som jobbat skulle mordet inte ha hänt "tror" debattören. Att mannen som gripits är misstänkt för både mord och mordförsök verkar Aftonbladet inte ha fattat.
Om de inte vore så urbota korkade skulle jag upplysa dem om att de argumenterar på samma sätt som de som anklagar våldtäktsoffret för sitt val av klädsel. Men när flyktingar ska försvaras är tydligen vad som helst tillåtet. Ett människoliv är inte mycket värt i Aftonbladets ögon.
Vem är egentligen rasisten? Vem gör skillnad på folk och folk. En vit medelåldersman är per definition alltid skyldig till allt. Ett "flyktingbarn" på 32 år ska försvaras in absurdum, även om denne mördat. Jag mår illa.
- Inlägg 344
ÄR ni beredda att samarbeta med nazister?
http://www.expressen.se/nyheter/politik/moderaterna-rycker-ifran-medan-s-rasar/
En vecka tidigare typ:
http://www.expressen.se/nyheter/politik/moderaterna-rycker-ifran-medan-s-rasar/
En vecka tidigare typ:
- Inlägg 345
lazy skrev:Sniperace skrev:Inför ARBETSPLIKT och dra in på budrafsdelen så kommer det inte längre vara attraktivt att komma hit!redalert skrev:Stoppa bidragen så löser sig resten av sig själv.
Japp, men som du själv antyder så har det hänt mycket de senaste månaderna. Medias inställning till asylpolitiken följer de rödgröna lika troget som natt följer dag.
- Inlägg 346
Det går inte så bra nu:
SVERIGE Det är helt nya chockerande siffror för Socialdemokraterna och Stefan Löfven som presenteras i februarimätningen från Nyheter Idag/Sentio. Partiet når det lägsta stödet någonsin i en Sentio-mätning med bara 21,1 procent stöd från väljarna. – De måste markera att de förstår allvaret, säger statsvetaren Stig-Björn Ljunggren till Nyheter Idag.
Hela mätningen för februari månad – januarimätningen inom parentes
Vänsterpartiet 6,3 (6,9)
Socialdemokraterna 21,1 (23,0)
Miljöpartiet 5,3 (5,3)
Centerpartiet 6,6 (7,9)
“Liberalerna” 4,7 (3,9)
Moderaterna 21,8 (20,1)
Kristdemokraterna 3,0 (2,8 )
Sverigedemokraterna 25,5 (25,5)
Piratpartiet 1,8 (0,7)
Feministiskt Initiativ 3,2 (2,9)
http://nyheteridag.se/sentiomatningen-som-skakar-s-krislaget-for-lofven-fordjupas-ytterligare/
SVERIGE Det är helt nya chockerande siffror för Socialdemokraterna och Stefan Löfven som presenteras i februarimätningen från Nyheter Idag/Sentio. Partiet når det lägsta stödet någonsin i en Sentio-mätning med bara 21,1 procent stöd från väljarna. – De måste markera att de förstår allvaret, säger statsvetaren Stig-Björn Ljunggren till Nyheter Idag.
Vänsterpartiet 6,3 (6,9)
Miljöpartiet 5,3 (5,3)
Centerpartiet 6,6 (7,9)
“Liberalerna” 4,7 (3,9)
Moderaterna 21,8 (20,1)
Piratpartiet 1,8 (0,7)
http://nyheteridag.se/sentiomatningen-som-skakar-s-krislaget-for-lofven-fordjupas-ytterligare/
- Inlägg 347
lazy skrev:Det går inte så bra nu:
Vänsterpartiet 6,3 (6,9)
Miljöpartiet 5,3 (5,3)
Centerpartiet 6,6 (7,9)
“Liberalerna” 4,7 (3,9)
Moderaterna 21,8 (20,1)
Piratpartiet 1,8 (0,7)
Hehe,
Kom ihåg att det är en "liten ansträngning"
- Inlägg 348
R.O.F.L skrev:lazy skrev:Det går inte så bra nu:
Vänsterpartiet 6,3 (6,9)
Miljöpartiet 5,3 (5,3)
Centerpartiet 6,6 (7,9)
“Liberalerna” 4,7 (3,9)
Moderaterna 21,8 (20,1)
Piratpartiet 1,8 (0,7)
Hehe,
Kom ihåg att det är en "liten ansträngning"
"Mitt Europa bygger inga murar." Stefan Löfven 6/9-2015
"Vi har varit naiva." Stefan Löfven 19/11-2015 o.s.v
Här är i.a.f en till som nu hoppat av tåget:
Ansvarsfullt hållbarhetstänk i migrationsfrågan har blivit gränslöshetstänk.
Ett allmänt grönt fokus har blivit storstadsfokus.
Värnandet av samtalet har blivit till en kamp om att ge plats för ”rätt” åsikter.
Därför lämnar jag nu Miljöpartiet, skriver kommunpolitikern Josefin Utas.
Borgerlig Framtid blir Josefin Utas nya parti.
http://www.expressen.se/debatt/mp-har-forlorat-sin-sjal--nu-lamnar-jag-partiet/
- Inlägg 349
Sverigedemokraterna tappar 3,5 procentenheter och går från 28,8 till 25,3 procent i Yougovs senaste opinionsundersökning, utförd på uppdrag av Metro. Det är det största tappet någonsin för SD i en Yougovmätning. Men partiet är fortsatt störst, enligt Yougov.
Alla förändringar i undersökningen ligger inom den statistiska felmarginalen. Sammanlagt har 1 526 intervjuer genomförts via Yougovs onlinepanel.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/yougov-sd-rekordrasar-%E2%80%93-men-%C3%A4r-fortsatt-st%C3%B6rsta-parti/ar-BBpCH9K?li=AAb2bl2
Alla förändringar i undersökningen ligger inom den statistiska felmarginalen. Sammanlagt har 1 526 intervjuer genomförts via Yougovs onlinepanel.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/yougov-sd-rekordrasar-%E2%80%93-men-%C3%A4r-fortsatt-st%C3%B6rsta-parti/ar-BBpCH9K?li=AAb2bl2
- Inlägg 350
Knas
Nu får Miljöpartiet åter chans att jubla över alla nya, fina traditioner som invandrarna för med sig. Nu är det sexuellt ofredande i grupp som vi berikas med.
Nya ofredanden på Eriksdalsbadet
Pojkarna i 16-årsåldern följde efter flickorna, omringade dem och försökte tafsa på dem.
Ännu en gång har flickor blivit sexuellt ofredade på Eriksdalsbadet.
– Det verkar som att pojkarna har varit för närgånga, säger Albin Näverberg på polisen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22330276.ab
Nya ofredanden på Eriksdalsbadet
Pojkarna i 16-årsåldern följde efter flickorna, omringade dem och försökte tafsa på dem.
Ännu en gång har flickor blivit sexuellt ofredade på Eriksdalsbadet.
– Det verkar som att pojkarna har varit för närgånga, säger Albin Näverberg på polisen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22330276.ab